لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> انواع سفر >> توصیه هایی برای گردشگری ایل و تبار محور
توصیه هایی برای گردشگری ایل و تبار محور

توصیه هایی برای گردشگری ایل و تبار محور

گردشگری امروزه به بازدید از جاذبه های یک شهر یا دهکده محدود نمی باشد و اهداف بسیار گسترده ای را در بر دارد. رشد فناوری موجب دور شدن اقوام و آشنا ها گردیده و اغلب مردم با فضای مجازی یا بی اطلاع از گذشته و آبا اجداد خود زندگی می کنند. برخی از گردشگران ترجیح می دهند به سوی یافتن شجره نامه و ایل و تبار خود سفر کنند و تجربه ای نو و ریشه دار را به دست آورند. در ادامه برای راحتی سفر نکاتی را توصیه می کنیم، گفتنی است که سایت ایران هتل آنلاین با خدمات رزرو هتل های ایران در خدمت گردشگران می باشد:


1 – تست دی ان ای بگیرید.

امروزه با رشد دانش بشر توانسته به امکانات بی نظیری دست یابد، با انجام آزمایش دی ان ای می توانید اصل و نسب هزار ساله تان را بیابید و سفر به سوی تبار خود را شروع کنید. برخی از موسسات مانند انسیستوری اقدام به پردازش اطلاعات کرده و سرنخ هایی از تاریخ قومی افراد را فراهم می کنند. اگر در مورد ماندگان و میراث خود اطلاعی ندارید، برای نمونه اگر در قومی به فرزندی پذیرفته شده اید، این بهترین شیوه برای سفر به سوی اجداد و گذشته واقعی تان خواهد بود.


2 – مشاور می تواند بر اساس سوابق مخاطبین (اقوام) بسیاری را بیابد.

تعداد زیادی از شجره نامه ها را می توان به صورت آنلاین پیدا کرد اما در شهر های کوچک شکاف و محدودیت زیادی وجود دارد. در صورتی که جستجوی اینترنتی کافی نباشد برخی از مشاورین هنرمند و باهوش در شهر و در میان سوابق محلی به دنبال ردپای خانواده ها و اقوام مشتریان می گردند. این افراد ماهر با دقت در پسوند یا پیشوند های موجود در اسامی افراد، مکان هایی را که ممکن است نام و نشانی از ایل و تبار خود را بیابند، برای سفر پیشنهاد می کنند.


3 – تعطیلات خانوادگی را به سوی مقصدی مربوط به اجداد خود سپری کنید.

جست و جوی ریشه و اصالت بدون سفر نیز ممکن است اما این روش از مسافرت جذابیت بیشتری داشته و سفری متفاوت را تجربه خواهید کرد. برخی مشاوران با هماهنگی یکدیگر سفر هایی به سوی آبا و اجداد افراد را با کروز شکل می دهند. این نوع گردشگری به مسافران هدف و انگیزه بیشتری می دهد، و افراد به دنبال شجره نامه و تبار خود در مقصد مورد نظر فرود آمده و به جست و جو در میان آداب و فرهنگ مکان مورد نظر نیز می پردازند.


4 – برای یافتن ریشه و اصالت به سوی میراث خود سفر کنید.

برای کاوش در میان نسل ها و اجداد گذشته به داشتن شجره نامه با جزئیات کامل نیاز ندارید و مشاوران و کارشناسان این رشته می توانند درباره فرهنگ و سرزمین مادری تان اطلاعاتی بدهند، به خصوص افرادی که از اقوام و ریشه خود دور افتاده و به فرزندی قبول شده اند. نمونه های زیادی از این نوع گردشگری وجود دارد که کارشناس نیز همراه گردشگران سفر می کند و با تنظیم برنامه های سفر اطلاعات مفیدی درباره غذا و آداب شهر را به کودکان آموزش می دهد. گردشگری ایل محور در کشور هایی چون روسیه، آرژانتین، فلسطین، نیکاراگوا، کوبا و ایتالیا طرفداران بیشماری دارد و روز به روز بر تعداد این جهانگردان افزوده می شود. با سفر به سوی مقصد هایی که با اجداد افراد ارتباط دارند، گردشگران می توانند با علاقه و احترام بیشتری نسبت به خود مکان نیز آشنایی کسب کنند و سفری متفاوت را تجربه نمایند.

گردشگری ایل و تبار محور

5 – مکان زندگی قدیمی خانواده خود را در نظر بگیرید.

خانواده ای به دنبال گذشته و مکان زندگی پدربزرگ خود بود که در گذشته از اسپانیا، و توسط کوبا به ایالت متحده امریکا مهاجرت کرده بود. این خانواده به سوی مکان های که اجداد خود در آنها مشغول بکار شده بودند رفته و توانستند رد پای خوبی از ایل و تبار خود به دست آورند. در میان داستان ها و گفته های مادربزرگ ها و پدربزرگ ها اشاره ای به مکان زندگی و دهکده های دورافتاده می شود که در گردشگری ایل و تبار محور می تواند مفید باشد.


6 – در مورد میراث به جا مانده از اعتقادات مذهبی خود تحقیق کنید.
امروزه با گسترش شاخه های مختلف گردشگری، شاخه جدیدی به نام گردشگری عقیده محور نیز شکل گرفته است و گردشگران زیادی در حال سفر و یافتن ریشه های مذهبی و نحوه ی شکل گیری این عقیده ها می باشند. شرکت های گردشگری مانند یونی ورلد سفر هایی به سوی میراث یهودیت افراد برگزار می کنند. و شرکت هایی به دنبال ریشه های مذهبی افراد در آسیا و شمال آفریقا می باشند که به عقاید اسلامی گردشگران تمرکز دارد. بدون شک سفر به سوی تاریخ خاندان و یافتن اصل و تبار و یا ریشه های مذهبی می تواند سفری پر از هیجان و معنا را رقم بزند و بسیار آموزنده نیز باشد.

3 مکانی که باید پیش از 50سالگی از آنها دیدن کنید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر