لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا
باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا

باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا

یک مجموعه شگفت انگیز از انواع گیاهان در پاتایا وجود دارد که به جرأت می توان گفت یکی از کم نظیرترین ها در نوع خودش در دنیاست. باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا در واقع کلکسیونی از گونه های مختلف گیاهی است که بومی مناطق دیگر جهان هستند، مانند نیلوفر آمازون. این مجموعه، تنها گیاهان را در بر نمی گیرد، انواع و اقسام سرگرمی ها و تفریحات هیجان انگیز در آنجا ارائه می شوند. برای آشنایی بیشتر با باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا این محتوا را در ایران هتل آنلاین از دست ندهید.

چرا به بازدید باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا برویم؟
چندین دلیل قانع کننده وجود دارد که دل به سفر ببندیم و به بازدید از این باغ گیاه شناسی برویم. اگر تمایل دارید یکی از 10 باغ زیبای جهان را مشاهده کنید باید حتماً از نانگ نوچ دیدن نماید. این جا از محبوب ترین جاذبه های تایلند و پاتایا است. برای علاقه مندان به گونه های گیاهی و آشنایی با آنها و بازدید از آنها، باغ نانگ نوچ بهترین گزینه است.
اگر به تایلند و یا پاتایا سفر کرده اید، حتماً برای تفریح و سرگرمی هم که شده از این باغ دیدن کنید. زیرا می توانید تفریحات هیجان انگیز فیل سواری، قایق سواری و دیدن نمایش های جذاب تایلندی را تجربه کنید. هر روز بیش از 5000 توریست از این باغ دیدن می کنند.
باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا
تاریخچه باغ گیاه شناسی نانگ نوچ

در سال 1954 آقای پیسیت و خانم نانگ نوچ، 1500 کیلومتر از تپه ها و دره های جاده سوخومیت استان چون بوری را خریداری کردند. ابتدا پیش بینی شده بود که این مکان مملو از میوه های انبه، پرتقال، نارگیل و بسیاری دیگر از میوه های محلی باشد. ولی در طول سفر خانم نانگ نوچ از کشورهای دیگر، وی از باغ های مشهور جهان الهام گرفت و تصمیم گرفت این باغ میوه را به یک باغ گرمسیری پر از گل های زینتی و گیاهان تبدیل کند. در ابتدا هدف حفاظت از گیاهان بود و بعدها به یک جاذبه های توریستی تبدیل شد. خانه هایی به سبک تایلندی، کلبه ها، ویلاها، سالن های سمینار، سالن های ضیافت، استخر شنا، رستوران و سایر امکانات به آن اضافه شد. درهای این مجموعه تماشایی در سال 1980 بر روی عموم مردم باز شد و به یاد خانم نانگ نوچ به نام سوآن نانگ نوچ نامگذاری شد. سوان به معنای باغ است.
بیشتر بخوانید:

باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا
بخش های مختلف باغ گیاه شناسی نانگ نوچ
اقامت
خانواده نانگ نوچ برای رفاه بیشتر توریست ها، اقدام به ساخت اقامتگاه هایی با کیفیت فوق العاده در این مجموعه نمودند. تمامی اقامتگاه ها به اینترنت رایگان، فروشگاه، باشگاه، استخر و امکاناتی نظیر یخچال، تلویزیون، سشوار، تلفن و غیره مجهز هستند. انواع اقامتگاه های این باغ شامل موارد ذیل هستند:
– ریزورت
– ویلاهای کنار دریاچه
– ویلاهای باغی
– ویلاهای ریمنام
باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا
ماشین های باغ گیاه شناسی نانگ نوچ
آقای کمپون تانساچا، عاشق سرعت و رانندگی است. همچنین توریست ها نیز علاقه مند هستند که بازدید از باغ را با ماشین انجام دهند. این کار الهامی برای وی شد تا به جمع آوری اتومبیل های فوق العاده بپردازد. در حال حاضر بیشتر از 60 اتومبیل در این باغ به نمایش گذاشته شده است.
باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا
دره دایناسورها در باغ گیاه شناسی نانگ نوچ
دره دایناسورها از بخش های منحصر به فرد باغ نانگ نوچ است. در اینجا دایناسورهای غول پیکر به نمایش گذاشته شده اند. آقای تانساچا، مدیر این مجموعه به این هیولاهای ماقبل تاریخ علاقه زیادی دارد و به همین دلیل به ساخت این بخش پرداخته است. چیزی نزدیک به 315 دایناسور در اندازه های مختلف را با اطلاعات کاملی در مورد آنها در این بخش باغ نانگ نوچ مشاهده می کنید. دایناسورهای گونه اوویرپتور، سریالوفوسور، استیراکوسور در این بخش قابل بازدید هستند.
باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا
باغ کاکتوس در باغ گیاه شناسی نانگ نوچ
این باغ برای علاقه مندان به کاکتوس بسیار جذاب است. در اینجا کاکتوس هایی را مشاهده می کنید که شاید تاکنون نمونه هایی از آنها را در جای دیگر ندیده بودید.
باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا
سایر باغ ها در باغ گیاه شناسی نانگ نوچ
– باغ فرانسوی: در سالهای 1997-1996 مدیر باغ تصمیم گرفت برای تأمین آب مورد نیاز باغ، این مجموعه را گسترش بدهد. وی دستور داد دریاچه ای بزرگ بسازند. در حین ساخت این دریاچه، خاک هایی که به دست آمد در ابتدا برای پرورش گل آفتابگردان مورد استفاده قرار گرفت. سپس آقای کامپون با ایده محوطه سازی کاخ ورسای در فرانسه آشنا شد و شروع به ایجاد چنین باغی کرد. پس از دو سال در سال 1998 درهای این باغ به روی عموم باز شد. این باغ معماری های متعدد و زیبایی دارد. گیاهان زینتی، درختان رنگارنگ، مجسمه های زیبا، تلفن قرمزی از انگلستان و غیره را در باغ فرانسوی مشاهده می کنید.
باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا
– باغ ایتالیایی: اولین باغی که خانم نانگ نوچ با الهام از سفرهای اروپایی خود ایجاد کرد. بعدها کمپون تانساچا، مجسمه های سنگ مرمری از ایتالیا آورد و باغ و گیاهان را تزئین کرد.
باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا
– باغ استون هنچ: آقای کامپون، مدیر باغ، سنگ هایی از استان پراچین بوری به باغ نانگ نوچ آورد. این سنگ ها صاف و مربعی شکل بودند. شباهت آنها به سازه استون هنچ سبب شد که آنها را در مرکز باغ بر روی یکدیگر قرار دهند و شبیه استون هنچ به وجود آوردند. خانم نانگ نوچ در روی سنگ ها نوشت: در این مکان، نونگ ناچ، تانساچا می خواست مرکزی برای یادگیری و توسعه برای نسل های آینده ایجاد کند.
باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا
– باغ ارکیده: نمایشی خیره کننده از انواع ارکیده های رنگی را در این باغ مشاهده می کنید.
– باغ آناناسیان: بیشتر از 300 گونه در تیره آناناسیان وجود دارد که برخی از آنها از گیاهان آپارتمانی محسوب می شوند. در این باغ آنها را مشاهده خواهید کرد.
باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا
باغ فلامینگو: در این باغ حیوانات وجود ندارند، تنها مجسمه هایی از فلامینگو و سایر حیوانات مانند اسب آبی، خرس قطبی، بوفالو و غیره دیده می شوند. اینجا یک مکان برای بازی کودکان دارد.
باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا
باغ چهاربرج: در این باغ یک سری ساختمان به صورت نمادین قرار داده شده اند و با سبک معماری تایلندی و کشورهای اطراف آن ساخته شده اند. در واقع در این باغ هم گیاهان و هم معماری آسیای جنوبی را خواهید دید.
باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا
– تپه پروانه ها: باغی رنگارنگ و زیبا که مملو از گل های مختلف رنگی و پروانه های مجسمه ای بزرگ است. تعدادی مجسمه از میمون و بچه خوک و بز سفید را نیز در این باغ خیره کننده مشاهده می کنید.
باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا
– باغ ماموت: انواع مجسمه های ماموت ها را در این باغ خواهید دید. مجسمه ها، اندازه های مختلفی دارند. برای تزئین از درختچه های آدنیوم استفاده شده است.
باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا
باغ گل ها و پل معلق: در این باغ زیبا، انبوهی از گل های مربوط به هر فصل را می بینید که یک رود از میان آنها عبور می کند. بر روی این رود یک پل چوبی معلق ساخته شده است. انواع حیوانات مجسمه ای نیز در این باغ زیبا قابل مشاهده هستند.
– باغ گرانیتی: در این باغ گل ها به شکل قلبی کاشته شده اند. همچنین سنگ های گرانیتی را نیز در این باغ خواهید دید که به شکل قلب در کنار همدیگر چیده شده اند.
باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا
– باغ آدنیوم: یکی از بزرگترین باغ های نانگ نوچ است. در این باغ انواع درختچه های آدنیوم را مشاهده می کنید. بازدید از این باغ به دلیل وسعت آن با اتوبوس انجام می شود.
باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا
از دیگر باغ های آن می توان به باغ کنار رودخانه، باغ شناور، باغ سفال، باغ بونسای، مجموعه آگاو، باغ توپیاری و غیره اشاره نمود.

جاذبه های شگفت انگیز جنوب تایلند
ادامه مطلب

سایر بخش های باغ گیاه شناسی نانگ نوچ
– آبشار نانگ نوچ: یک آبشار مصنوعی در این باغ ساخته شده است و فضایی بسیار باطراوت و زیبا در اطراف خود ایجاد کرده است.
– برج مورچه ای: یک ساختمان 2 طبقه است که دیوارهایش با مجسمه هایی از مورچه های زرد و قرمز پوشیده شده است. در واقع این را به عنوان نماد همکاری کارکنان باغ ساخته اند. معماری بینظیری دارد و در طبقه دوم این برج کافی شاپی است که می توانید قهوه ای دلچسب در آن نوش جان کنید.
– گذرگاه آسمانی: مکانی مرتفع است که امکان پیاده روی دارد و از بخش های مختلف باغ نانگ نوچ می گذرد. می توانید تعدادی از باغ های زیبای این مجموعه را از بالا ببینید.
باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا
تفریحات باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا
– قایق های پدالی
– غذا دادن به آراپایما (ماهی های آب شیرین که در جنگل های آمازون زندگی می کنند)
– فیل سواری
– دوچرخه سواری
– سوار شدن به اتوبوس های وی آی پی
– بازدید از نمایش فیل ها
– بازدید از نمایش های سنتی تایلند
– کمپ زدن در باغ
– استفاده از خدمات ماساژ و اسپا
– غذا خوردن در رستوران های بین المللی باغ
بانگ نانگ نوچ یک مرکز برای یادگیری اثرات گرمایش جهانی نیز دارد. راهنمایان حرفه ای در این بخش کار می کنند و این مرکز علمی توسط دانش آموزان و دانشجویان بازدید می شود.
باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا
زمان و مکان بازدید باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا
این باغ حیرت انگیز در تایلند قرار گرفته است. باید به استان چون بوری و منطقه بنگ لامونگ بروید. این باغ در خیابان بیپ 10 پاتایا قرار دارد.
بهترین زمان بازدید از باغ از ماه های آخر زمستان تا ابتدای بهار است. زیرا آب و هوا در این زمان بسیار مناسب است.
برای دستیابی به هتل های ایران و رزرو آنها، به سایت ایران هتل آنلاین مراجعه نمایید.

عکس های خیره کننده دیوالی یا جشنواره نور ها را ببینید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر