لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> شرایط اخذ ویزای کویت
شرایط اخذ ویزای کویت

شرایط اخذ ویزای کویت

قرن ها قبل که خبری از پیچیدگی ها و قوانین دنیای مدرن نبود سفرکردن به سرزمین بیگانه چه برای اقامت و چه به منظور جهانگردی به این شکل و شمایل نبود. حالا اگر قصد سفر به سرزمینی دیگر را داشته باشید باید قبل از تهیه بلیط و بستن چمدان مقدمات حضورتان در آن کشور را مهیا کنید. اولین گام هم تهیه پاسپورتی معتبر است. اما سفر به برخی کشورها از برخی مقاصد علاوه بر پاسپورت نیازمند تهیه سندی دیگر با نام ویزا است. اگر اهل سفرهای خارجی باشید حتما بارها و بارها این مسیر را طی کرده اید. ایرانی ها همه ساله چه در کسوت دانشجو، چه برای کار و چه برای تفریح و به هزار و یک دلیل دیگر باروبندیلشان را می بندند و عازم سرزمین های دور و نزدیک می شوند. یکی از این کشورها که مقصدی محبوب برای ایرانیان است همسایه آبی مان کویت است. کشوری کوچک اما پرآوازه که در سال های اخیر یکی از مقاصد اصلی ایرانیان برای مهاجرت و کار بوده است و همین دلیل سبب شده تا خیلی ها به دنبال شرایط دریافت ویزای این کشور عربی و نفت خیز باشند. اگر شما هم به دنبال اطلاعاتی از شرایط سفر به این کشور ثروتمند حاشیه خلیج فارس هستید حتما با ایران هتل آنلاین همراه شوید. رزرو آنلاین هتل های ایران آن هم تنها با چند کلیک ساده تنها بخشی از خدمات آی هو است.

کویت
در میان کشورهای عربی کویت خود به تنهایی شش درصد نفت جهان را در وسعت نه چندان زیاد خود جای داده است. همین منابع غنی نفتی به همراه منابع گازی فراوان کویت را به یک اقتصاد قدرتمند و کشوری مدرن و مرفه تبدیل کرده است. کویتی که تا همین یک قرن پیش بیابانی سوزان و بی حاصل بود اما حالا یکی از کشورهای تاثیرگذار منطقه است و در ردیف قدرتمندترین قدرت های اقتصادی جهان قرار گرفته است و 92 درصد از درآمدهایش را از فروش منابع نفت و گاز بدست می آورد. همین امر هم سبب شده تا ارزش پول این کشور کوچک آسیایی حتی از دلار آمریکا نیز بالاتر باشد. این اقتصاد قوی و رفاه نسبی حاکم بر کشور کوچک کویت سبب شده تا تنها نیمی از مردمان کویت اهل این سرزمین باشند و نیمی دیگر از ساکنین این کشور را مهاجرینی تشکیل می دهند که از گوشه وکنار دنیا خودشان را برای کار و اقامت به این سرزمین رسانده اند. امنیت شغلی، حقوق و دستمزد مناسب، شرایط کاری مناسب، ارزش بالای واحد پولی کویت و عدم اختصاص مالیات به درآمد کارکنان سبب شده تا کویت به مقصدی ایده آل برای بسیاری از مهاجرین تبدیل شود. برای همین است که در کویت تنوع باورنکردنی از اقوام مختلف با فرهنگ ها و نژادهای متفاوت را در یکجا در کنارهم به چشم می بینید. کویت یکی از مقاصد گردشگری نیز هست و با برج های معروف، پارک های مدرن، باشگاه های ساحلی، جزایر مصنوعی و مراکز خرید مدرن و لوکسش نظرهای بسیاری را به سوی خود جلب کرده است. کویت کشوری کوچک در شمال غربی خلیج فارس است و از طریق مرزهای آبی خلیج همیشه فارس همسایه ایران شده است. کویت و ایران در طول عمر نه چندان طولانی تشکیل این کشور عربی هیچگاه روابط یکسانی نداشته اند. گاهی این روابط بشدت خوب و حسنه و گاهی هم توام با بی مهری های فراوان بوده است. همین امر هم سبب شده تا در برهه ای از زمان شاهد مهاجرت تعداد زیادی از ایرانیان به این کشورشده و در برهه ای دیگر با مشکل مسافرت ایرانی ها به این سرزمین روبرو شویم. سفر به کویت و اقامت و کار در این کشور به این راحتی ها هم نیست و کویتی ها شرایط خاصی برای صدور ویزای این کشور اعم از توریستی و کاری دارند. شاید وسعت کوچک این کشور و امنیت حاکم برآن مسئولین این کشور را بر آن داشته تا در دنیای پرآشوب امروز با امر پذیرش مهاجرین جدید کمی سختگیرانه تر برخورد کنند. گرچه مقامات کویتی سخت گیری برای ورود اتباع ایرانی به این سرزمین را تکذیب کرده اند اما هنوز هم دریافت ویزای این کشور برای ایرانی ها امری زمانبر و سختگیرانه است به طوری که در روزهای اخیر شاهد پخش خبری مبنی بر توقف صدور هرگونه ویزای کویت برای ایرانیان هستیم و خیلی از هموطنانمان که قصد دیدار با اعضای خانواده خود در کویت را داشته و یا برای دیدن اقوامشان به ایران بازگشته بودند برای سفر مجدد به کویت با مشکلات عدیده ای روبرو شده اند. با روی کار آمدن ریاست جمهوری جدید امریکا و اعمال قوانین سختگیرانه مهاجرتی برای اتباع برخی از کشورها کویت هم از این قافله عقب نمانده است و برای برخی اتباع کشورها محدودیت هایی را در نظر گرفته است. به هرحال دریافت ویزای این کشور شرایط خاصی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
ویزای کویت
شرایط اخذ ویزا
فرقی نمی کند به چه دلیل عازم کویت هستید اما هرگاه که قصد دریافت ویزای این کشور را داشته باشید باید در ابتدا یک نفر در کشور کویت کفالت شما را قبول کرده و درخواست ویزای شما را از همان کشور کویت استارت بزند، در واقع این شخص به نوعی شما را به خاک این کشور دعوت می نماید. شما یک اسکن از پاسپورت خود را برای این شخص که کفیل نامیده می شود می فرستید و وی هم با مدارک شما به سازمان ویزا و گذرنامه کویت مراجعه می نماید بنابراین تا قبل از انجام شدن کار شما از طرف کفیلتان لزومی ندارد که به سفارت کویت در ایران مراجعه کنید. اگر مراحل پذیرش دعوت کفیلتان در این اداره با مشکل خاصی روبرو نشود پس از پذیرفته شدن این درخواست از سوی اداره گذرنامه و ویزای کویت کفیلتان مدارکی را برای شما ارسال می نماید. با رسیدن مدارک به دست شما حالا دیگر نوبت مراجعه به سفارت کویت در ایران است.
مدارک دریافت ویزای کویت
مدارک دریافت ویزای کویت ممکن است بسته به نوع ویزای دریافتی تان( ویزای توریستی انفرادی، ویزای کار) متفاوت باشد. در این صورت پس از دریافت مدارک ارسالی کفیلتان مدارک متفاوتی از شما خواسته خواهد شد، اما به طور کلی بهتر است این مدارک را به همراه داشته باشید:
1. پاسپورت با حداقل دو صفحه خالی و 2 سال اعتبار به همراه اسکن پاسپورت
2. اسکن عکس رنگی زمینه سفید و جدید
3. چک ضمانت(مبلغ چک ضمانت بسته به شرایط مختلف متفاوت است)
4. مدارک ارسالی کفیل
به خاطر داشته باشید که دریافت ویزا برای افراد زیر بیست سال تنها در صورتی ممکن است که به همراه یکی از والدین خود اقدام به این کار نمایند.
ویزای کویت
هزینه دریافت ویزا
اگر کفیل یکی از اقوام و آشنایان شماست ممکن است برای انجام کارهای ارسال دعوتنامه هزینه ای از شما دریافت نکند اما در غیر اینصورت ممکن است هزینه ای گزاف از شما دریافت کند تا کارهای شما را در کویت سروسامان بدهد بنابراین درخواست مبلغی از سوی کفیل کویتی امری غیرعادی نیست. اما خود سفارت کویت هیچ هزینه ای را نه از شخص کفیل و نه از شخصی که درخواست ویزا دارد را به عنوان هزینه صدور ویزا دریافت نمی کند. به عبارتی ویزای کویت رایگان است!
ویزای کار
اگر به دنبال کار در بخش خصوصی یا دولتی کویت و دریافت ویزای کار در این کشور باشید باید در ابتدا یک کارفرما برای خودتان پیدا کنید و ضمن مکاتبه با وی برای به توافق رسیدن در زمینه کاری وی کفیل شما برای ورود به کشور کویت نیز باشد. البته می توانید در ابتدا یک کفیل برای خودتان پیدا کنید که کارهای ویزا و اقامت شما را انجام دهد و بعد کارفرمایی برای خودتان بیابید. برای دریافت ویزای کار کفیل یا کارفرما علاوه بر مراجعه به اداره ویزا و گذرنامه باید سری هم به اداره کار در کویت بزند. البته در صورتی که برای کار در بخش خصوصی عازم این کشور هستید مدارک ارسالی برای کارفرمان اندکی متفاوت تر است و در ادامه مسیر دریافت ویزای کار علاوه بر پاسپورت باید حتما گواهی عدم سوءپیشینه و NOC(طبقه بندی ملی مشاغل) را نیز به همراه داشته باشید. در صورتی که شما با ویزای توریستی عازم کویت شده اید و قصد دارید تا ویزای کار نیز دریافت کنید باید ابتدا خاک این کشور را ترک کرده و مجددا درخواست ویزای کار بدهید. ویزای صادرشده موقتی است و در صورت تمدید قرارداد کاری تان ویزای کار شما هم تمدید خواهد شد. برای جلب نظر کارفرمایان کویتی حتما یک رزرومه پروپیمان ارائه کنید چرا که تخصص و تجربه کاری در این کشور بیش از همه چیز به کارتان می آید و شما را در جلب نظر اعتمادشان یاری می دهد. بسیاری از سایت ها امروزه فرصت های شغلی کشورهای دیگر را به اشتراک می گذارند و به راحتی می توانید با جستجو در این سایت ها فرصت شغلی مد نظرتان را بیابید. پس از رسیدن به خاک کویت در ابتدا برای گرفتن کارت شهروندی خود اقدام کنید تا بتوانید تا به عنوان یک مقیم از مزایای اقامت بهره مند شوید.
ویزای کویت
ازدواج

یکی دیگر از راه های اقامت در این کشور ازدواج با یک کویتی است. اگر شما موفق به ازدواج با یک زن یا مرد کویتی شوید می توانید روند اقامت تان را در این کشور تسریع کنید. البته مواردی هم مشاهده شده است که حتی با ازدواج با یک کویتی بازهم به این راحتی ها نمی توانید ویزای این کشور را دریافت کنید. درمه های قبل خبری در فضای مجازی پخش شد که بر اساس آن دولت کویت برای مردانی که حاضر به ازدواج با زنان مطلقه کویتی باشند شرایط ویژه ای درنظر گرفته است.

میزان حقوق در کشور کویت
درآمد کسانی که در کویت کار می کنند، چه به عنوان کارگر چه کارمند بالاست. به این دلیل است که افراد علاقه مند به یافتن شغل در کویت هستند. هر دینار معادل 3.30 دلار آمریکاست که حاکی از اقتصاد قوی این کشور است.
ارزش بالای دینار موجب شده است که برخی خارجی ها به دنبال اخذ ویزای کویت و گدایی کردن در آن باشند. البته باید گفت پلیس کویت با این افراد شدیدا برخورد می کند.

سفارت کویت در تهران
آدرس: تهران، خیابان دستجردی(ظفر)، بین آفریقا و ولیعصر
ساعات کاری: تمام روزهای هفته به جز پنج شنبه و جمعه از ساعت 9 الی 12:30
تلفن: 88785997 021

اگرچه این روزها خبرهای خوشی از صدور ویزای کویت برای ایرانی ها به گوش نمی رسد اما روابط ایران و کویت همیشه از این دست فراز و فرودها داشته است و به نظر می رسد بازهم صدور روادید به زودی از سر گرفته شود.
بررسی اعتبار به روز این مقاله بر عهده خواننده می باشد.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
امن ترین کشورها برای سفر در خاورمیانه
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر