لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> شرایط اخذ ویزای مجارستان
شرایط اخذ ویزای مجارستان

شرایط اخذ ویزای مجارستان

شاید شما دوست عزیز هم به دنبال این باشید که به یکی از کشورهای اروپایی سفر و اهداف و آرزوهای خود را در آنجا دنبال کنید. در این بین، یکی از کشورهای به نسبت ارزان و البته پیشرفته و موفق اروپایی، کشوری به نام “مجارستان” می باشد که این روزها مقصد مهاجرت خیلی از ایرانیان است. “سایت ایران هتل آنلاین، نامی آشنا در خدمت رسانی و رزرو هتل های ایران” در نظر دارد تا در این مقاله به نحوه ی اخذ ویزای مجارستان بپردازد. با ایران هتل آنلاین می توانید بهترین هتل های ایران و تبریز را انتخاب و اقدام به سفری رویایی کنید. یکی از هتل های تبریز، “هتل لاله کندوان” می باشد.

چگونگی اخذ ویزای مجارستان:
اول از همه باید گفت که کشور مجارستان از سال ۲۰۰۷ عضو پیمان شینگن شده است و کسانی که قصد مهاجرت به این کشور اروپایی را دارند باید اقدام به اخذ ویزا نمایند. کشور مجارستان اعلامیه ای را در سایت خود درج کرده است که بر اساس آن همه ی مراحل صدور ویزای کوتاه مدت شینگن مجارستان در سفارت تهران انجام میپذیرد. حال باید به این نکته توجه کرد که چند نوع ویزا وجود دارد و شما دوست عزیز با توجه به هدف خود اقدام به اخذ یکی از این ویزا ها باید کنید. در این قسمت به انواع ویزاهای مجارستان می پردازیم
۱- ویزای توریستی،۲ ویزای تجاری،۳-ویزای شرکت در سمینار و کنفرانس های علمی،۴-ویزای ورزشی،۵-ویزای تحصیلی،۶- ویزای ملاقات با بستگان.
مراحلی که باید برای صدور ویزا طی کرد:
اگر اگر کسی قصد مهاجرت ۹۰ روزه یا همان کوتاه مدت به کشورمجارستان که به “پاریس شرق” معروف است داشته باشد، ابتدا باید به وب سایت کارگزار سفارت مجارستان برای دریافت وقت ملاقات حضوری مراجعه کند، سپس با تمام مدارک مورد نیاز به صورت حضوری در کارگزاری حاضر شود. حال اگر فردی قصد اقامت بیش از ۹۰ روز داشته باشد برای اخذ ویزا باید به قسمت کنسولگری سفارت مجارستان مراجعه نماید.

۱۰ دلیل برای مهاجرت
ادامه مطلب

چگونه برای ملاقات و رفتن به سفارت وقت تعیین کنیم:
اگر خواهان ویزای ۹۰ روزه می باشید باید برای تعیین وقت از طریق کارگزار سفارت اقدام کنید اما اگر به دنبال ویزای بلند مدت هستید باید به صورت ارتباط تلفنی آن هم از طریق سفارت اقدام نمایید. حال شاید این سوال برایتان به وجود بیاید که بعد از تماس شما چه موقع ملاقات حضوری اتفاق می افتد، که باید بگوییم تقریباً ۶ تا ۸ هفته بعد از اولین تماس ، ملاقات حضوری انجام میپذیرد و مدت زمانی که برای صدور ویزا لازم میباشد ۲۱ روز کاری است.
مجارستان
چه مدارکی برای دریافت ویزا لازم است:
۱-فرم درخواست ویزا که از قبل باید از سایت دریافت و آن را پر کنید.
۲-اصل گذرنامه با اعتبار حداقل شش ماه.
۳-اصل شناسنامه، کارت ملی به همراه ترجمه ی رسمی.
۴-دو قطعه عکس رنگی با پس زمینه ی سفید.
۵-کپی از ویزاهای قبلی ومهرهای ورود و خروج.(این مدرک در صورتی لازم می باشد که قبلا ویزای شینگن و یا کشور دیگری را اخذ کرده اید.)
۶-نامه ی تمکن مالی(پرینت حساب بانکی، به ازای هر نفر چهل میلیون تومان، با مهر و امضای شعبه.)
۷-گواهی اشتغال به کار، فیش حقوقی، پروانه ی کسب، ثبت شرکت، کارت بازرگانی یا گواهی بازنشستگی.
۸-بیمه ی مسافرتی به ارزش۳۰۰۰۰یورو
۹-سند مالکیت
۱۰-واچر هتل
۱۱-بلیط هواپیما

مدت اعتبار ویزا:
حداکثر مدت اعتبار برای شینگن کوتاه مدت به صورت یک بار، دوبار، یا چند بار ورود می باشد و کسانی که خواهان حضور بلند مدت در مجارستان می باشند، باید از طریق مراجع دولتی و رسمی خود این کشور اقدام نمایند.

با تحصیل یک ترم در خارج، شغل مناسبی خواهید یافت!
ادامه مطلب

نکاتی که باید به آنها توجه کنید:
اول اینکه فراموش نکنید که
تمام مدارک ذکر شده را باید به طور رسمی ترجمه نمایید دوم، متقاضی اخذ ویزا باید تاریخ تعیین شده برای انجام مصاحبه و انگشت نگاری در محل حاضر شود و در آخر اینکه، حداقل زمان لازم برای بررسی مدارک و صدور ویزا در سفارت ۲۰ روز می باشد

آدرس سفارت مجارستان در ایران :
تهران، میدان هدایت، خیابان شادلو، پلاک ۱۶
تلفن:۲۲۵۵۰۴۵۲، ۲۲۵۵۰۴۶۰
ایمیل خدمات کنسولی:consulate.thr@mf.gov.hu
وب سایت:tehran.mfa.gov.hu/irn
ساعت کاری بخش خدمات کنسولی:برای تعیین ویزای بلند مدت، فقط از طریق تماس تلفنی با شماره های۲۲۵۵۰۴۸۲، ۲۲۵۹۶۰۲۰، ۲۲۵۵۰۴۵۲، امکان پذیر می باشد.
کلام آخر:
از آنجا که تعیین وقت ملاقات حضوری، مشکل و گاهی زمان بر می باشد، پس به شما دوست عزیز توصیه می کنیم که با دقت تمام مدارک خواسته شده را جمع آوری و ترجمه نمایید تا روند دریافت اخذ ویزای شما به تعویق و یا دچار مشکل نگردد.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر