لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> چگونه از مواجه شدن با تاخیر پرواز جلوگیری کنیم
چگونه از مواجه شدن با تاخیر پرواز جلوگیری کنیم

چگونه از مواجه شدن با تاخیر پرواز جلوگیری کنیم

از آب و هوای بد تا خراب شدن تجهیزات، هزاران دلیل دیگر وجود دارد که می تواند باعث شود پروازتان به خوبی پیش نرود. هر مسافری ممکن است در هر نقطه و زمان از سفر خود تاخیر و یا کنسل شدن پرواز را تجربه کند. متاسفانه آنچه که در این لحظات انجام خواهید داد، همیشه قابل پیش بینی نیست.
در حالی که هیچ راهی برای تغییر شرایط آب و هوایی وجود ندارد، گام هایی برای کاهش ناراحتی و به حداقل رساندن احتمال تاخیر در پروازتان وجود دارد، حتی قبل از این که برای سفرتان برنامه ریزی کنید و رزرو هتل انجام داده باشید. در زیر تفصیل و شرح دلایل تاخیر در پرواز ها و همچنین توصیه های عملی و کاربردی برای کمک به پیشگیری و راه های مواجه شدن با تاخیر پرواز ها آورده شده است:

چرا شرکت های هواپیمایی پروازها را به تاخیر می اندازند؟
هنگامی که یک شرکت هواپیمایی اعلام میکند که تاخیری در پرواز وجود دارد، دلیل این تاخیر حتما در یکی از 5 دسته بندی ای که توسط کمیته حمل و نقل هوایی اعلام شده است وجود دارد، که قطعا مسئله ی مهمی و قابل توجهی رخ داده است.
شرایط آب و هوایی نامساعد: طبق آمار اداره آمار حمل و نقل، 38 درصد از کل تاخیرها در سال 2018 به دلیل شرایط نا مساعد جوی رخ داده است. این شرایط شامل برف، طوفان و سایر شرایط نا مساعد هواشناسی است که مانع از انجام پرواز می شود.
سیستم حمل و نقل ملی آمریکا: سیستم زیر بنایی منسوخ شده ی آمریکا تبدیل به یک نقطه کلیدی شده است، که شامل فرودگاه هایی می شود که به آن ها رسیدگی نشده و علاوه بر آن یک شبکه کنترل ترافیک قدیمی دارند. این شرایط مدیریت حجم رو به رشد پرواز ها را دشوار می سازد و احتمال تاخیر در پرواز ها را افزایش می دهد.
نگرانی های امنیتی: اگر پرواز شما در خلال فروپاشی حکومت منطقه، تاخیر داشته باشد، به احتمال زیاد به عنوان یک مسئله امنیتی شناخته می شود. این نوع تاخیرها ناشی از خرابکاری در عملیات های امنیتی فرودگاه مانند نقض های امنیتی یا زمان های انتظار بیش از حد طولانی است.
ممکن هواپیمای شما در دقایق آخر رسیده باشد: این یک سناریوی کاملا آشنا برای اکثر هواپیماها است. زمان خروج شما رسیده است، اما شما هنوز در انتظار رسیدن هواپیما از شهر قبلی خود هستید.
حمل و نقل هوایی: این به این معنی است که تاخیر کاملا تحت کنترل شرکت هواپیمایی بود که بعضی اوقات در قراردادهای حمل و نقل به عنوان «عملیات پیش بینی نشده» نامیده می شود. مسائل فنی و مشکلات مروبط به خدمه در این دسته قرار می گیرند. بر خلاف حوادث غیرمجاز، عملیات پیش بینی نشده ، خطوط هوایی را در مخمصه قرار می دهند، به همین دلیل است که همیشه دلیل آن نوع تاخیر را نمی توان یافت.
کار هایی که می توان انجام داد:
بررسی عملکرد به موقع
اولا قبل از این که رزرو کنید، سند اطلاعات آماری “عملکرد در زمان” شرکت هواپیمایی را که انتخاب کرده اید را بررسی کنید. اداره حمل و نقل ایالات متحده به شما این اجازه را می دهد که اطلاعات لازم پیشینه پرواز ها ی شرکت هواپیمایی را در تاریخ مورد نظر و شماره پرواز جستجو کنید و همچنین با شرکت های هواپیمایی و حتی فرودگاه های دیگر مقایسه کنید. همچنین سایت هایی مانند FlightAware و FlightStats تا حدودی اطلاعات پرواز مورد نظر را ارائه می دهند. اگر پرواز مورد نظر شما دارای سابقه تاخیر یا لغو باشد، ممکن است بخواهید پرواز دیگری برای جایگزین آن در نظر بگیرید.
اولین پرواز روز را انتخاب کنید
هیچ کس دوست ندارد قبل از طلوع خورشید به فرودگاه برود، اما انتخاب اولین پرواز روز، دارای مزایایی است. پرواز های اولیه ی روز هنوز تحت تاثیر تاخیری که از طریق سیستم مسیرها و تاخیر در پرواز های قبلی قرار نمی گیرند. این بدین معنی است که احتمال بیشتری دارد که هواپیما ها در زمان تعیین شده پرواز کنند. نه تنها پرواز های اول روز به طور معمول براساس برنامه زمانبندی خودشان پرواز میکنند بلکه، به دلیل زمان غیرمتعارف آنها، اغلب دارای ارزانترین نرخ ها هستند. با انتخاب این پرواز ها در زمان و هزینه صرفه جویی خواهید کرد.
پرواز بدون توقف را رزرو کنید
همیشه یک دلیل برای گران تر بودن پرواز های مستقیم نسبت به پرواز های دارای توقف وجود دارد؛ آنها می توانند بدون هیچ زحمتی شما را از تاخیر در پرواز ها نجات دهند. اگر شما در تلاشید که خود را برای پرواز بی وقفه توجیه کنید این موضوع را در نظر بگیرید که احتمال مواجه شدن با تاخیر در پرواز برای شما نصف خواهد شد.
اگر پروازهای غیرقابل توقف در دسترس نیستند یا اینکه هزینه حمل و نقل ارزان این پرواز ها را نمیتوانید در نظر نگیرید، حداقل کاری که میتوانید انجام دهید این است که شهر توقف خود را هوشمندانه انتخاب کنید. اگر پرواز تان در اواسط فصل زمستان است، احتمالا با تاخیرهای مربوط به آب و هوا در شهرهای گرم تر مانند فونیکس، هوستون یا آتلانتا مواجه خواهید شد. در فصل تابستان، برخی از فرودگاه ها رتبه های بهتری در “آن تایم بودن” نسبت به دیگر فرودگاه ها دارند، بنابراین هنگام انتخاب مسیر و فرودگاه خود این فاکتور را در نظر بگیرید.

تحول هواپیماهای جامبو جت ایرباس A380
ادامه مطلب

هنگام ورود به گیت فعال باشید
اگر هنوز سوار شدن مسافر ها شروع نشده و زمان پرواز شما در 10 دقیقه آینده برنامه ریزی شده است، ممکن است تصور کنید این اتفاق غیر ممکن است. کارکنان گیت ورودی همیشه در سریع ترین زمان ممکن اعلام تاخیر نمی کنند و حتی ممکن است هواپیمایتان از شهری که از آن می آید نرسیده باشد. اگر هواپیما را در گیت ورود مشاهده نمی کنید، می توانید از طریق جستجوی شماره پرواز در FlightAware.com، لوکیشن فعلی پروازتان را بررسی کنید تا بدانید انتظارتان چقدر طول خواهد کشید.
درست لحظاتی بعد از اینکه لغو و یا تاخیر جدی پرواز اعلام شود عصبانیت مسافرین تا زمانی که به گیت ورود برسید کاملا قابل پیش بینی است. این عصبانیت ممکن است به حدی باشد که تا زمانی که به خط مقدم (گیت ورود) برسید، ممکن است تمام صندلی های موجود در پرواز بعدی قبلا مورد تخریب قرار گرفته باشند. در عوض، بخش خدمات مشتریان خطوط هوایی را شماره گیری کنید، با این کار راه خود را برای پروازی آسوده خاطر تر از دیگران در فرودگاه آسان تر میکند.
هنگامی که در نهایت عصبانیت با کارکنان شرکت هواپیمایی صحبت می کنید، چه به صورت حضوری یا تلفنی، مودب باشید. هرچقدر که ناراحت یا عصبانی هستید، ممکن است فریاد بزنید، بهرحال این رفتار وضعیت شما را بهبود نمی دهد.

حق و حقوق خود را بدانید: مسائل فنی
در مواردی که تأخیر یا لغو ناشی از عملیات غیر عادی و پیش بینی نشده مانند یک مشکل مکانیکی باشد، برخی از خطوط هوایی بلیط شما را در پرواز بعدی جایگزین می کنند. حتی ممکن است این بلیط از پرواز شرکت هواپیمایی رقیب رزرو شود. به شما اعلام می کنند. اما همه خطوط هوایی این کار را انجام نخواهند داد، حتی کسانی که ممکن است دریابند که تا زمانی که با شما کار نکرده اند تردید داشته باشند. برای اینکه بفهمید سیاست های شرکت هواپیمایی انتخابیتان در مواقع تأخیر و لغو پرواز چیست؟ قرارداد حمل و نقل مختص آن شرکت را مطالعه کنید. همه چاپ خوب و قانونی، خواندن این قوانین هیجان انگیز نیست اما زمانی که همه چیز در حال اشتباه پیش رفتن است می تواند مفید باشد.
قبل از پرواز، یک نسخه از قوانین و قرارداد حمل و نقل هوایی خود را آماده و چاپ شده و یا بر روی گوشی هوشمند خود داشته باشید، که در صورت نیاز به آن مراجعه کنید.
در حقیقت ناشی از لغو، ممکن است نماینده هواپیمایی تان برنامه سفر جایگزینی برای رسیدن به مقصد شما نداشته نباشد. در این صورت در مورد سایر مسیرهای ممکن تحقیق کنید و آماده باشید تا پروازهای دیگری انجام دهید که برای شما مفید است و شما را به مقصد می رساند.

قلعه های پرنده؛ پرواز با هواپیماهای لوکس چگونه است؟
ادامه مطلب

حق وحقوق خود را بدانید: تاخیر و لغو پروازها به دلیل نامساعد بودن شرایط آب و هوا
هنگامی که یک طوفان موجب می شود که هزاران پرواز را به تأخیر بیفتد یا لغو شود، خطوط هوایی در معرض شرایط بحرانی ای قرار می گیرند تا مسافران را به هر نحوی که می توانند به مقصد برسانند. اگر شرایط نا مساعد آب و هوایی فقط در شهر توقف شما است، درخواست کنید که از طریق یک مسیر دیگر برنامه پرواز شما چیده شود.
این قوانین در شرکت هواپیمایی متفاوت خواهد بود، اما به قرارداد حمل و نقل شرکت هواپیمایی خود مراجعه کنید تا جزئیات دقیقی درباره آنچه که آنها در صورت تاخیر و لغو پرواز مایل به انجام آن هستند بدانید. برخی ممکن است کوپن غذا یا هتل به مسافر ارائه کنند. اما این پیشنهاد همیشگی آنان نیست، بنابراین ممکن است مجبور باشیددر مورد این مسئله از آنها بپرسید.
اکثر خطوط هوایی در حوادث مهم آب و هوایی هزینه ای بابت تغییر پرواز دریافت نمی کنند، بنابراین اگر متوجه وضعیت بدی آب و هوا شدید حتی قبل از اینکه به فرودگاه برسید می توانید مجددا برای پروازتان برنامه ریزی کنید. اگر با گزینه های انتخاب مجددی که شرکت هواپیمایی به شما می دهد هیجان زده نشدید حتی اگر بلیط اصلی شما غیر قابل باز پرداخت باشد شاید بتوانید درخواست بازپرداخت بدهید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر