لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> ساحل آرام حاجی بکنده در گیلان
ساحل آرام حاجی بکنده در گیلان

ساحل آرام حاجی بکنده در گیلان

منطقه ی ساحلی حاجی بکنده یکی از زیبا ترین سواحل آرام دریای کاسپین در استان گیلان است. این منطقه که از مناطق مصوب طبیعت گردی گیلان به شمار می آید، دارای موقعیت ساحلی و دجله ای می باشد، و در 32 کیلومتری مرکز استان یعنی شهرستان رشت قرار دارد. منطقه ی ساحلی حاجی بکنده دارای مکان های اقامتی متعدد با قیمت های مناسب است. این منطقه ی ساحلی بکر، مستعد رشد و توسعه ی صنعت گردشگری بوده و هر ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری می باشد. در واقع ساحل حاجی بکنده یکی از پر طرفدارترین و شلوغ ترین سواحل دریای کاسپین محسوب می شود. عرصه ی انواع ماهی، فرآورده های دامی و کشاورزی، صنایع دستی متنوع، سواحل شنی جذاب، طبیعت زیبای رو به دریا و …. از جمله امتیازات و ویژگی هایی است که بر شمار گردشگران این منطقه افزوده است. با سفر به استان گیلان وانتخاب هتل های رشت و رزرو هتل شبستان رشت، از سواحل گیلان دیدن نموده و سفری به یاد ماندنی را تجربه نمائید.

معرفی منطقه ی ساحلی حاجی بِکَنده
منطقه ی ساحلی حاجی بکنده در حدود 9 کیلومتری شمال شرق خشکبیجار واقع شده است، و حدود 32 کیلومتر با شهرستان رشت فاصله دارد. حاجی بکنده در واقع دهستانی در بخش خشکبیجار گیلان است. دسترسی به این روستا از طریق جاده ی شهر رشت و خشکبیجار امکان پذیر می باشد. این منطقه ی ساحلی که در حوزه ی ساحلی – جلگه ای استان گیلان قرار گرفته است، حدود 100 هکتار مساحت داشته و از مناطق ثبت شده ی طبیعت گردی گیلان به شمار می آید.
 حاجی بکنده در گیلان
ساحل بکر و زیبای حاجی بکنده منجر به توسعه ی صنعت گردشگری دریایی شده و بر سواحل همجوار نظیر جفرود و منطقه ی آزاد انزلی تاثیر گذار بوده است. این منطقه به جهت وجود دریا، ساحل شنی زیبا، صید ماهی، امکان انجام ورزش های ساحلی و شنی، تماشای منظره ی صید گروهی و زمستانی، عرضه ی ماهی های تازه توسط صیادان و جاذبه های بی شمار دیگر، یکی از سواحل پرطرفدار و شلوغ استان گیلان به شمار می آید. سواحل ماسه ای حاجی بکنده جهت فوتبال های ساحلی نیز بسیار مناسب می باشد.
 حاجی بکنده در گیلان
رودخانه ای تحت عنوان رودخانه ی امین آباد در جهت شرق و رودخانه ی حاجی بکنده در جهت غرب ِ روستا که پس از گذر از حاشیه ی روستا وارد دریای کاسپین می شود، مکانی دلپذیر را برای گردشگران مناطق رودخانه ای ایجاد نموده است. نوع معیشت مردمان روستای حاجی بکنده بر مبنای کشاورزی و دامداری بوده و عمده محصولات آنان را برنج، باقلا، کدو و خیار تشکیل می دهد. از فعالیت های اقتصادی دیگر افراد این روستا می توان به صیادی اشاره نمود، که زیر نظر سازمان شیلات به صید ماهی هایی نظیر سفید، آزاد، کپور، کولی سیاه، کاس کولی، کیلکا و …. می پردازند.
 حاجی بکنده در گیلان
البته در این خصوص می توان به صید ماهی های خاویاری نظیر فیل ماهی، ازون برون و چالباش نیز اشاره نمود. همچنین در این روستا دامداری به شیوه ی سنتی متداول بوده، و پرورش طیور خانگی نظیر بوقلمون، غاز، اردک و مرغ نیز رایج می باشد. از دیگر جاذبه های روستای حاجی بکنده می توان به ساخت ویلا و سوئیت اشاره نمود. مردم روستا در حیاط خانه های روستایی خود، سوئیت هایی زیبا می سازند و آنها را به ازای مبلغی مناسب در اختیار گردشگرانی که قصد اقامت چند روزه در این منطقه ی ساحلی را دارند، قرار می دهند. این ساخت و ساز های نمای بسیار زیبایی به منطقه ی حاجی بکنده بخشیده است.
 حاجی بکنده در گیلان
از مراسم های ملی – مذهبی مردم حاجی بکنده می توان به مراسم پیشواز عید نوروز، چهارشنبه سوری، سیزده بدر، شب یلدا، عید های مذهبی فطر و قربان و نیز مراسم های سوگواری در ایام محرم و وفات ائمه اشاره نمود. غذاهای محلی منطقه نیز شامل کباب ترش، فسنجان، باقلا قاتق، میرزا قاسمی، ترش تره، ماهی ازون برون، کباب ماهی سفید و …. می باشد. نان های محلی منطقه را نیز نان های برنجی و گندمی شامل می شوند.

مهمترین شهر های دیدنی استان گیلان 1
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر