لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> کلید دسترسی به اینترنت ارزان در سفر ، خرید یک سیمکارت از کشور مقصد
کلید دسترسی به اینترنت ارزان در سفر ، خرید یک سیمکارت از کشور مقصد

کلید دسترسی به اینترنت ارزان در سفر ، خرید یک سیمکارت از کشور مقصد

آیا می خواهید به سرویس تماس، پیامک و اینترنت ارزان دسترسی پیدا کنید؟ پس به خواندن ادامه دهید!
در زمان سفر، روشی بسیار آسان برای پرداخت نکردن هیچ هزینه ای برای دیتای رایگان، سروسی های پیامکی و تماس وجود دارد و همه ی این ها به همان تراشه ی کوچک داخل تلفن همراه شما مربوط می شود! پس قبل از رزرو هتل و تهیه ی بلیط بیایید با این قطعه بیشتر آشنا شویم!

– سیمکارت چیست؟
“مدول هویت مشتری، Subscriber Identity Module” یا سیمکارت ها همگی تقریباً یک اندازه و یک شکل دارند و بسیار شبیه به کارت حافظه های دوربین های دیجیتال می باشند. بعضی از مدل های گوشی نیز هستند که هم سیم کارت دارند و هم کارت حافظه، اما بیشتر گوشی ها فقط مورد دوم را دارند. وظیفه ی اصلی یک سیم کارت، ذخیره ی مقداری اطلاعات است که به نزدیک ترین آنتن مخابراتی نسبت به شما اعلام می کند که گوشی تان از کدام شرکت خدمات دریافت می کند.

حال مشکل اصلی زمانی به وجود می آید که شما به یک کشور دیگر سفر می کنید. وقتی تلفن همراه شما به یک برج مخابراتی آن کشور متصل می شود، شناسایی نمی شود و شما دیگر نمی توانید سرویسی دریافت کنید و یا اینکه به شرکت سرویس دهی اصلی شما پیام فرستاده می شود. در چنین شرایطی، بعضی از این شرکت ها مانند “ورایزن، Verizon” برای شما سرویسی ضعیف تر و با هزینه ای بالاتر در نظر می گیرند، اما ما اصلاً استفاده از این سرویس ها را پیشنهاد نمی کنیم. شرکت AT&T نیز خدماتی مشابه با Verizon ارائه می کند، اما “اسپرینت، Sprint”، “تی موبایل، T-Mobile” و “گوگل فای، Google Fi” تفاوت های چشمگیری با یکدیگر دارند. در ادامه ی مطلب درباره ی این شرکت ها نیز مطالبی را برای شما بازگو می کنیم.
اگر که برایتان سؤال پیش آمده که آیا می توانید یک سیم کارت متفاوت را که از شرکتی دیگر سرویس دریافت می کند را تهیه کنید، بدانید که جواب آن مثبت است.

معرفی نرم افزار مسیریابی Avenza برای تلفن های همراه
ادامه مطلب

سال هاست که من در زمان سفر به دور دنیا از اینترنت ارزان قیمت استفاده می کنم. زمانی که وارد یک شهر می شوم، مستقیم به یک فروشگاه کمپانی های تلفن همراه مانند؛ “وودافون، Vodafone”، 3 و یا “اورنج، Orange” می روم و یک سیم کارت و یک ماه سرویس خریداری می کنم. این سرویس ها نام های متفاوتی دارند. بعضی به اسم “پرداخت پس از پایان” و بعضی به اسم “پیش پرداخت شده” شناخته می شوند، اما در موقع سفر در هر فروشگاهی که وارد می شدم و می گویم که من مسافر هستم و برای چند هفته به سرویس تماس و اینترنت احتیاج دارم، کارکنان آن متوجه می شدند که من دقیقاً چه خدماتی لازم دارم. حال فقط لازم است سیم کارت جدید را در گوشی خود بگذارید و قبلی را هم فراموش نکنید. بالاخره زمانی سفرتان به پایان می رسد و می خواهید به خانه برگردید! اگر که روش نصب آن را نمی دانید می توانید از کارکنان فروشگاه بخواهید که این کار را برای شما انجام دهند. تمامی این پروسه ی خرید اینترنت پر سرعت کم تر از سی دقیقه طول خواهد کشید!

– هزینه ی تهیه ی یک سیم کارت چقدر می باشد؟
قیمت ها با توجه به کشور و شرکت خدماتی با یکدیگر تفاوت می کنند، اما به طور متوسط برای یک ماه اینترنت نسل 4 باید 20 دلار هزینه کنید. بلی! شما درست خواندید! بیشتر پکیج های اینترنتی چند روزه هستند و میزان دانلود و آپلود شما محدود می باشد. بیشتر شرکت ها پاسپورت شما را نیز بررسی می کنند، پس قبلاً از ورود به فروشگاه در گوگل کمی درباره ی سیستم خدمات رسانی آن ها تحقیق کنید.

حال یک مسئله ی اصلی دیگر باقی می ماند و آن نیاز به شکسته بودن قفل گوشی شماست. این به آن معناست که شرکت تلفن همراه شما تنظیماتی را در گوشی شما فعال کند تا بتوانید از سیستم های شبکه های ارتباطی دیگر استفاده کنید. پروسه ی انجام این کار برای هر مدل گوشی متفاوت است و در اکثر مواقع نیاز به پرداخت هزینه ای نیز وجود دارد، اما خود عمل باز کردن قفل رایگان انجام می شود. هر گوشی نیز در همه ی کشور ها کار نمی کند، اما بیشتر تلفن های جدید با مشکلی مواجه نخواهند شد. بهتر است که وبسایت کمپانی گوشی همراه خود را بررسی کنید تا از کار کردن آن در کشور مقصد مورد نظرتان مطمئن شوید و یا در صورت نیاز به شکستن قفل، روش آن را یاد بگیرید.

بعضی از مدل های گوشی نیز هستند که می توانند همزمان دو سیم کارت داشته باشند. این ویژگی درست همانند نامش به شما اجازه می دهد که سیم کارت همیشگی و سیم کارت مسافرتی خود را همزمان به همراه داشته باشید. برای کسانی که زیاد سفر نمی کنند این ویژگی چندان کاربردی ندارد، اما برای مسافران همیشگی بسیار پر استفاده است!
با گذر زمان، سیم کارت ها نیز تغییر می کنند. کمپانی های گوگل و اپل هردو از نسل جدیدی از سیم کارت ها به نام “ایسیمز، eSIMs” استفاده می کنند که در بعضی از مدل های گوشی و تبلت آن ها به کار رفته است. این تراشه های جاسازی شده همانند سیم کارتی مجازی کار می کنند و با بسیاری از شبکه ها همخوانی دارند. سیستم “گوگل فای” نیز دقیقاً به همین صورت کار می کند.
این سیستم به همراه موارد مشابهی از شرکت های Sprint و T-Mobile، خدمات خود را به صورت رایگان و در سطح بین المللی ارائه می کنند. اگر که از این تأمین کنندگان خدمات تماسی استفاده کنید در اکثر نقاط جهان به راحتی به اینترنت و تماس های رایگان دسترسی پیدا خواهید کرد. اینترنت “گوگل فای” از نسل چهارم می باشد، اما Sprint و T-Mobile از نسل دوم استفاده می کنند و برای استفاده از سرویس های سریع تر آن ها باید چند دلار در روز پرداخت کنید.

12 اپلیكیشن رایگان ویژه مسافرت كه بایستی برای سفر بعدی در گوشی تلفن خود داشته باشید
ادامه مطلب

– از کجا این سیم کارت محلی را خریداری کنیم؟
شما می توانید در فرودگاه ها سیم کارت بخرید، اما معمولاً بسیار گران تر از مدل های مشابه حاضر در فروشگاه های تلفن همراه دیگر هستند و حجم دانلود و آپلود کمتری دارند. لیست تمام این شرکت ها در قاره های آمریکا، آسیا، اروپا و آفریقا به صورت آنلاین در دسترس همگان می باشد. سیم کارت های مسافرتی جهانی نیز وجود دارند که بیشتر از مدل های محلی برای شما هزینه دارند.

– آیا شماره ی تلفن همراه من تغییری نمی کند؟
اپلیکیشن های شما همانند گذشته کار می کنند، اما شماره ی شما تغییر خواهد کرد. این نکته را هم فراموش نکنید! تا زمان بازگشت به خانه و جاگذاری سیم کارت قبلی، شماره ی قدیمی شما به صورت مستقیم به ایمیل های صوتی تان فرستاده می شود.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر