لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> انواع سفر >> سفرهای تجاری پایدار (همگام با محیط زیست)
سفرهای تجاری پایدار (همگام با محیط زیست)

سفرهای تجاری پایدار (همگام با محیط زیست)

هر ساله سفرهای تجاری درون مرزی و برون مرزی بسیارزیادی حال انجام است که به شدت منجر به آلودگی محیط زیست می شوند . پایداری به مفهوم همگامی با محیط زیست بوده و هر چند تجارت پر سود اولویت اصلی بیشتر شرکت ها می باشد ، فرصت هایی که سفر تجاری برای پایداری به وجود می آورد ، اغلب نادیده انگاشته می شوند . سایت ایران هتل در ادامه بهترین نکات برای پایداری سفر را اراده می دهد .

برنامه ریزی هوشمندانه برای سفر
بسیار ضروریست تا مطمئن شوید اکثریت قرارملاقات ها به موقع هماهنگ شده اند . این کار مانع از سفرهای غیر ضروری می شود و بنابراین از آلودگی آب و هوا و محیط زیست نیز جلوگیری میشود . بعلاوه ، همیشه باید ضرورت ملاقات شخصی مورد بررسی واقع شود . در موارد خاص ، ملاقات حضوری را می توان با ویدئو کنفرانس جایگزین کرد .
هتل های سبز یا هتل های همگام با طبیعت
سفر تجاری پایدار
شرکت هایی که هم اکنون سفرهای تجاری پایدار را ترجیح می دهند ، گزینه های زیادی برای رزرو هتل های معروف با نام هتل های سبز دارند که معمولا نشان محیط زیستی دارند . برای مثال ، گواهی بین المللی ” کره ی سبز ” یا ایزو 14001 . متاسفانه شرکت های گواهی دار معمولا تنها با ارجاع به وب سایتشان مشخص می شوند ، در حالیکه بیشتر توسعه های پایدار الزاما برای میهمانان قابل مشاهده نیستند . اغلب چنین نتیجه گیری میشود که بیشتر کالاهای منطقه ای برای وعده صبحانه ارائه می شوند . هتل های سبز یا دوست دار محیط زیست در کشور ما نیز بسیار مورد توجه قرار دارد و دو مورد از محبوب ترین آنها هتل بام سبز رامسر و هتل لاله کندوان تبریز می باشد.
اجاره خودرو سازگار با محیط زیست
سفر تجاری پایدار

اگر مجبور هستید در طول سفر تجاری خود در مقصد مورد نظر خودرو اجاره کنید ، توصیه می شود یک خودروی برقی یا خودروی هیبریدی اجاره کنید . برای مسافت های کوتاه خودروی برقی پیشنهاد مناسبی است . این خودرو انعطاف پذیر است و در شهرهای بزرگ به وفور در دسترس می باشد . البته در کشور ما مدت زمان کوتاهیست که خودروهای هیبریدی وارد شده اند و تعداد آنها نیز بسیار محدود می باشد. در ایران 4 مدل خودرو هیبریدی از برند تویوتا و یک مدل کیا وجود دارد که جزو خودروهای گرانقیمت به شما می روند بنابراین به جز جزیره کیش که منطقه آزاد به شمار می رود و هزینه کرایه این ماشین ها مناسب است در شهرهای دیگر توجیه اقتصادی ندارد.

در خانه و در جاده پایدار باشید
سفر تجاری پایدار

رفتار پایدار از خانه شروع می شود . به مسافران دائمی توصیه می شود هنگام خروج از منزل تمام لوازم الکتریکی به جز یخچال و فریزر را به منظور صرفه جویی در انرژی و پول خاموش کنند . سیستم گرمایشی یا ترموستات نیز باید در درجه کم تنظیم شود . شما همچنین باید با چمدان کوچک سفر کنید زیرا وزن چمدان در انتشار مونوکسید کربن بازتاب دارد . بعلاوه ، توصیه می شود از فنجان با بطری پلاستیکی با قابلیت استفاده مجدد استفاده کنید تا در مسیر سفر رفتاری پایدار داشته باشید . در هتل های ایران و جهان ، مصرف آب با استفاده چند گانه از حوله ها و ملحفه ها کاهش می یابد و تهویه هوا باید در فواصل کوتاه استفاده شود .

بهترین مقاصد سفرهای فرهنگی در سال 2019
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر