لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 12 مکان شگفت انگیز كه لوکیشن فیلم های مطرح جهان شدند
12 مکان شگفت انگیز كه لوکیشن فیلم های مطرح جهان شدند

12 مکان شگفت انگیز كه لوکیشن فیلم های مطرح جهان شدند

از معبد شگفت انگیز آنگكور وات تا معماری گوتیك ساوانا در گرجستان، مكان های بسیاری هستند كه زمانی كم ارزش بوده و برای عموم اهمیتی نداشته اند، ‌اما در حال حاضر ستوده شده و به مقاصدی تبدیل شده اند كه حتماً بایستی به آنها سفر كرد. و اگرچه بسیاری از این مكان ها شفاهاً و یا به وسیله تبلیغات معروف شده اند، ‌اما بعضی از آنها هم بایستی بابت شهرتی كه كسب كرده اند، ‌قدردان تهیه كنندگان و بازیگران فیلم های سینمایی باشند. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.
در حال حاضر تعداد زیادی از فیلم ها و برنامه های تلویزیونی در جاهایی اجرا می گردند كه از قبل دارای شهرت بوده اند،‌ مانند “فقط تو” در رُم، “ماما میا” در یونان و “بعدازظهر سَگی سَگی” در نیویورك. اما نمونه هایی هم هستند كه تهیه كنندگان فیلم های سینمایی به منظور اعتبار بخشیدن بیشتر به پروژه، در جستجوی یك منطقه دوردست یا كمتر مشهور برای فیلم¬برداری بوده اند. و خوشبختانه نتیجه این تولیدات سینمایی برای برخی از این مكان های بی نظیر،‌ ورود موجی از گردشگران بوده است. در ادامه لیستی از مناطق واقعی ای كه به واسطه فیلم های سینمایی شهرت یافته اند، ارائه می گردد.
1. زلاندنو – فیلم های پیتر جكسون

فیلم های سه گانه موفق پیتر جكسون، طرز فكر مردم درباره زیبایی فوق العاده زلاندنو را كاملاً تغییر داد. جائی كه در گذشته بعنوان كم جمعیت ترین منطقه استرالیا شناخته می شد، اكنون به واسطه فیلم های “ارباب حلقه ها” و “هابیت” به یكی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است.
امروزه، گروه های گردشگران برای دیدن زیبایی های سحرآمیز، دلربا و خیره كننده مركز زمین، به زلاندنو می آیند. طبق گزارشات سازمان گردشگری زلاندنو،‌ از زمانی كه اولین بار فیلم “ارباب حلقه ها” بر روی پرده نقره ای قرار گرفت، افزایشی 50 درصدی در تعداد گردشگران این منطقه مشاهده شده است.
2. پِترا، اردن – ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی
لوکیشن فیلم های مشهور
اگرچه پِترا در سال 1985 به عنوان میراث جهانی یونسكو نامگذاری گردید، اما گردشگران زیادی به آنجا سفر نكرده بودند و عملاً تا دهه 1980 برای غربی ها ناشناخته بود. اما از زمانیكه نمایش “ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی” سینماها را در سال 1989 درنوردید، سیلی بی پایان از گردشگران برای دیدن زرق و برق هیجان انگیز و خرابه های باستانی شگفت آور آن،‌ وارد این منطقه گردیدند.
3. آنگكور وات – لارا كرافت: یورش به مقبره
لوکیشن فیلم های مشهور
فیلم اكشن و موفق “لارا كرافت: یورش به مقبره” در سال 2001 نه تنها آنجلینا جولی را به نمادی جهانی تبدیل كرد، بلكه زیبایی حیرت انگیز آنگكور وات و معابد مسحوركننده آن را در معرض نمایش قرار داد. تا جائی كه من از آن اطلاع دارم، فیلم “لارا كرافت: یورش به مقبره” كامبودیا را از یك كشور مجرد و ایزوله تبدیل به یكی از پرگردشگرترین مقاصد در قاره آسیا نمود.
4. ساوانا،‌گرجستان – نیمه شب در باغ دیوِ مهربان
لوکیشن فیلم های مشهور
برخلاف بسیاری از فیلم های این لیست، فیلم جنایی-درام كلاینت ایستوود در سال 1997، با نام “نیمه شب در باغ دیوِ مهربان” علی رغم حضور بازیگران مشهور مانند جوود لا، جان كوساك و كِیوین اسپیسی، خیلی موفقیت آمیز نبود. این نسخه سینمایی اقتباس شده از رمان پرفروش جان برندیت،‌ نظرات مختلفی را به خود جلب نمود كه منجر به كسب میانگین امتیاز 50 درصد در پایگاه اینترنتی راتن تومیتوز گردید.

فیلم مزبور با وجود تمام كمبودهایی كه داشته، در باكس آفیس توانایی تبدیل ساوانا در گرجستان از یك دهكده آرام و خواب آلود به یك مقصد شورانگیز در امریكا را داشت. این فیلم كه نمایشگاهی از چشم اندازهای پانورامیك و منحصربفرد از ساوانا است، عملاً عجایب و زیبایی های ساوانای گرجستان را به نمادی ملی مبدل نموده است.
بیشتر بخوانید:

5. زاراوی، هند – میلیونر زاغه نشین
لوکیشن فیلم های مشهور
میلیونر زاغه نشین، یكی از موفق ترین فیلم های سال 2008 و فیلم تحسین برانگیز سال از نگاه منتقدین، نه تنها مجموعه ای از جوایز معتبر را از آن خود نمود، بلكه به كسب شهرت زاراوی، كه محله ای پرجمعیت و پر از هرج و مرج در بمبئی است، كمك نمود. زاراوی كه ناحیه ای نه چندان خوب بود و عملاً از نظرها دور مانده، ناگهان به جاذبه ای توریستی تبدیل شد و به خاطر فیلم “میلیونر زاغه نشین” همه روزه مورد هجوم گردشگران قرار گرفت.
6. سالزبورگ، اتریش – اشک ها و لبخندها
لوکیشن فیلم های مشهور
سالزبورگ بهشتی خوش منظره، دلپذیر و بی نظیر است كه حقیقتاً موسیقی در آن پرورش یافته و رونق می یابد. این شهر زیبا كه به مهد موزارت شهرت یافته، مكان فیلمبرداری یكی از بهترین و برجسته ترین فیلم های موزیكال در طول دوران معاصر بوده است – اشک ها و لبخندها.
در شهر سالزبورگ، گردشگران برخی از قبل توجه ترین صحنه های این فیلم موزیكال افسانه ای را از نزدیك می بینند. مطمئن باشید، خیلی سخت است كه به هنگام بالارفتن از قلعه هوهنسالزبورگ و یا پیاده روی تفریحی در كنار رودخانه جذاب سالزاك، غرق در موسیقی نشد.
7. قلعه دون، ‌اسكاتلند – اژدهای مونتی و جام مقدس
لوکیشن فیلم های مشهور
دوستان خوبم كه طرفدار سریال بازی تاج و تخت هستید، متأسفم از اینكه بگویم كه این مجموعه تلویزیونی دوست داشتنی ما نبوده كه این قلعه تاریخی اسكاتلندی را تبدیل به یك جاذبه گردشگری مشهور نموده است. حقیقت این است كه، یك فیلم كمدی بریتانیایی در سال 1975 به نام “اژدهای مونتی و جام مقدس” بوده كه قلعه دون در اسكاتلند را به عموم مردم معرفی نموده است.
8. پله های سنگی در موزه هنری فیلادلفیا – راكی 2
لوکیشن فیلم های مشهور
آیا طرفدار ورزش بوكس هستید؟ نمی خواهم كه ذوقتان كور شود، اما در اینجا قصد ندارم كه در مورد مسابقه پیش بینی شده بین پاكوآیو و فلوید مِی وِدِر صحبت كنیم. با این وجود، هنوز هم چیزی داریم كه شما را احتمالاً خوشحال می كند. بله عزیزان، در مورد راكی بالبوآ، بازنده نهایی در جهان بوكس تخیلی و جائی كه توسط او معروف شد – “پله های سنگی”.
هر روز، سیلی از گردشگران در موزه هنر فیلادلفیا نه تنها مجموعه ای تماشایی از آن را نظاره گر هستند، بلكه بالارفتن نمادین راكی بالبوآ از 72 پله سنگی آن مكان را هم تقلید می كنند. و به محض اینكه به بالای پله های سنگی رسیدند، با منظره ای از سالن شهر فیلادلفیا، پارك بنجامین فرانكلین و ایكینز اوال روبه رو می گردند. همچنین، در این مكان مجسمه سنگی برنزی زیبایی از استالیونِ ایتالیایی وجود دارد كه گردشگران می توانند با آن عكس سلفی بیاندازند. جالبه، ‌نه؟
9. قلعه اَلنویك، هری پاتر
لوکیشن فیلم های مشهور
با هنر فیلم پردازی باورنكردنی و تصاویر گرافیكی عالی، به شكلی سحرآمیز به مدرسه یادگیری جادوگری هوگوارتز در فیلم های هری پاتر انتقال یافت. این قلعه تاریخی انگلیسی كه در اصل در سال 1096 ساخته شد، به خاطر موفقیت جهانی شگرف فیلم های هری پاتر، بیش از 700.000 گردشگر در یك سال را به خود اختصاص داد.
10. كو فی فی، تایلند – ساحل
لوکیشن فیلم های مشهور
لئوناردو دیكاپریو با فیلم سینمایی اکشن – درام سال 2000 خود با نام “ساحل”، منطقه زیبای استوایی كو فی فی له را پر از جمعیت گردشگران نمود.
11. گیون، ژاپن – خاطرات گیشا
لوکیشن فیلم های مشهور
بسیاری از صحنه های فیلم “خاطرات گیشا”،‌ در محوطه استودیوهای سونی پیكچرز در شهر كولوِر در كالیفرنیا و نیز در یك مجموعه بزرگ در ساوزند آكس در كالیفرنیا فیلمبرداری شده است. این فیلم هنوز هم توانایی فریب دادن گردشگران و منصرف كردن آنها از سفر به گیون در كیوتو را دارد كه تنها منطقه باقی مانده مربوط به گیشاها در ژاپن، و همچنین تنها مكانی است كه می توانید با گیشاهای واقعی ملاقات كنید.
12. فوركس، واشنگتن – گرگ و میش
لوکیشن فیلم های مشهور
لوکیشن فیلم های مشهور
آیا می دانستید كه فوركس، زادگاه بلا سوان، یك شهر واقعی در دهكده كلالام در واشنگتن است؟ اگرچه هیچ صحنه فیلمبرداری شده ای در این شهر كوچك امریكایی وجود نداشته، اما عالی ترین نوع تعصبات در فیلم گرگ و میش می تواند به آسانی نقاط برجسته فوركس را به دلیل اینكه موقعیت هایی را در رمان ها و فیلم های استیفن مِیر تداعی می نمایند، شناسایی نماید.
در واقع، فوركس یك دهكده تقریباً كوچك و خواب آلود و ساكت با جمعیتی متوسط و كمتر از 4500 نفر است. به هرحال موفقیت بسیار بزرگ و مهم این فیلم ها، باعث شده كه مقصدی اجتناب ناپذیر برای طرفداران فیلم گرگ و میش كه می خواهند سواحل، جنگل ها و رودخانه های خاص موجود در قسمت های مختلف این فیلم را ببینند و حضور در آنها را تجربه نمایند، باشد. در حقیقت، ‌فوركس در واشنگتن، شهرت زیادی كسب كرده و سالانه افراد غیرمحلی بیشتری نسبت به مردم محلی در آن حضور می یابند.

لوکیشن واقعی فیلم‌ های ترسناک
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
binahayat
binahayat
3 ماه قبل

چه جذاب و جالب بود!

[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر