لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> اخبار >> زنان بزرگ دنیای سفر
زنان بزرگ دنیای سفر

زنان بزرگ دنیای سفر

زنان بزرگ و ماجراجو در طول تاریخ به دور دنیا سفر کرده اند و با وجود سختی ها راه و جرات مسافرت و آزادی را برای دیگران مهیا نموده اند. برخی از زنان با احداث اقامتگاه های بزرگ و هتل های بی نظیر، با راه اندازی تور های مسافرتی و یا پذیرایی از هزاران گردشگر خدمت بزرگی برای رشد صنعت گردشگری کرده اند. گفتنی است که مسافران با رزرو هتل در سایت ایران هتل آنلاین می توانند اقامت به یاد ماندنی را تجربه کنند. در ادامه مجموعه زنان بزرگ دنیای سفر که مسافرت را به یک دلگرمی تبدیل کردند و روش های سفر را تسهیل نمودند را معرفی می کنیم، با ما همراه باشید:


1 – باربارا ماکرمن، مدیر ارشد بازاریابی
باربارا با کار در یک کشتی کروز همواره به دور دنیا سفر می کند. ماکرمن با ارائه بهترین خدمات به مسافران به همراه همکارانش سفر می کند و از مناطق گرم در اطراف ویتنام گرفته تا مناطق یخ زده در قطب شمال دیدن می کنند. باربارا از نوامبر سال 2016 میلادی به صورت جدی وارد مجموعه سیلور سی کروز شد، وی قبلا تا سال 2005 نیز با این کروز همکاری داشته و مدتی را به دنبال یافتن علایق خود گذراند که در پایان متوجه عشق و علاقه اش به سفر شد و دوباره به سوی خانه دوم، مجموعه سیلور سی کروز بازگشت. ماکرمن در تلاش است تا برند سیلور سی را به جهان معرفی کند و خدمات سفر را گسترش دهد.
باربارا در سال 1997 وارد صنعت کروز و توریسم شد و همواره تلاش کرده تا توانایی ها و مهارتش را در این زمینه افزایش دهد. ماکرمن عاشق سفر است و تنها شغل او محسوب نمی شود، مسافرت فرهنگ ها و مردمان مختلف را به یکدیگر وصل می کند و این برای باربارا الهام بخش و امید دهنده می باشد. او در سال 2006 تحصیلاتش را ادامه می دهد، در کالج تجارت لندن و در دانشگاه کلمبیا در نیویورک، ام بی ای یا مدیریت ارشد کسب و کار را فرا می گیرد. این تجربه برای باربارا چالش برانگیز و با ارزش بوده است و در کل او را با افراد مهم و پر انرژی آشنا کرده است. از نظر ماکرمن یادگیری ادامه دارد و بهتر است در طول عمر یک مهارت جدید بیاموزیم. این کارشناس در دوران کودکی علاقه ی زیادی به باستان شناسی داشت و با سن و سال کم به همراه پدرش سفر می کرد، با سفر های متعدد به سرزمین مصر او شیفته ی تاریخ، خط هیروگلیف و فرهنگ شده بود. با گذشت زمان متوجه علایق خود شد و انجام دادن کاری را به فکر کردن ترجیح داد، بازدید از مکان های شگفت انگیز و ملاقات با مسافر های جالب برای باربارا مهم است.
ماکرمن یک تجربه ی خوب با کروز را آرام بخش همراه با لاکچری می داند، خدمات لوکس خاطرات سفری ماندگار بر جای می گذارند. غذای خوب، خدمات ویژه و امکانات زیاد تاثیر زیادی بر مسافران دارند؛ در یک کروز لوکس مهمانان می توانند طعم غذا های محلی را بچشند، به موسیقی های بومی گوش داده و با فرهنگ مناطقی که سفر کرده اند بیشتر آشنا شوند.

گفتنی است که مدیر ارشد بازاریابی سیلور سی کروز، در هفت یا هشت سالگی برای دیدن پدر یا مادرش که بیشتر وقت در خارج مشغول به کار بوده اند، به تنهایی سفر کرده و تجربه های زیادی به دست آورده است. مردم، مهمان ها و مسافرین سیلور سی، مهم ترین بخش کار برای باربارا می باشد آشنایی با آنها، شنیدن نظرات و علایق آنها برای این زن جوان مهم و انگیزه بخش می باشد. از نظر این مدیر جوان تمام گوشه و کنار جهان ارزش سفر دارد و نمی توان گفت منطقه یا مکانی مناسب سفر نیست، برخی مناطق برای مسافرت زنان به تنهایی امن نیست که می توانند با افراد قابل اطمینانی همسفر شوند تا نگران نباشند. در حقیقت این یکی از بزرگ ترین موفقیت های کروز سیلور سی می باشد که با داشتن اطلاعات کاملا دقیق از مقصد و با ارائه خدمات لوکس توانسته همراه زنان و دیگر مسافران باشد و تجربه ی گذر از مناطق دور افتاده و بکر را به آنها هدیه دهد. آشپزی یکی دیگر از علایق باربارا می باشد و بعد از کار با خرید سبزیجات تازه، او سعی می کند غذا های لذیذی بپزد، او و همسرش ترجیح می دهند که در خانه غذای سالم تهیه کنند و از غذای بیرون استفاده نکنند.


2 – آنجل ویندلین، مدیر مهمانسرای سافاری در پارک ملی سرنگتی
گفتنی است که آنجل ویندلین، اولین مدیر مهمانسرای سافاری در پارک ملی سرنگتی در شمال تانزانیا می باشد که تنها توسط زنان اداره می شود و هیچ مردی در این مجموعه حضور ندارد. همچنین آنجل ویندلین به مدت چهار سال است که مدیریت کمپ دونیا را نیز بر عهده دارد، او تلاش می کند که امکانات، برنامه ها، سرگرمی های موجود و کارکنان با روشی امن، آرام و سازگار اقامت خوبی برای مسافران فراهم کنند. این مدیر جوان در کودکی رویای دکتر شدن را داشت اما با نداشتن امکانات و توان مالی نتوانست به دانشگاه برود. وی با انتخاب این شغل خود را محافظ طبیعت نیز می داند.
در این کمپ سافاری آنجل می خواهد به خوبی از مسافران پذیرایی شود، از مواردی که مورد علاقه ی مهمان ها نبوده مطلع گردد تا شرایط را بهبود بخشد. هنگامی که گردشگران در حال طبیعت گردی باشند او سعی می کند از تمیز و مرتب بودن اتاق های مسافران اطمینان حاصل کند و با بازگشت گردشگران، میزبان شامی خوشمزه باشد. طبق گفته ی آنجل بیشتر کمپ ها توسط مردان اداره می شوند و این سبب شد تا او برای رشد و قدرت بخشیدن به زنان، تمام تیم خود را از میان آنها انتخاب کند و فرصت شغلی خوبی در طبیعت برای زنان فراهم نماید.
وجود گردباد و توفان های شدید در مقابل چادر مسافران، پرسه زدن شبانه حیوانات وحشی در مسیر اطراف، آتش سوزی در اطراف کمپ ها از قبیل مشکلات طبیعی می باشند که کار را برای این زنان دشوار می کند، اما همه این افراد آموزش های لازم برای رویارویی با اتفاق های غیر معمول را دارند و جای هیچ گونه نگرانی نیست. گردشگرانی که در این کمپ اقامت می کنند هر یک از کشور های مختلفی راهی تانزانیا شده اند، و این تنوع فرهنگی و آشنایی با زندگی آنها برای آنجل لذت بخش می باشد.
این مدیر جوان به زنانی که می خواهند وارد نقش ها و شغل های مردسالار شوند، توصیه هایی دارد: می بایستی استقامت و شجاعت داشته، آمادگی رویارویی با چالش ها را در خود ایجاد کنید و اعتماد به نفس داشته باشید. اگر دل به کاری دهید خواهید دید که هیچ چیزی نا ممکن نخواهد بود. گردشگران که به جاهای مختلف زمین سفر کرده اند و تجربه های زیادی به دست آورده اند، داستان ها و لحظات خود را در کمپ تعریف می کنند و آنها همواره برای آنجل الهام بخش بوده اند و انگیزه ی سفر و خدمت به این صنعت را در او ایجاد کرده اند.

کنترل و مدیریت کمپ که در دل طبیعت قرار دارد کار ساده ای نیست و ممکن است حضور حیوانات در اطراف کمپ مشکل ساز باشد، برای نمونه آنجل خاطراتی از حضور یک فیل در کمپ سبزی را بیان می کند، با وجود فریاد های آنجل فیل دست از خوردن سبزی ها بر نداشت و با تمام شدن سیزی ها چادر را ترک کرد، روز بعد که سبزی برای آشپزی وجود نداشت، آنها مجبور شدند با غذای محلی از مسافران پذیرایی کنند، هرچند گردشگران طعم غذا را پسندیده و راضی بودند.


3 – سینتیا دونبار، جهانگرد و راهنمای زنان به سوی سفر
برند ری REI، با تولید موفق لوازم کمپینگ و لوازم سفر شهرت زیادی دارد و سینتیا با تور های ماجراجویانه این شرکت در تلاش است این برند مناسب سفر را به مردم معرفی کند. سینتیا دونبار مدیر اجرایی تور های ماجراجویانه برند ری می باشد و او مسئول سرگرمی و تفریح هزاران گردشگر است. برخی از مسافران برای اولین بار و تعدادی ده ها یا برای صدمین بار از محصولات این شرکت استفاده می کنند. گفتنی است که دونبار مدیریت گروه بسیار بزرگی را بر عهده دارد، که متشکل از 49 طراح و برنامه ریز و متصدی تور، مدیر برنامه ها، خدمات مشتری ها و بخش فروش، بازاریاب ها، و متخصصین کامپیوتر می باشند و در دفاتر کنت، واشنگتن همراه با راهنما ها، مشاور ها و تیمی از سراسر جهان فعالیت می کنند.
25 سال از فعالیت این مدیر جوان می گذرد اما هنوز هم موضوعات، انتقادات و پیشنهاداتی که بر میز ریاست می بیند، رنگ نباخته و موضوع جالبی برای او محسوب می شوند، در حقیقت مردم و فرهنگ های متنوع و سرگرمی های مختلف در فضای باز و در گوشه و کنار جهان یک هدیه می باشند و با کار در چنین شرایطی می توان گفت که خستگی معنا ندارد.
سینتیا دونبار اولین تجربه مرتبط با آژانس های مسافرتی را با کار در شرکت هواپیمایی دلتا در سال 1993 میلادی به دست آورد و علاقه ی زیادی به صنعت گردشگری پیدا کرد. او سعی می کند که سالانه یک بار همراه با تور های گردشگری خود، سفری شخصی را تجربه کند. راه پیمایی در مسیر شگفت انگیز و دوست داشتنی اینکا، کوهنوردی در کوهستان کلیمانجارو، گذر از مناطق اورست، پیاده روی در امتداد 100 مایلی کوه بلانک یا سفر کوتاه در ناحیه ی خشک و علفزار در جنوب امریکای جنوبی به نام پاتا گونیا از بهترین خاطرات و سفر های دونبار به شمار می روند. دونبار در تلاش است تا بتواند پکیج های مسافرتی خوبی به سوی آمریکای شمالی به ویژه به سوی پارک های ملی و همچنین خدمات مناسب و تور هایی مخصوص بانوان را گسترش دهد.

گفتنی است که در مدت 5 تا ده سال گذشته شرکت و همراهی زنان در تور های گردشگری دونبار تغییر کرده و با گذشت زمان تعداد زیادی از بانوان در این سفر ها شرکت می کنند. در کنار برنامه های نیکوکاری و خیریه ای دونبار برنامه های جدیدی را که نشان دهنده ی قدرت طبیعت باشد، و همچنین تور های ماجراجویانه و مخصوص تنها بانوان را راه اندازی نموده است که کوله گردی، عبور از کوهستان های بلند، پیاده روی در مناطق دورافتاده پرو، موج سواری در آب های باجا، عبور از نیوزلند، شرکت در سافاری در آفریقای جنوبی، دوچرخه سواری در کوهستان های اسموکی و کایاک سواری در جزایر سان خوآن و چندین مورد دیگر را شامل می شود.


4 – لیز بیدن، هتلدار معروف در آفریقای جنوبی
گردشگرانی که به افریقای جنوبی سفر کنند کمتر پیش می آید که در هتل معروف رویال پورتفولیو اقامت نکنند. این هتلدار دارای تعدادی از بهترین بوتیک هتل ها و اقامتگاه های سافاری در پارک ملی کروگر می باشد. لیز بقدری به کار و حرفه اش علاقه دارد که آنرا کار محسوب نکرده و بخشی از زندگی خود می داند. اداره کردن یک هتل به توجه و دقت شخصی نیاز دارد، و هتلدار می بایستی بیشترین زمان ممکن را در این اقامتگاه سپری کند و هر ماه به دکوراسیون، غذاخوری و سرویس های هتل رسیدگی نماید.
لیز بیدن در سن 50 سالگی بازنشسته شد و پس از دو روز به همسرش پیشنهاد کرد که خانه ی تعطیلات خود را به یک هتل خصوصی تبدیل کنند. آنها در میان بیشه های آفریقا مکان زیبایی داشتند و ترجیح دادند که لحظات خوش و دوست داشتنی در این اقامتگاه را با دیگران شریک شوند، به همین خاطر یک هتل لوکس که هم اکنون رویال مالوان نامیده می شود، را راه اندازی نمودند. با موفقیت در این هتل لیز و همسرش خانه ی ساحلی شان را نیز به هتل تبدیل کردند و آنرا لا رزیدنس نامیدند. با ادامه هتلداری آنها به دنبال اقامتگاه مناسبی در کیپ تاون بودند که توانستند هتل د سیلو را افتتاح کنند و مجموعه دوست داشتنی و آرام خود را در اطراف آفریقای جنوبی کامل کنند.
لیز بیدن به همراه همسر خود در تلاش است که بتواند مهمان دار خوبی در صنعت توریسم محسوب شود. او همواره عاشق سفر و آشنایی با مردم بوده و از طراحی و مد لذت می برده است. می توان گفت که در نتیجه ی عشق و تلاش بی نهایت، کار هتلداری او رشد و گسترش چشمگیری داشته است.

زنان پیشرو در عصر اکتشافات و تاریخ هوانوردی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر