لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> شرایط اخذ ویزای کانادا
شرایط اخذ ویزای کانادا

شرایط اخذ ویزای کانادا

زندگی مدرن امروز پیچیدگی های خاص خودش را دارد. آدم های دنیای کنونی گاهی برای ادامه زندگی شان و دست یافتن به رویاهایی که درسر می پرورانند باید رخت غربت را به تن کنند و از سرزمین آبا و اجدادیشان فاصله بگیرند. مهاجرت های امروز بخش جدایی ناپذیر زندگی آدم های عصر حاضر است تا جایی که قدم در هر کشوری که بگذارید حتما ردپای آدم هایی از سرزمین های دیگر را خواهید یافت. در این میان اما برخی کشورها از متقاضیان بیشتری برخوردارند. شرایط رفاهی بهتر سبب شده تا برخی کشورها به میدانی برای رقابت مهاجرین مبدل شوند. یکی از این کشورها که بازار مهاجرت و پذیرش مهاجرنش داغ داغ است کاناداست. کشوری که با پیشرفت های روزافزونش نظر خیلی ها را برای یافتن موقعیت شغلی و تحصیلی بهتر و حتی برای مسافرت های تفریحی به سوی خود جذب کرده است. اگر به دنبال اخذ ویزای کانادا هستید حتما با ما همراه باشید. ایران هتل آنلاین همراه شما برای رزرو آنلاین اغلب هتل های ایران است آن هم با تضمین کمترین قیمت!

انواع ویزای کانادا
لازمه ورود به اغلب کشورهای جهان دریافت ویزا است. کانادا نیز بسان تمام کشورهای دیگر ویزاهای مختلفی را با شرایط و محدودیت های متفاوت برای ورود به خاک این کشور درنظر گرفته است. بسته به اینکه چه مدت زمانی قصد اقامت در این کشور را دارید و یا برای چه منظوری وارد خاک این کشور می شوید و یا اصلا چندبار قصد ورود و خروج از این کشور را دارید باید ویزای خاصی را دریافت کنید تا دچار مشکل نشوید. به طور کلی ویزای کانادا به دو بخش ویزای موقت و ویزای دائم تقسیم می شود و هر یک از این ویزاها نیز زیرمجموعه های خاص خود را دارند.
ویزای دائم(Permanent residency)
ویزای دائمی که با نام ویزای مهاجرت نیز شناخته می شود به شما امکان می دهد تا به مدت نامحدودی در خاک این کشور اقامت نمایید. حداقل مدت برای اقامت دائم اقامت شش ماهه است و ویزای شما تنها پنج سال اعتبار دارد. پس از اتمام اعتبار پنج ساله کارت اقامت شما در کانادا که پی آر نامیده می شود باطل می شود و شما باید دوباره اقامت خود را برای پنج سال دیگر تمدید نمایید. توجه داشته باشید که اقامت دائم با داشتن تابعیت این کشور متفاوت است. برای اقامت دائم و یا مهاجرت به کانادا راه های متفاوتی وجود دارد. سرمایه گذاری با حداقل سرمایه یک میلیون و هشتصد هزار دلار، ازدواج با فردی که تابعیت کانادا را دارد و یا تولد در خاک این کشور از جمله راه های اخذ اقامت دائم در خاک این کشور است.
ویزای موقت(Temporary Resident Visa)
اگر برای مدت زمان محدودی قصد سفر به کانادا را دارید ویزای مورد نظر شما در ردیف ویزاهای موقت و یا Temporary Resident Visa که به اختصار TRV نامیده می شود قرار می گیرد. ویزای دانشجویی، ویزای کار و ویزای توریستی از جمله ویزاهایی هستند که در ردیف ویزاهای موقتی قرار می گیرند. در دریافت ویزای موقتی اثبات این نکته برای دولت کانادا حائز اهمیت است که شما حتما تمایل دارید که خاک این کشور را در پایان مدت زمان اعتبار ویزایتان ترک کنید. اگر ویزای شما ویزای موقتی است و شما قصد دریافت ویزای اقامت دائم در این کشور را دارید باید در پایان مدت زمان اقامتتان در کانادا حتما از خاک این کشور خارج شده و دوباره اقدام کنید. این درخواست می تواند در کشوری که درآن به دنیا آمده و یا زندگی کرده اید ثبت شود. ویزاهای موقتی بسته به اینکه چندبار می توانید وارد خاک این کشورشده و از آن خارج شوید با یکدیگر متفاوت هستند.
1683360400 334 شرایط اخذ ویزای کانادا
ویزای تک ورود(Single Entry)
همانطور که از نامش پیداست شما با داشتن این ویزا تنها یکبار حق ورود به این کشور را خواهید داشت. با خروج از خاک این کشور نیز اعتبار ویزای شما به اتمام خواهد رسید. این ویزا معمولا شش ماه قبل از آغاز سفرتان صادر می شود. به یاد داشته باشید که تاریخ اعتبار این ویزا باید حداقل یک ماه بیشتر از تاریخی باشد که شما قدم در خاک این کشور می گذارید. دارندگان این ویزا با ورود به خاک کانادا تنها می توانند 180 روز را در خاک این کشور اقامت کنند.
ویزای چندبار ورود(Multiple Entry)
با داشتن این نوع ویزا می توانید در زمان اعتبار ویزایتان چندین بار خاک این کشور را ترک کرده و دوباره وارد کانادا شوید. این ویزا با نام ویزای مولتی 5 ساله کانادا شناخته می شود و 5 سالی اعتبار دارد. در این مدت شما می توانید چندین بار خاک کانادا را ترک کرده و از هر مرزی که مایل بودید دوباره وارد این کشور شوید. ویزای دریافتی شما به مدت ده سال اعتبار دارد اما از آنجا که حداکثر اعتبار پاسپورت شما 5 ساله است بنابراین تنها می توانید پنج سالی از این ویزا استفاده کنید. برای داشتن ای ویزا شما باید مسئولین مربوطه در اداره مهاجرت کانادا را مجاب کنید که نیازمند خروج و ورود مکرر به خاک این کشور هستید. در هنگام دریافت این ویزا شما هربار پس از ورود به خاک کانادا تنها قادر خواهید بود که شش ماه در خاک این کشور اقامت کنید. در اینصورت پس از خروج از کانادا حتی به مدت چندین ساعت می توانید مجددا برای شش ماه دیگر وارد این خاک شده و شش ماه دیگر در این کشور اقامت نمایید. این ویزا یکی از محبوب ترین ویزاهای کاناداست و صدور آن گاه سه ماهی زمان می برد. ویزای توریست، ویزای کار و ویزای دانشجویی زیرمجموعه ای از ویزای مولتپیل هستند.

موزه آقاخان تورنتو
ادامه مطلب

ویزای توریستی
ویزای توریستی به شخصی تعلق می گیرد که تابعیت این کشور را نداشته باشد و قصد بازدید قانونی از این کشور را داشته باشد. صدور ویزای توریستی برای ایرانیان گاه بیش از یکصد روز زمان می برد. انجام امور تجاری، شرکت در سمینارها، دیدار اقوام، گذراندن تعطیلات در این کشور و شرکت در دوره های آموزش کوتاه مدت از جمله دلایل دریافت ویزای توریستی است. به هنگام پرکردن فرم های مربوط به ویزای توریستی پرداختن به چند نکته جهت جلب نظر افسران مهاجرت ضروری است. داشتن انگیزه موجه و مشخص همانند دیدار فرزندان برای سفر به این کشور، داشتن بنیه مالی مناسب جهت انجام امور سفر و تامین هزینه های اقامت در این کشور، ذکر دلایل قابل قبول و قانع کننده برای ترک کردن خاک این کشور پس از پایان اعتبار ویزا همانند دلایل عاطفی مثل وابستگی های خانوادگی همانند همسر و یا فرزند و یا دلایل مالی همانند تعهد شغلی برای بازگشت به میهن همه و همه مواردی است که شما را در درفات این ویزا یاری خواهد داد. در سال-های اخیر دولت کانادا شرایطی را مهیا کرده است که فرد دارای ویزای توریستی می تواند با ثبت نام در برخی مراکز آموزشی ویزای توریستی را به ویزای دانشجویی تغییر دهد.
ویزای تحصیلی
اگر قصد شرکت در دوره های آموزشی کوتاه مدت و یا فرصت های مطالعاتی را داشته باشید می توانید ویزای تحصیلی کوتاه مدت را دریافت کنید اما اگر به عنوان یک دانش آموز و یا یک دانشجو قصد اقامت در کانادا را دارید گزینه انتخابی شما ویزای تحصیلی بلندمدت است. برای دریافت این ویزا باید از یک دانشگاه یا مرکز آموزشی دعوت نامه رسمی داشته باشید. داشتن نمرات قابل قبول، تسلط به زبان انگلیسی، داشتن توان مالی مناسب جهت تامین هزینه های تحصیل و زندگی، عدم سوسابقه و دلایل قانع کننده برای ترک خاک این کشور پس از پایان تحصیل از جمله موارد موثر در دریافت ویزای تحصیلی کاناداست.
1683360400 246 شرایط اخذ ویزای کانادا
ویزای کار
کانادا از ده استان بزرگ تشکیل شده اشت. همه ساله دولت فدرال و یا دولت مرکزی کانادا و هر یک از این استان های ده گانه فهرستی از شماغل مورد نیاز خودشان را برای استخدام از میان مهاجرین منتشر می کنند. اگر هم از یک کارفرمای معتبر کانادایی دعوتنامه داشته باشید در واقع بیشتر مسیر را به راحتی طی کرده اید. داشتن مهارت بالا و یک رزرومه کاری پر و پیمان شانس شما را در دریافت این ویزا افزایش می دهد. در صورتی که خود شما دارای ایده کسب و کار نوینی در خاک این کشور و یا به عبارتی خوداشتغالی هستید هم می توانید بر روی این گزینه حساب کنید. اگر بتوانید مسئولین کانادایی را راضی کنید که کسب و کار شما یک ایده ناب و واقعی و پولساز است و در یک جمله کلی بهره وری بالایی دارد و سبب اشتغالزایی می شود حتما در پیمودن این راه موفق تر خواهید بود. البته داشتن بنیه مالی خوب، تسلط به بان انگلیسی و همچنین تاییدیه یکی از سازمان های تجاری معتبر حمایت گر از طرح شما از دیگر ملزومات دریافت ویزای استارت آپی است.
ویزای والدین(سوپرویزا)
اگر شما دارای اقامت دائم و یا موقت در خاک کانادا هستید و قرار است پدر و مادر و یا پدربزرگ و مادربزرگتان مدتی را به کانادا آمده و پیش شما زندگی کنند سوپرویزا گزینه مناسبی برای دریافت ویزاست. در این ویزا فرد دریافت کننده ویزا می تواند بیشتر از شش ماه در خاک کشور کانادا اقامت داشته باشد. البته استفاده از این ویزا نیازمند ارسال دعوتنامه از سمت فرد دعوت کننده و مقیم در کاناداست. این فرد باید از تمکن مالی نسبتا مناسبی در حدود 24 الی 25 هزار دلار درآمد سالانه برخوردار باشد.
1683360400 97 شرایط اخذ ویزای کانادا
مدارک دریافت ویزای کانادا
اصل پاسپورت جدید و تمام پاسپورت های قدیمی ده سال گذشته به همراه اسکن صفحات اول و صفحات مهرشده ورود و خروج.(این قسمت تاریخچه سفر نام دارد)
اسکن کلیه صفحات پاسپورت فعلی
شناسنامه به همراه ترجمه کلیه صفحات با مهر دارالترجمه
دو قطعه عکس رنگی 3.5 در 4.5 با زمینه سفید
ترجمه سند شغلی همانند پروانه نظام مهندسی، جواز کسب، حکم بازنشستگی و … با مهر دارالترجمه
ترجمه سند ملکی، ترجمه گردش حساب شش ماهه، ترجمه فیش حقوقی، نامه تمکن مالی به صورت ترجمه شده و مهرشده با مهر امور بین الملل بانک( تمامی این اسناد در بخش اطلاعات مالی بارگزاری می شود)
ترجمه سند ازدواج با مهر دارالترجمه
دعوتنامه(در صورت وجود)
رزرو هتل(در صورت نداشتن دعوتنامه)، رزرو بلیط هواپیما، توضیحات مربوط به اهداف سفر
مدارک اقامت دائم و یا موقت فرد دعوت کننده برای دریافت سوپرویزا
تکمیل فرم درخواست ویزا
تکمیل فرم اطلاعات خانوادگی(هم در سفر فردی و هم در مسافرت خانوادگی)
در برخی از موارد سفارت کانادا علاوه بر مهرشدن موارد ترجمه شده به مهر دارالترجمه درخواست مهر وزارت امورخارجه و یا وزارت دادگستری را نیز دارد. ارائه مدارکی که افسر مهاجرت را قانع کند که حتما قصد بازگشت به خاک کشورتان را دارید ضروری است.
1683360401 182 شرایط اخذ ویزای کانادا
وقت سفارت کانادا
پس از اینکه مدارک مورد نیاز را آماده کردید اولین گام برای دریافت ویزای کانادا وقت سفارت کاناداست. از آنجا که کانادا در ایران هیچ سفارت و یا کنسولگری ندارد برای دریافت ویزا باید به کشور سومی مراجعه کنید. علاوه بر این مسئله کشور کانادا انجام امور مربوط به صدور ویزا را بجای سفارت کانادا به نهادی با نام Visa Application Center که به اختصار VAC نامیده می شود سپرده است. از نزدیکترین VAC به ایران می توان به دفاتر موجود در استانبول، آنکارا، ابوظبی، دبی، ایروان و تفلیس اشاره کرد. در این حالت دو روش حضوری و اینترنتی برای دریافت وقتسفارت پیش روی شما قرار می گیرد. به دلیل شلوغی این کارگزاری ها اغلب به درخواست های ثبت شده اینترنتی سریعتر پاسخ داده می شود. همچنین در ثبت نام اینترنتی در صورت جابجایی مدارک و یا جاماندن یکی از مدارک به راحتی می توانید مدرک مورد نظر را سریعا آپلود نمایید. اما اگر با مراجعه به کشور سوم و ارائه حضوری مدارک مدرکی را جا گذاشته باشید باید مجددا به کشور بازگشته و ارائه مدارک را از سر بگیرید. در دفاتر VAC آنکارا و استانبول به دلیل بالابودن حجم مراجعات حتما برای مراجعه حضوری باید با دفتر کارگزاری تماس گرفته و وقت قبلی تعیین نمایید و فرم های مربوطه را به صورت حضوری پر نمایید. پس از پرکردن فرم ها و ارائه مدارک نوبت به انگشت نگاری می رسد. با پرداخت هینه های ویزا و همچنین انگشت نگاری کار درخواست ویزا به پایان می رسد حالا باید منتظر اعلام نتیجه باشید. در صورت ثبت نام اینترنتی و ثبت مدارک مورد نظر شما هزینه هایتان را نیز به صورت آنلاین پرداخت کرده و فرم های مربوطه را پر می کنید. پس از اتمام مراحل تاییدیه از طرف کارگزاری VAC در کشور مورد نظرتان دریافت کرده و به مدت یک ماه فرصت دارید تا با مراجعه به کارگزاری انگشت نگاری را انجام دهد. این مرحله برای کودکان زیر 14 سال و کهنسالان بالای هشتاد سال حذف شده است. در هر دو صورت ثبت نام حضوری و یا اینترنتی فرد کدی موسوم به Tracking ID یا کد پیگیری دریافت می کند. پیگیری صدور ویزا با این کد امکان پذیر است. صدور ویزا اغلب از 2 هفته الی 3 ماه زمان می برد اما گاه روند صدور ویزا طولانی تر شده و زمان بیشتری می طلبد.
هزینه ویزای کانادا

هزینه اصلی دریافت ویزا 185 دلار است که از این مبلغ یکصد دلار برای بررسی مدارک و 85 دلار جهت انگشت نگاری دریافت می شود.
بررسی اعتبار به روز این مقاله بر عهده خواننده می باشد.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر