لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> 6 مورد از بهترین تجربیات گردشگری در مناطق روستایی اروپا برای فصل بهار
6 مورد از بهترین تجربیات گردشگری در مناطق روستایی اروپا برای فصل بهار

6 مورد از بهترین تجربیات گردشگری در مناطق روستایی اروپا برای فصل بهار

وقتی به سفر به مناطق روستایی فکر کنیم کشورمان مناطق و جاذبه های زیادی دارد که شاید در نوع خود منحصربفرد باشند. به دلیل شرایط اقلیمی کشورمان، کوهنوردی، دریانوردی، کویر نوردی و دشت نوردی را می توان در اقلیم ایران تجربه کنیم. در شرایطی که صنعت توریسم روز بروز در حال گسترده شدن و ورود به عرصه های جدید است، توریسم محلی یا روستایی نیز به یکی از بخش های جدید این صنعت بزرگ تبدیل شده است. در فصل بهار بهترین گزینه های سفر روستایی رفتن به مناطق شمالی و کوهستانی کشور و اقامت در اقامتگاه های ساده این مناطق است. گزینه دیگر نیز رزرو هتل در هتل های کیش وهتل های قشم یا دیگر استان های جنوبی کشور و لذت بردن از آب و هوای مطبوع فصل بهار در کنار دریا است.

در حالی که گردشگری روستایی در اروپا در حال شکوفا شدن است و هنوز این بخش از صنعت گردشگری دچار ازدحام نشده، بهار بهترین زمان برای کسانی است که می خواهند به اروپا سفر کنند. از کایاک سواری در ساردینیا تا دوچرخه سواری در میان لاله زارهای نزدیک شهر آمستردام، در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با بهترین تفریحات در مناطق روستایی اروپا برای فصل بهار آشنا کنیم.

1- دوچرخه سواری در گلزارهای هلند

هر ساله میلیون ها گل لاله، دشت های هلند را به فرشی از رنگ تبدیل می کنند به خصوص از ماه آوریل تا اواسط ماه می و بین شهرهای هارلم و لیدن در غرب آمستردام. بهترین گزینه برای گشت و گذار در این منطقه استفاده از دوچرخه است زیرا این دشت ها دارای مسیرهای دوچرخه سواری بسیار باکیفیتی هستند که از میان دریایی از رنگ ها می گذرند و به دلیل فضای صاف و بدون پستی و بلندی منطقه، دوچرخه سواری در آن دشوار نخواهد بود. باغ های گل کوکنهوف ( Keukenhof Flower Gardens) در جنوب غربی آمستردام با وسعت 32 هکتار پوشیده از گل لاله، نرگس زرد و سنبل بهترین گزینه پیشنهادی ماست.

2-کایاک سواری در ساردینیا
کایاک سواری در ساردینیا

ماجراجویی های بهتر صدها سفر کوتاه دارند که می توان از بین آن ها انتخاب کرد اما یک تجربه کایاک سواری در اطراف جزیره ساردینیای ایتالیا در یک تعطیلات چند روزه می تواند یک تفریح بهاری فراموش نشدنی باشد. پارو زدن به مدت چند روز در کنار سواحل صخره ای، توقف برای شنا کردن در سواحل مخفی در پارک منطقه ای پورتو کونته پیشنهاد ما به کسانی است که در فصل بهار به ساردینیا سفر می کنند. اقامت در یک مزرعه محلی موسوم به «توریسم کشاورزی» (agriturismo)، جایی که انواع مختلفی از غذاهای خانگی ایتالیایی و نوشیدنی های محلی را هر شب سر سفره خود خواهید دید و شب را در کنار ساحل با صدای موسیقی زنده سر خواهید کرد نیز گزینه دیگری است که می توانید در این منطقه داشته باشید. بهترین وقت سفر در فصل بهار به این منطقه اوایل آوریل است که آب و هوای منطقه به گرم شدن می گراید.

3- تماشای گلزارهای آلنتخو در پرتغال
 تماشای گلزارهای آلنتخو در پرتغال

از ماه مارس به بعد، منطقه آلنتخو در جنوب پرتغال به یک تصویر رنگی تبدیل می شود: با شبدرهای سه پره، شقایق وحشی قرمز، گل های داوودی سفید و زنبق های ارغوانی که این پهنه را رنگین کرده اند. با آسمانی عمدتاً آبی رنگ، آب و هوای ملایم و تعداد کم گردشگران، فصل بهار بهترین موقع سال برای سفر به این منطقه در جنوب پرتغال است. مسیرهای پیاده روی مشخص زیادی برای دنبال کردن وجود دارند که از لحاظ طول و سختی با هم متفاوت بوده و بهترین آن ها در اطراف دریاچه آلکووا و رودخانه گوادیانا قرار دارند. این مسیرهای پیاده روی مارپیچ از میان دشت های رنگارنگ گذشته و به روستاهای روی تپه ها منتهی می شوند و در این مسیر از میان آثار باستانی متعدد، لک لک های در حال تخم گذاری و شهر به ثبت رسیده در میراث فرهنگی یونسکو اوورا خواهید گذشت.برای سوختگیری مجدد در یک رستوران محلی توقف کرده و بهترین غذاهای این منطقه که از گوشت قرمز تا غذاهای دریایی تازه متفاوت بوده و قیمت های مناسبی دارند لذت ببرید.

4-تماشای بوفالوها در رومانی
تماشای بوفالوها در رومانی

برای یک تجربه سافاری لازم نیست حتماً به آفریقا بروید زیرا در اروپا نیز سافاری های متعددی از تعقیب گرگ ها و تماشای خرس ها گرفته تا همراهی با بوفالوها وجود داشته و هر روز بر تعداد آژانس های گردشگری که مسافران را به سافاری می برند افزوده می شود. تماشا و تعقیب بوفالوها در کوه های کارپاتیان جنوبی در رومانی یکی از بهترین گزینه های سافاری در اروپا محسوب می شود که اکنون به لطف پروژه منطقه حفاظت شده محلی بار دیگر امکان پذیر شده و تا اواسط ماه می ادامه دارد. شروع این سافاری از روستای آرمنیش بوده و همراه با متخصصان حرفه ای سافاری به کوهستان های تارکو خواهید رفت، تجربه ای که با دیدن بوفالوها و دیگر جانوران وحشی مانند خرس و بز کوهی همراه خواهد بود. بهار فصل زیبایی برای سفر به این منطقه است زیرا با کاهش سرمای زمستان، فضای منطقه بسیار سرسبز و سرزنده می شود. همچنین می توانید مدتی را نیز در شهر بخارست که روزگاری «پاریس اروپای شرقی» لقب گرفته بود بگذرانید و از معماری و سازمان هایی که به سبک معماری نوین فرانسوی ساخته شده اند لذت ببرید.

5- ماجراجویی های جاده ای در کوه های پیرنه
ماجراجویی های جاده ای در کوه های پیرنه

کوه های پیرنه در فصل بهار در بهترین و زیباترین شرایط خود قرار دارند، دریاچه ها و رودخانه ها به دلیل ذوب شدن برف ها بسیار پر آب هستند اما علیرغم دسترس پذیری ارزان قیمت از طریق هواپیماهایی که از لوردس به تولوز می آیند بسیار خلوت و بدون ازدحام باقی می ماند. اکنون می توانید در یک سفر جاده ای سه روزه در مرز اسپانیا و فرانسه از تماشای طبیعت کوهستانی منطقه، روستاهای تاریخی و چشمه های آب گرم نهایت لذت را ببرید. یکی از محبوب ترین جاذبه های این منطقه مربوط به پیک دو میدی است که در آن با استفاده از تله کابین به ارتفاع 3.000 متری برده شده و با مناظری خیره کننده زیر پایتان روبرو خواهید شد. شهر لوردس نیز خود یک مقصد گردشگری حیرت انگیز است با قلعه های باستانی و دریاچه های زیبا و همچنین چشمه های آب گرم بسیار آرامش بخشی که دارد.

6-رفتن به پارک سرگرمی خانوادگی در فرانسه
رفتن به پارک سرگرمی خانوادگی در فرانسه
دیزنی لند پاریس را فراموش کنید… برای یک ماجراجویی خانوادگی متفاوت به منطقه پوی دو فو بروید. دومین پارک سرگرمی بزرگ فرانسه جاذبه متفاوتی داشته و به جای تفریحات معمول اینگونه پارک ها شما را به یک تجربه تماشایی خواهد برد. برای مثال شوی بصری Le Premier Royaume که امسال راه اندازی شده شما را از مسیر قرن پنجم گذرانده و زندگی و سرنوشت کلوویس، پادشاه مشهور فرانک ها، در 14 دنیای فانتزی را به تصویر می کشد. برنامه ها در طول روز و شب ادامه دارند و دریاچه ها، آبشارها، جنگل ها و باغ های پر از گل همراه با 5 هتل با تم تاریخی در این پارک را نیز باید به جاذبه های آن افزود.شهر هنری نانت که در کناره های رود لوآر قرار دارد نیز تنها یک ساعت با این منطقه فاصله دارد.

نگاهی متفاوت به سرزمین آتش و یخ، ایسلند
ادامه مطلب
امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر