لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> هنگام سفر با هواپیما همراه با کودکان 3 تا 8 سال چه چیزهایی باید با خود به همراه داشته باشید؟
هنگام سفر با هواپیما همراه با کودکان 3 تا 8 سال چه چیزهایی باید با خود به همراه داشته باشید؟

هنگام سفر با هواپیما همراه با کودکان 3 تا 8 سال چه چیزهایی باید با خود به همراه داشته باشید؟

وقتی با سایر پدر و مادرها درباره سفر صحبت می کنم، یکی از اصلی ترین نگرانی هایشان، سفر با هواپیما همراه با بچه هاست. سفر هوایی با کودکان نوپا احتمالا چالش برانگیزترین موضوع برای آنهاست. متداولترین سوالی که از من می شود این است که چه چیزهایی باید به همراه داشت و چگونه بچه ها را در فرودگاه و هنگام پرواز سرگرم کرد. نکاتی که در ادامه به آنها می پردازیم، حتی شاید هنگام سفر و اقامت در هتل اسپیناس پالاس تهران هم به دردتان خوردند.
ما تازگی از سفر دیگری برگشته ایم و فکر کردم بد نباشد که برخی نکات درباره اینکه چه وسایلی برای کودکانتان به داخل هواپیما ببرید را با شما در میان بگذارم.
پسران ما پنج، پنج و هفت ساله هستند اما چون دیگر نیازی به پوشک ندارند، چمدان هایشان خیلی شبیه یکدیگر است. آنها تاکنون 43 بار با هواپیما پرواز کرده اند و سفرهای بیشتری نیز پیش رو دارند.

زمانیکه برای کودکانتان چمدان می بندید، یادتان باشد که هر چه کمتر بهتر. تنها چیزهایی را بردارید که واقعا مورد نیازند. مثلا یک کیف پر از اسباب بازی به همراه نبرید. احتمالش زیاد است که کودکانتان تمام اسباب بازی ها را از کیف بیرون بیاورند و برای دو دقیقه با آنها بازی کنند و بگوید که دیگر خسته شده اند یا آن اسباب بازی را می خواهند که در خانه باقی مانده است.

ما به قانون یک اسباب بازی برای هر بچه در طول سفر به شدت پایبند هستیم و باید بگویم که این قانون خیلی خوب جواب می دهد. ما قبلا وقتی بچه ها کوچکتر بودند، عادت داشتیم اسباب بازی های بیشتری با خودمان برداریم اما خیلی زود این کار را متوقف کردیم. در این جا دلیلش را به شما می گویم.

چرا زمانیکه با کودکان به سفر می رویم، اسباب بازی همراهمان برنمی داریم؟
اسباب بازی ها فضای زیادی از چمدان را اشغال می کنند.
اسباب بازی های تکراری خسته کننده هستند و بیشتر اوقات در داخل کیف دستی یا اتاق هتلتان باقی خواهند ماند.
اسباب بازی ها گم یا خراب می شوند و به دنبال این ماجرا حتما شاهد گریه و زاری خواهید بود.
اگر بیشتر از یک فرزند دارید، احتمال اینکه برسر اسباب بازی ها دعوا شود زیاد است و اینگونه شاهد گریه و زاری های بیشتری خواهید بود.

بچه ها هنگام سفر تقریبا با هر چیزی سرگرم می شوند: سنگ، صدف و گوش ماهی، برگ درخت، گیاهان خشک شده و … . در حقیقت، وقتی اسباب بازی نداشته باشند، خلاقیتشان بیشتر می شود و شما از اینکه آنها چقدر می توانند بدون اسباب بازی خودشان را سرگرم کنند، شگفت زده خواهید شد. این نکته را امتحان کنید.
سفر با کودکان

آیا هر بچه ای باید کیف خودش را داشته باشد؟
آیا شما واقعا به کیفی جداگانه برای هر یک از فرزندتان نیاز دارید؟ اگر مطمئن نیستید، این کار را نکنید. اگرچه کودکان عاشق این هستند که کیف مخصوص خودشان را داشته باشند ولی خیلی زود از این کیف خسته خواهند شد و شما مجبور می شوید تا تمام کیفها را در فرودگاه حمل کنید.
با این وجود، اگر می خواهید کیف سفر جالی برای کودکتان بگیرید که خودشان آن را حمل کنند، به لیست جذاب آیتم های سفری کودکان Trunkitrunki نگاهی بیندازید. این سایت چمدانهای چرخدار اریجینال، کوله های کوچک و تعداد زیادی کیف های مسافرتی جذاب دیگر دارد که هر بچه ای در سنین قبل دبستان عاشق آنها می شود.
زمانیکه در خارج از کشور ماشین اجاره می کنیم (تقریبا همیشه این کار را می کنیم)، همیشه Trunki Boostapakbooster (صندلی کودک و کوله پشتی) نیز برای فرزندانمان می گیریم و اینگونه هر کدام از آنها کیف خودشان را خواهند داشت. با این وجود، این بدین معنی نیست که آنها اجازه داشته باشند تا کیفشان را پر از اسباب بازی کنند.

شما می توانی به فرزندتان یک کوله مسافرتی متداول بدهید یا به هر یک از کودکانتان یک کیف بسته بندی لوازم مخصوص داخل چمدان بدهید تا وسایلشان را داخل آن بگذارند.
سفر با کودکان

برای داخل هواپیمای بچه ها چه چیزی برداریم؟
مطمئن شوید که فرزندانتان لباسهای راحتی به تن کنند که تا حدی ضدلکه باشند. همیشه چند لایه لباس بپوشید و چون داخل هواپیما سرد می شود، چیزی بپوشید که پاهایتان را گرم نگه دارد. ما هیچ وقت برای بچه ها، پیژامه، لباس ورزش یا سایر لباس های خاص برنمی داریم تا در طول پرواز بپوشند. وقتیکه با سه بچه کوچک سفر می کنید، یاد می گیرید تا همه چیز را ساده بگیرید.

شرح سفرهای یک کارگردان هنری با کودک خردسالش
ادامه مطلب

لیست لوازم کیف دستی بچه ها
نکته اول برای یک چمدان بستن موفق این است که به فرزندانتان نیز اجازه دهید تا به شما در این کار کمک کنند. با این حال این شما هستید که حرف آخر را می زنید. به کودکانتان اجازه دهید تا یک اسباب بازی یا بازی سفری برای داخل هواپیما بردارند. این کار آنها را برای مدتی سرگرم می کند زیرا چنین انتخابی برای یک کودک کار چندان آسانی نیست اما آنها قدردان این هستند که شما به آنها اجازه تصمیم گیری داده اید و بیشتر برای همکاری با شما مشتاق می شوند.

احتمالا فرزندانتان چانه می زنند تا اسباب بازی بیشتری بردارند. اگر این کار باعث رضایت آنها و شما می شود می توانید اجازه این کار را بدهید ولی یادتان باشد که باید بالاخره در جایی محدودیتی قائل شوید. شما می توانید بر سر قانونی توافق کنید که همه با آن راحت هستند، برای مثال، شما می توانید به کودکتان اجازه دهید که هر چقدر که می خواهد وسیله بردارد البته به این شرط که در یک کیف بسته بندی کوچک مخصوص داخل چمدان، یا یک زیپ کیپ یا …. جا شوند.

زمانیکه با فزندانمان سفر می کنیم، وسایل زیر همیشه در کیف دستی ما وجود دارند:
مداد شمعی پیچی، مداد و کاغذ: اگر فقط یک چیز به داخل هواپیما می برید، آن یک چیز مداد و کاغذ باشد. حتما تعداد کافی کاغذ به همراه داشته باشید و توصیه می کنم که حتما مداد شمعی پیچی به همراه بردارید. این مداد شمعی ها به راحتی نمی شکنند و احتیاجی به تراش ندارند و دست بچه ها را کثیف نمی کنند. ترکیبی ایده آل برای سفر.
کتاب کار: کتاب کار همیشه انتخاب موفقیت آمیزی برای پسران ما بوده است. کتابهای مخصوص سفر دیگر نیز وجود دارند که می توانید آنها را سرچ کنید.
بوگی برد (کاغذ دیجیتال): این روش دیگری برای نقاشی کشیدن کودکان است اما وقتی روشهای سنتی جوابگو نیستند، این کاغذهای دیجیتال معجزه می کنند.
یک اسباب بازی بغل کردنی: یک پتوی محبوب یا هر دوست دیگری که فرزندتان با آن می خوابد.
آبنبات چوبی: سالهای زیادی زمان برد و پروازهای زیاد و گوش دردهای فراوانی را پشت سر گذاشتیم تا به این راه حل ساده ولی بسیار موثر رسیدیم. حالا همیشه آبنبات چوبی داخل کیف دستی مان داریم. این آبنباتها را هنگام بلند شدن از زمین و فرود هواپیما به فرزندتان بدهید و ببینید که چه شگفتی هایی به دنبال می آورد. این آبنباتها هم باعث می شوند تا بچه ها در صندلیشان آرام تر بنشینند و هم روشی عالی برای جلوگیری از گوش درد ناشی از تغییر فشار هواست. زمانیکه هفته پیش به لیتونی سفر می کردیم، هر سه پسرمان سرما خورده بودند و من واقعا نگران بودم که هنگام فرود به آنها سخت بگذرد اما هیچ کدام از آنها این دفعه از گوش درد شکایتی نکردند. هنوز هم باورم نمی شود.
بازی هفت خبیث یا سایر بازی های تک نفره مناسب سفر: بازی های تک نفره مناسب سفر برای سرگرم نگه داشتن بچه های بزگتر حین پروازهای طولانی عالی هستند. بازی هفت خبیث نیز برای سرگرم کردن بچه ها در سالن انتظار فرودگاه مناسب است.
تبلت دیجیتال: ما خیلی کم از این وسیله در هواپیما استفاده کرده ایم ولی چندین بار که مجبور بودیم در فرودگاه به مدت بیشتری منتظر باشیم، مفید بودنش را ثابت کرد. آمازون تبلت های Kindle Fire Kids به صرفه ای دارد که می توانند انتخاب خوبی برای سفر با کودکان باشند.
جوراب گرم: این مورد به خصوص برای پروازهای طولانی با کودکان مفید هستند چرا که با وجود این جورابها، بچه ها می توانند کفش هایشان را در کل پرواز درآورند.
دارو: لازم نیست کل کابینت داروییتان را همراه ببرید، اما همیشه مقداری مسکن، اسپری بینی و مقداری چسب زخم به همراه داشته باشید.
مقداری خوراکی: بسته به زمان و طول پرواز شما، ممکن است بخواهید مقداری غذا برایتان فرزندانتان به همراه بردارید. سیب، انگور و بیسکوئیت همیشه گزینه های خوبی برای فرزندان ما بوده اند. گاهی اوقات ساندویچ نیز برمی داریم. سعی کنید غذا یا نوشیدنی که امکان کثیف کاری دارد به همراه نبرید. شما که نمی خواهید با لباس های کثیف یا انگشتان چسبناک در هواپیما روبرو شوید.
دستمال کاغذی و دستمال مرطوب: فکر کنم احتیاجی به توضیح نیست.
ما برای پروازهای طولانی یک دست لباس اضافه نیز برمی داریم. سعی کنید چیزی بردارید که به همه ی بچه ها اندازه شود و لباس جداگانه برای هر کدام برندارید.

21 وسیله قابل حملی که باید همراه خود داشته باشید، همیشه و همه جا
ادامه مطلب

1/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر