لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> اقامتگاه بومگردی کاکوله در روستای شهرستان ِ سنگر
اقامتگاه بومگردی کاکوله در روستای شهرستان ِ سنگر

اقامتگاه بومگردی کاکوله در روستای شهرستان ِ سنگر

اقامتگاه بوم گردی کاکوله بنایی صد ساله است، و در روستای شهرستان که از توابع بخش سنگر در استان گیلان می باشد، قرار دارد. این اقامتگاه در منطقه ای خوش آب و هوا قرار گرفته است و معرف اصیل ترین شاخصه های معماری روستایی یا بومی منطقه می باشد. اقامتگاه مذکور در گذشته خانه ای اربابی بوده است. و امروزه در آن با عرضه انواع غذاهخای محلی پذیرای میهمانان هستند. با سفر به استان گیلان و رزروهتل های رشت و اقامتگاه های بوم گردی نظیر اقامتگاه بوم گردی کاکوله، از جاذبه های این استان سر سبز و ساحل دریای کاسپین لذت برده و سفری بی نظیر را تجربه نمائید.

معرفی اقامتگاه بوم گردی کاکوله
نحوه ی دسترسی:
اقامتگاه بوم گردی کاکوله در 15 کیلومتری شهرستان رشت و بعد از پلیس راه سراوان در بخش سنگر و روستایی به نام شهرستان واقع شده است. در واقع این اقامتگاه در ابتدای جاده ی سنگر به سیاهکل و در انتهای کوچه ی سنبل قرار دارد.
اقامتگاه بومگردی کاکوله
اقامتگاه بوم گردی کاکوله خانه ای اربابی و دارای صد سال قدمت است. گفته شده است که نخستین مالک بنای کاکوله شخصی به نام ارباب داوود کلانتری بوده است. بعد ها این بنا به صاحب متاخر آن یعنی پهلوان حسن قویدست فروخته شد. این اقامتگاه در روستای شهرستان که از توابع بخش سنگر در استان گیلان می باشد، واقع شده است. از ویژگی های این بنا قرار داشتن در زمینی به مساحت 6500 متر و زیر بنایی حدود 220 متر در دو طبقه می باشد.
اقامتگاه بومگردی کاکوله
همچنین بنا دارای 5 اتاق اقامتی نیز می باشد. سه اتاق اقامتگاه که شامل اتاق های شماره 1و2و3 می شود در طبقه ی اول قرار گرفته اند که دارای سیستم گرمایشی بخاری گازی می باشند و دو اتاق دیگر بنا در طبقه ی همکف واقع شده اند، که اتاق شماره 4 دارای سیستم گرمایش بخاری هیزمی و اتاق شماره 5 همراه با بخاری گازی است. امکانات خواب در اتاق های شماره 1و2و3و5 جهت چهار نفر در نظر گرفته شده و اتاق شماره 4 که دارای بخاری هیزمی است برای 6 نفر لحاظ شده است. سرویس بهداشتی برای خانم ها و آقایان یک چشمه و به صورت مجزا می باشد که به همراه یک حمام و توالت فرنگی در حیاط واقع شده است.
اقامتگاه بومگردی کاکوله

اقامتگاه بومگردی کاکوله
واقع شدن در منطقه ای خوش آب و هوا از امتیازاتی است که، این اقامتگاه را به یکی از پر طرفدار ترین اقامتگاه های بوم گردی گیلان در مدت کوتاه تاسیس آن، مبدل نموده است. کاکوله در فرهنگ غنی گیلان، به معنای مهر، محبیت و نیز خوش یُمنی می باشد. قرار گرفتن این خانه ی قدیمی در جنگل های هیرکانی که امروزه به عنوان اقامتگاه بوم گردی از آن استفاده می شود، حسی بی نظیر را در هر بیننده ای تداعی می نماید. نمای دل انگیز و چیدمان سنتی و کهن اتاق های بنا، یاد آور عمارت های قدیمی منطقه است که خاطرات شیرین کودکی را نمایان می سازد. چشم انداز بی نظیری که این اقامتگاه به سمت شالیزار های گیلان و قله ی کوه درفک دارد، از جاذبه های تکرار نشدنی می باشد. عطر و بوی نان گرم محلی، آواز خواندن گنجشک ها، صدای باران و نیز بوی برنج و کاهگل احساسی را هدیه می نماید که از خاطره ها فراموش نمی شود.

اقامتگاه بومگردی کاکوله

اقامتگاه بومگردی کاکوله
عرضه ی انواع غذاهای محلی نظیر فسنجان، میرزا قاسمی، قرمه سیر، شامی محلی، انواع غذاهای مختص ماهی نظیر ماهی دودی و ماهی شکم پر، غذاهای متنوع با طبخ اردک و غاز، انار بیج، بادمجان شکم پر و … و نیز صبحانه های خاص و محلی که سرو آن با با ظروف خاص و زیبا صورت می گیرد و حال و هوای منطقه ی روستایی گیلانی را تداعی می نماید، از جمله ویژگی های بی نظیری است که نظر بوم گردان و گردشگران بسیاری را به خود معطوف داشته است. قابل ذرک است که این غذاها کاملا ارگانیک بوده و مواد اولیه ی بسیاری از آنها از محل اقامتگاه تامین می شود.

اقامتگاه بومگردی کاکوله
در خصوص بهای این اقامتگاه نیز می توان عنوان نمود که اقامتگاه بوم گردی کاکوله زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می باشد و بهای آن همانند سایر اقامتگاه های بوم گردی به صورت نفر شب محاسبه می شود. در واقع می توان عنوان نمود که به نسبت امکانات آن بهایی مقرون به صرفه دارد. از جاذبه های همجوار اقامتگاه بوم گردی کاکوله می توان به پارک جنگلی سراوان، موزه ی روستایی گیلان، سد سنگر، چشمه ی آب معدنی لاریخانی، آبشار لونک و کچا اشاره نمود. با سفر به این استان سر سبز از جاذبه های تاریخی و طبیعی آن لذت برده و حسی بی نظیر را در سواحل زیبا و آرام دریای کاسپین تجربه نمایید.

بوم گردی چیست؟
ادامه مطلب

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Behnam
Behnam
13 روز قبل

عالییییه اینجا 😍😍💜💜

[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر