لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> شهر زیبای اطاقور گیلان، در مسیر چشمه ها و ییلاقات زیبا
شهر زیبای اطاقور گیلان، در مسیر چشمه ها و ییلاقات زیبا

شهر زیبای اطاقور گیلان، در مسیر چشمه ها و ییلاقات زیبا

شهر زیبا اطاقور از توابع شهرستان لنگرود در استان گیلان است. قرارگیری بام زیبای کومله در مسیر این شهر و نیز وجود جنگل خرما با چشمه ها و ییلاقات بی نظیر در همجواری آن، زیبایی بهشت گونه ای به آن بخشیده است. خانه های ویلایی با سقف های شیروانی که در انبوهی از فضای سبز و جنگلی به نمایش درآمده اند، بر زیبایی این شهر افزوده اند. وجود پارک های جنگلی خرما و بلوردکان که در کنار چشمه سارها قرار گرفته اند، منجر شده تا شهر اطاقور هر ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری باشد. با سفر به شهرستان یاد شده و رزرو هتل ستاره دریا لنگرود از بین هتل های لنگرود از جاذبه های بی نظیر اطاقور دیدن نموده و سفری رویایی را تجربه کنید.

معرفی شهر اطاقور و جاذبه های گردشگری آن

شهر اطاقور (اتاقور) از توابع شهرستان لنگرود در استان گیلان است. اطاقور در واقع یکی از بخش های شهرستان لنگرود محسوب می شود، اما به شهرستان املش نزدیک تر است؛ از این رو رفت و آمد از املش نیز به اطاقور افزایش یافته است. این شهر توریستی از سمت شمال به شهرهای کومله، لنگرود و دریای کاسپین، از جهت شمال شرق به شهرستان املش و رودسر، از جهت جنوب به رشته کوه های البرز و از سمت شمال غرب به لاهیجان منتهی می شود. فاصله اطاقور تا سواحل زیبای دریای خزر حدود 16 کیلومتر است و از جاذبه های گردشگری پراهمیت در شهر اطاقور می توان به وجود دو پارک جنگلی خرما و بلوردکان اشاره نمود. جذابیت های بی نظیر این دو پارک جنگلی تاثیر چشمگیری بر افزایش گردشگران شهر داشته است. وجود مراکز تجاری، تفریحی و گردشگری و نیز ایجاد پارک ساحلی از دیگر امتیازات اطاقور هستند.
شهر زیبای اطاقور گیلان
آنچه که زیبایی شهر اطاقور را دو چندان کرده است، ساختار معماری شهر با خانه های شیروانی، قرارگیری در مسیر زیبای بام کومله، ییلاقات بی نظیر و چشمه های بسیار جذاب آن است. باغات چای و مرکبات، زیبایی بی نظیری را در شهر ایجاد کرده اند. در این شهر انواع فرآورده های کشاورزی و دامداری، عسل، صنایع دستی نظیر دست بافته های گوناگون عرضه می گردد و رستوران های آن نیز دارای تنوع غذایی بسیاری هستند و انواع غذاهای سنتی و بومی را عرضه می دارند. با سفر به شهر ییلاقات و چشمه سارهای زیبای اطاقور از آرامش کم نظیر این جاذبه ها لذت برده و سفری رویایی را تجربه کنید.

کلام آخر

استان گیلان یکی از استان های زیبا و چشم نواز شمال کشور است که به دلیل موقعیت قرارگیری و شرایط آب و هوایی جاهای دیدنی و طبیعی متعددی دارد. روستای زیبای اطاقور گیلان به دلیل دارا بودن جاذبه های طبیعی بسیار می تواند مقصد مناسبی برای تفریح چند روزه باشد؛ از این رو اگر قصد دارید مدتی را به دور از شلوغی شهر و آلودگی بگذرانید و ایامی را با آرامش سپری کنید شهر زیبای اطاقور گیلان یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود.

 

2.4/5 - (5 امتیاز)
الیمالات لاویج ، جواهری در میان جنگل
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر