لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> چگونه در سفر از وای فای با بالاترین سرعت استفاده کنیم؟
چگونه در سفر از وای فای با بالاترین سرعت استفاده کنیم؟

چگونه در سفر از وای فای با بالاترین سرعت استفاده کنیم؟

اتصالات وای فای غیر معمول و با سرعت پایین می تواند باعث ایجاد دردسر برای مسافران شود. اکثریت ما هنگام مسافرت لپ تاپ به همراه داریم و اتصال به اینترنت هنگام سفر از اولویت خاصی برای ما برخوردار است. چیزی بدترازاین وجود ندارد که در محل اقامت شما اتصال اینترنتی بسیار کند باشد و همین موضوع مانع از ارتباط راحت شما با خانواده تان، پاسخ به ایمیل های مهم و یا رزرو پروازهای بعدی در سفرتان شود. برای رزرو هتل با قیمت مناسب حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

خوشبختانه روش هایی برای بالا بردن سرعت اینترنت هنگام سفر وجود دارد ازجمله:

موقعیت های مختلف را امتحان کنید
مودم محل اقامت را پیدا کنید و سعی کنید تا جای ممکن نزدیک آن بنشینید به این معنا که در بیرون اتاقتان در طول راهرو بنشیند یا در اتاق موقیعت صندلی تان را تغییر دهید. زمانی که بیرون از اتاق خوابگاه هستید احتمالا ارتباط اینترنتی قوی تری خواهید داشت چون اتاق ها معمولا نزدیک مودم محل اقامت قرار ندارند.

اگر در یک کافی شاپ هستید و از اینترنت آن استفاده می کنید همین کار را مجددا انجام دهید یعنی به دنبال مودم بگردید یا از کسی بخواهید محل آن را به شما بگوید تا بتوانید نزدیک تر به آن بنشینید.

آنتن وای فای بخرید

اگر سرعت اینترنت برای شما بسیار مهم است برای تقویت سرعت، یک آنتن بخرید. می توانید از طریق سایت آمازون با قیمت مناسب یک آنتن بخرید) پیشنهاد ما آنتن Alpha USB است( که می تواند سرعت اینترنت شما را تا 5 برابر افزایش دهد. وقتی برای اولین بار از این آنتن استفاده کردیم متوجه شدیم تعداد شبکه های قابل اتصال از 4 به 11 ارتقا یافت و اتصال کند اینترنتی ما سریعا افزایش یافت و سرعت گرفت. به شخصه توصیه می کنم هنگام سفر یکی از این آنتن ها داشته باشید به خصوص اگر قصد دارید در طول سفر به کارهایتان برسید چون با داشتن اتصال اینترنتی قوی زندگی برای شما آسان می شود.

لپ تاپتان را در حالت شارژ قرار دهید

عجیب است اما اتصال لپ تاپ به پریز واقعا سرعت اینترنت را افزایش می دهد. دلیل این امر این است که لپ تاپ معمولا هنگام کم بودن باتری، قدرت کارت اینترنت وای فای را کاهش می دهد تا بتوانید مدت زمان بیشتری از لپ تاپ استفاده کنید. قرار دادن لپ تاپ در حالت شارژ، سرعت اینترنت را تا حدی افزایش می دهد.

برنامه هایی که استفاده نمی کنید را ببندید

اگر برنامه های فعالی در پس زمینه دارید که به اینترنت متصل هستند، قطعا سرعت اینترنت شما کاهش می یابد. برنامه هایی ماند اسکایپ، تویت دک و سرویس های پشتیبانی مانند کرش پلن یا برنامه های ایمیل مانند آوت لوک از جمله چنین برنامه هایی هستند. این برنامه ها متصل به اینترنت هستند و به طور مداوم در پس زمینه نوسازی می شوند، بنابراین اگر چنین برنامه هایی را ببندید متوجه می شوید که صفحات وب سریع تر بارگذاری می شوند.


از نرم افزارهای ضد تبلیغ استفاده کنید
برای بارگزاری سریع تر صفحات وب از یک ضد تبلیغ مانند اد بلاک پلاس استفاده کنید. برنامه ضد تبلیغ تمامی تبلیغات را از تمام وب سایت ها مسدود می کند و به این ترتیب سرعت بارگزاری افزایش می یابد، متعجب می شوید اگر بدانید که امروزه وب سایت ها چه حجم از اطلاعات را بارگذاری می کنند.

بهترین دوربین ها برای سافاری
ادامه مطلب

زبانه های غیر قابل استفاده در مرورگر را ببندید

حتی اگر در حال حاضر به زبانه ای نگاه نمی کنید، آن صفحه هر چند ثانیه یا چند دقیقه یکبار در پس زمینه مجددا بارگذاری می شود تا آپدیت شود. احتمالا متوجه شده اید که هر زمان اعلان به روز رسانی در برنامه هایی مانند فیسبوک، جی میل یا توییتر دریافت کرده اید، این اتفاق افتاده است. اگر به طور فعال و دایم از این وب سایت ها استفاده می کنید، زبانه ها را ببندید و در نتیجه سرعت بارگذاری بیشتری خواهید داشت.

1683360219 133 چگونه در سفر از وای فای با بالاترین سرعت استفاده

بررسی کنید که آیا پورت اترنت وجود دارد یا خیر

اگر سرعت وای فای شما بسیار کند است، به دنبال پورت اترنت در اتاق خود باشید. در هنگام سفر کابل اترنت به همراه داشته باشید چون در این صورت اتصال سریع تری خواهید داشت. اگر محل اقامت شما پورت اترنت داشته باشد احتمالا یک کابل برای استفاده مهمانان ارایه می کنند.


از هات اسپات گوشی استفاده کنید
امیدواریم شما با یک گوشی بدون قفل در حال سفر باشید و در طول سفر از سیمکارت محلی استفاده کنید و اگر این کار را انجام دهید امیدوارم از برنامه ای استفاده کنید که حاوی داده اینترنت باشد. اگر وای فای در محل اقامت شما بسیار کند است اما اتصال تری جی یا فورجی در آنجا بسیار سریع است، می توانید گوشی را به یک هات اسپات تبدیل کنید و از طریق آن به اینترنت متصل شوید. اگر از چیزی مانند ارتباط تصویری از طریق برنامه اسکایپ که ذخیره داده را به سرعت کاهش می دهد، استفاده نمی کنید مابقی کارها مانند استفاده از مرورگرها، به روز رسانی شبکه های اجتماعی و یا پاسخ به ایمیل ها به راحتی قابل انجام است.
برای مثال هنگام سفر به نیوزیلند که اتصال اینترنت تری جی بسیار سریع تر و ارزان تر از اتصال وای فای در محل اقامت است، این گزینه را بسیار کارآمد دیدم.

آخرین مکان های روی کره زمین بدون دسترسی به اینترنت
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر