لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> بهترین مکان های جهان برای دیدن شفق قطبی
بهترین مکان های جهان برای دیدن شفق قطبی

بهترین مکان های جهان برای دیدن شفق قطبی

وقتی پدیده ی جادویی شفق قطبی در پهنه ی آسمان نقش می بندد، آسمان بی کران شب مثل یک تابلو نقاشی و هزار رنگ تماشاگران را مبهوت خود می کند. این پدیده ی سحرانگیز و زیبا را می توان یکی از زیباترین پدیده های جوی برشمرد. پدیده ای که فقط در مناطق و فصول خاصی به وقوع می پیوندد و دیدن آن شانس بزرگی است که نصیب هر کسی نمی شود. رویای تماشای شفق قطبی، آرزوی شیرینی است که برخی از گردشگران برای تحقق آن کیلومترها راه را در می نوردند تا به مکان هایی برسند که شفق قطبی در آن ها اتفاق می افتد.

شفق های قطبی( (Auroraنورهای رقصانی در آسمان هستند که معمولا در عرض های نزدیک به دو قطب زمین و بر اثر برخورد ذرات باردار باد خورشیدی و یونیزه شدن مولکول های موجود در یونسپهر(یونسفر) زمین به وجود می آیند. با ما همراه باشید تا با مناطقی آشنا شویم که شفق قطبی، این پدیده ی بی نظیر در آن ها قابل رویت است. ایران هتل آنلاین با رزرو هتل های ایران در تمام سفرها همراه شماست.
شفق قطبی
شفق های قطبی نورهای رنگارنگ و بسیار زیبایی هستند که به طور طبیعی در آسمان دیده می شوند، آن ها معمولا در شب و در عرض های جغرافیایی قطبی به چشم می خورند. شفق های قطبی در یونسفر تشکیل می شوند و در سپیده دم قطبی قابل مشاهده هستند. در عرض جغرافیایی قطب شمال به آن ها شفق های شمالی نیز گفته می شود و این نام برگرفته از نام ایزدگونه و رومی سپیده دم و نام یونانی باد شمالی است. به شفق های قطبی نور قطب شمال هم گفته می شود، زیرا آن ها غالبا در نیم کره ی شمالی رویت می شوند، شفق های قطبی در افق شمالی به صورت سبز درخشان دیده می شوند که این رنگ با طلوع خورشید به قرمز کمرنگ مایل می شود.
شفق قطبی
شفق های قطبی در قطب جنوب فقط در جنوبی ترین عرض های جغرافیایی قابل رویت هستند. این پدیده ی رنگارنگ زیبا معمولا از ماه سپتامبر تا اکتبر و از مارس تا آوریل اتفاق می افتد. در واقع بهترین زمان برای دیدن شفق قطبی ماه های مارس و سپتامبر یعنی زمان اعتدالین است ، زمانی که ذرات خورشید با اتمسفر تعامل بیشتری دارند، به همین دلیل علاقمندان برای دیدن این پدیده ی زیبا به مناطقی سفر می کنند که در این زمان شفق قطبی یا رقص نورهای شمالی در آن ها نمایان می شود، پدیده ای بی نظیر که جلوه ی نابی از جهان طبیعت است و هر بیننده ای را مسحور خود می کند.
شفق قطبی
فنلاند
برای دیدن این پدیده در کاکسلوتانن ریزورت فنلاندKakslauttanen Resort حتی نیازی نیست تا از تختخواب خود خارج شوید، زیرا شما می توانید در کلبه های اسکیمویی شیشه ای دراز کشیده و رقص نورهای سبز زمردین و صورتی را با رگه هایی از آبی نیلی در پس زمینه ی آسمان شب نظاره کنید. شمال دایره قطب شمال در لاپلند فنلاند، توسط کاج های بلندی احاطه شده است، آن جا مکان بسیار زیبایی است که تجربه ی تماشای Aurora در آن سال هاست لذت بخش و مسحور کننده است.
شفق قطبی
هر چند شهرهای زیادی در سراسر اسکاندیناوی، کانادا و آلاسکا وجود دارند که شفق قطبی را مهم ترین جاذبه ی گردشگری خود می دانند و آن ها به عنوان یکی از جذاب ترین پدیده های جهان به ماجراجویان و گردشگران مسافرت های لوکس ارائه می دهند، اما در این کلبه های شیشه ای که به شکل کلبه ی اسکیموها (ایگلو) ساخته شده اند، می توانید به بهترین شکل از تماشای این پدیده ی بی نظیر لذت ببرید. روستای Nuorgum در نزدیکی شهر لاپلند و روستای Saariselka بهترین مکان ها برای دیدن شفق قطبی در فنلاند به شمار می روند.
شفق قطبی
ایسلند
سرزمین ایسلند یکی از ارزان ترین و قابل دسترس ترین مکان ها برای دیدن شفق قطبی است. هر چند ایسلند سرزمین عجایب زمستانی مانند فنلاند، سوئد و نروژ نیست، اما شگفتی های طبیعی بسیاری را در خود جای داده که آن را به یکی از جذاب ترین مکان های گردشگری تبدیل کرده است. برای دیدن شفق قطبی در آسمان تیره ی شب تورهای زیادی از ریکیاویک به سمت خارج از شهر حرکت می کنند. برخی از این مکان ها مانند
پارک ملی سینگولیر نشنال پارک thingvellir National Park
پارک ملی وانتاجوکال Vatnajokul National Park
کوه های کرکی فل Kirkjufell بسیار شناخته شده هستند، اما تماشای شفق قطبی از یک قایق کروز در خارج از ریکیاویک نیز تجربه ی منحصر به فردی است که به وسیله ی این تورها امکان پذیر شده است.
شفق قطبی
فیربنکس؛ آلاسکا
فیربنکسFairbanks تنها دو درجه پایین تر از قطب شمال، در نزدیکی فرودگاه بین المللی و نزدیک به پارک ملی محبوب دنالی (Denali National Park) واقع شده است. در اینجا و در 65 درجه ی شمالی، آسمان یک بوم نقاشی برای به تصویر کشیدن رنگ های فراوانی است که در چهار یا پنج شب از آگوست تا آوریل نمایش داده می شوند. در حقیقت، اگر شما برای مدت حداقل 3 شب در آنجا باشید وسرمای آن را تحمل کنید، شانس موفقیت خود را برای دیدن شفق قطبی به 90٪ افزایش داده اید.
آلاسکا یکی از بهترین مکان ها برای دیدن شفق قطبی است در این منطقه علاوه بر فیربنکس می توان به انکوریج Anchorage رفت و شفق قطبی را در آن جا نیز مشاهده کرد.
شفق قطبی
یوکان؛ کانادا
کانادا کشوری مملو از شگفتی های بسیار است. آبشار نیاگارا و خلیج فاندی از عجایب این سرزمین سرد و شگرف هستند. اما هر چه از سرزمین های شمالی آن به سمت قطب پیش برویم شانس دیدن شفق های قطبی بیش تر می شود. یوکان Yukon و یلونایف Yellowknife از مهم ترین مراکز تماشای شفق قطبی به شمار می روند. استان آلبرتا Alberta و جنگل بوفالو WoodBuffaloو پارک ملی جاسپرJasper National Park از مناطق محبوب دیگری هستند که می توان پدیده ی شفق قطبی را در آن ها مشاهده کرد. بهترین زمان برای دیدن شفق قطبی در کانادا معمولا از اواسط آگوست تا آوریل است. برای تماشای این پدیده در جنگل بوفالو نیز اوایل ماه آگوست تا اوایل می بهترین زمان است.
شفق قطبی
Tromsø نروژ
بی تردید نروژ یکی از زیباترین کشورهای جهان است و یکی از مناطقی است که شفق قطبی در آن جلوه گر می شود. مناطق شمالی نروژ از بهترین مکان ها برای دیدن شفق قطبی هستند و ترومسا این شهر که مردم آن را دروازه ای به قطب شمال می نامند، شهری است که در 217 مایلی شمال دایره ی قطب شمال واقع شده است، اما به علت جریان های خلیجی خط ساحلی آن، دارای آب و هوای معتدل تری است، این شهر از اواخر ماه آگوست تا اوایل ماه آوریل توریست های زیادی را جذب می کند، اما اگر خیلی خوش شانس باشید و در پاییز به نروژ سفر کنید، می توانید رنگ های فراوانی را که در آب های منجمد منعکس شده اند تماشا کنید. بهترین زمان برای مشاهده ی شفق قطبی در نروژ اواخر ماه سپتامبر تا اواخر مارس است. روستای ارسفرود بوشنErsfjordbotn، آلتا Alta و سوالبارد Svalbard از مناطق دیگری هستند که می توان شفق قطبی را در آن ها نظاره کرد.
شفق قطبی
آبیسکو، سوئد
شهر شمالی سوئد، کرونا Kiruna یک دروازه به جاذبه های اطراف است. در این شهر، هتل یخی، پارک ملی کوهستانی آبیسکوAbisko وگوزنهای بزرگ را می توان مشاهده کرد، و موقعیت آن در میان کوه های Skanderna، شرایط مطلوبی را برای مشاهده نور شمالی ایجاد می کند، زیرا قله های برفی و سفید پوش آن باعث می شوند آسمان شب واضح تر دیده شده و رقص نورهای رنگارنگ در آسمان هویدا شود. زمان دیدن شفق قطبی در سوئد از ماه سپتامبر تا آوریل است و جلوه ی این پدیده از ساعت 10 شب تا 1:30 صبح می باشد. این پدیده در آسمان صاف و تیره وضوح بیشتری دارد. دره ی تورن Torne Valleyو لولئا Lulea از شهرهای دیگر سوئد هستند که این پدیده در آن ها قابل مشاهده است.

بهترین مکان های جهان برای تماشای ستارگان
ادامه مطلب
4/5 - (4 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر