لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 11 نکته برای اینکه سفرهای خارجی آسوده تری داشته باشید
11 نکته برای اینکه سفرهای خارجی آسوده تری داشته باشید

11 نکته برای اینکه سفرهای خارجی آسوده تری داشته باشید

بودن در یک مکانی که با آن نامانوس هستید همیشه نگران کننده است. برخی از خاطره انگیزترین تجربه های مورد علاقه ی من در سفر شامل قدم زدن صبح هنگام در کنار رودخانه در بوداپست، بازدید از آثار تاریخی انگکور وات و تجربه چشیدن استیک در اروگوئه بود.همچنین سفر های کاری زیادی رفته ام که به دلیل مشغله ی بسیار زیادی که در آن سفر داشتم، فقط و فقط مکان هایی را دیدم که از پنجره ی اتاقم در هتل، دید داشتند.

صرف نظر از نوع سفرتان، چندین گام برای کاهش سفرهای خارجی وجود دارد. در اینجا 12 نکته برای راهنمای سفرهای خارجی را ذکر میکنم:
کارت ویزیت هتل ها: اولین کاری که همیشه در سفر هایم انجام میدهم این است که به محض ورود به هتل، چند کارت ویزیت از روی میز پیشخوان برمی دارم. اینگونه هر جایی از شهر که گم شوم نام و آدرس و شماره تلفن هتل را به زبان محلی خودشان در جیب دارم. با اینکه درصد زیادی از مردم جهان به زبان انگلیسی مسلط هستند اما داشتن اسم و آدرس اقامتگاهم به زبان محلی آن کشور، اطمینان خاطر بیشتری به من میدهد.

قانون پاسپورت شش ماهه: ممکن تاریخ انقضای روی پاسپورت شما کمی شما را بفریبد. ایالات متحده اجازه میدهد از گذر نامه تان تا تاریخ درج شده بر روی پوشش استفاده کنید.اگرچه برخی کشور ها از ورود مسافرینی که تاریخ انقضای پاسپورتشان کمتر از 6 ماه است جلوگیری میکند.شاید بپرسید چرا؟ به این دلیل که اگر زمانی که در خارج کشور خود هستید، اتفاق غیر منتظره ای پیش بیاید و مجبور شوید بیشتر از تاریخ مقرر در آنجا بمانید، این کشور میخواهد اطمینان حاصل کند که در نهایت یک پاسپورت معتبر برای بازگشت به ایالات متحده دارید. برای جلوگیری وقوع هر گونه مشکل، همیشه من 9 ماه قبل از سر رسید تاریخ انقضا پاسپورت، زمانی که سرم خلوت تر است، گذر نامه ام را تمدید میکنم.

دریافت پول نقد: معمولا پول نقد مورد نیازمان را از دستگاه عابر بانک دریافت می کنیم. اما بسیاری از بانکهای ایالات متحده برای استفاده از یک ATM که خارج از شبکه است هزینه های هنگفتی را دریافت می کنند. می توانید مقدار زیادی از پول نقد مورد نیازتان را از ATM فرودگاه دریافت نمایید. بنابراین با این روش تنها یک بار این هزینه را میپردازید، اما هرگز توصیه نمی شود که مقدار زیادی پول نقد همراه خود داشته باشید. علاوه بر این، شما در معرض خطر قرار گرفتن پول محلی در پایان سفر خود هستید. چارلز شواب و وفاداری هر دو حسابهای حسابرسی را که نیازمندی حداقل تعادل را ندارند، ارائه می دهند و شما را برای تمام هزینه های خودپرداز، از جمله خارج از کشور، بازپرداخت می کنند. علاوه بر این این ریسک وجود دارد که در انتهای سفرتان مقداری از پول محلی آن کشور باقی بماند. چارلز شواب و فدیلیتی پیشنهاد میکنند که از حساب هایی استفاده کنید که نیاز به موجودی حداقلی ندارند و نیازی نیست هزینه های مربوط به استفاده از عابر بانک در داخل و خارج کشور را بپردازید.

در سفر بعدی این اشتباهات را انجام ندهید
ادامه مطلب

کارت های اعتباری: با استفاده از کارت اعتباریتان میتوانید ارز را با بهترین نرخ دریافت کنید. با این حال، بسیاری از بانک ها برای تراکنش خارجی، بیش از 3 درصد هزینه دریافت می کنند. این یک هزینه بی دلیل است که مسافر هیچ وقت نباید پرداخت کند. Chase Sapphire Preferred و Platinum American Express این هزینه را دریافت نمی کنند. همچنین، هیچ گاه در ابتدای ورود به هتل یا رستوران پول خود را به دلار تعویض نکنید. این معامله بد است.
cash
هشدار کلاهبرداری: نام کشورهایی که قرار است بازدید کنید و تاریخ سفرتان را به بخش امنیتی شرکت کارت اعتباریتان اطلاع دهید. به این ترتیب، در صورتی که در مقصد از کارتتان استفاده کنید، آنها تصور نمی کنند که کارت شما دزدیده شده تا درست در زمانی که به آن نیاز دارید آن را غیر فعال نکنند،. حتی نام کشوری که ممکن است در آن کشور هواپیمایتان را تغییر دهید به این دلیل که ممکن است مجبور به استفاده از کارتتان باشید، به ویژه اگر تاخیری در پرواز وجود داشته باشد.

تراشه های کارت اعتباری: کارت های اعتباری ایالات متحده دارای نوارهای مغناطیسی ای در پشتشان هستند که به مرور زمان خراب می شود. در اروپا، درون کارت ها تراشه ای تعبیه شده است که هنگام خرید با پین استفاده می شوند. این یک روش بسیار امن برای خرید کالاها است، اما در ایالات متحده آن را تصویب نکرده اند و استفاده ای نمی شود. اکثر فروشندگان خارج از کشور هنوز می توانند با کارتتان هزینه را پرداخت کنند. اما ماشین های قطار، ایستگاه های گاز و ماشین های دیگر که بدون دخالت انسان کار پرداخت را انجام می دهند، اغلب کارت هایی را که تغییر یافته اند، رد می کنند. گرفتن کارت تراشه و PIN از یک بانک آمریکایی سخت است. اما بسیاری از کارت های اعتباری در حال حاضر با تکنولوژی تراشه و امضا عرضه می شوند.

دارو: من همیشه ماسک چشم و گوش پاش را در کیسه دارویی خود حمل می کنم، زیرا هرگز نمی دانید که اتاق هتل شما چگونه خواهد بود. اما من همچنین داروهایی مانند Advil، NyQuil، Imodium A-D، Tums و تعدادی از داروهای مهم دیگر را با خود به همراه می برم. بله، حتی در محله های تاریخی دور افتاده ی اروپایی هم داروخانه وجود دارد اما آیا می خواهید زمانی که در اواخر شب در آلمان بسر می برید تلاش کنید که “اسهال” را به زبان آلمانی ترجمه کنید؟ اگر به کشورهای جهان سومی سفر کنید، حشیش در داروهای مناسب بسیار مهمتر است. بسیاری از مسافرین برای پیگیری از بیماری، یک نسخه که در آن آنتی بیوتیک تجویز شده است به همراه می برند.
travel

سایت های هواپیمایی خارجی: اگر بودجه تان محدودی است، مجبور نیستید از طریق آژانس های هواپیمایی یا بخش سفر شرکتتان، رزروهتل و یا پرواز کنید، به سایتهای شرکت های هواپیمایی خارجی در کشور خود مراجعه کنید. من به تازگی بلیطی از جنوب به شمال ایتالیا در سایت Alitalia رزرو کردم. قیمت بلیط در سایت آمریکایی هواپیمایی دو برابر سایت ایتالیایی بود. من مسلط به زبان ایتالیایی نیستم، اما گوگل کروم تمام صفحات را برایم ترجمه کرد و پس از خرید بلیط بهایش را با استفاده از یک کارت اعتباری بین المللی بدون پرداخت هزینه کمیسیون، به یورو پرداخت کردم.

10 نکته برای داشتن سفری سازگار با محیط زیست
ادامه مطلب

رومینگ داده: برای جلوگیری از پرداخت رومینگ داده های بین المللی، رومینگ داده تلفن همراه خود را فعال کنید. بسیاری از مسافرانی که با هدف کاری سفر میکنند برنامه خاصی برای تماس ها و داده های بین المللی شان دارند. اما مسافران عادی این برنامه را ندارند. بیشترین هزینه های تلفن می تواند از انتقال اطلاعات در خارج از کشور باشد. در تابستان گذشته که در بخش دور افتاده ای از جنوب سن دیگو بودم، از ارائه دهنده تلفن همراهم پیامی با متن “به مکزیک خوش آمدید” دریافت کردم. بلافاصله رومینگ داده ها را خاموش کردم و تنها یک بار دیگر در زمانی که خارج آن منطقه بودم روشن کردم.

نقشه های گوگل: من مهارت خاصی در مسیر یابی دارم و به ندرت به نقشه نیاز پیدا میکنم. اما می دانم که دیگران در این کار مهارتی ندارند و به تلفن های همراه خود تکیه کرده اند. اگر در خارج از کشور توانایی اتصال به اینترنت ندارید، هنوز می توانید یک نسخه خام از نقشه داشته باشید. با استفاده از Wi-Fi در هتل خود، چند مسیری را که قصد دارید آن روز طی کنید را نشانه گذاری کنید. سپس یک عکس از این نقشه ها و مسیرتان بگیرید. بعدا می توانید در گالری گوشی تان عکس را پیدا کنید، زوم کنید و مسیر را دنبال کنید. شاید این روش ایده آل نباشد اما روش خوبی برای زمانی است که به اینترنت دسترسی ندارید.

پول های نقد باقی مانده: در شب پایانی سفرم، مقدار پول نقد مورد نیازم را پیش بینی کردم و پس از آن پول اضافی را کنار گذاشتم. صبح روز بعد زمان خروج از هتل، پول نقد را به هتل پرداخت کردم و از هتل خواستم که آن را به صورتحساب من بپردازد و پس از آن مبلغ باقی مانده را با کارت اعتباری من پرداخت کند.

نحوه ی جمع کردن وسایل برای کمپینگ
ادامه مطلب

هشدار سفر: ایده خوبی است که هشدارهای سفر در سایت وزارت امور خارجه را بررسی کنید. علاوه بر این آدرس و اطلاعات تماس سفارت محلی را چاپ کنید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر