لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 10 روش برای استفاده ی کمتر از اینترنت دیتای گوشی های هوشمند در زمان سفر
10 روش برای استفاده ی کمتر از اینترنت دیتای گوشی های هوشمند در زمان سفر

10 روش برای استفاده ی کمتر از اینترنت دیتای گوشی های هوشمند در زمان سفر

درست در دورانی که ما همه روزه به گوشی های تلفن همراه هوشمند خود وابسته تر می شویم، استفاده از آن ها سخت تر و پر هزینه تر می شود! این مسئله به یکی از تناقض های سفر کردن در دنیای امروزی تبدیل شده است!
چک کردن نقشه ها، دانلود کردن برنامه های مسافرت، پیدا کردن اطلاعات لازم برای رزرو هتل و هواپیما و تاکسی و ده ها کار دیگر، همگی به ارتباط با اینترنت نیاز دارند، اما تا زمانی که سیم کارت شما متعلق به اپراتور های برتر نباشند، هزینه ی این دیتای گوشی برای شما سنگین خواهد بود. حتی اگر از سیم کارت کشور مقصد خود هم استفاده کنید، میزان سطح دانلود مجازی که برای شما قائل می شوند می تواند نسبت به کشور خودتان بسیار کمتر باشد.
حال باید در این جا به شما بگوییم که اصلاً لازم نیست که نگران باشید! راه های بسیاری وجود دارند که به ما اجازه می دهند که بتوانیم کار های روزمره ی خود را انجام دهیم و هم زمان دیتای کمتری هم مصرف کنیم.

1- از اپلیکیشن Google Chrome استفاده کنید.
این موتور جستجوی محبوب شرکت گوگل، برای سیستم عامل های اندروید و iOS و هم چنین کامپیوتر های خانگی موجود می باشد. یکی از پرکاربرد ترین ویژگی های نسخه ی گوشی های همراه این نرم افزار، حالت ذخیره کننده ی دیتا یا همان Data Saver است، که بعد از راه اندازی می تواند تا 50 درصد میزان مصرف شما را کاهش دهد!

Google Chrome این کار را با فشرده سازی متن ها و عکس ها در سرور های گوگل، قبل از فرستان آن ها به گوشی شما انجام می دهد، که به معنای سرعت بارگذاری بالاتر و میزان مصرف اینترنت پایین تر می باشد. با استفاده از داشبورد جدول های موجود در همین برنامه، شما می توانید میزان دیتایی که در یک ماه گذشته ذخیره کرده اید را مشاهده کنید.
1683360321 87 10 روش برای استفاده ی کمتر از اینترنت دیتای گوشی

2- از اپلیکیشن Opera Mini استفاده کنید.
این برنامه هم یکی دیگر از موتور های جستجوی حاضر در بازار است که بر روی تمام گوشی های تلفن همراه هوشمند حال حاضر نصب می شود و مشابه Chrome ترافیک اینترنتی شما را قبل از شروع دانلود با استفاده از سرور های خود فشرده می سازد و دارای جدول هایی است که می توانید میزان تأثیر گذاری آن را بررسی کرد.

Opera Mini در مقایسه با دیگر نرم افزار های مشابه، تا 90 درصد می تواند میزان مصرف شما را کاهش دهد که این رقم بسیار قابل ملاحظه است! از دیگر ویژگی های آن می توان به قابلیت جلوگیری از دانلود پست های تبلیغاتی درون وبسایت ها اشاره کرد که سرعت پروسه ی کاهش مصرف را تا میزان قابل قبولی بالاتر می برد.
1683360321 226 10 روش برای استفاده ی کمتر از اینترنت دیتای گوشی

3- اپلیکیشن هایی که به صورت آفلاین هم قابل استفاده هستند را نصب کنید.
بدون شک این که لازم نداشته باشیم که از اینترنت استفاده کنیم بسیار بهتر از هر روش دیگری برای کاهش میزان مصرف است! سعی کنید در صورت وجود، تا حد ممکن از نسخه ی آفلاین اپلیکیشن های پر کاربرد تر خود استفاده کنید. این را هم بدانید که از وجود چنین نسخه هایی از اپلیکیشن های محبوب خود غافلگیر خواهید شد!

از نرم افزار های مدیریت برنامه گرفته تا مبدل های واحد پول، راهنما های شهری و حتی ابزار های ترجمه، همگی به صورت آفلاین هم موجود هستند. این اپلیکیشن ها به طور کامل و یا تا حدود زیادی بدون نیاز به اینترنت برای شما قابل استفاده هستند و در زمانی هم که به دیتای خود متصل شوید خود را با سرور ها به صورت خودکار همگام می سازند.
1683360321 346 10 روش برای استفاده ی کمتر از اینترنت دیتای گوشی

4- از ابزار های نقشه خوانی آفلاین استفاده کنید.
اپلیکیشن های مسیر یابی از پر کاربرد ترین برنامه ها در زمان سفر به حساب می آیند، اما مشکل بزرگی که دارند مصرف بسیار بالای دیتای آن ها می باشد.
پس بهتر است از نرم افزار هایی مانند Citymaps2Go و یا Here We Go استفاده کنید که به شما این اجازه را می دهند که نقشه ی کامل یک کشور و یا منطقه را از قبل دانلود کنید.

برنامه ی Google Maps هم قابلیت مشابهی دارد، اما شما فقط می توانید در هر مرحله ی ورود به نرم افزار به جای دانلود نقشه ی کلی یک کشور، فقط نقشه ی یک شهر و یا منطقه را بارگذاری کنید.
1683360321 192 10 روش برای استفاده ی کمتر از اینترنت دیتای گوشی

5- برنامه هایی را که در پس زمینه دیتا مصرف می کنند را ببندید.
به غیر از اپ های فشرده سازی که در بالا به آن ها اشاره کرده ایم، تنظیمات فراوانی در گوشی شما وجود دارند که می توانند به کاهش مصرف دیتای شما کمک کنند.
ابزار های به روز رسانی و بک آپ گیری خودکار دو مورد از بزرگ ترین مصرف کنندگان اینترنت به شمار می روند. در مفید بودن آن ها شکی وجود ندارد، اما در زمان سفر شما واقعاً به آن ها نیازی نخواهید داشت.
از خاموش بودن حالت خودکار به روز رسانی برنامه هایی هم چون Play Store مخصوص گوشی های اندرویدی و App Store مخصوص گوشی های iOS هم مطمئن شوید و یا حداقل آن ها را بر روی حالت “فقط در زمان اتصال به Wi-Fi” قرار دهید.
به طور مشابه همین کار ها را برای اپلیکیشن های بک آپ گیری مانند؛ iCloud، Google Photos و Dropbox هم انجام دهید. تمام دیگر نرم افزار های نصب شده ی مشابه گوشی خود را هم چک کنید تا از خودکار بودن بک آپ گیری عکس ها، ویدئو ها و دیگر فایل های بزرگ فقط در زمان اتصال به Wi-Fi اطمینان حاصل کنید.

در نهایت قابلیت به روز رسانی همه ی اپ های گوشی خود را غیر فعال کنید، مگر اینکه حالت “فقط در زمان اتصال به Wi-Fi” را داشته باشند. تعداد اپلیکیشن هایی که بدون توجه به نوع اتصال، میزان های غیر قابل باوری از دیتای شما را مصرف می کنند خیلی بیشتر از چیزی است که ممکن است فکرش را بکنید!
1683360321 94 10 روش برای استفاده ی کمتر از اینترنت دیتای گوشی

6- دسترسی برنامه ها به اینترنت همراه را در گوشی هایی که از iOS استفاده می کنند را محدود کنید.
سیستم عامل iOS این قابلیت را دارد که می تواند دسترسی به اینترنت برنامه های نصب شده بر روی گوشی شما را کنترل کند. اگر که از آیفون و یا آیپد استفاده می کنید، قبل از شروع سفرتان به بخش تنظیمات اتصال بروید و هر برنامه ای را که واقعاً لازم ندارید از لیست دسترسی خارج کنید.

ارتباط اینترنتی Netflix، برنامه های پیش بینی آب و هوا، Spotify و بسیاری از دیگر اپلیکیشن ها را می توانید به راحتی تا زمان بازگشت به خانه قطع کنید. اگر هم که واقعاً لازم است وضعیت آب و هوای یک شهر را بررسی کنید و یا در راه سفر به موسیقی مورد علاقه ی خود گوش کنید، می توانید به صورت محدود و فقط برای چند دقیقه دسترسی آن ها را آزاد کنید. خوبی این کار این است که حداقل می دانید چقدر از دیتای خود را مصرف کرده اید.

7- از رفرش شدن برنامه های پس زمینه جلوگیری کنید.
اگر که باز هم از همان دسته ای هستید که گوشی های آیفون دارند، بهتر است که رفرش Refresh شدن برنامه های پس زمینه ی خود را متوقف کنید. این کار را می توانید در بخش تنظیمات عمومی گوشی انجام دهید. این تنظیمات از فرستادن و دریافت کردن هرگونه اطلاعاتی از برنامه های نصب شده بر روی گوشی جلوگیری می کنند.

اگر که شما واقعاً می خواهید که در هزینه ها صرفه جویی کنید، آیا واقعاً اهمیت دارد که آپدیت صفحه ی اصلی اپلیکیشن Instagram شما چند ساعت عقب تر مانده باشد؟ بدون شک جواب منفی است!

8- ویدئو هایی که به صورت خودکار شروع به پخش می کنند دشمن شما هستند!
زمانی که بعضی از برنامه ها به صورت اتوماتیک شروع به پخش یک فایل ویدیویی می کنند، میزان چشم گیری از دیتای شما صرف این کار می شود. پس حتماً این قابلیت چنین اپلیکیشن هایی را متوقف سازید و یا تا حدی که می توانید آن را محدود کنید.

عملی کردن این کار برای هر برنامه متفاوت می باشد، اما انجام این کار بر روی اپلیکیشن شبکه های اجتماعی مانند؛ Facebook، Twitter ، Instagram و هم چنین پلتفرم های اشتراک ویدئویی مثل YouTube بسیار ساده می باشد.
1683360321 151 10 روش برای استفاده ی کمتر از اینترنت دیتای گوشی

9- از نسخه های سبک اپلیکیشن ها استفاده کنید.
کمپانی های بزرگ بعد از پیشرفت هایی که در بازار داشته اند به این نتیجه رسیده اند که بخش زیادی از کاربران وجود دارند که گوشی هایشان قدیمی تر است و به اینترنت پر سرعت دسترسی ندارند. به همین دلیل آن ها برای جبران چنین مسئله ای نسخه های سبک تری از برنامه های خود طراحی کرده و ساخته اند.

از آن جایی که این نسخه های سبک تر نسبت به ورژن اصلی خود تقریباً همیشه به میزان کمتری از دیتای گوشی استفاده می کنند، این مسئله برای گردشگران بین المللی هم خبر بسیار خوبی است. شانس شما در پیدا کردن چنین برنامه هایی بر روی سیستم عامل اندروید بسیار بیشتر است. از Facebook Lite، Twitter Lite و چندی از دیگر اپلیکیشن های گوگل مانند Maps که از دسته محصولات “GO” این شرکت می باشند، می توان به عنوان چند اپ پر طرفدار اشاره کرد.
1683360322 158 10 روش برای استفاده ی کمتر از اینترنت دیتای گوشی

10- فقط کافیست گوشی خود را خاموش کنید.
در نهایت به ساده ترین انتخاب می رسیم که در بسیاری از مواقع از بهترین راه حل ها نیز می باشد! اگر که به دیتای گوشی نیازی ندارید، گوشی خود را خاموش کنید. اگر که نمی خواهید هیچ ارتباطی داشته باشید از حالت هواپیما استفاده کنید و اگر می خواهید هنوز تماس ها و پیامک ها را دریافت کنید فقط کافی است که دیتای گوشی خود را خاموش کنید.
در هر صورت، من شخصاً می توانم این نکته را برایتان تضمین کنم که شما ناخواسته از میزان مجاز مصرف دیتای خود استفاده نخواهید کرد و در زمان بازگشت به خانه با یک قبض سنگین گوشی همراه رو به رو نخواهید شد!

کلید دسترسی به اینترنت ارزان در سفر ، خرید یک سیمکارت از کشور مقصد
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر