لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> اخبار >> مالیات گردشگری در ایتالیا
مالیات گردشگری در ایتالیا

مالیات گردشگری در ایتالیا

600 میلیون یورو. این مقدار پولی است که در بیش از هزار شهر ایتالیا و به عنوان مالیات گردشگری، از افراد خارجی که به این کشور سفر کرده اند و در آن رزرو هتل انجام داده اند، دریافت شده است. بیش از 27 درصد از این سرمایه به دست دولت های منطقه ای می رسد. رم با جمع دریافتی 130 میلیون یورو، در رتبه ی اول شهر ها قرار دارد و میلان، ونیز و فلورانس به ترتیب رتبه های دوم، سوم و چهارم را تصاحب کرده اند.
این رتبه بندی شهر ها در میان مناطق مختلف کشور هم به چشم می خورد. لاتزیو با 135 میلیون دلار در رتبه ی اول قرار دارد و به دنبال آن ونتو و لمباردی رتبه های دو و سه می باشند.
نکته ی مهمی که در رابطه با این قانون مالیات وجود دارد این است که در سراسر نقاط کشور انجام نمی پذیرد، چرا که دولت ایتالیا هیچوقت سیستم قانون گذاری که در تمامی کشور به طور یک پارچه اجرا شود را تعبیه نکرده است. نتیجه ی این کار، مشکلات و نامنظمی هایی است که در رابطه با این مالیات گردشگری پیش آمده است. یک خانواده ی سه نفره اگر بخواهند به مدت دو روز در شهر رم اقامت کنند باید مبلغ 24 یورو بپردازند. اگر این خانواده به جای این شهر، ونیز را انتخاب کرده بودند فقط لازم بود که 17 یورو هزینه کنند.
با این حال، نواقص دیگری نیز در رابطه با این قانون جدید وجود دارند. از نظر تئوری، شرکت هایی مانند Airbnb مسئول هستند که این مالیات توریستی را از مشتری های خود در این کشور دریافت کنند، اما در عمل یا این کار انجام نمی شود و یا خیلی به ندرت. به همین خاطر، انجمن مدیران صنعت هتل داری ایتالیا یا “فدارلبرگی، Fedarlberghi” در حال فشار آوردن به این شرکت آمریکایی می باشند.
“برنابو بوکا، Bernabò Bocca”، مدیر عامل این سازمان، Airbnb را در صنعت گردشگری، مهره ای چپ گرای افراطی می خواند. با توجه به اطلاعات بدست آمده، این شرکت در میان 997 شهری که در سراسر ایتالیا فعالیت می کند، تنها از 18 تا از آن ها این مالیات را دریافت می کرده است. به طور مثال، لیگوریا بی نظمی های زیادی را در این رابطه به ثبت رسانده است. از 18 هزار آپارتمان ثبت شده در این شهر، 5 هزار تا از آنان غیر قانونی می باشند.
بعد از انجام این پژوهش ها، Airbnb سریعاً پاسخ رسمی خود را رسانه ای کرد. در این بیانیه ی منتشر شده، این شرکت ادعا می کند که تنها پلتفرم دیجیتالی هستند که در رابطه با جمع آوری این مالیات، با مسئولین تمامی شهر ها به نتیجه ای مثبت رسیده اند. آن ها این دستاورد خود را روشی هوشمندانه می دانند که با همکاری سیاست مداران و دولت مردان منطقه به دست آمده است.
در ادامه رهبران Airbnb با متهم کردن سازمان مدیران صنعت هتل داری ایتالیا به اختلاس و تشویش کردن افکار عمومی، در رسانه ها توجه بسیاری را به خود جلب کردند. آن ها هم چنین برخلاف باور این مسئولان معتقدند که در این زمینه بسیار دوراندیشانه و مناسب عمل کرده اند، تا حدی که پروتکل های ثبت شده با این شرکت به استانداردی در سراسر صنعت گردشگری تبدیل شده است.
فرهنگ غذایی ایسلند، چالشی برای زنده ماندن نه چیزی برای لذت بردن
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر