لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> آشنایی با معروف ترین جاذبه های گردشگری مذهبی در برزیل
آشنایی با معروف ترین جاذبه های گردشگری مذهبی در برزیل

آشنایی با معروف ترین جاذبه های گردشگری مذهبی در برزیل

مذهب و ادیان مختلف تاثیر به سزایی در رشد صنعت توریسم داشته اند، و مسافران بسیار زیادی با اهداف دینی یا جهت بازدید از آثار باستانی ادیان دیگر به مناطق مختلف زمین سفر می کنند. گردشگری در دین اسلام ارزش زیادی دارد و کتاب مقدس مسلمانان از مردم دعوت می کند تا سفر کنند و آثار بزرگ و با عظمت گذشتگان را تماشا کنند، از گذشته ها عبرت گرفته و شکر نعمت های الهی را به جای آورند. مشهد یکی از جاذبه های مذهبی ایران است که توریست های بیشماری را به سوی خود جذب می کند و از طریق سایت ایران هتل آنلاین می توانید هتل های مشهد مقدس و هتل های قم را رزرو نمایید و سفر خوبی را تجربه کنید.

طبق گزارش های رسمی وزارتخانه گردشگری برزیل، سالانه بیش از هشت میلیون گردشگر با ادیان مختلف از اماکن و جاذبه های مقدس برزیل دیدن می کنند و یا در مراسم ها و فستیوال های مذهبی محور شرکت می کنند، افزایش تعداد توریست های مذهبی در اروپا و یا دیگر نقاط، نشان دهنده ی رشد و گسترش این نوع گردشگری می باشد. در ادامه برترین جاذبه های توریستی مذهبی برزیل را معرفی می کنیم تا در سفر های بعدی بازدید از این جاذبه ها را در اولویت و برنامه خود قرار دهید، با ما همراه باشید:


1 – معبد سلیمان (Temple of Solomon)

معبد سلیمان در فضای 35 هزار متر مربع بنا شده است که به اندازه ی پنج زمین بازی فوتبال می باشد. معبد سلیمان که در سائو پائولو، بزرگ‌ ترین شهر کشور برزیل قرار دارد، یکی از جاذبه های مذهبی معروف جهان است. این معبد مانند نمونه مشابه و انجیلی از اورشلیم قدیم ساخته شده است و با این بزرگ نمایی از یک مکان مقدس اورشلیم توانسته میلیون ها زائر و توریست مذهبی از سراسر جهان را به سوی خود جذب کند. ساخت این پروژه 685 میلیون دلار هزینه در بر داشته و در نزدیکی محله ی براس، سائو پائولو قرار دارد. این زیارتگاه بزرگ در سال 2014 افتتاح شد و بزرگ ترین معبد برزیل محسوب می شود و تقریبا چهار برابر بزرگ تر از زیارتگاه ملی اپرسیدا می باشد. گفتنی است که برای ساخت این بنا سنگ های 40 هزار متر مربع از شهر حبرون در جنوب اورشلیم و کرانه غربی به برزیل انتقال دادند. درون این محوطه بزرگ که زیتون کاری شده است، 12 درخت بزرگ زیتون از كشور اوروگوئه نیز قرار داده اند.

 زیارتگاه طبیعی بانوی ما، لیدی اَپرسیدا (Natural Shrine of Our Lady of Aparecida)

2 – زیارتگاه طبیعی بانوی ما، لیدی اَپرسیدا (Natural Shrine of Our Lady of Aparecida)

طبق گفته ها در سال 1707 میلادی، سه مرد در رودخانه پارایبا، در دره ی پارایبا به ماهیگیری پرداختند و در آن زمان ماهی محصول کمیاب و مهمی محسوب می شد. این افراد در بندر ایتاگوآسو اولین چیزی که درون تور ماهیگیری یافتند، تندیسی از بدن بی سر بود. بلافاصله توانستند سر این تندیس را در تور بگیرند و متوجه شدند که این فرد بانوی معصوم ما می باشد. بعد از به دست آوردن این تندیس از آب، این سه ماهیگیر توانستند مقدار قابل توجهی ماهی بگیرند و این اتفاق یک معجزه محسوب می شد. بخاطر چنین شرایط اسرارآمیز و عجیب تصویر و تندیس بانوی مقدس با نام لیدی اَپرسیدا نامیده شد که در زبان پرتغالی به معنی ظاهر شده می باشد و به سرعت مورد توجه قرار گرفت و از حامیان این سرزمین شمرده شد. در نزدیکی شهر صومعه ای بنا نهاده شد که اَپرسیدا نام گرفت و این صومعه امروزه یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین مکان های زیارتی در آمریکای لاتین بشمار می رود. زیارتگاه بانوی ما، لیدی اَپرسیدا پس از کلیسای سنت پیتر در واتیکان، دومین معبد بزرگ کاتولیک جهان می باشد. این مکان مقدس در طول سال بازدیدکنندگان بسیاری دارد اما در تاریخ 12 اکتبر همزمان با برپایی جشن بزرگ عید مقدسان و بزرگداشت خانواده ها و اجداد گذشته، بیشترین توریست را از سراسر جهان پذیرا می باشد.

معبد زو لای (Zu Lai Temple)

3 – معبد زو لای (Zu Lai Temple)

معبد زو لای یکی دیگر از جاذبه های مذهبی است که در کوتیا، در کلان شهر سائوپائولو واقع شده‌ است. این معبد بزرگ ترین معبد بودا در سراسر امریکای لاتین بوده و دومین معبد بزرگ بودا در قاره ی آمریکا محسوب می شود. معبد بزرگ زو لای در میان جنگل های انبوه آتلانتیک محافظت شده و سالم مانده است، این معبد فضایی بالغ بر 150 هزار متر مربع را در بر دارد. گردشگران زیادی از سراسر جهان از این بنای مذهبی و باستانی دیدن می کنند. علاوه بر زیبایی های طبیعی و فضای معنوی و آرام بخش زو لای، این مکان ارزش فرهنگی نیز دارد و میزبان مراسم ها و جشنواره های زیادی در طول سال می باشد.

 سیریو دو نازاره (Círio de Nazaré)

4 – سیریو دو نازاره (Círio de Nazaré)

سیریو دو نازاره یکی از معروف ترین فستیوال های برزیل می باشد که هر ساله در شهر بلم دو پارا برگزار می شود، قدمت این مراسم به دو قرن می رسد. این فستیوال بزرگ ترین و زیبا ترین مراسم کاتولیک ها است که با گام برداری همراه است. می توان گفت که سیریو دو نازاره یکی از شگفت انگیز ترین رویداد های توریستی در جهان می باشد. سالانه میلیون ها زائر به سوی برزیل سفر می کنند تا در خیابان های پایتخت رژه روند و در مراسم بزرگداشت بانوی ناصره، مادر حضرت مسیح، شرکت کنند. در طول مراسم کالسکه ای که تندیس بانوی ناصره را حمل می کند از خیابان ها گذر کرده و افراد معتقد و مذهبی نیز به دنبال آن راه می روند. با توجه به ارزش معنوی بالا، عظمت و بزرگی این مراسم در سال 2004 میلادی سازمان ملی تاریخ و میراث هنری، این رویداد بزرگ را در میان میراث فرهنگی بشریت ثبت نمود. در طول ایام فستیوال سیریو دو نازاره مراسم های دیگری نیز برپا می شود که برای نمونه می توان به زیارت از کلیسای جامع و تغییر دین و مسیحی شدن عده ای از مردم اشاره کرد.

کلیسای پدر ابدی (Basilica of the Eternal Father)

5 – کلیسای پدر ابدی (Basilica of the Eternal Father)

زیارت از مکان روحانی و مقدس کلیسای پدر ابدی هر ساله در اولین یکشنبه ماه ژوئیه صورت می گیرد. گفتنی است که این کلیسا در شهر ترینداد در ایالت گوییاس واقع شده است و به دلیل برگزاری جشن های مذهبی شهرت زیادی دارد، هر ساله بر تعداد توریست های زائری که به این شهر سفر می کنند تا ایمان خود را به پدر ابدی نشان دهند، افزوده می شود. در سال 1840 یک زوج مدال سفالی تزئین شده در کنار رودخانه کاریگو دو بارو یافتند که تصویری از تثلیث مقدس داشت و مریم مقدس تاجی بر سر داشت، پس از این اتفاق هر ساله زیارت از این مکان شکل گرفت تا اینکه به یکی از مهم ترین و معروف ترین جشن های مذهبی برزیل تبدیل شد.

صومعه سنت پولین (Sanctuary of St. Pauline)

6 – صومعه سنت پولین (Sanctuary of St. Pauline)

مادر پولین یک زن ایتالیایی بود که به برزیل مهاجرت کرد و در نووا ترنتو که تقریبا 80 کیلومتر از فلوریانوپلیس در ایالت سانتا کاتارینا فاصله دارد، زندگی کرد. این پیرزن در سن 77 سالگی و در سال 1942 میلادی درگذشت و پس از مرگ او تعداد زیادی از معتقدان به مسیحیت اعلام کردند که دعای این بانو جواب داده و آنها به آرزوهای خود رسیده اند و بعد ها این اتفاق توسط کلیسای کاتولیک معجزه تلقی شده و در سال 2002 مادر پولین مقام تقدس دریافت کرده است. نووا ترنتو میزبان تعداد زیادی از توریست ها می باشد که برای ادای احترام و زیارت پولین فروتن و فداکار به این نواحی سفر می کنند. مهم ترین جاذبه ی این شهر صومعه بزرگ سنت پولین است. راهبه ها امروزه در خانه ای که مانند خانه ی پولین ساخته شده است، زندگی رهبانی و معنوی را در پیش گرفته اند. در آیین مسیحیت اگر فردی آمرزیده شود توسط پاپ رسما اعلام می شود و این فرد را مقدس می نامند، گردشگران می توانند از موزه ی آمرزش و تقدیس نیز بازدید کنند. این مکان مذهبی و موزه در کنار یک محیط توریستی بنا شده است و در کنار زیارت مردم به سوی مسیر های زیبای طبیعت گردی، آبشار ها، برکه ها و باغ های اطراف می روند تا لحظات آرامی را سپری کنند. در این مکان غذا های لذیذ ایتالیایی نیز ارائه می شود که علاقه مندان به خوراک می توانند ناهار و شام خوشمزه ای میل نمایند.

کاسا دا پرس د چیکو شاوییر (Casa da Prece de Chico Xavier)

7 – کاسا دا پرس د چیکو شاوییر (Casa da Prece de Chico Xavier)

در شهر اوبرابا افراد زیادی وجود دارند که مشغول احضار کردن ارواح مردگان می باشند و با فعالیت های یکی از این افراد در دهه 1970 به نام چیکو شاوییر، توریست های مذهبی و علاقه مندان به موضوع روح بیشتر به این شهر سفر کردند. توریست ها اغلب می خواستند با کاسا دا پرس شاوییر و یا دیگر افراد مشهور که مشغول احضار ارواح بودند، ملاقات داشته باشند. گفتنی است که شهر های کوچک اطراف نیز در این حرفه شهرت دارند و افرادی رابط بین دنیای زندگان و مردگان می باشند که به علم و مسیر روح گرایی شهرت یافته اند. گفتنی است که در چاکارا، فرقه و پیروان روح گرایی هر روز ساعت 9 صبح جلسه برگزار می کنند و این آیین بیش از یک قرن قدمت دارد.

لاواژم دو بونفیم (Lavagem do Bomfim)

8 – لاواژم دو بونفیم (Lavagem do Bomfim)

یکی از بزرگ ترین و مهم ترین جشنواره های شهر سالوادور، مراسم لاواژم دو بونفیم می باشد، این مراسم باشکوه برای احترام و نشان دادن سازگاری و هارمونی بین تمام مذاهب موجود در کشور برگزار می گردد. گفته می شود که چند درصد از مردم برزیل پیرو مذاهب سنتی آفریقا همچون کاندومبله می باشند که در کنار کاتولیک ها برای بزرگداشت و احترام به قدیسان و اریشای (روح ایزدی) در دومین پنج شنبه ی ماه ژانویه گردهم می آیند. در این مراسم که با پایکوبی، دست زدن و آواز هایی با ریشه ی فرهنگ آفریقایی همراه است، تقریبا یک میلیون نفر دور هم جمع می شوند و تا پاسی از شب در شادی اوقات خوشی را سپری می کنند.

 مصائب مسیح (Passion of Christ)

9 – مصائب مسیح (Passion of Christ)

اورشلیم جدید که در ایالت پرنامبوکو در منطقه ی شمال شرقی برزیل قرار دارد، هر ساله شاهد حضور میلیون ها توریست مذهبی در ایام هفته ی مقدس می باشد که هر ساله برگزار می گردد. 12 صحنه ی مختلف در اطراف دیوار هایی با امتداد 3 تا 5 کیلومتری برگزار می شود که در آن 500 بازیگر نقش اجرا می کنند. مردم مومن در میان صحنه های نمایشی حرکت می کنند و در طول این چند ساعت با تماشای صحنه ها دوران زندگی حضرت مسیح را تجربه می کنند و ریشه ی ایمان و عقاید خود را مرور می کنند.

مجسمه پدر سیسرو (Statue of Father Cícero)

10 – مجسمه پدر سیسرو (Statue of Father Cícero)
مجسمه پدر سیسرو در سال 1969 میلادی ساخته شد و در جوازیرو دو نورت که کشیک های برزیلی در آن دعا و عبادت می کردند، قرار گرفت. سیسیرو یکی از فیلسوفان، متفکران و سیاستمداران رومی بود که اهمیت زیادی دارد. برگزاری مراسم دعا و نیایش کشیک ها در نزدیکی این تندیس موجب شده سالانه بیش از دو میلیون توریست از این محل بازدید کنند و با گذشت زمان تعداد مسافران مذهبی رو به افزایش می باشد. توریست های زیادی با بازدید از جاذبه های مذهبی در کنار دیگر جاذبه های تاریخی و طبیعی از سفر خود لذت می برند.

آبشار ایگواسو برزیل، بهشتی خروشان در دل سرزمین قهوه
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر