لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> شهر های دیدنی استان هرمزگان
شهر های دیدنی استان هرمزگان

شهر های دیدنی استان هرمزگان

استان هرمزگان، استانی در جنوب کشور پهناور ایران است که با کرمان، خلیج فارس و دریای عمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و فارس همسایه است. اقلیم استان هرمزگان گرم و خشک است و تنگه هرمز که اصلی ترین گذرگاه آبی ایران است در این استان قرار دارد؛ همچنین هر یک از شهرهای هرمزگان جاذبه های گردشگری زیادی دارند که به ویژه در فصول سرد سال، مسافران زیادی را به سوی خود جذب می نمایند؛ از این رو هتل های بندرعباس نزد گردشگران بسیار محبوب هستند. در این محتوا با ایران هتل آنلاین همراه شوید تا شهرهای دیدنی استان هرمزگان را بیشتر بشناسیم.

جزیره قشم

قشم یکی از شهرهای دیدنی استان هرمزگان است که جاذبه های گردشگری بیشماری دارد. برای بازدید از تمام جاذبه های این شهر باید چند روزی در آن اقامت کنید و به این منظور هتل بوتیک ایرمان قشم انتخاب مناسبی بوده و می توان با خیال راحت در قشم به تفریح و گشت و گذار پرداخت. دره ستاره ها، جزیره هنگام و بازدید از دلفین ها، جزایر ناز، جنگل حرا، غار خربس، تنگه چاهکوه، غار نمکدان و پارک کروکودیل از مهمترین جاهای دیدنی قشم محسوب می شوند. در ضمن قشم مراکز خرید بسیار خوب با قیمت هایی مناسب دارد و می توانید لباس های بیشتری برای دوستانتان تهیه کنید، زیرا با قیمت های پوشاکی که در این جزیره عرضه می شوند، به راحتی می توان خرید نمود.
کیش

جزیره کیش

جزیره رویایی کیش با ساحل نقره ای و زیبایی که دارد، استراحتگاه گردشگران بیشماری به ویژه در فصول سرد سال است. بسیاری این جزیره را برای استراحت و کسب آرامش انتخاب می کنند. این مقصد جذاب، مکان های گردشگری و دیدنی زیادی نیز دارد. مهمترین جاذبه کیش، تفریحات آبی آن است و طیف وسیعی از این سرگرمی ها را می توان در کنار سواحل آن مشاهده کرد. تفریحاتی مانند غواصی، پاراسیلینگ، جت اسکی، موج سواری، قایق سواری با قایق های شیشه ای، پارک آبی روباز، شاتل، فلای بورد و غیره ازجمله جاذبه های سفر به کیش محسوب می شوند. از سایر دیدنی های جزیره کیش می توان به کشتی یونانی، شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره، لاک پشت های پوزه عقابی، پارک دلفین، درخت سبز، پارک های ساحلی و مراکز خرید فوق العاده لوکس و شیک آن اشاره نمود. برخی هتل های کیش خود از جاذبه های این جزیره به شمار می آیند؛ برای مثال هتل ترنج کیش بر روی آب قرار دارد و اولین هتل دریایی در خاورمیانه است. اتاق های این هتل دارای کف شیشه ای هستند و نمایی حیرت انگیز از دریا را به مهمانان خود ارائه می دهند.
بندرعباس

بندرعباس

یکی از شهرهای دیدنی استان هرمزگان بندرعباس است که مردمانی خونگرم دارد. بندرعباس، بزرگترین بندر در ایران است و مسافران و تاجران زیادی در آن رفت و آمد می کنند؛ چراکه این شهر از نظر استراتژیکی، موقعیت ویژه ای دارد. گرمای هوا در تابستان در این شهر دیدنی بسیار بالا است ولی زمستان های معتدلی برای سفر دارد. از جاذبه های گردشگری بندر عباس می توان به باغ پرندگان، پارک جنگلی خلیج فارس، مجموعه تفریحی و آب گرم گنو، معبد هندوها، حمام گله داری، موزه مردم شناسی و موزه آب، امامزاده شاه محمدتقی، قلعه فین، عمارت کلاه فرنگی، غار نمکی خرسین، گنبد نمکی گلچین، دره سیاهو، رودخانه شمیل، پل لاتیدان و ساحل، اسکله قدیم و بندر آن اشاره نمود. هتل هما بندرعباس بسیار نزدیک به ساحل نیلگون خلیج همیشگی فارس است. چشم اندازی بی نظیر و امکانات مجهز خوبی در این هتل وجود دارد.
درگهان

درگهان

درگهان یکی از شهرهای دیدنی استان هرمزگان است که در غرب قشم قرار گرفته و به نوعی مرکز تجاری قشم محسوب می شود. شاید تعداد زیادی از مسافران تنها برای خرید از بازارها و مراکز خرید آن و دیدن غروب آفتاب به درگهان سفر می کنند. مراکز خرید مهم درگهان عبارتند از دو دلفین، نگین، صدف و زمرد. مردم اینجا سنی هستند و مساجد زیبایی که متعلق به اهل سنت است در این شهر زیاد است. بازار قدیم درگهان، خیابان ناخدای درگهان، بازار نخل و مجتمع اطلس با تعداد زیادی پاساژ و مرکز تجاری از جاذبه های گردشگری شهر درگهان هستند. دریا و ساحل درگهان هم از جذابیت های آن محسوب می شود و می توانید هنگام غروب و یا طلوع آفتاب بر روی اسکله قدیمی آن بنشینید و منظره خیره کننده آن را تماشا کنید. هتل آلاله 2 قشم در بلوار ساحلی درگهان قرار گرفته است و به مراکز خرید نزدیک است.
بندر خمیر

بندر خمیر

بندر خمیر یکی از شهرهای دیدنی هرمزگان بوده و در شمال جزیره قشم قرار گرفته است. رود مهران یا خمیر از بلندی های بندر لنگه در نزدیکی بندر خمیر به خلیج می ریزد. آثار تاریخی این شهر شامل دیوار سدار، قلعه خمیر، تعدادی کاروانسرای تاریخی، آب انبارهای قدیمی، بقایای یک مسجد 400 ساله، مسجد ملک بن عباس، مسجد سلطان العلماء می باشند. هتل کسری بندر خمیر در مقابل مجتمع تجاری ستاره پارمیس قرار دارد و دسترسی مسافران به این مرکز خرید به سادگی صورت می گیرد.
بندر لنگه

معرفی هتل آریان کیش - هتلی 4 ستاره و باسابقه در جزیره
ادامه مطلب

بندر لنگه

بندر لنگه را عروس بنادر در خلیج فارس می دانند و از بافت شهری بی نظیری برخوردار است. به بندر لنگه بندر مروارید نیز می گویند و در زمان حکومت هخامنشیان یکی از بنادر مهم تجاری، بندر لنگه بوده است. از جاذبه های این شهر، محله های قدیمی آن است که خانه های تاریخی و بادگیرهای بسیار زیبایی دارند. برکه ها و مسجدهای زیادی در بندر لنگه به ثبت ملی رسیده اند؛ از این رو این شهر را به نام شهر برکه ها و مساجد نیز می خوانند. کوه سیاه، قلعه لشتان، برج مدور کنگ، پنج برکه، حمام معتمدی، برکه کنگ، قلعه پرتغالی ها، کارگاه های لنج سازی، مسجد غیاث، مسجد ابن عباس و غیره ازجمله جاذبه های گردشگری بندر لنگه هستند. هتل دیپلمات بندر لنگه در نزدیکی ساحل این شهر است و از داخل اتاق های آن نمایی خیره کننده از خلیج فارس را می توان تماشا کرد.
جزیره هنگام

جزیره هنگام

این جزیره بسیار به قشم نزدیک است و همین سبب می شود، افرادی که به قشم سفر می کنند، سری هم به جزیره هنگام بزنند؛ چراکه تماشای دلفین ها از جذابیت های این جزیره است. بازارهای سنتی زیبایی در جزیره هنگام وجود دارند و همچنین ساحل آن گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. قایق سواری از تفریحات دیگری است که با سفر به این جزیره می توان تجربه کرد. اینجا زیستگاه جبیر است و افرادی که به حیات وحش علاقه مند هستند می توانند این حیوان زیبا را در جزیره مشاهده نمایند. لاک پشت های پوزه عقابی نیز در این جزیره زندگی می کنند. کشتی پرتغالی ها، سنگ مادر و دختر، نخلستان های زیبای آن، پارک کروکودیل ها و شنا در سواحل زیبای آن از جاذبه های جزیره هنگام هستند. برای اقامت در این جزیره می توان از اقامتگاه بوم گردی هنگامی استفاده نمود.
سیریک

هتل داریوش کیش | سمبل شکوه و عظمت ایران
ادامه مطلب

سیریک

سیریک همچون نگینی در میان شهرهای دیدنی استان هرمزگان است؛ ساحلی با شن های نقره ای و سفید رنگ با خط ساحلی وسیع که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. آثار تاریخی زیادی در این شهرستان وجود دارند که ازجمله آن ها می توان به قلعه شاداب، قدمگاه شاه محمد ولی و قلعه سیریک اشاره نمود. بازارچه میشی، سواحل زیبای سیریک، جنگل های حرا و صنایع دستی آن از دیگر جاذبه های گردشگری سیریک هستند. برای اقامت در این شهر می توانید از اقامتگاه بوم گردی طاهریویی استفاده نمایید.
میناب

میناب

میناب یک سرزمین جلگه ای است و قدمت آن به زمان ساسانیان بازمی گردد. به این خطه نام های دیگری مانند مینا، آرموز و مینو نیز نسبت داده می شود. اماکن دیدنی میناب عبارتند از قلعه هزاره، بام میناب، خور تیاب، امام زاده شاه مرعش ابن موسی ابن جعفر، بازار تاریخی، بندر زک و کرگان و سواحل زیبای این شهر و برای اقامت در آن می توانید از اقامتگاه بوم گردی هرموزیا و یا هتل جهانگردی میناب استفاده نمایید.
طبل

طبل

طبل یکی از روستاهای بخش شهاب در شهرستان قشم است. این روستا زادگاه شیخ محمد علی امینی از شیخ های معروف قشم است که تنها اسکله گردشگری مربوط به جنگل حرا را در خود دارد و به ثبت ملی رسیده است. یک کوه تاریخی متعلق به دوران اسلامی به نام کلات کشتاران از دیگر جاذبه های گردشگری طبل است. بام قشم که حیات وحش بی نظیر و طبیعت بسیار زیبایی دارد نیز از دیدنی های این روستا به شمار می آید. اقامتگاه بوم گردی پیر حرا از اقامتگاه های زیبایی است که می توانید در روستای طبل در آن برای چند روزی مهمان شوید.
نقاشه

پارک دلفین کیش
ادامه مطلب

نقاشه

یکی دیگر از روستاهای بخش شهاب در شهرستان قشم است. برای بازدید از این روستا می توان چند روزی در میان مردمان خونگرم و مهمان نواز اقامت کرد و در کنار ساحل زیبای آن غروب آفتاب را تماشا نمود. بیشتر گردشگران برای تماشای ساحل ماسه ای زیبای نقاشه به این روستا سفر می کنند. اقامتگاه بوم گردی خالو منصور قشم در این روستا قرار دارد و پذیرای گردشگران این روستا می باشد.
دهخدا

دهخدا

می توان به یک خانه قدیمی در دل یکی از روستاهای قشم رفت و چند روزی زندگی در کمال سادگی و آرامش را تجربه کرد. مهمان نوازی معروف جنوبی ها و چشیدن طعم خوش غذاهای جنوبی را در یکی از اقامتگاه های بوم گردی آن حس کنید. اقامتگاه کلودنگ دهخدا یک مکان بسیار مناسب برای سفر و کسب آرامش است. از این نقطه تا قشم راه زیادی نیست و بازدید از جنگل های حرا و دیدنی های قشم از دهخدا امکان پذیر است.
گوران

گوران

یکی از مهمترین بندرهای تاریخی در جنوب کشور گوران نام دارد. ملوانان زیادی با لنج های بادبانی خود برای تجارت در بندر آن پهلو می گیرند. اینجا دروازه ورود به گذشته دریانوردی در خلیج فارس است و کارگاه های لنج سازی از جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شوند. گوران بزرگ ترین مرکز ساخت لنج های سنتی در کشور ایران است و لنج ها با چوب ساخته می شوند. جالب است بدانید که صنعت لنج سازی در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است. سد تاریخی گوران، از دیگر جاذبه های آن است و اقامتگاه بوم گردی مدالی مکانی زیبا برای اقامت در روستای گوران است.
سوزا

سوزا

شهر سوزا موقعیتی ساحلی دارد و در جنوب غربی قشم واقع شده است. تنگه هرمز در محدوده این شهر قرار دارد و از دیدنی های آن می توان دره های تنگ کلمون و تنگ لرد را نام برد. پوشش گیاهی خاص، تماشای پرندگان دریایی از نزدیک و سد گوران که متعلق به دوران ساسانی است از جاذبه های شهر سوزا هستند. اقامتگاه بوم گردی لرد سوزا در این شهر پذیرای مهمانان است.

کلام آخر

مناطق جنوبی کشور در اکثر ایام سال دارای آب و هوایی گرم هستند از این رو بهترین زمان سفر به جنوب ایران فصول سرد سال است چراکه در این زمان شرایط آب و هوایی مطلوب ترخواهد بود. یکی از استان های جنوبی کشور هرمزگان نام دارد که دارای شهرهای دیدنی بسیاری بوده و در گوشه گوشه آن می توان جاذبه های زیبایی مشاهده نمود.

3.7/5 - (4 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر