لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> راه های سفری آسوده با چمدان های دستی
راه های سفری آسوده با چمدان های دستی

راه های سفری آسوده با چمدان های دستی

آیا از انتظار كشیدن برای برداشتن چمدان از روی نقاله خسته شده اید، آیا نمی خواهید كه زحمت جابجایی چمدان های سنگین به گردنتان بیافتد، و یا حتی در انتهای سفرتان حوصله باز كردن و مرتب كردن وسایل داخل چمدان را ندارید؟ خُب … نگران نباشید، ما همه نكات مهم و مفید مورد نیازتان را برای سفر كردن با بار سبك در اینجا ارائه داده ایم؛ با آشنایی با این موارد با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر كنید.

1. با وسایل مجاز برای ورود به داخل كابین هواپیما آشنا شوید
قبل از شروع سفر از طریق بررسی محدودیت های اندازه ای و وزنی وسایل داخل كابین، از میزان زیادی از استرس و فشار روانیتان به هنگام سوار شدن به هواپیما كم كنید.
2. چمدان كاملی را تهیه نمایید
با وجود محدودیت هایی متفاوت برای هر شركت هواپیمایی، فقط و فقط داشتن چمدان با اندازه درست و مناسب با اهمیت نیست، بلكه همراه داشتن چمدانی كه نیازمندی های مسافرت شما را برآورده سازد نیز حائز اهمیت است. اگر علاقه مند به سفرهای آخر هفته ای هستید، آنگاه یك كوله پشتی سبك می تواند گزینه ای مناسب باشد. اگر به مسافرتی طولانی تر می روید،‌ به احتمال زیاد یك كیف چرخ دار را ترجیح می دهید تا وزن را از روی پشتتان بردارید.

3. در مورد لوازم بهداشتی آگاه باشید
در صورتی كه در یك هتل اقامت خواهید داشت، در مورد اینكه چه چیزی در اتاقتان فراهم است اطلاعاتی كسب كنید و در صورتی كه این لوازم تمام آنچه هستند كه شما نیاز خواهید داشت، در آن صورت احتمالاً تصمیم خواهید گرفت كه فقط یك مسواك و یك خمیر دندان همراه خود بردارید. اگر جائی كه در آن اقامت خواهید داشت چنین وسایل و لوازمی را در بر نخواهد داشت، احتمالاً بتوانید در طول اقامتتان آنها را خریداری نمایید … حتی در برخی موارد ارزان تر از قیمت های بریتانیا. برای هر نوع لوازم بهداشتی كه بایستی از خانه با خود بردارید، اطمینان حاصل نمایید كه آنها را (حدالامكان) در بطری های چند بار مصرف 100 میلی لیتری بریزید. این را هم فراموش نكنید كه ظرف ها بایستی جداگانه و در كیسه های پلاستیكی شفاف و قابل بسته شدن مجدد حمل شوند، به طوری كه ظرفیت آنها بیشتر از یك لیتر نبوده و اندازه ابعاد آن 20 سانتی متر در 20 سانتی متر باشد.
4. كتاب در مقایسه با وب سایت كتابخوانی كیندل و تلفن هوشمند
بر كسی پوشیده نیست كه كتاب ها سنگین بوده و فضا را نیز اشغال می نمایند. حال آنكه وب سایت كتابخوانی آنلاین كیندل (آمازون) می تواند جایگزینی مناسب برای آن باشد، چرا بكارگیری گوشی تلفن همراهتان را مد نظر قرار نمی دهید تا كتاب ها را دانلود كنید و از آن طریق مطالعه نمایید. اشغال فضای كمتر از طریق گوشی تلفن همراه در جیب شما عملی بسیار هوشمندانه است.
5. از فضاهای خالی همانند داخل كفش بهره ببرید
زمانی كه نوبت به بسته بندی می رسد، نیاز دارید تا از هر فضای كوچكی كه امكان پذیر است، استفاده نمایید. لباس های زیر و جوراب ها و دیگر آیتم های كوچك را به شكل رول مانند در بیاورید و آنها را در داخل كفش هایتان قرار دهید تا به این ترتیب مطمئن شوید كه از هر فضای خالی كه در دسترس است، حداكثر بهره برداری را داشته اید.
چمدان های دستی
6. برای جلوگیری از لكه دار شدن وسایل – لباس های دارای رنگ روشن را پشت و رو تا كرده و برای پوشاندن قسمت زیرین كفش هایتان، از كلاه های پلاستیكی یك بار مصرف استفاده نمایید
آیا تا به حال برایتان پیش آمده كه لباس های با رنگ روشن را بسته بندی كنید و موقع رسیدن ببینید كه لكه هایی بر روی آنها به وجود آمده است؟ خب، دیگر لازم نیست با این مشكل روبه رو شوید. در ابتدا، بایستی همیشه از این موضوع اطمینان حاصل نمایید كه لباس های با رنگ روشن به صورت پشت و رو در داخل چمدان قرار گرفته اند، و در وهله بعد، كلاه های پلاستیكی یك بار مصرف مخصوص حمام را در اتاق محل اقامتتان پیدا كنید و با آنها قسمت زیرین كفش ها را بپوشانید.
7. لباس ها را به شكل رول مانند تا كرده و از كیف های وكیومی مخصوص فشرده سازی و یا مكعب های مخصوص بسته بندی استفاده كنید
برای استفاده بهینه از فضا و جلوگیری از چروك شدن لباس ها، به جای تا كردن، آنها را به شكل رول دربیاورید، سپس آنها را در كیف های وكیوم مخصوص فشرده سازی قرار دهید. برای استفاده از این كیف ها، لباس هایتان را در داخل آنها قرار دهید، كیف را ببندید، سپس هوای داخل آنها را خارج نمایید. این كار باعث می شود كه فضای بیشتری در داخل چمدان خود داشته و به شكلی بهتر نسبت به تا كردن، از چروك شدن لباس ها جلوگیری به عمل آید. یك ایده دیگر برای بسته بندی مناسب، مكعب های بسته بندی هستند – این لوازم كمك می كنند تا آیتم ها مختلف خود را تفكیك كرده و به شكلی بسیار سریع تر به وسایلتان دسترسی پیدا كنید. كیف های وكیوم در انواع اندازه ها عرضه می شوند، به طوری كه به راحتی در داخل چمدان قابل قرار دادن هستند.
8. وسایلی را كه نمی توانید در داخل ساك دستی حمل نمایید را به خاطر بسپارید
به یاد داشتن این موضوع كه هنوز هم در خصوص وسایلی كه می توان به همراه داشت، محدودیت هایی اعمال می شوند، پر اهمیت است، البته بعضی از این موارد بسیار تعجب آور هستند، به عنوان مثال آیا می دانستید كه حمل میخ های مخصوص چادر ممنوع هستند (در مواقعی كه با عجله در حال عزیمت برای شركت در یك جشنواره هستید، باید این را به یاد داشته باشید) و همچنین فندك نیز جزء اشیاء ممنوعه به شمار می رود.
چمدان های دستی
9. از قبل برنامه ریزی نمایید
به این موضوع كه به چه چیزهایی نیاز دارید و یا چه چیزهایی را همراه خود برمی دارید، فكر كنید. برای هر روز و شب خود در طول سفرتان برنامه داشته باشید و توجه داشته باشید كه هر كدام از وسایلتان در طول هفته چگونه می تواند كاربردی چندگانه داشته باشد. مواد مصنوعی از وزن سبكی برخوردار هستند، راحت بسته بندی می شوند و در صورتی كه شسته شوند، به سرعت خشك می گردند. یك پودر رختشویی با خود به همراه داشته باشید، به این ترتیب می توانید در مواقع مورد نیاز، لباس ها را شسته و دوباره بپوشید. از این موضوع اطمینان حاصل نمایید كه حداكثر میزان پودر رختشویی كه می توانید در پروازها با خود همراه داشته باشید، 100 میلی لیتر است.
10. و … در نهایت
سعی كنید در طول پرواز لباس های ضخیم تر و بزرگتر خود را به تن داشته باشید و از جیب هایتان نیز به عنوان فضای خالی دیگری برای حمل برخی از اشیاء استفاده نمایید.

۹ لوازم جانبی برای چمدان بستن منظم
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر