لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> باغ پرندگان جورونگ سنگاپور
باغ پرندگان جورونگ سنگاپور

باغ پرندگان جورونگ سنگاپور

در میان کشورهای قاره کهن، سنگاپور یکی از همان کشورهایی است که آوازه شهرت و مدرنیته اش به گوش تمام جهانیان رسیده است. کشوری با جزیره های بسیار که استقلالش عمر کوتاهی دارد و قد و قواره اش هم چیزی در حدود اندازه های تهران خودمان است و روزگاری نه چندان دور به جای این کشور مدرن و زیبا بیشتر به یک بندر ماهیگیری بزرگ شباهت داشت. کشوری ثروتمند و کوچک که پر از دیدنی های حیرت انگیز و جذاب است. در میان شگفتی های این کشور پیشرو و توقف ناپذیر این بار عازم یک باغ پرندگان می شویم. اگر فکر می کنید قرار است تنها به دیدن چند پرنده آن هم در میان قفس های رنگارنگ بروید سخت در اشتباهید. این باغ پرندگان آنقدر منحصربفرد است که در میان جاذبه های سنگاپور یک سرو گردن از باقی جاذبه ها جلوتر است و نظر مساعد خیلی ها را به سوی خود جلب کرده است. باغ پرندگان جورونگ بیشتر به یک شهر خیالی می ماند و تجربه هایی را نصیبتان می کند که شاید دیگر تا آخر عمر فرصت تکرارشان را نداشته-باشید. اگر مشتاقید بدانید باغ پرندگان جورونگ کجاست حتما با ایران هتل آنلاین همراه شوید. رزرو آنلاین هتل های ایران از هتل های شیراز پرخاطره گرفته تا هتل های تهران تنها با چند کلیک ساده در ایران هتل مهیاست.

تاریخچه باغ جورونگ
ایده ساختن این باغ پرندگان وسیع با وسعت تقریبی 20 هکتارآن هم در بلندترین قسمت دره زیبای جورونگ در سال 1968 میلادی توسط فردی با نام Goh Keng Swee که سمت وزارت اقتصاد سنگاپور را داشت مطرح شد. اما اگر فکر می کنید چطور یک وزیر اقتصاد و دارائی چنین فکری به سرش زد باید بگوییم سفر آقای Goh به شهر زیبای ریودوژانیرو برای شرکت در نشست بانک جهانی و بازدیدش از پارک جانورشناسی این شهر و باغی که پرندگان در آن آزادانه و رها پرواز می کردند چنان وی را تحت تاثیر قرار داد که تصمیم گرفت در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی سنگاپور برای پرنده های مختلف چنین فضایی را برای اهالی سنگاپور ایجاد کند تا آن ها هم از دیدن این صحنه ها لذت ببرند و برای لحظاتی هر چند کوتاه از زندگی شهری فاصله بگیرند. کار ساخت این باغ پرندگان وسیع در سال 1969 کلید خورده و در نهایت درب های باغ جورونگ در سال 1971 میلادی به روی عموم مردم گشوده می شود. آوازه این باغ پرندگان به سرعت در تمام جهان می پیچد و هنوز هم باغ پرندگان رتبه نخست باغ های پرندگان جهان از نظر تعداد پرندگان ساکن در آن و رتبه دومین باغ پرندگان جهان را از لحاظ گونه ها و همچنین مساحت پارک ازآن خود کرده است. باغ جورونگ با تنوعی حیرت انگیز چیزی بالغ بر 400 گونه پرنده مختلف را در خود جای داده که از این بین 29 گونه از گونه های در معرض خطر انقراض هستند.
باغ پرندگان جورونگ سنگاپور
بخش های مختلف پارک
ساعات بازدید: 8:30 الی 18(آخرین زمان برای ورود 17:30)
اگر نگاهی به نقشه این باغ بیاندازید در همان ورود باغ یک بیمارستان مخصوص پرندگان، دفتر باغ، مرکز فروش بلیط، اتاق کودک، فروشگاه های خرید، مرکز خرید بلیط، کافه و رستوران و بسیاری از امکانات دیگر را خواهید دید اغلب این امکانات در سال 2006 به مجموعه افزوده شده اند. با قدم گذاشتن در داخل مجموعه سرسبزی حیرت انگیز باغ نیز غافلگیرتان خواهد کرد. اگر علاقمندید می توانید با یک تراموا تمام پارک را زیر پا بگذارید.
باغ پرندگان جورونگ سنگاپور
1. ساحل پنگوئن ها
شاید دیدن پنگوئن ها اینجا در سنگاپور کمی عجیب باشد اما این پنگوئن های بامزه اینجا در قفس های خنکشان که دمایش چیزی بین 10 الی 15 درجه است حسابی خوش می گذارند. مسئولین باغ برای راحتی هرچه بیشتر پرندگان از سیستم نورپردازی استفاده کرده اند که سبب می شود تا نور شبانه روز را به صورتی طبیعی برایشان بازسازی کند تا بتوانند تغییر فصل را به راحتی احساس کنند. پنگوئن پادشاه، پنگوئن آفریقایی، پنگوئن ماکارونی، پنگوئن هامبولت و پنگوئن جذاب rockhopper ساکنین این ساحل زیبا هستند. هر روز راس ساعت 10:30 و 15:30 می توانید شاهد غذاخوردن این پنگوئن های جذاب باشید.
باغ پرندگان جورونگ سنگاپور
2. آبشار
یک آبشار بلند که لقب بلندترین آبشار مصنوعی در فضای مسقف را از آن خود کرده است. این آبشار زیبا که ارتفاعی معادل 13 طبقه دارد با یک پل معلق که روبرویش قرار گرفته و کلبه-هایی که لابه لای درختان و گیاهان سرسبز احاطه شده اند و پر از پرنده های متفاوت است یک جنگل بارانی را برایتان تداعی می کند که حیرت انگیز است. اینکه پرنده ها آزادانه و رها در این جنگل مشغول پروازند آنقدر چشم نواز است که چشمانتان را مسحور خود خواهد کرد. کبوتر تاجدار، مرغ شاخدار، سار سینه طلایی، سبزقبا و چندین و چند نوع پرنده دیگر در این جنگل زیبا مشغول زندگی اند.
باغ پرندگان جورونگ سنگاپور
3. خانه طوطی ها
شاید تصور اینکه این دره سرسبز و وسیع در یک قفس قرار دارد کمی دور از ذهن است. قفسی که مرزهایش به سختی مشخص است و البته یکی از زیباترین صحنه های خلقت را قاب گرفته است. طوطی هایی که رنگ های مختلفشان هوش از سرتان می پراند و قلبتان را تسخیر می کند. طوطی ها آنقدر کنجکاوند که حتما خودشان را به شما نزدیک خواهند کرد و از سر و کولتان بالا خواهند رفت. لوری رنگین کمان، لوری قرمز، لوری قهوه ای و چندین نوع طوطی و بچه طوطی دیگر از ساکنان این بخش از باغ جورونگ هستند. مخلوط ساده ای از آب، عسل و مواد غذایی مخصوص طوطی توسط مسئولین این بخش در اختیارتان قرار می گیرد تا بتوانید طعم غذا دادن به یک طوطی بامزه را بچشید.
4. دریاچه قو
قوها همیشه خدا زیبا و جذابند. اینجا یک دریاچه از قوها را می توانید در سکوت و متانت ذاتی این پرندگان زیبا به تماشا بنشینید. آمیزه ای از قوهای سفید و سیاه که با گردن های افراشته و نگاه مخمورشان چند دقیقه ای شما را هم محو زیبایی خود خواهند کرد.
باغ پرندگان جورونگ سنگاپور
5. خلیج پلیکان
اگر راس ساعت 14 خودتان را به خلیج پلیکان برسانید می توانید شاهد غذاخوردن این موجودات بامزه باشید. پلیکان های استرالیایی، پلیکان های خالدار آسیایی، پلیکان های پشت صورتی آفریقایی و پلیکان های سفید آمریکایی ساکنین ویژه این خلیج هستند. در این بخش می توانید به هنگام فرورفتن نوک پلیکان در آب و شکار وی این صحنه هیجان انگیز را از دیوار شیشه ای روبرویتان که گالری شیشه ای نام دارد از نزدیک ببینید. شیرجه های پلیکان قهوه ای برای شکار ماهی در کنار لانه های پلیکان ها که با غریزه خودشان آن ها را ساخته اند در این بخش واقعا دیدنی است.
6. دریاچه فلامینگوها
یک دریاچه پر از فلامینگوهای جذاب و حیرت انگیز که با هاله صورتی بال ها و پرهایشان همه محیط را تحت تاثیر قرار می دهند. این بخش شاید یکی از رمانتیک ترین بخش های باغ جورونگ باشد. فلامینگوها برخلاف سایر پرندگان به نوزادان جوجه خود شیر می دهند. رنگ صورتی و سرخ این فلامینگوها بیشتر برآمده از رنگدانه های قرمزی است که در این شیر موجود است. به هنگام حرکت در این بخش مراقب تپه های کوچک گلی در ساحل باشید. اینها لانه فلامینگوها و محل نگهداری تخم هایشان است.
باغ پرندگان جورونگ سنگاپور
7. پرندگان آسیایی
به متنوع ترین بخش باغ خوش آمده اید. 500 پرنده آن هم از 135 گونه مختلف که در این بین 24 گونه از این 135 گونه همانند مینا بالی، فاخته سانتاکروز، یا مینا پرسیاه در معرض خطر انقراض قرار دارند.
8. پرندگان شکاری
اجتماعی شگفت انگیز از حضور فاتحان آسمان! کرکس و عقاب هایی منحصربفرد که از سراسر جهان گرد آمده اند و شکارچی نام دارند. کرکس بوقلمونی، کرکس پادشاه آمریکایی، عقاب ماهی آفریقایی، رخ کرکس آند و کرکس هیمالیا از ساکنین این بخش هیجان انگیز هستند.
باغ پرندگان جورونگ سنگاپور
9. استخر فلامینگو
فلامینگوهای کارائیب و تنجه های آفریقای جنوبی هم ساکنین استخر فلامینگو هستند. فلامینگوهای کارائیب رنگین ترین فلامینگوهای جهان هستند. تنی کاملا صورتی در کنار پاهای خاکستری و منقارهایی سیاه. بازدید این پرندگان حیرت انگیز را در کنار همزیستی جذابشان با تنجه های آفریقای جنوبی از دست ندهید.
10. تالاب ها
اگر تابحال موفق به رفتن به تالاب ها و مشاهده گونه های مختلف پرندگان نشده اید بهتر است سری به تالاب های شیشه ای این مجموعه بزنید و از دیدن زندگی پرندگان مختلف در این تالاب ها لذت ببرید. کفچه نوک گلی، آکراس آجری، پلیکان پرویی، لک لک نیل و کفچه نوک اوراسیایی تنها بخشی از پرندگان ساکن در تالاب های این مجموعه وسیع اند.
باغ پرندگان جورونگ سنگاپور
11. نوک شاخ ها و توکان ها
توکان بزرگ آبی، توکان توکو، نوک شاخ کرگدنی، نوک شاخ بزرگ، نوک شاخ زمینی و نوک شاخ ابلق خاوری از جمله ساکنین این بخش هیجان انگیز و منحصربفردند. 19 گونه نوک شاخ در این منطقه خفاظت می شوند و برای نخستین بار نوک شاخ سیاه نیز در این منطقه مورد حفاظت انسانی قرار گرفته است.
12. مرکز تحقیقات و پرورش پرندگان
نگهداری از تخم ها و جوجه های در معرض انقراض در این مرکز انجام می شود. می توانید این تخم ها و جوجه ها را از نزدیک ببینید.
باغ پرندگان جورونگ سنگاپور
نمایش های باغ
اگر وضعیت آب و هوایی پارک مناسب باشد نمایش های هیجان انگیز با هنرنمایی پرندگان و مربیان کارکشته شان اجرا می شود که حتما هیجان زده تان خواهد کرد. 30 دقیقه قبل از شروع نمایش خودتان را به محل نمایش برسانید. این برنامه ها قوانینی دارند که بهتر است از آن ها آگاه باشید.
به هنگام اجرای نمایش از پرنده ها فاصله بگیرید.
گاهی اوقات مربیان پرندگان به دنبال داوطلبی می گردند تا در نمایش شان سهیم شوید، هشیار باشید شاید این شانس نصیب شما یا فرزندتان شود.
به دلیل کثرت حضور تماشاگران از آوردن کالسکه فرزندانتان به منطقه نمایش خودداری کنید. بهتر است کالسکه را کمی دورتر پارک کنید.
از آنجا که عکاسی در پارک بلامانع است بهتر است سرعت شاتر دوربینتان را بالا ببرید تا بتوانید از هنرنمایی پرنده ها با آن سرعت حیرت انگیز و مهارت پرواز خیره کنندشان عکس بگیرید.
پس از پایان نمایش اغلب می توانید با پرندگان عکس بگیرید و از فاصله نزدیک لمسشان کنید.
پادشاه آسمان ها
محل برگزاری: Hawk Arena
سانس اول: 10:00
سانس دوم: 16:00
یک نمایش بی نظیر با حضور پرندگانی که پادشاه آسمان ها لقب برازنده ای برای آنان است. اگر از سرعت و دقت و قدرت عقاب ها یا کرکس ها و سایر شکارچیان آسمان شگفت زده می شوید و علاقمندید تا پرواز هیجان انگیزشان را از نزدیک ببینید خودتان را به این نمایش برسانید و شش دانگ حواستان را جمع کنید. اگر شانس بیاورید شاید مربی نمایش اجازه بدهد تا شکارچی این نمایش بر روی دست شما فرود بیاید.
باغ پرندگان جورونگ سنگاپور
پرواز در اوج
محل برگزاری: آمفی تئاتر Pools
سانس اول: 11:00
سانس دوم: 15:00
مسئولین جورونگ نامش را دوئل دوستانه طوطی ها گذاشته اند. نمایش جذاب و البته پر سر و صدا با حضور پرندگانی که بیشتر به جادویی از رنگ و زیبایی می ماند. اما این پایان نمایش نیست بلکه تازه آغاز هیجان است. اگر مایلید می توانید دوئل طوطی ها را شما راه بیاندازید. ماکائو زرد هم بخش دیگری از نمایش است که به طور حیرت انگیزی با سه صدای مختلف قادر به آواز خواندن است. دیدار با یک دسته صورتی و بسیار جذاب فلامینگوها که اغلب با عکاسی بازدیدکنندگان همراه است پایان این نمایش مهیج است.
باغ پرندگان جورونگ سنگاپور
تفریحات کودکانه باغ جورونگ
اگر نگران سر رفتن حوصله کودکانتان هستید اصلا نگران نباشید. مسئولین باغ پرندگان جورونگ برنامه های مختلفی را برای کودکان تدارک دیده اند تا در کنار تفریحاتی کودکانه آن ها را با حیات وحش پرندگان مختلف آشنا نماید. آموزش کمپ زدن در طبیعت، غذا دادن به حیوانات، تور حیات وحش در باغ و ارتباط نزدیک با پرندگان، آشنایی با پرندگان و جوجه های تازه متولد شده در بخش بازیابی پرندگان، آموزش مراقبت از پرندگان، شهر بازی و پارک آبی مهیج تنها بخشی از تفریحات و برنامه های جورونگ برای کودکان است.
باغ پرندگان جورونگ سنگاپور
رستوران ها و فروشگاه ها
در همان ورودی پارک کافه ها و رستوران های متعددی همانند Hawk، Lory Loft و … برای پذیرایی از شما آماده اند. اما وقتی قدم در دنیای پرندگان می گذارید تصور اینکه یک پرنده به جای یک پیشخدمت معمولی به استقبالتان بیاید شاید کمی جذاب باشد. اگر در فاصله زمانی ساعت 12:30 تا 14 سری به لژ فلامینگوها بزنید و خودتان را به تراس مرغ نغمه خوان برسانید حتما یک طوطی زیبا به استقبالتان خواهد آمد. نیم ساعت فرصت دارید تا غذایتان را در معیت همین طوطی ها میل کنید. استفاده از این رستوران تنها با رزرو قبلی میسر است. این مجموعه شامل دو فروشگاه بزرگ سوغاتی است که حتما چشمتان را خواهد گرفت.
باغ پرندگان جورونگ سنگاپور
قوانین پارک
ورود هر گونه حیوان و یا گیاه به داخل پارک ممنوع است.
از دوربین های فلش دار استفاده نکنید چرا که ممکن است سبب ترساندن پرندگان شود.
در قسمت هایی که نرده کشی شده وارد محدوده پرندگان نشوید.
به حیوانات احترام بگذارید و از آزار آن ها اجتناب کنید.
هرگونه عکاسی تجاری بدون هماهنگی و اخذ اجازه از مسئولین پارک اکیدا ممنوع است.
برای سیگار کشیدن محوطه ای در نزدیکی ورودی پارک تعبیه شده است.
به جز وسایل نقلیه موجو در پارک ورود هرگونه وسیله نقلیه اعم از اسکوتر، اسکیت، دوچرخه و … به فضای داخل باغ ممنوع است.
دسترسی به پارک

این پارک در فاصله سی دقیقه ای از شهر واقع شده است بنابراین می توانید با یک رانندگی کوتاه یا کرایه یک تاکسی به باغ جورونگ برسید اما راه های دیگری نیز برای دسترسی به این پارک زیبا وجود دارد. خطوط مترو و اتوبوس ها نیز از برخی ایستگاه ها مستقیما شما را به پارک جورونگ می رسانند.
بیشتر بخوانید:

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
آسمان خراش افقی چین در انتظار افتتاح
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر