لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> مزایای سفر با فرزندان
مزایای سفر با فرزندان

مزایای سفر با فرزندان

خانواده هایی که نوزاد یا فرزند کوچکی دارند اغلب یک سفر جاده ای کوتاه برای بازدید از پدر و مادر بزرگ ها را یک سفر کوتاه محسوب می کنند و ترجیح می دهند با کودکان به مناطق دور نروند. از نظر کارشناسان خانواده، تجربه یک سفر جهانی و همراه داشتن کودکان کم سن و سال فواید زیادی خواهد داشت. افراد در طول سفر با فرهنگ ها و شرایط محیط جدید آشنا می شوند و تجربه های زیادی به دست می آورند؛ کودکانی که سفر کنند نیز می توانند تجربه ها و یادگیری از دنیای اطراف داشته باشند و در آینده افراد ماجراجویی باشند. سفر به همراه کودکان موجب می شود که آنها مستقل تر باشند و با مسائل مختلف روبرو شوند، با طبیعت آشنا شده و علاقه ها و استعداد های خود را نشان دهند. در سایت ایران هتل آنلاین می توانید با تخفیف های استثنایی هتل های ایران را رزرو نمایید و یک تعطیلات به یاد ماندنی در کنار خانواده را تجربه کنید.

امروزه اکثر کودکان سرگرم تماشای تلویزیون، بازی با گوشی و رایانه می باشند و سفر فرصتی برای تجربه زندگی بهتر و دور از فضای مجازی محسوب می شود، کودکان با دنیای جدیدی آشنا شده و بهتر رشد می کنند. سفر با کودکان می تواند زندگی افراد را تغییر دهد و خاطرات سفر اعضای خانواده را بیشتر از گذشته صمیمی و متحد می کند. در ادامه به مزیت های سفر با کودکان اشاره می کنیم تا از این فرصت بی نظیر بهره مند شوید، با ما همراه باشید:


1 – سفر با کودکان استقلال و مسئولیت پذیری فرزند را در پی دارد.

مسافرت به معنی آشنایی با مکان ها و مردم و فرهنگ های جدیدی است که با خواندن کتاب در مدرسه به دست نمی آید. دور از خانه بودن افراد را از زندگی روزمره بیرون می آورد و در حقیقت از محیط آرام و راحت خود دور می شوید اما این دوری مزیت های زیادی دارد و یک کاشف، راهنما، مترجم از کودکان می سازد و نقش های کلیدی و مهمی برای آینده آنها خواهد داشت. دور از خانه با شرایط دشوار محیط روبرو می شوید و در کنار هم برای گذر از مشکلات برنامه می ریزید، به یکدیگر تکیه می کنید و کودکان بلوغ، عشق و توانایی خود را در این سختی ها نشان می دهند.


2 – کودکان اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت.

سفر های پر هیجان در نزدیکی یا دور از خانه فرصت خوبی برای کودکان فراهم می کند تا اعتماد به نفس به دست آورند و این شرایط در زندگی روزانه و حتی در آینده کودکان تاثیر زیادی دارد. کودکان هر یک با شیوه ای خاص و منحصر به فرد با موانع روبرو می شوند و سعی می کنند مشکلات را کنار بگذارند. در طول سفر کودکان یاد می گیرند که باید توان خود را نشان دهند و بگویند که از اقامت در دل طبیعت در تاریکی شب و در زیر نور ستارگان نمی ترسند و با کمک در تهیه غذا و آشپزی یا روشن کردن آتش و در کل با حس مفید بودن و ارزش داشتن بهتر رشد می کنند و اعتماد به نفس به دست می آورند.


3 – کودکان تفاوت ها را کنار گذاشته و شباهت ها را فرا می گیرند.
اغلب بیشتر مردم نسبت به سفر دیدگاه جالبی ندارند و سفر را مکان های متفاوت در ذهن خود تصور می کنند و بر تفاوت های بین این مکان و آن مکان، تفاوت های بین آداب و فرهنگ ها تمرکز می کنند. هنگامی که با کودکان سفر کنید خواهید دید که کودکان بیشتر بر شباهت های بین فرهنگ ها و مردم تمرکز می کنند و این تاثیر مهمی در زندگی دارد، کودکان را بردبار و صبور خواهد کرد، در حالی که تمرکز بر تفاوت ها چیزی جز ترس و عدم اعتماد را به همراه ندارد. کودکان با تجربه فرهنگ های مختلف دیدی گسترده به دست می آورند و پا به دنیایی بهتر می گذارند.
سفر با کودکان
4 – کودکان صبر و حوصله را یاد می گیرند.

در طول سفر رویارویی با شرایط غیر منتظره طبیعی است و در طول سفر مجبور به کنار آمدن با تغییرات پیش آمده در برنامه ها خواهید شد، شرایط خورد و خوراک و روش های استراحت و خواب بسیار متفاوت تر از خانه خواهد بود. در میان صف های طولانی فرودگاه ها منتظر خواهید شد، برای گذر از سیستم های امنیتی می بایستی صبور باشید. در این مدت و با دیدن صف های طولانی کودکان یاد می گیرند که خود را سرگرم کنند و این توانایی را با خود به خانه خواهند برد. در مواقع کسل کننده و در زمان هایی که از کشوری به سوی کشور دیگر سفر می کنید، کودکان روش هایی برای تفریح خود کشف می کنند و در حقیقت این خستگی و لحظات کسل کننده فواید بسیار زیادی برای آنها خواهد داشت و صبر، حوصله را یاد می گیرند.


5 – کودکان با شرایط پیش بینی نشده کنار می آیند.

در طول سفر اوضاع تغییر می کند، نمی توانید شرایط را کنترل کنید، چمدان های تان دزدیه می شود، آب و هوای طوفانی و شرایط بدی پیش می آید. کودکان با تجربه این شرایط می دانند که سختی ها مانع سفر نبوده و در حقیقت فرصت های جدیدی محسوب می شوند. برنامه ریزی تنها از مشکلات کم می کند ولی ماجراجویی و هیجان در میان لحظات پیش بینی نشده قرار دارد. شرایط سخت سفر، افرادی را که ترسی از طبیعت و تنوع فرهنگی ندارند را تحویل اجتماع می دهد.


6 – سفر با کودکان پیوند خانوادگی قوی تری را خواهد ساخت.

در طول سفر تجربه ها و خاطرات مشترکی را با هم به دست می آورید که موجب تقویت پیوند خانوادگی و رابطه ی محکم بین اعضای خانواده خواهد بود. در حقیقت سفر روابط دوستانه را در میان افراد شکل می دهد و در خانه بار ها خاطرات خود را مرور خواهید کرد. در هنگام پیاده روی، ماهیگیری یا در زمان آشپزی در کنار هم، حس خوب با هم بودن را به دست می آورید.

7 – با فرهنگ های مختلف آشنا می شوند.

در طول سفر فرزندان می توانند مفهوم فرهنگ را درک کنند و تنوع فرهنگی و شرایط اجتماعی متفاوت را از نزدیک شاهد باشند. با دیدن زندگی مردم در دیگر کشور ها و تجربه تفاوت ها، به زندگی اهمیت بیشتری می دهند و با داشتن یک هم کلاسی یا همکار سیاه پوست یا خارجی که شباهتی به آنها ندارد، نه تنها آشفته نمی شوند بلکه به خوبی با اوضاع کنار آمده و دوستان جدیدی پیدا می کنند.


8 – رشد سلامتی را تجربه می کنند.

با شور و نشاط سفر و تغییر آب و هوای فعال و کنجکاو بودن فرزند خود را خواهید دید، مسافرت درون افراد را پر از هیجان و پر از انرژی می کند، شادی در کنار پدر و مادر می تواند وضعیت روحی و فیزیکی فرزندان را سالم گرداند.
سفر با کودکان

9 – آشنایی با مهارت های جدید

با پیش آمدن شرایط پیش بینی نشده، با اقامت در دل طبیعت و در هنگام کمک به خانواده، کودکان مهارت های جدیدی کسب می کنند و با تحمل شرایط سفر و دوری از خانه فرصت خوبی به دست می آورند تا درس های مدرسه را به صورت فیزیکی لمس کنند. در طول سفر اهمیت محیط زیست را درک کرده و در آینده در حفظ طبیعت و محیط زیست تلاش می کنند. یاد می گیرند که بدون اجاق گاز خانه در جنگل غذا تهیه کنند، شکار کنند، ماهی بگیرند و با یادگیری این شرایط می توانند در آینده فرد ماهر و شجاعی باشند.


10 – مسافرت افق و دیدگاه فرزندان را گسترش می دهد.

هنگام مسافرت افراد می توانند با روش های متفاوت زندگی مردم آشنا شوند و این شرایط به کودکان می آموزد که راه و روش واحدی برای حل مشکلات وجود ندارد بلکه هر فردی می تواند سبک و روش خود را داشته باشد و به صورت متفاوتی عمل کند. برای نمونه می توان به صبحانه ی فرزند تان اشاره کنیم، اگر در سفر با غذای جدیدی روبرو شود مانند دونات چینی، واکنش آنها چه خواهد بود؟ نگران نباشید کودکان تنوع را دوست دارند و شگفت زده خواهند شد. پس بهتر است آنها را با غذا های متفاوت ملل دیگر آشنا کنید. غذای متفاوت می تواند نقش مهمی در تغییر دیدگاه و طرز فکر فرزندان داشته باشد.


11 – مسافرت ذهن کوچک کودکان را تغییر داده و گسترش می دهد.

هیچ چیز نمی تواند لذت بخش تر از این باشد که ببینید فرزند تان از شرایط و زندگی راحت خانه دور شده، با شرایط کنار آمده و علاقه دارد که چیز های جدیدی را تجربه کند. این ذات سفر است که موجب می شود افراد دنیای پیرامون خود را تجربه کنند و مهارت به دست آورند. این روند به زندگی افراد کمک می کند و در مواقعی که سفر نکنند نیز می توانند این اعتماد به نفس را داشته باشند که توانایی هر کاری را دارند و در هر شرایط محیطی و فرهنگی می توانند زندگی کنند.


12 – کودکانی که با خانواده سفر کنند در آینده جهانگردان بزرگی خواهند بود.
فرزندان هر چه زودتر و کم سن و سال تر به مسافرت بروند می توانند در آینده جهانگردان بهتری باشند. کودکان به اوضاع عادت می کنند و از همان دوران یاد می گیرند که می بایستی چه انتظاراتی داشته باشند و از انجام چه کار هایی خودداری کنند. اگر از دوران نوزادی به سفر بروید، خواهید دید که در سفر بعدی کودک 8 ماهه گریه نمی کند و به این تغییر عادت کرده است.
در سفر و با بازدید از جاذبه های گردشگری، موزه ها و گالری های هنری کودکان دید بهتر و عمیق تری نسبت به درس های کلاس و مدرسه به دست می آورند، با وضعیت های مختلف بدون ناراحتی و اعتراض سازگار می شوند و چون چاره ای دیگر ندارند مطابق با آن رفتار می کنند. کودکان عاشق ماجراجویی می باشند و سفر می تواند بهترین خاطرات این موجودات دوست داشتنی را رقم بزند. کودکانی که به همراه خانواده سفر را تجربه کنند، در بازگشت به خانه افراد متفاوت و اجتماعی بوده و دوستان زیادی خواهند داشت. به راحتی با مشکلات روبرو شده و تلاش خواهند کرد که موانع را بر طرف کنند و در کل امید به زندگی در آنها بیش از پیش افزایش می یابد. سفر با کودکان بسیار چالش برانگیز است اما ارزش به دست آوردن این تجربه های گران بها را دارد.

تفریحات رایگان در سفر به سنگاپور
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر