لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 10 اشتباه عمده ای که در فرودگاه انجام می دهیم
10 اشتباه عمده ای که در فرودگاه انجام می دهیم

10 اشتباه عمده ای که در فرودگاه انجام می دهیم

صف های طولانی تحویل چمدان، بررسی های طاقت فرسای امنیتی و صبر های طولانی مدت برای ورود به گیت پرواز. فقط به پایان رساندن این پروسه های تشریفاتی می توانند مشکلاتی را برای شما ایجاد کنند که حتی فکرش را هم نمی کنید! حتی اگر لازم نباشد در هیچ صفی قرار بگیرید، هنوز ترفند هایی وجود دارند که شما با استفاده از آن ها بتوانید در فرودگاه بهترین تصمیم ها را برای وقت و پول خود بگیرید و رزرواسیون پرواز خود را به سادگی رزرو هتل خود انجام دهید.
حال بیایید با 10 مورد از این اشتباهات پر تکرار آشنا شویم و نکات مفیدی را در رابطه با خارج شدن هر چه سریع تر از فرودگاه و ورود به هواپیما را بیاموزیم.
10- دانلود نکردن اپلیکیشن خط هواپیمایی و یا فرودگاه مورد نظر خود.

استفاده کردن از این برنامه نه تنها در فرودگاه، بلکه قبل از آن هم بسیار مهم است. بیشتر شرکت های هواپیمایی اپلیکیشن هایی برای گوشی های هوشمند تعبیه کرده اند که در صورت تأخیر و یا کنسل شدن پروازتان به شما پیام می فرستد، حتی قبل از اینکه از خانه به سمت فرودگاه حرکت کنید! زمانی که به آن جا می رسید هم خواهید دید که اطلاعات این برنامه از تابلو های اعلانات فرودگاه هم سریع تر به روز رسانی می شود. امروزه بیشتر فرودگاه ها نیز اپلیکیشن های مخصوص خود را طراحی کرده اند که به مسافران کمک می کند تا با استفاده از نقشه ها و لیست سرویس های موجود در آن ها بتوانند مسیر خود را پیدا کنند.
9- چک-این نکردن به صورت آنلاین.
چک این
آخرین باری که به یک فرودگاه رفتم، از وجود صف های بسیار طولانی رو به روی باجه ی بلیط حیرت زده شدم! دلایل چندانی برای چک-این نکردن به صورت آنلاین وجود ندارد، مگر اینکه شما مشکلی داشته باشید که قبل از رفتن به فرودگاه نتوانید آن را برطرف کنید.
فقط کافیست نسخه ی پیامکی و یا ایمیلی از بلیط خود تهیه کنید و در صورت نداشتن هیچ چمدانی برای بازرسی، بدون وارد شدن به صف تهیه ی بلیط مستقیماً به سمت به بخش بازرسی بدنی بروید. اگر که بار فراوانی به همراه برده باشید باید آن را تحویل بدهید، اما اگر از قبل چک-این کرده باشید، این کار هم بسیار سریع تر انجام می شود. نکته ای مهم که حتماً باید به آن توجه داشته باشید این است که بعضی از شرکت های هواپیمایی فقط زمانی می گذارند صندلی خود را انتخاب کنید که از قبل چک-این کرده باشید. اگر که از سرویس چنین شرکت هایی استفاده می کنید، بهتر است هر چه زود تر این پروسه را به پایان برسانید و صندلی خود را تعیین نمایید. معمولاً فرصت شما برای انجام این کار 24 ساعت می باشد.
8- استفاده نکردن از پیش بازرسی های TSA.
 بازرسی
اگر که شما از آن دسته افراد هستید که هر سال چندین بار پرواز می کنند، به احتمال زیاد با استفاده از سرویس های TSA رضایت مند خواهید شد. به ندرت پیش می آید که صف های پیش بازرسی آن ها طولانی شود. مخصوصاً در مقایسه با صف های معمولی. از آن جایی هم که لازم نیست کفش ها، لپ تاپ و مایعات همراه خود را تحویل دهید، همان صف های کوچک هم با سرعت بالا حرکت می کنند و احتمال گم کردن وسیله هایتان در سبد های بازرسی به صفر می رسد.
برای بهره مندی از این خدمات شما لازم است که یک فرم ثبت نام را پر کنید و مبلغ غیر قابل بازگشت 85 دلار را بپردازید. سپس یک وقت ملاقات را در یکی از مؤسسات این شرکت رزرو می کنید. ممکن است که برای شما کار سختی به نظر برسد و هزینه های آن هم شما را از تصمیمتان باز دارد، اما بدانید که این سرویس ها 5 سال اعتبار دارد و شما را از صف های طولانی مدت و هدر رفتن وقتتان نجات می دهد.
7- به همراه خود غذا نیاوردن.
 غذا
این مسئله از نظر هیچکس پنهان نیست که غذای فرودگاه ها و دکه ها و رستوران های درون آن ها قیمت های بسیار بالایی دارند. این هزینه های هنگفت هم فقط بخاطر سهولت و آسودگی مشتریان دریافت می شود و ضمانتی برای کیفیت بالا هم وجود ندارد. این ها تنها دلایلی نیستند که غذا به همراه آوردن را به انتخاب بهتری تبدیل می کنند. اگر که شما حتی در صف های TSA هم منتظر بمانید، یک ساندویچ، چیپس، شیرینی و یا یک میوه ای که با خود آورده اید می تواند شما را از گرسنگی نجات دهد و از هزینه های اضافی و هدر رفتن وقت مصون نگاه دارد.
به همراه آوردن بیشتر خوراکی ها به غیر از مایعاتی چون سس ها، سوپ ها، دوغ و دیگر لبنیات به فرودگاه مجاز می باشد. اگر که باز هم در انتخاب خود شک دارید می توانید در وبسایت TSA لیست غذا های غیر مجاز را بررسی کنید.
6- پوشیدن لباس های نامناسب.
 لباس های نامناسب
من لباس هایم را تنها برای راحتی بیشتر در هواپیما انتخاب نمی کنم، بلکه به صورت کاملاً برنامه ریزی شده و برای خروج هر چه سریع تر از صف ها این کار را انجام می دهم. حتی اگر از خدمات TSA هم استفاده کنید، زمان هایی فرا می رسند که باجه های آنان بسته است و شما باید در صف های معمولی لپ تاپ و کفش ها و کمربند خود را در بیاورید و مایعات همراه خود را تحویل دهید.
آمادگی برای چنین شرایطی بسیار مهم است. این آمادگی شامل همراه نبردن تمام چیز هایی که صدای آژیر اسکنر بدن را فعال می سازند هم می شود. زیور آلات و کمربند ها از این دسته از وسایل به شمار می روند.

برای کفش هایتان هم هر چه ساده تر انتخاب کنید، راحت تر خواهید بود. ترجیحاً آن مدل هایی که راحت از پا در می آیند و پوشیده می شوند. جوراب هم فراموش نکنید.

5- استفاده نکردن از امتیاز به همراه بردن کیف و ساک به داخل هواپیما.
اگر که از آن دسته از مسافران هواپیما هستید که بار های زیادی با خود نمی برند، این نکته برای شما فایده ی چندانی نخواهد داشت. اما اگر مجبور هستید که چمدان های خود را تحویل دهید، می توانید آن را در زمان ورود به گیت هواپیما و بدون هزینه ی اضافی به همراه خود ببرید.
من بار ها با این صحنه رو به رو شده ام، به خصوص در پرواز های داخلی که کاملاً رزرو شده اند و فضای خالی بالای صندلی بسیار با ارزش تر شده است.

معمولاً مأمورین گیت پرواز اعلام می کنند که داوطلبانی را برای بازرسی بار ها می پذیرند، اما من خود هم این درخواست را از آن ها کرده ام و در تمامی موارد جواب منفی به من نداده اند. من فقط از این قضیه مطمئن می شوم که همه ی چیز هایی که لازم دارم در یک کیف و در زیر صندلی من جا می شوند و دیگر نیازی نیست که بار بیشتری با خود جا به جا کنم. از آن جایی هم که به همراه بردن بار های سنگین بسیار طاقت فرسا می باشد، فایده ی این کار در زمان پرواز های پشت سر هم دو چندان می شود.
4- خوش رفتاری نکردن.
1683360503 619 10 اشتباه عمده ای که در فرودگاه انجام می دهیم

برای این موضوع هیچ اما و اگری وجود ندارد، زمانی فرا می رسد که شما به کمک بقیه احتیاج خواهید داشت! ممکن است خودتان عامل پیش آمد یک اتفاق بد باشید و یا شرکت هواپیمایی حادثه ای بیافریند. نکته ای که باید به خاطر بسپارید این است که عصبانی شدن، پرخاشگری و غر زدن هیچوقت برای شما نفعی نخواهند داشت. صبور بودن و لبخند زدن در هر شرایطی به ارتباط مثبت برقرار کردن با مسئولان گیت، مهمان داران پرواز، مأموران TSA و حتی دیگر مسافران اطراف به شما، کمک شایانی خواهد کرد.
من به شخصه اجازه ی حمل بار های سنگین به صورت رایگان، اجازه ی عوض کردن صندلی و دیگر موارد مشابهی را به چشم دیده ام. همه و همه فقط بخاطر اینکه آن اشخاص با روی خوش این درخواست ها را کرده اند. حتی اگر نتوانستید کمکی را که می خواستید دریافت کنید، حداقل می دانید که از بهترین روش ممکن برای بدست آوردن آن استفاده کرده اید.

3- نخریدن یک بلیط ورود به لنژ فرودگاه.
لنژ فرودگاه

اگر که شما از کسانی نیستید که فقط صندلی های فرست کلاس رزرو می کنند و یا از شرکت هایی کارت اعتباری تهیه می کنند که چنین امتیازی را به مشتریان خود می دهد، استفاده از خدمات لنژ فرودگاه می تواند کمی زیاده روی در هزینه ها باشد! اما شرایط خاصی هم هستند که از این موضوع مستثنی هستند. به طور مثال، زمانی که شما پروازی بین المللی دارید و باید وقت زیادی را در فرودگاه سپری کنید. در چنین موقعیت هایی است که خریداری کردن یک بلیط ورودی به لنژ چندان کار بدی هم نخواهد بود!
چندی پیش، من مجبور بودم که در شهر “سن سالوادور، San Salvador” هفت ساعت معطل شوم! در این جا بود که پرداخت کردن 25 دلار برای داشتن یک فضای ساکت و آرام برای استراحت، ایده ی چندان بدی هم به نظرم نمی رسید.
از دیگر امکانات این اتاق می توانم به وای فای، غذای بسیار خوب و مجموعه ی متنوعی از نوشیدنی ها و خوراکی های دیگر اشاره کنم. بیشتر فرودگاه های آمریکا برای کرایه ی یک روزه 50 تا 60 دلار از شما دریافت می کنند، که هر چند وقت یک بار و محض تنوع استفاده از آن لازم است. اما پرداخت نکردن هیچ پولی برای خوراکی ها و نوشیدنی های موجود در این سرویس ها به بیش تر شدن این نکات مثبت هم کمک می کند!
2- فرستادن اطلاعات شخصی در زمان استفاده از وای فای فرودگاه.
وای فای فرودگاه
خوشبختانه در حال حاضر بیشتر فرودگاه ها از اهمیت وجود وای فای برای مسافران با خبرند و این نکته ی بسیار مثبتی است! اما هیچوقت این نکته را نباید فراموش کنید که رایگان به معنای ایمن نیست. شبکه های وای فای عمومی سیستم های امنیتی کاربردی ندارند، پس نباید پسورد ها و یا دیگر اطلاعات شخصی خود را در زمان استفاده از آن ها وارد کنید. در بدترین شرایط، ممکن است وقتی که به خانه باز می گردید متوجه شوید که حساب کاربری فیس بوک شما هک شده است و حساب های بانکی تان خالی!
1- علامت گذاری نکردن چمدان هایتان.
علامت گذاری کردن چمدان هایتان
بلیط خود را تهیه می کنید، به یک سفر مفرح می روید و حالا تقریباً به آخر خط رسیده اید و تنها کار باقی مانده پس گرفتن چمدان ها است. حال به احتمال زیاد با سیلی از چمدان های بزرگ و کوچکی رو به رو می شوید که به بسیاری از آن ها به یکدیگر شبیه هستند! یکی از بهترین راه هایی که می توانید از دردسر پیدا کردن چمدانتان راحت شوید، علامت گذاری آن با یک برچسبی است که رنگ روشن بسیار واضحی دارد. نه تنها اطلاعاتی از شما بر روی آن حک شده است که در صورت گم شدن بار می تواند به شما کمک کند، بلکه در آن شلوغی های فرودگاه، پیدا کردن این اسباب و وسایل شما را بسیار آسان تر نیز می سازد.

۹ راه برای سفر آسوده با قطار
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر