لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> مناطق خنک اطراف تهران برای سفرهای یک روزه در تابستان
مناطق خنک اطراف تهران برای سفرهای یک روزه در تابستان

مناطق خنک اطراف تهران برای سفرهای یک روزه در تابستان

هوای گرم و تعطیلات آخر هفته در تابستان، فرصتی است که مشتاقان سفر و گردش های یک روزه را ترغیب می کند تا کوله بار خود را ببندند و به مناطق خنک و دیدنی اطراف شهر بروند. این سفرهای یک روزه، کوتاه اما دلپذیر هستند و طرفداران بسیاری دارند. چه چیزی دل انگیزتر از این که آخر هفته را در میان کوه و دشت و جنگل سپری کنیم و روح و جان را با هوای پاک و مناظر زیبا جانی تازه ببخشیم؟ نیاز به سفرهای کوتاه در شهرهای بزرگی مانند تهران هروز بیش از پیش احساس می شود، به همین دلیل تعداد زیادی از شهروندان تهرانی آخر هفته های خود را در دامن طبیعت سپری کرده و از زیبایی ها و آرامش آن بهره مند می شوند. طبعا شناخت و آشنایی با این مناطق موجب خواهد شد که سفر دلپذیرتری را سپری کرده و حق انتخاب های بیشتری داشته باشیم. اگر قصد سفر به تهران و بازدید از مناطق خنک اطراف آن را دارید بهتر است ابتدا با رزرو هتل های تهران از محل اقامت خود اطمینان حاصل نمایید.

هفت آبشار لفور

هفت آبشار منطقه ی سرسبز و زیباییی است که هفت آبشار کوچک و بزرگ در آن قرار دارد. این آبشار به علت مجاورت به روستای تیرکن، به آبشار تیرکن هم معروف است. شما در این منطقه، آبشار و رودخانه و جنگل را در کنار هم خواهید یافت. هوای خنک و مطبوع این منطقه بسیار مفرح و نشاط بخش است و شما از روستای تیرکن تا محل آبشار در حدود 2 ساعت پیاده روی در پیش دارید. آبشار اصلی ارتفاعی در حدود 9 متر دارد و از همه زیباتر و بزرگ تر است. بی تردید قدم زدن در میان جنگل های هیرکانی که قدمتی بیش از 40 میلیون سال دارند، بسیار نشاط انگیز خواهد بود. هر چند این منطقه در تمام فصول سال زیبایی های خاص خود را دارد، اما فصل بهار اوج دلبری این طبیعت زیباست. مسیر دسترسی به این آبشار، استان مازندران، شهرستان بابل، شهر بابلکنار، روستای دراز کلا، روستای تیرکن می باشد. برای اقامت بیشتر در این منطقه می توانید از اقامتگاه های محلی تیرکن یا هتل های نوشهر استفاده کنید.
دریاچه اوان و قلعه ی الموت

دریاچه اوان و قلعه الموت

دریاچه ی زیبای اوان در فاصله ی 70 کیلومتری استان قزوین و در 4 کیلومتری روستای اوان قرار دارد. دریاچه ی اوان مساحتی در حدود 70 هزار متر مربع دارد و در میان چهار روستای اوان، وربن، زواردشت و زرآباد شهر قزوین قرار دارد. دریاچه ی زمردین، پوشش گیاهی زیبا و پرندگانی همچون کبک و فاخته و سبزقبا از جاذبه های این دریاچه ی زیبا هستند.
قلعه الموت

قلعه الموت

از دیگر جاذبه های منحصر به فرد این منطقه قلعه ی الموت می باشد. این قلعه در شمال شرقی روستای گازرخان و ارتفاع تقریبی 2100 متر از سطح دریا واقع شده است. در مسیر رسیدن به این قلعه ی کهن باغ های پربار میوه و مزارع سرسبزی قرار دارند که با عبور از آن ها دور نمای زیبای قلعه ی الموت یا حسن صباح نمایان می شود. قلعه ی الموت که روزگاری مقر حسن صباح بنیانگذار فرقه ی اسماعیلیه به شمار می رفت، شکوه و ابهت بی نظیری داشت که در حال حاضر نیز آثار آن باقی است. چشم انداز زیبای منطقه از فراز قلعه ی الموت منظره ی بی نظیری است که پیش روی گردشگران قرار می گیرد. چنانچه مایل به اقامت بیشتر در این منطقه بودید می توانید از اقامتگاه بوم گردی های الموت استفاده کنید.
جنگل راش

آبشار ایگواسو برزیل، بهشتی خروشان در دل سرزمین قهوه
ادامه مطلب

جنگل راش

جنگل راش یکی از بهترین مقاصد گردشگری و طبیعت گردی است. درختان سر به فلک کشیده ی راش، مهی که همچون حریر سپید جنگل را فرا می گیرد، سکوت ژرف و چشم انداز بکر و خیال انگیز این جنگل گردشگران را دعوت می کند که برای یک بار هم شده به دل این جنگل هیرکانی بزنند. درختان این جنگل متعلق به دوره ی ژوراسیک و 40 میلیون سال قبل هستند. مسیر رسیدن و پیاده روی در این جنگل زیبا و کهن، مسیری چشم نواز و فرح بخش است و پاییز هزار رنگ آن بسیار تماشایی است. این جنگل در استان مازندران، در بخش دودانگه ی شهر ساری، 50 کیلومتری شیرگاه و در نزدیکی روستای سنگده واقع شده است. در جنگل راش اقامتگاهی وجود ندارد و برای اقامت در آن می توانید از مهمانسراها یا هتل های شهرهای اطراف استفاده کرده یا برای اقامت در آن کمپینگ را امتحان کنید.
مرداب دیوک

مرداب دیوک

این مرداب شگفت انگیز یکی از مناطق خنک اطراف تهران است. برای رسیدن به آن باید چاده ی چالوس را به سمت کلاردشت بروید و پس از آن راه جنگلی را به سمت مرداب طی کنید. مرداب در میان جنگل و درختان سر به فلک کشیده قرار گرفته است و پیاده روی در آن لذت بخش است، این مسیر زیبا و سرسبز که با انبوهی از درختان چندهزار ساله پوشیده شده، در نهایت به مردابی منتهی می شود که کمی وهم انگیز اما رویایی است. این منطقه در همه ی فصل های سال زیباست اما در زمستان مسیر پیمودن جنگل تا حدی دشوار است. برای اقامت در این منطقه مکان مخصوصی وجود ندارد و در صورت تمایل شما می توانید هتل مارال کلاردشت یا هتل باران کلاردشت را انتخاب یا رزرو کنید.
غار آبی علیصدر

غار آبی علیصدر

غار علیصدر یکی از بی‌نظیر ترین و خوش منظره‌ترین غارهای طبیعی جهان است که در روستای علیصدر از توابع بخش گل تپه در شهرستان کبودرآهنگ و در 75 کیلومتری شمال غربی همدان قرار دارد. غار علیصدر یکی از غارهای آبی جهان به شمار می رود. این غار طولانی‌ترین مسیر قایقرانی درون غار در جهان را داراست. محوطه غار دالان‌های پیچ در پیچ و دهلیزهای متعددی دارد، از رشته آبها، دریاچه بزرگی در درون غار بوجود آمده و از این رو نفوذ به ژرفای غار تنها با قایق امکان پذیر است. وجود استالاگمیت ها و استالاکتیت ها یا همان رسوباتی که در طی سالیان سال شکل گرفته اند، به آن زیبایی خاص و بی نظیری بخشیده اند که هر بیننده ای را سر ذوق می آورد. برای اقامت در این منطقه می توانید هتل جهانگردی علیصدر همدان را که در کبودرآهنگ واقع است انتخاب کنید یا از هتل های شهر همدان استفاده کنید.
الیمستان

ارزان ترین کشور ها برای سفر کردن
ادامه مطلب

الیمستان

نام جنگلی رویایی و مه آلود است که در کنار روستایی به همین نام قرار دارد، طبیعت بکر و زیبا و مراتع بی نظیر آن زبانزد همگان است و در آن گیاهی می روید که نامش الیماست و به همین دلیل آن را الیمستان نامیده اند. این جنگل خنک و مه آلود مکانی است که می توان آن را به عنوان مقصدی برای یک سفر یک روزه برگزید و از مسیر منتهی به آن که پوشیده از دشت ها و مراتع و جنگل های سرسبز است لذت برد. مناظر زیبای آن برای همه ی گردشگران جذاب بوده و سوژه های نابی از طبیعت را پیش چشم طبیعت گردان و عکاسان قرار می دهد. روستای الیمستان نیز پیش از این جنگل قرار دارد و دیدن آن هم خالی از لطف نیست. این جنگل خیال انگیز در استان مازندران و 52 کیلومتری آمل قرار دارد. برای اقامت بیشتردر این مکان بهشتی می توانید از هتل های آمل یا اقامتگاه بوم گردی عاروس ویشه آمل استفاده نمایید.
اسکلیم رود

اسکلیم رود

اسکلیم رود یکی دیگر از جاذبه های گردشگری فوق العاده زیبایی است که در دل طبیعت بکر جنگل های هیرکانی لفور واقع شده است. این بهشت زمینی که در استان مازندران و شهر سواد کوه قرار دارد در روستایی واقع شده که از محبوب ترین مقاصد گردشگری به شمار می رود. این روستا که لفور نام دارد به سرزمین آبشارها معروف است و آبشار و دره ی اسکلیم رود نیز در آن جای گرفته است. منطقه ی لفور با درختان انبوه و سرسبزهیرکانی، آبشارها، چشمه سارها و رودها زیباترین چشم اندازهای طبیعی در سراسر مازندران دارد و یکی از بهترین مناطق برای گردش یک روزه است. مسیر دسترسی: تهران- آمل، سد لفور اگر قصد اقامت در منطقه ی لفور را دارید، در نزدیکی چشمه ی اسکلیم رود کلبه هایی چوبی قرار دارند، که امکان اقامت را با خدمات و غذا فراهم می کنند.
سد لفور

سد لفور

از دیگر جاذبه های سواد کوه منطقه سد لفور یا همان سد البرزاست که با ارتفاع 72 متر در دهستان لفور در محل تلاقی سه رودخانه ی کارسنگ رود و آذررود و اسکلیم روهار در منطقه ای به نام دئوتک (محل تلاقی دو آب) احداث شده است. این سد خاکی که در کنار جنگلی زیبا واقع شده است منظره ای بسیار چشم نواز را به وجود آورده است. برای اقامت در نزدیکی سد لفور کلبه ای چوبی قرار دارد، که امکان اقامت در این منطقه را میسر می کند .این کلبه چشم انداز زیبایی از منطقه را ارائه می دهد و ظرفیت پذیرش 20 نفر را دارد. مسیر دسترسی: تهران، فیروزکوه، شیرگاه
آبشار ترز

آبشار ترز

آبشار ترز ، در دل جنگل های هیرکانی استان مازندران قرار دارد. چشم اندازهای طبیعی اطراف این آبشار برای هر بیننده ای جالب توجه است. آین آبشار در استان مازندران و در میان جنگل ترز قرار دارد و از مناطق مرتفع ترز محسوب می شود، برای رسیدن به آبشار ترز باید از اعماق جنگل های هیرکانی عبور کرد. نوای خوش پرندگان و صدای مسحورکننده ی آب رودخانه که سکوت جنگل را می شکند، گردشگران را در طی این مسیر همراهی می کنند و آرامش عمیقی را برای آن ها به ارمغان می آورند. پوشش گیاهان وحشی همچون درختان ازگیل وحشی و خرمالوی جنگلی و عطر گل ها و گیاهانی مانند پونه روح و جان را به وجد می آورند. این مسیر امکان وجود حیوانات وحشی هم هست و بهترین زمان سفر به آن فصل بهار است. مسیر دسترسی: استان مازندران، سوادکوه شمالی، شیرگاه، لفور. همچنین برای اقامت در این منطقه ی زیبا استفاده از کلبه های چوبی سواد کوه یا سد لفور پیشنهاد می شود.
دریاچه فراخین تا آبشار دارنو

جستجوی سریع خیابان ها و شهرستان های تهران با هدف رزرو هتل در آن منطقه
ادامه مطلب

دریاچه فراخین تا آبشار دارنو

فراخین نام دریاچه ای در نزدیکی روستای ویسر از توابع نوشهر مازندران است که درختان پهن برگ و سر به فلک کشیده هیرکانی آن را در میان خود جای داده و آن را از نظرها پنهان کرده اند. این دریاچه ی کوچک شبیه به یک تالاب جنگلی است و یک منظره ی رویایی و سحرانگیز را به تصویر می کشد. دریاچه ی فراخین در ارتفاع 2200 متری از سطح زمین قرار گرفته و مساحت آن در حدود نیم هکتار است. این تالاب زمردین در میانه جاده جنگلی نوشهر به بخش کُجور واقع شده است، صدای پرندگان و دریاچه ای که در میان انبوه درختان جلوه گری می کند و انعکاس آسمان و درختان بر روی آب، این ها مناظر روح بخشی هستند که در این منطقه و هنگام پیاده روی توجه هر بیننده ای را جلب می کنند.
آبشار دارنو
آبشار دارنو نیز از جاذبه هایی است که در استان مازندران و در نزدیکی دریاچه ی فراخین قرار دارد. آبشار دارنو در واقع مجموعه‌ای از 7 آبشار مختلف است. آبشار دوم، آبشار اصلی، بلندترین آبشار است و حدود 25 متر ارتفاع دارد و آبشارهای دیگر در بالادست همین آبشار قرار گرفته اند. برای رسیدن به آبشار دارنو باید مدت کوتاهی پیاده روی کرد. اما پیاده روی در این جنگل خیال انگیز و زیبا نیز بسیار دلچسب است. این آبشار در همه ی فصول زیباست، اما در فصل بهار و تابستان هوای خنک آن برای یک سفر یک روزه بی نظیر است. برای اقامت در این جنگل های بکر هیرکانی می توانید از خانه های محلی، اقامتگاه های بوم گردی یا هتل ها و مهانسراهای نوشهر استفاده کنید. اما کمپینگ یا اقامت در اقامتگاه های محلی کندلوس نیز گزینه های دیگری هستند که می توانید روی آن ها نیز حساب کنید.
جنگل نقله بر رودبار

جنگل نقله بر رودبار

نگل نقله بر روی کوهپایه‌های سرسبز و خوش آب و هوای استان گیلان و در کنار رود خروشان سپیدرود واقع شده است. جنگلی مملو از سرسبزی و طراوت که در آن می‌توانید ساعت‌ها از جنگل‌پیمایی و تماشای مناظر اطراف لذت ببرید. جنگل نقله بر در نزدیکی روستای رستم آباد شهرستان رودبار قرار گرفته است. در ابتدای مسیر ورود به جنگل باید در مسیر تقریبا شیب‌داری پیاده‌روی کنید تا به جنگل انبوهی قدم بگذارید. در این جنگل گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری را می توان مشاهده کرد و تعداد زیادی از درختان آزاد، انجیلی، ممرز، بوته‌هایی شامل ازملک، پاپیتال، سرفیلی در آن به چشم می‌خورد. این جنگل در تمام فصول سال زیباست و آواز زیبای پرندگان فضای آن را دلنشین تر می کند و چنانچه قصد اقامت در این منطقه را داشتید می توانید از اقامتگاه های محلی یا هتل های رودبار استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر