لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> دور افتاده ترین مکان‌ های دنیا
دور افتاده ترین مکان های جهان و دنیا

دور افتاده ترین مکان‌ های دنیا

گردشگران دوست دارند با زیبایی ها و مناطق خاص زمین آشنا شوند، طبیعت را لمس کرده و مهارت جدیدی کسب کنند. مکان های دورافتاده که از دست بشر در امان بوده اند کمترین تغییرات طبیعی و ظاهری را دارند و اغلب دسترسی به آنها کمی دشوار است. توریست هایی که می خواهند به مکان هایی غیر از مناطق مشهور و محبوب بروند، بهتر است به این مناطق دورافتاده کرده زمین که در ادامه معرفی می کنیم سفر کنند. با سایت ایران هتل آنلاین از تخفیف ویژه هتل های ایران بهره مند شوید.

جزیره پالمرستون (Palmerston Island)

جزیره پالمرستون در دو هزار مایلی شمال غربی نیوزیلند واقع شده است. این جزیره مملو از چشم انداز بوده و با سواحل زیبا و شن های سفید، تنها ۶۲ نفر جمعیت دارد. 59 نفر از این افراد از نوادگان ویلیام مارسترز می باشند که سکونت در این جزیره را انتخاب کرده بود.

دور افتاده ترین مکان‌ های دنیا

در این جزیره از هیچ پولی استفاده نمی شود به همین خاطر هیچ فروشگاه و بازاری در پالمرستون وجود ندارد، و تنها برای معامله با خارج از جزیره از پول استفاده می‌ کنند. کشتی باربری دوبار در سال به سوی جزیره حرکت می کند و ممکن است مردم جزیره ماه ها بدون محموله و کالا به زندگی خود ادامه دهند. جزیره ى تاهيتي که در جنوب اقیانوس آرام قرار دارد هشت روز با قایق از پالمرستون فاصله دارد، با سفر به سوی تاهیتی می توانید به سوی این جزیره دورافتاده و بکر حرکت کنید، مردم جزیره بسیار مهمان نواز بوده و از مسافران دعوت می کنند تا در خانه هاشان اقامت کنند. در جزیره دو تلفن وجود دارد و همچنین امکانات دیگری مانند روزانه 6 ساعت برق و 4 ساعت دسترسی به اینترنت را می توان نام برد. در این جزیره ی زیبا از گوشی خارج می شوید و با طبیعت واقعی در انتهای کره زمین تعامل می کنید و می توانید با فرهنگ و آداب مردم جزیره آشنا شوید.

روستای سوپای، آریزونا (Supai Village, Arizona)

روستای سوپای در نزدیکی دره ی بزرگ گرند کنیون واقع شده است و با وجود میلیون ها گردشگر در این دره ی بزرگ، تعداد کمی به سوی این روستای زیبا و جذاب که در نزدیکی دره است، سفر می کنند. روستای سوپای مرکز قبایل هاواسوپای محسوب می شود و در جنوب غربی دره ی گرند کنیون قرار دارد که منطقه ای دورافتاده می باشد.

دورافتاده ترین مکان های روی زمین

این منطقه ی محافظت شده از توریست ها استقبال می کند و گردشگران با پیاده روی یا اسب سواری 8 روزه می توانند از این مکان بازدید کنند، یا با هلیکوپتر به راحتی در روستا فرود آیند و از زحمت و دشواری راه بکاهند. هاواسوپای به معنی مردم آب های سبز آبی می باشد و این نامگذاری به چهار آبشار زیبا در مسیر هاواسو اشاره دارد که از جاذبه های دوست داشتنی روستا بوده و بازدید از این مناظر همراه با لذت و آرامش خواهد بود. گفتنی است که این آبشار ها منبع آب روستا به شمار می روند. 208 نفر در این مکان دورافتاده زندگی می کنند و جالب است بدانید که با وجود تکنولوژی و ارتباطات گسترده در ایالات متحده، مرسولات پستی مردم روستا با کمک چهارپایان ارسال و دریافت می شود.

روستای اویمیاکون، روسیه (Oymyakon, Russia)

گردشگرانی که علاقه دارند سخت ترین و دشوارترین شرایط سفر را تجربه کنند شاید ترجیح دهند به سوی روستای اویمیاکون در روسیه سفر کنند. این دهکده دورافتاده سرد ترین مکان مسکونی در کره زمین می باشد و میانگین دمایی آن تقریبا 58 درجه می باشد و سفر به این منطقه شجاعت و سرسختی نیاز دارد. برای سفر به این دهکده اول به سوی شهر مسکو حرکت کنید و از آنجا به طرف تاکوتسک یا ماقادان که 560 مایل از مسکو فاصله دارد، پرواز کنید. از این مناطق در مسیر خطرناک جاده ی اسخوان ها به سوی دهکده رانندگی کنید.

دیدن این مکان های دور افتاده

در این مکان هیچ رودخانه و دریایی نخواهید یافت، چون که همه چیز یخ زده است. امکان رشد و پرورش هیچ محصول کشاورزی در این دهکده و این شرایط آب و هوایی وجود ندارد و در نتیجه ماهی های یخ زده، گوشت گوزن شمالی و ماکارونی به همراه خون اسب از غذا های روستا به شمار می روند. در این محله ی یخ زده و بسیار سرد بیش از 500 نفر زندگی می کنند و بدتر اینکه به خاطر نزدیکی به سوی قطب 21 ساعت شبانه روز این دهکده تاریک و بدون نور آفتاب می باشد. مسافرانی که می توانند از شرایط دشوار عبور کنند بهتر است که سفری پر از هیجان را تجربه کنند.
پیت کرن در اقیانوس آرام جنوبی

جزایر پیت کرن در اقیانوس آرام جنوبی، مستعمره بریتانیا
(Pitcairn Island, British Overseas Territory)

در سال 1790 كشتى بونتى که از انگلستان به مقصد تاهيتى به حركت در آمده بود در طى سفر با يك شورش به سوی جزایر پیت کرن پیش می رود. خدمه کشتی در این جزیره سکونت می کنند و این ماجرا به شورش در کشتی بونتی معروف می شود. خدمه کشتی با ورود به جزیره متوجه شدند که افراد بومی دیگری در آن ساکن بوده اند و باقیمانده هایی از خانه و زندگی بومی را کشف کردند که شامل اجاق های گلی، گورستان و خدایان سنگی می شد.

دور افتاده‌ ترین مکان‌ های دنیا

این جزیره ی دورافتاده از مستعمرات کشور انگستان می باشد که در فاصله 3300 مایلی از نیوزلند واقع شده است و توریست های اندکی به سوی این جزیره سفر کرده اند. امروزه این جزیره زادگاه بیش از 50 فرد بوده و آنها در آرامش در پیت کرن، در اقیانوس آرام جنوبی زندگی می کنند. توریست ها با کشتی می توانند پس از طی 32 ساعت مسیر طولانی از پیت کرن دیدن کنند، و از جاذبه های طبیعی و زیبایی های این جزیره کوچک لذت ببرند، امکان پرواز به سوی پیت کرن ممکن نیست و تنها راه ارتباطی سفر با کشتی از نیوزلند می باشد.

واحه سیوا، مصر (Siwa Oasis, Egyp)

منطقه ی سیوا یک مکان تاریخی می باشد و کلوپاترا در این منطقه ی بیابانی حمام کرده است. این واحه به خاطر دور افتادگی که 5 ساعت رانندگی با اتوبوس از قاهره فاصله دارد، کمتر مورد توجه توریست ها و گردشگران بوده است. با وجود اینکه سیوا دور از دسترس بوده اما توانسته مه فرهنگ و زبان سیوایی را به خوبی حفظ کند.

جاهای دیدنی دورافتاده

اگر از سفر با اتوبوس خسته نمی شوید، به سوی حمام کلوپاترا بروید، این حمام آب معدنی بسیار لوکس می باشد و همچنین زیتون های محلی خوشمزه و خرما های تازه را می توانید میل نمایید. گفتنی است که در این واحه اقامتگاه و کلبه برای اقامت مهمانان وجود ندارد و آنها می توانند در چادر های برپا شده استراحت کنند و از صحرا گردی و حمام معروف ناحیه لذت ببرند.

مجمع الجزایر سقطرا، یمن (Socotra Island, Yemen)

مجمع الجزایر سقطرا در غرب اقیانوس هند و در دهانه خلیج عدن واقع شده اند. این جزایر 40 هزار جمعیت دارند و با وجود مسکونی بودن از امکانات کمی برخوردار می باشند. گفتنی است که در سال 2011 اولین جاده در این جزیره احداث گردید.

مکان های دور افتاده

می توان گفت که بیش از 800 گونه ی گیاهی کمیاب در این جزایر وجود دارند و عجیب‌ ترین گونه ‌های گیاهی و درختان جهان را می توانید در این جزایر تماشا کنید، برخی از این گیاهان دارای اشکال عجیب بوده و گویی از سیاره ای دیگر می باشند. در حقیقت یک سوم گیاهان سقطرا با ظاهری متفاوت در هیچ منطقه ای از کره زمین یافت نمی شوند و این نشان دهنده ی قدرت و سازگاری این جزایر می باشد. سقطرا حدودا 400 مایل از پایتخت کشور یمن فاصله دارد و دارای آب و هوای گرم و صحرایی می باشد. گردشگران می توانند از صنعا پایتخت یمن به سوی این جزایر بکر و بی نظیر پرواز کنند و سفری شگفت انگیز در دل طبیعت متفاوت جهان تجربه نمایند.

تریستان دا کونا (Tristan da Cuhna)

جزیره تریستان دا کونا یک جزیره آتشفشانی است و نزدیک به ۲۵۸ نفر در آن سکنی گزیده اند و این ناحیه را وطن خود می نامند. این جزیره در جنوب اقیانوس اطلس واقع شده است و دور افتاده‌ ترین نقطه مسکونی جهان می باشد. جزیره دارای امکانات رفاهی مانند مغازه ها، مدارس، کلیسا ها و حتی بیمارستان نیز می باشد.

دور افتاده ترین جاهای دیدنی

مردم جزیره از امکانات الکتریسیته بی بهره اند اما در مقابل از گاز برای تولید برق و انرژی استفاده می کنند. تریستان دا کونا به نام کاشف آن نامگذاری شده است هرچند این نفر در جزیره سکونت نکرده است و این سرزمین بخشی از مستعمرات کشور انگلستان می باشد. از کیپ تاون در آفریقای جنوبی با طی کردن مسافت 1732 مایلی با قایق، می توانید به سوی جزیره سفر کنید. فراموش نکنید که در طول یک سال 9 بار بیشتر کشتی ها به سوی این جزیره ی دورافتاده سفر نمی کنند.

اوتکیاگ ویک، بارو، آلاسکا (Utqiagvik, Alaska (Barrow))

منطقه ی بارو در آلاسکا یکی دیگر از جاذبه های توریستی دورافتاده در جهان می باشد و در بزرگداشت سیر جان بارو، دومین دریا سالار بریتانیایی نامگذاری شده است و هیچ فردی دلیل این نامگذاری را نمی داند. شواهد باستان شناسی نشان می دهد که 500 سال پیش از میلاد این منطقه مسکونی بوده و مردم بومی این مکان را اوتکیاگ ویک می نامیدند.

مکان های عجیب دنیا

ناحیه بارو تقریبا 3 ماه از سال را گرم بوده و در باقی ماه ها دما در حدود 36 فارنهایت می باشد. نزدیک به 4429 نفر در این منطقه ساکن می باشند، و این مردم با استفاده از گاز طبیعی منازل، آب ها و فاضلاب را گرم نگه می دارند. امکاناتی همچون تلفن، پست، رایو و کابل تلویزیون و همچنین اینترنت در این ناحیه دورافتاده وجود دارد. بارو با وجود دور بودن از دیگر مناطق دارای هتل ها و رستوران هایی نیز می باشد که پذیرای مسافران خواهند بود. مسافران می توانند با پرواز دو ساعته از شهر آنكورج که در جنوب ایالت آلاسکا قرار دارد، به سوی این واحه بکر و بی نظیر سفر کنند.

لا رینکونادا، پرو (La Rinconada, Peru)

منطقه لا رینکونادا در ارتفاعات کوه ‌های آند قرار دارد. این منطقه موقعیتی دارد که گردشگران زیادی را علاقه مند می کند اما با وجود دشواری های سفر ترجیح خواهید داد که مدت زمان کمتری در این منطقه اقامت کنید. با ارتفاع ۱۶ هزار فوتی، لا رینکونادا مرتفع‌ ترین منطقه مسکونی جهان محسوب می شود. توریست ها با عدم رعایت نکات ایمنی اغلب دچار بیماری ارتفاع یا ارتفاع ‌زدگی که ناشی از کاهش میزان اکسیژن هوا در ارتفاعات بالا است، می شوند که از سردرد گرفته تا تهوع و تنگی نفس را شامل می شود.

دورافتاده ترین مکان های جهان

در دهه 2000 میلادی بسیاری از مردم برای کشف طلا در این نواحی سکونت کردند و هم اکنون تقریبا 50 هزار نفر جمعیت در این منطقه سردسیر زندگی می کنند اما اکثریت این مردمان در شرایط زیر خط فقر قرار دارند و بدون امکانات، زیرساخت های شهری، یا حتی لوله کشی در لا رینکونادا روز های عمر خود را می گذرانند. در این واحه هیچ خیابانی وجود ندارد و تنها از طریق 6 ساعت رانندگی از نزدیک ترین شهر می توانید به نزدیکی های این منطقه برسید تا ادامه مسیر را با طبیعت گردی و راه پیمایی ادامه داده و از این نقطه دور افتاده جهان بازدید کنید.

بنتام، جزایر کوکوس (کیلینگ) – (Bantam, Cocos (Keeling) Islands)

جزایر کوکوس یکی دیگر از دورافتاده ترین مناطق است که در انتهای کره زمین قرار دارند، کوکوس 1700 مایل از شهر پرت استرالیا فاصله دارد و منطقه مسکونی بنتام در این جزیره دورافتاده توانسته زبان سنتی، آداب و رسوم خود را همچنان حفظ کند، بومی های منطقه کوکوس مالای نامیده می شوند و می توانید با فرهنگ آنها از نزدیک آشنا شوید.

مکان های دور افتاده دنیا و جهان

این جزیره تقریبا 600 نفر جمعیت دارد. با وجود دور از دسترس بودن توریست ها علاقه به بازدید از این منطقه دارند و بومی ها از گردشگران استقبال کرده و امکانات تفریحی مانند اسنورکلینگ، موج سواری، کایت سرفینگ و تماشای پرواز پرندگان را برای توریست ها فراهم می کنند. جهانگردان می توانند از طریق شهر پرت به سوی این جزایر پرواز کنند، گفتنی است که در طول هفته دوبار پرواز ها به سوی بنتام دایر می باشد.

چانگ تانگ، تبت (Changtang, Tibet)

گفتنی است که منطقه چانگ تانگ تبت به بلندی لا رینکونادا در پرو نیست، اما جز بلند ترین مناطق کره زمین محسوب می شود و ارتفاعی در حدود 4 هزار تا 9 هزار فوت دارد. این منطقه بام جهان نامیده می شود و در زمینی با مساحت 990 مایلی گسترده شده است.

دور افتاده مکان دنیا

تنها مردم ایلاتی به نام چانگپا در این فلات زندگی می کنند و چانگ تانگ زیستگاه طبیعی حیوانات بیشماری مانند پلنگ ها و گاومیش ها می باشد. با دریافت مجوز قبلی می توانید از این منطقه بازدید کنید و فراموش نکنید که سفر و بازدید از چانگ تانگ هزاران دلار هزینه در بر خواهد داشت.

5/5 - (2 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر