لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> معرفی ۱۰ تا از بهترین تله کابین های اروپا
معرفی ۱۰ تا از بهترین تله کابین های اروپا

معرفی ۱۰ تا از بهترین تله کابین های اروپا

مناظر بی نظیر در ارتفاعات بالا چیزی که اکثر تله کابین ها ارائه می دهند و اکثریت تله کابین سوار ها انتظار دارند. تله کابین در ارتفاعی بالاتر از زمین شناور هستند یا از میان سر بالای ها عبور می کنند. با این حال، همه تله کابین ها شبیه به هم نیستند، برخی از آنها تجربه منحصر به فردی را برای افراد به ارمغان می آورند، به این دلیل که نسبت به انواع دیگر تا ارتفاع بالاتری می روند و یا به دلیل بی نظیر بودن موقعیت مکانی آن ها. در این مقاله به معرفی ۱۰ مورد از تله کابین های اروپا می پردازیم. علاوه بر هتل های ایران، یکی از جذاب ترین مناطق گردشگری در ایران تله کابین های توچال می باشد

1-کابین predigtstuhl( آلمان)

این تله کابین یک تله کابین قدیمی است. طبق اطلاعات بدست آمده ، این تله کابین قدیمی ترین تله کابین در جهان به حساب می آید که از سال ۱۹۲۸ آغاز به کار کرده است. این تله کابین شهر ) Bad Reichenhallیکی از شهر های استان باواریا) را به Predigtstuhl با ارتفاع ۱۶۱۴ متر وصل می کند. به محض رسیدن به بالای کوه، بازدیدکنندگان می توانند از یک پیاده روی لذت ببرند و در کلبه کوهستانی اسچلیگامیلد ( Schlegelmulde) استراحت کنند و یا در یک رستوران محلی غذایی میل کنند. بسیاری از افراد متعقد هستند که این تله کابین، سازه بسیار ظریف در نوع خود در جهان به شمار می روند.

تله کابین های اروپا

2- فونیا دی اتنا ( تله کابین اتنا)

کوه اِتنا در سیسیل، مرتفع ترین آتشفشان فعال در اروپا می باشد که در قسمت جنوبی کوه، یک تله کابین وجود دارد که تا ارتفاع ۲۵۰۰ متر بالا می رود. به لطف وجود تله کابین و وسایل نقلیه دیگری که تا بالای کوه می روند، گردشگران می توانند تجربه تماشای پدیده های آتشفشانی قابل توجه و چشمگیری را داشته باشند که در طول زمان توسعه یافته اند.کوه اِتنا یکی از مقصد های توریستی مهم در منطقه سیسیل ایتالیا می باشد و سالانه هزاران بازدیدکننده را به خود جذب می کند.
تله کابین های اروپا

3- تله کابین Hungerburgbahn ، اینسبروک (اتریش)

تله کابین هانگربرگاباهن( (Hugerburghbahnبه واسطه طراحی باشکوه وآینده نگر معمار خود، زاها حدید، معروف است. ایستگاه های قطار این مجموعه از تله کابین دارای سقف منحنی شکلی هستند که شکل و رنگ آنها تداعی کننده یخچال های طبیعی و قندیل ها می باشد. این قطار مسافران را از مرکز شهر و از طریق مرتفع ترین باغ وحش اروپا به منطقه هانگربرگ جابه جا می کنند. از این مکان شما می توانید کرجی ها یا قایق هایی را سوار شوید و به Seergrube و منطقه هانفیلیکر با 2300 متر ارتفاع بروید.
تله کابین های اروپا

4- تله کابین کوه یخی ماترهورن ، زرمات (سوئیس)

در کوه های آلپ سوییس یک تله کابین قدیمی وجود دارد که ارتفاع بسیار بلندی دارد و ایستگاه کوه یخی پردایس ماترهورن ومنطقه Trockener Steg را تا ارتفاع ۳۸۸۳ متر به هم وصل می کند. این تله کابین در سال ۱۹۷۹ شروع به کار کرده و اولین مسافران این تله کابین، لذت رفتن به کوه های یخی را تجربه کردند. از آن زمان تاکنون این تله کابین در بین گردشگران بسیار محبوبیت پیدا کرده است. تنها در سال ۲۰۱۷ بیش از ۴۰۰ هزار مسافر از این تله کابین ها برای رسیدن به قله استفاده کردند به طوری که ۲۰ درصد از گردشگران زرمارت فقط برای سوار شدن به این تله کابین ها به این مکان می آیند.
تله کابین های اروپا

5- تله کابین Chamonix در کوه آگوئیل دو میدی (فرانسه)

کوه آگوئیل دو میدی که از بلندترین قله اروپا فاصله چندانی ندارد، یکی از بزرگترین جاذبه های طبیعی در آلپ به شمار می رود. در این منطقه یک تله کابین وجود دارد که از سال ۱۹۵۵ شروع به کار کرد و تا ارتفاع ۳۸۴۲ متر بالا می رود و به منطقه تفریحی Chamonix وصل می شود . کوه آگوئیل دو میدی بلندترین قله کوهستانی است و با استفاده یک تله کابین، گردشگران می توانند در عرض ۲۰ دقیقه به ارتفاعی بیش ۲۸۰۰ متر بالا بروند. در قله کوه یک سکوی شیشه ای وجود دارد که می توان از مناظر بسیار زیبا وبی نظیر آن لذت برد و عکاسی کرد.
تله کابین های اروپا

6-تله کابین نارویک (نروژ)

تله کابین نارویک واقع در نروژ یکی از بهترین تله کابین ها در اروپا است که سواری های شبانه نیز ارائه می دهد. این تله کابین در منطقه نارویک واقع شده است. این تله کابین مسافران را به ۶۵۰ متر بالاتر از سطح دریا و یک رستوران کوهستانی در منطقه Narvikfjellet با ساختاری کاملا بازسازی شده می رساند. بازدیدکنندگان می توانند از شهر بندری نروژ در اوایل ماه ژوئن تا اواسط ماه ژانویه بازدید کنند و از منظره دریایی آن لذت برده و شفق های قطبی را در طول روز و در اوایل پاییز و اواخر زمستان مشاهده نمایند. تعجب آور نیست که منطقه نارویک یکی از مقصدهای گردشگری در نروژ انتخاب شده است.
تله کابین های اروپا

7-تله کابین stanserhorn ، نیدوالدن( سویئس)

این تله کابین در شهر کانتون نیدوالدن در شهر سوییس واقع شده است. این تله کابین شهر ستانز و قله کوه stanserhorn که ارتفاع آن به ۱۸۹۸ متر می رسد را به هم وصل می کند .این تله کابین، اولین تله کابین دو طبقه رو باز در جهان است . نام آن کاربیو است. هر کابین ظرفیت حمل ۶۰ نفر را دارد که ۳۰ نفر آن در بخش پایینی و ۳۰ نفر هم روی آن قرا می گیرند. در طول مسیر می توانید منظره شگفت انگیزی از دریاچه لوسرن و قله های اطراف آن را ببینید. ساختمان های موجود در بالای کوه شامل یک رستوران سلف سرویس، چند اتاق ناهارخوری و یک مغازه سوغاتی با یک ایوان می باشد.
تله کابین های اروپا

8-تله کابین Titlis Rotair، تیتلیس ( سوئیس)

یکی دیگر از تله کابین های موجود در سوئیس، تله کابین Titlis Rotair است. این تله کابین اولین تله کابین گردان در جهان است که مسافران را به ایستگاهی به نام Little Titlisکه 3020 متر بالاتر از سطح دریا و تنها چند متر پایین تر از قله قرار دارد، حمل می کند. در حقیقت، منحصر به فرد بودن این تله کابین به توانایی گردش ۳۶۰ درجه آن بر می گردد که با این وجود مسافران می تواند مناظر بسیار وسیع، برجسته و زبیایی از طبیعت سوییس را مشاهده و عکاسی کنند. یکی از جاذبه های منحصر به فرد در بالای کوه، Titlis Cliff Walkاست که مرتفع ترین مرتفع ترین پل معلق در این قاره کهن است.
تله کابین های اروپا

9- تله کابین vallee Blanche (فرانسه و ایتالیا)

این تله کابین دو قله کوهستانی اروپایی کوه آگوئیل دو میدی در فرانسه و کوه Pointe Helbronner که در میان ایتالیا و فرانسه واقع شده است را به هم وصل می کند. این تله کابین از رشته کوه مونت بلانس عبور می کن و یکی از از جاذبه های محبوب در کوه های آلپ است که در سال ۱۹۵۸ شروع به کار کرده است.
تله کابین های اروپا

10- تله کابین Fuente de (اسپانیا)
در کوهستان های کانتابربا، 20 کیلومتر دورتر از سانتاندر در اسپانیا، گردشگران در پارک طبیعی کابارهنو در کابین شناور هستند و می توانند حیوانات مختلفی نظیر خرس ها، فیل ها، گوریل ها، کرگدن ها و نیز سایر حیوانات خطرناک را مشاهده می کنند. تله کابین مسافران را به قلب رشته کوه های پیکوس ده اروپا در ارتفاع ۱۸۲۳ متری ازسطح دریا می برد. در طول مسیر که تقریبا ۴ دقیقه ای طول می کشد، مسافران فرصت دیدن مناظر زیبای اسپانیا، قله های کوهستانی، دریاچه های بی نظیر و همچنین خلیج بیسکی را بدست می آورند.

گرانترین شهر های اروپایی که ظرف یک روز جیب شما را خالی می کنند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر