لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> احساس غربت نكردن در یك شرایط فرهنگی متفاوت
احساس غربت نكردن در یك شرایط فرهنگی متفاوت

احساس غربت نكردن در یك شرایط فرهنگی متفاوت

نقل مكان به یك كشور دیگر می تواند هم به مثابه یك رویا باشد و هم بسته به اینكه چقدر بتوانید خود را با این مسئله وفق دهید، به كابوسی شبانه برایتان تبدیل شود. با توجه به اینكه تنها بودن یكی از اصلی ترین علل ابتلا به افسردگی به هنگام زندگی در یك كشور جدید است، داشتن احساس حضور در خانه (كشور و جامعه خود) در كشور جدید كار آسانی نیست. خوشبختانه نكات متعددی هستند كه به شما كمك می كنند كه در یك كشور جدید، احساسی همانند حضور در كشور خودتان را داشته باشید. در نتیجه می توانید با آشنایی با این موارد، از طریق وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.
احساس حضور در خانه به هنگام اقامت در كشوری جدید

1. بیرون بروید و در مناطق مختلف گردش كنید

سریع ترین روش برای غلبه بر احساس حضور در مكانی جدید، بیرون رفتن و كاوش و گردش در آن است. اگر تلفن هوشمند دارید، می توانید از آن برای آشنایی با موقعیت مكانی جدیدتان كمك بگیرید. حتی نیازی نیست كه به مكان های خیلی دور بروید. یافتن نزدیك ترین خواربار فروشی، تئاتر، كتابخانه و پارك می تواند به شما كمك كند تا با وجود زندگی در این محیط جدید، بیشتر احساس در خانه بودن داشته باشید.

2. در ارتباط با فرهنگ كشور جدید، مطالعه كنید

یكی دیگر از روش های سریع داشتن احساس حضور در خانه خود هنگام زندگی در جامعه ای با فرهنگ جدید، مورد مطالعه قرار دادن آن كشور از منظر فرهنگی است. جوانب فرهنگی كشور جدید محل زندگی خودتان را مطالعه نمایید. یافتن اینكه چه موارد و موضوعاتی در زندگی مناسب هستند و كدام ها نامناسب، بسیار مفید خواهد بود.

3. به یك انجمن ملحق شوید

مطمئن هستم مردمی كه اهل كشور شما هستند و آنها هم به همان كشور جدید محل اقامت شما مهاجرت نموده اند، از قبل یك انجمن را تشكیل شده اند. آنها را به صورت آنلاین پیدا كنید و به گروه آنها بپیوندید. این یكی از سریع ترین راه ها برای یافتن احساس تعلق خاطر به كشور جدید است. همچنین راهی آسان برای یافتن دوست های جدید و آشنایی هرچه بیشتر با محل جدید زندگی از طریق آنها است.
كارهای داوطلبانه

4. كارهای داوطلبانه

ثبت نام برای یك برنامه داوطلبانه حقیقتاً می تواند به عادت كردن و احساس راحتی شما در مكان جدید كمك نماید. غیر از اینكه یاری رساندن به افراد نیازمند برای روحیه خودتان خوب است، كارهای داوطلبانه باعث برقراری ارتباط بین شما و افراد محلی می گردد كه می توانند در ادامه با شما روابط دوستانه نیز ایجاد نمایند.

5. كلاس های سرگرمی

اگر قبلاً از انجام كاری در خانه (كشور خودتان) لذت می بردید، بدون شك از انجام همان كار در كشور جدید محل زندگیتان نیز لذت خواهید برد. كلاس های سرگرمی پیدا كنید كه از آنها لذت می برید و ببینید كه آیا افرادی وجود دارند كه شبیه به شما فكر كنند به طوری كه بتوانید با آنها روابط دوستی برقرار نمایید. دوستیابی در یك كشور جدید، مرحله آغازین یكسان سازی و انطباق پذیری با آن جامعه است تا بتوانید به طور مناسب در آن زندگی نمایید.

6. صبور باشید

در ابتدای امر و در حین تطابق با یك فرهنگ جدید، مسائل مشكل و سخت به نظر می رسند. همانطور كه مسائل جدید به سختی می توانند با شما انطباق پیدا كنند، شما نیز در ابتدا نمی توانید به سادگی با آنها وفق یابید. همیشه صبر كردن و احترام گذاشتن به فرهنگ مردمان دیگر ارزشمند است. زمانیكه احساس خیلی متضادی نسبت به عادات بومی متفاوت و سبك های رفتاری خاص جائی نداشتید، ‌آنگاه راحت تر می توانید با آن خودتان را وفق دهید. انجام كاری بدون فكر، بسیار سبك سرانه و غیر مفید است.

7. احساس حضور در خانه خود را داشته باشید
بهترین كاری كه می توانید بعد از نقل مكان به جائی جدید انجام دهید، باور به این موضوع است كه در خانه خودتان هستید. زمانی كه وسایل و لوازم خود را از بسته بندی خارج كردید، درست مانند خانه سابق خودتان آنها را بچینید.
اگر نقل مكان شما بایستی در اعماق ذهن شما نفوذ نماید، پس باید این كشور خارجی را به مانند كشور خودتان بپذیرید. كار آسانی نیست اما ضروری است و قطعاً باعث می شود تا سریع تر خودتان را با شرایط فرهنگی جدید وفق دهید.
در آخر، آنچه را كه مجبور هستید، انجام می دهید تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید. من كسانی را می شناسم كه وارد یك كافه می شوند و برای همه یك نوشیدنی می خرند تا به این شیوه خودشان را معرفی نمایند. من نمی گویم كه این كار حتماً مفید خواهد بود، اما اگر چیزی برای از دست دادن ندارید و دنبال كسانی هستید تا برای مدت یك شب با آنها دوست شوید، انجام این كار ضرری ندارد.

مزایای نقل مکان کردن به شهری جدید با هدف شغلی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر