لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> شرایط اخذ ویزای نروژ
شرایط اخذ ویزای نروژ

شرایط اخذ ویزای نروژ

نروژ یکی از دیدنی ترین کشورهای قاره ی اروپا است که مردم آن از سطح رفاه اجتماعی و اقتصادی بسیار بالایی برخوردار هستند به طوری که این کشور در سال ۲۰۱۴ رتبه ی یک در سلامت و ثروت را نصیب خود کرد. این امر موجب افزایش تعداد مهاجران و گردشگران خارجی برای نروژ شد. برای رفتن به یک کشور اروپایی مانند نروژ تهیه ویزا الزامی است. یکی از مهم ترین مراحل در این زمینه گرفتن وقت از سفارت نروژ می باشد. برای گرفتن وقت دو راه پیش روی دارید راه اول به صورت آنلاین و راه دوم به صورت حضوری است. در صورتی که بخواهید حضورا به سفارت مراجعه کنید باید عازم تهران شوید. در این حالت می توانید چند روزی را در تهران بمانید و از جاذبه های آن لذت ببرید. برای اقامت در تهران نیز به سایت ایران هتل آنلاین مراجعه کرده و بعد از مشاهده ی لیست هتل های تهران یکی را به دلخواه انتخاب و رزرو بفرمایید. توجه داشته باشید که حدودا سه ماه قبل از زمان سفر به نروژ باید از سفارت وقت بگیرید تا در اجرای برنامه ی سفر خود با مشکل مواجه نشوید.

معرفی کلی
کشور نروژ یکی از کشورهای عضو قرارداد شینگن است پس برای سفر به آن بایستی ویزای شینگن مربوط به این کشور را اخذ کنید. لازم است بدانید با اخذ ویزای شینگن نروژ، می توانید به سایر کشورهای عضو شینگن هم سفر کنید و از جاذبه های آنها نیز لذت ببرید. اخذ ویزای کشور نروژ در حالت کلی شامل چند مرحله است. مرحله ی اول مراجعه به سفارت کشور نروژ است. مرحله ی دوم گرفتن وقت از سفارت است؛ توجه داشته باشید که در این مرحله بایستی یک سری مدارک به همراه داشته باشید. بعد از گرفتن وقت باید برای مصاحبه حضوری آماده شوید و در صورت موفقیت در مصاحبه می توانید ویزای خود را دریافت کنید. توجه داشته باشید که انجام این مراحل ممکن است زمان زیادی طول بکشد لذا پیشنهاد می شود چند ماه قبل از زمان سفر برای انجام آنها اقدام کنید.

انواع ویزای نروژ
با توجه به هدفی که در سفر به نروژ دارید بایستی ویزا با نوع خاصی را تهیه کنید. انواع ویزای کشور نروژ شامل ویزای کار، ویزای تحصیلی، ویزای ازدواج، ویزای گردشگری و ویزای تجاری می باشد. برای دریافت هر یک از این ویزاها بایستی مدارک خاصی ارائه شود و مراحل ویژه ای دنبال گردد.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزا نروژ
1. اصل پاسپورت با اعتبار حداقل 3 ماه بیشتر از تاریخ ویزا درخواستی.
2. فرم درخواست ویزا (این فرم را می توان از سایت سفارت نروژ دریافت کرد).
3. اصل کارت ملی و شناسنامه.
4. 2 قطعه عکس رنگی 6*4 بدون روتوش با پس زمینه سفید.
5. در صورتی که قبلا ویزا کشور معتبری را دریافت کرده اید کپی آنها همراه با مهر ورود و خروج.
6. نامه استطاعت مالی و گردش 6 ماه آخر سپرده بانکی.
7. گواهی اشتغال به کار که در آن تاریخ استخدام – سمت – میزان حقوق و مدت مرخصی ذکر شده باشد به علاوه فیش حقوقی (برای کارمندان و کارگران).
8. پروانه کسب یا ثبت شرکت و یا کارت بازرگانی (برای صاحبان مشاغل آزاد).
9. گواهی بازنشستگی (برای افراد بازنشسته).
10. گواهی اشتغال به تحصیل (برای دانشجویان).
11. بیمه مسافرتی.
12. سند مالکیت یک ملک در نروژ (در صورت وجود).
13. مدرکی دال بر رزرو قطعی هتل و بلیط هواپیما.
ویزای نروژ
قوانین اخذ ویزای نروژ
از جمله ساده ترین قوانینی که در مورد اخذ ویزای نروژ وجود دارد اینکه هر شخصی می تواند برای تجارت، کار، تحصیل، دیدار خانواده و … درخواست اخذ ویزای نروژ کند. اعتبار ویزای نروژ که از نوع شینگن است حداکثر ۹۰ روز می باشد. این مدت زمان قابل تمدید نمی باشد. البته ورود از برخی کشورها به نروژ آزاد است و مردمان آنها نیازی به اخذ ویزای نروژ ندارند.
شرایط اخذ ویزای کار نروژ
ویزای کار نروژ برای فردی است که می خواهد به قصد کار کردن وارد کشور نروژ شود. در این صورت فرد باید از طرف یک کارفرمای نروژی دعوت به همکاری گردد. در این دعوت نامه باید تخصص مورد نیاز کارفرما ذکر شود. پس برای اخذ ویزای کار نروژ فرد ابتدا باید یک کارفرما که در زمینه ی مرتبط با رشته تحصیلی او فعالیت می کند بیابد و نظر او را برای همکاری و ارسال دعوت نامه جلب کند سپس اقدام به دریافت ویزای کار نروژ نماید. اما گرفتن این دعوتنامه اصلا کار ساده ای نیست چرا که شغل و تخصص فرد متقاضی باید در روزنامه های دولتی نروژ آگهی شود و هیچ شهروند نروژی، شهروند خارجی – نروژی که پاسپورت نروژی دارد، فردی که عضو اتحادیه اروپا باشد، پناهنده ای که مجوز کار دارد و دانشجویی که درسش تمام شده و مجوز پیدا کردن کار دارد داوطلب آن شغل و تخصص نباشد. اما اگر فردی بتواند ویزای کار یک ساله را دریافت کند، هر سال می تواند آن را تمدید نماید و پس از ۵ سال به عنوان یک فرد مقیم در نروژ شناخته شود و اقامت دائم بگیرد.
ویزای نروژ
ویزای تحصیلی نروژ
کشور نروژ یکی از مناسب ترین گزینه ها برای ادامه ی تحصیل است. بدین منظور فرد نیازمند دریافت ویزای تحصیلی این کشور می باشد. برای دریافت ویزای تحصیلی نروژ باید ابتدا مدارک تحصیلی و هویتی خود را به سفارت نروژ ارائه دهید و منتظر پاسخ سفارت بمانید. لازم است بدانید اگر فرد با ویزای تحصیلی نروژ وارد این کشور شود پس از گذشت ۲ سال از زمان تحصیل وی می تواند برای دوستانش نیز ویزای همراه دریافت کند. اگر بتوانید با ویزای تحصیلی در کشور نروژ اقامت کنید و به تحصیل در این کشور بپردازید، امکان کار پاره وقت و یا تمام وقت نیز برای شما به وجود می آید.

بزرگ ترین رستوران زیرآبی جهان
ادامه مطلب

ویزای ازدواج نروژ
یکی از انواع ویزاهای نروژ که دریافت آن موجب اقامت دائم در این کشور می شود ویزای ازدواج است. اولین شرطی که برای دریافت ویزای ازدواج وجود دارد شرط سنی است. در واقع سن فرد متقاضی باید بالای 18 سال باشد. مورد دوم اینکه فرد باید قبل از آن ازدواج نکرده باشد. مورد سوم اینکه هر دو زوج قصد اقامت در نروژ را داشته باشند.

شرایط ویزای تجاری نروژ
تاجران می توانند با دریافت ویزای تجاری نروژ عازم این کشور شوند و به تجارت در آن بپردازند. شرایط لازم برای دریافت ویزای تجاری نروژ به شرح زیر می باشد:
یک شرکت تجاری در نروژ دعوتنامه ای را که تاریخ ملاقات و آدرس دقیق در آن ذکر شده برای فرد متقاضی ارسال کند. کارفرمای مربوطه گواهی نامه ای که اجازه می دهد فرد متقاضی در نروژ به کسب و کار بپردازید، برای او فراهم کند. حال اگر فرد سابقه ی کاری در شرکت های تجاری نروژ داشته باشد می تواند مدارکی را در این زمینه ارائه دهد. در این صورت فرد باید بیانه ی مالی شش ماه گذشته خود را که اثبات کند در این مدت تحت پوشش مالی و اقامت بوده است ارائه دهد.
مدارک لازم جهت اخذ ویزای گردشگری نروژ
برای اخذ ویزای گردشگری نروژ باید یک سری مدارک را به سفارتخانه نروژ تحویل دهید. این مدارک شامل مدارک هویتی، مدارک مالی، اصل مدرک شغلی و مدارکی است که با توجه به شرایط متقاضیان متفاوت می باشد. در کنار تمام اینها دعوت نامه از طرف یکی از آشنایان مقیم نروژ می تواند اخذ ویزای نروژ را برای متقاضی آسان تر کند. مدارک هویتی شامل پاسپورت و شناسنامه و عقد نامه (در صورت متاهل بودن) و مدارک مالی شامل سند مالکیت و پرینت حساب بانکی است. برای دریافت ویزای گردشگری نروژ باید فرم ویزای نروژ حتما توسط شخص متقاضی تکمیل شود.
ویزای نروژ
درخواست ویزای گردشگری نروژ برای دیدار خانواده
ویزای گردشگری نروژ، یکی از بهترین و مناسب ترین انواع ویزا برای افرادی است که می خواهند به قصد دیدار خانواده، اقوام، آشنایان و دوستان خود به این کشور سفر کنند. یکی از الزامات ویزای گردشگری داشتن نوعی بیمه ی خاص است.

رنگ پاسپورت و اهمیت کشور در سفر
ادامه مطلب

یکی دیگر از قوانین مهم در مورد ویزای گردشگری نروژ ذکر مدت زمان اقامت فرد در این کشور است. مورد بعدی اینکه بیمه باید تا سقف ۳۰۰۰۰ یورو فرد را تحت پوشش قرار دهد. از طرفی فرد برای اخذ ویزای گردشگری باید دارای گذرنامه ایرانی معتبر باشد و هیچ گونه ممنوعیت قانونی برای خروج وی از ایران و رفتن به نروژ وجود نداشته باشد. نکته ای که در این زمینه وجود دارد اینکه می توانید از یکی از اقوامتان که در نروژ زندگی می کنند بخواهید دعوتنامه ای برای شما بفرستند تا راحت تر ویزای گردشگری نروژ را اخذ نمایید.

سفر به دیگر کشورهای اروپایی با ویزای گردشگری نروژ
از آنجا که کشور نروژ عضو قرارداد شینگن است در صورتی که ویزای مربوط به آن را داشته باشید می توانید به دیگر کشورهای اروپایی عضو شینگن نیز سفر کنید اما باید مراحلی را پشت سر بگذارید. بدین منظور باید در فرم درخواست اخذ ویزای خود حتما نام کشورهایی در حوزه شنگن را که قصد ورود به آنها را نیز دارید ذکر کنید. از طرفی بایستی فرم هایتان را در نهایت به کشور نروژ که کشور اصلی مقصد محسوب می شود ارائه دهید. حال اگر کودکانی با شما همسفرند که والدین آن ها همراهشان نیستند، باید رضایت نامه معتبر امضاشده از والدین و پارسپورت معتبر هر یک از آنها را به همراه داشته باشید. جالب است بدانید اگر فردی ساکن یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد و یا پاسپورت یکی از آن کشورها را داشته باشد برای رفتن به نروژ به قصد گردش نیازی به اخذ ویزا ندارد.

شرایط اخذ ویزای کویت
ادامه مطلب

دلایل رد اخذ ویزا نروژ
اولین موردی که ممکن است موجب رد درخواست اخذ ویزا نروژ شود عدم رسیدن مدارک کامل به دست کارگزاران سفارت است. مورد بعدی می تواند شرح حال گذشته یا حال شما باشد؛ به این معنی که اگر شما در گذشته مرتکب جرم بزرگی شده و سوء سابقه داشته باشد نمی توانید موفق به اخذ ویزای نروژ شوید. مورد بعدی وجود مدارک جعلی است که به احتمال بسیار بالایی توسط کارشناسان سفارت تشخیص داده شده و منجر به رد درخواست اخذ ویزای شما می شود.

حال اگر در مصاحبه ی حضوری نتوانید دلایل کافی برای سفر یا اقامت در نروژ ارائه دهید درخواست اخذ ویزای شما رد می شود. مورد بعدی که تقریبا شایع است وجود یک گذرنامه ی آسیب دیده است. این آسیب شامل جدا شدن صفحات گذرنامه از یکدیگر هم می شود تا چه برسد به اینکه صفحه ای از آن مفقود شده باشد.
مورد بعدی که معمولا اتفاق می افتد وجود گذرنامه ای است که اعتبارش کمتر از سه ماه است. دلیل بعدی برای رد درخواست اخذ ویزا عدم وجود نامه ی مرجع معتبر است؛ این مورد زمانی رخ می دهد که به خاطر کار بخواهید به کشور نروژ سفر کنید؛ در این حالت باید از شرکت نروژی نامه داشته باشید. دلیل مهم بعدی عدم اثبات اینکه فرد متقاضی می تواند هزینه های مربوط به مدت زمان ماندن خود در نروژ را تامین کند.
گرفتن وقت از سفارت نروژ
یکی از مراحل اخذ ویزای نروژ تحویل دادن مدارک لازم به سفارت این کشور است، بدین منظور باید از سفارت این کشور وقت بگیرید. برای دریافت وقت سفارت باید مدارکی را آماده کنید و هزینه ای را بپردازید. البته می توانید از طریق مراکز معتبر اخذ ویزای نروژ اقدام نمایید و اندکی در زمان خود صرفه جویی کنید.
ویزای نروژ
قیمت اخذ ویزای نروژ
گرفتن هر نوع ویزایی متحمل پرداخت یک سری هزینه است. اما این هزینه ها با توجه به شرایط گوناگون و برای گروه های سنی مختلف متفاوت است. از طرفی نوع ویزا نیز در تعیین قیمت آن موثر است. در حالت کلی قیمت ویزای نروژ برای افراد زیر ۱۸ سال دارای کمترین هزینه و برای افرادی که برای اولین بار قصد سفر به نروژ و دیدار خانواده خود را دارند یا می خواهند ویزای خود را تمدید کنند بیشترین هزینه را در بر دارد. در هر صورت صدور ویزا برای کودکان زیر شش سال رایگان، برای کودکان بین شش تا دوازده سال ۳۵ یورو و برای بزرگسالان ۶۰ یورو است.

اطلاعات عمومی سفارت نروژ در ایران
آدرس: تهران، خیابان دکتر لواسانی (فرمانیه)، دیباجی شمالی، خیابان یاسمن، پلاک ۷۲
کدپستی: ۱۹۵۳۶۸۳۵۱۳
تلفن: ۲۲۲۹۱۳۳۳ – 021
فکس: ۲۲۲۹۲۷۷۶
پست الکترونیک: emb.tehran@mfa.no
وب‌سایت: www.norway.no
ساعت کاری: یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 8صبح تا ۱۵:۳۰ بعدازظهر

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر