لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> کاروان سرای شاه عباسی پیام مرند
کاروان سرای شاه عباسی پیام مرند

کاروان سرای شاه عباسی پیام مرند

کاروانسراها از مکان هایی تاریخی و با اهمیت نزد ایرانیان هستند. این مکان ها در روزگارانی دور، مکانی برای اقامت و استراحت کاروانیان، به همراه حیوانات بارکش آنها بودند. در حال حاضر این مکان های تاریخی بسیار تماشایی هستند و گردشگران بیشماری برای بازدید از آنها بار سفر می بندند. تعدادی از این کاروانسراها این روزها به هتل های سنتی دنجی تبدیل شده اند که اقامت در آنها آرامش را برای شما به ارمغان می آورند. بزرگترین کاروانسرای شمال غرب کشور، کاروان سرای شاه عباسی پیام مرند است. در این محتوا با ایران هتل آنلاین همراه شوید تا اندکی بیشتر در خصوص این کاروانسرا بدانیم.

کاروان سرای شاه عباسی پیام مرند در تبریز است. کاروانسرایی متعلق به دوران صفویه که یکی از با اهمیت ترین تأسیسات در جاده ابریشم محسوب می شد. کاروانسرای شاه عباسی را بزرگ ترین کاروانسرا در خطه شمال غرب کشور می دانند.
در صورتی که تمایل به بازدید از این کاروانسرا و طبیعت و زیبایی های اطراف آن دارید، می توانید اقدام به رزرو یکی از هتل های مرند نمایید. بهترین گزینه برای این کار رزرو هتل کاروانسرای یام مرند است. با رزرو این هتل، می توانید در دل این کاروانسرا اقامت کنید و از امکانات و آرامش محیط آن لذت ببرید.

در این کاروانسرا مبادله های بسیار زیادی از کالاهای مختلف صورت می گرفت. این کاروانسرا دارای یک حیاط وسیع در مرکز آن است و اتاق های آن مشرف به حیاط می باشند. این اتاق ها دارای ایوان هایی هستند و برای اقامت کاروانیان مورد استفاده قرار می گرفتند. ساختمان کاروانسرای شاه عباسی پیام مرند، مستطیل شکل است. طول آن 62 متر و عرضش 48 متر می باشد و در چهار گوشه اش، 4 برج مدور قرار تعبیه شده اند. قطر این برج ها هفت متر است.
1683367224 218 کاروان سرای شاه عباسی پیام مرند
دسترسی به کاروان سرای شاه عباسی پیام مرند
دسترسی به این کاروانسرا از طریق جاده مرند به تبریز صورت می گیرد. در 13 کیلومتری این جاده و در روستای یام این کاروانسرا قرار گرفته است.

کاروانسرای زین الدین مهریز یزد
ادامه مطلب

ساعات کار کاروان سرای شاه عباسی پیام مرند
بازدید از این کاروانسرا نیازمند یک ساعت زمان است و ساعت بازدید آن از ساعت 10 صبح لغایت 18 می باشد. برای بازدید از این کاروانسرا نیاز به پرداخت ورودی وجود ندارد.
1683367224 561 کاروان سرای شاه عباسی پیام مرند
جذابیت های کاروانسرای شاه عباسی
اگر بازدید از این کاروانسرا را در برنامه سفر خود دارید، باید بدانید که برای دیدن آن به یک منطقه ییلاقی و بسیار خوش آب و هوا سفر می کنید. به ویژه اگر در فصل تابستان به بازدید از آن می روید، گرمای هوا شما را آزار نمی دهد. مردم مرند، خود در فصل تابستان برای ییلاق و تفریح به این روستا می روند. در فصل بهار دشت های اطراف روستا مملو از گل های سرخ و زیبای شقایق می شوند و مناظر شگفت انگیز و چشم نوازی را در مقابل دیدگان شما قرار می دهند.
کاروانسرای شاه عباسی پیام مرند در مسیر جاده ترانزیتی ایران به اروپا قرار گرفته است و گردشگران خارجی و داخلی زیادی تمایل به بازدید آن را داشته و دارند.
در طی سالیان و به دلیل وجود شرایط اقلیمی سخت این کاروانسرا دچار آسیب هایی شد و سرانجام سازمان میراث فرهنگی در سال 1378 به آن توجه ویژه کرد و اقدام به آماده سازی این کاروانسرا به مکانی برای اقامت مسافران نمود. موقعیت جغرافیایی کاروانسرای شاه عباسی و اهمیت تاریخی این بنا باعث این امر گردید. کاروانسرا با حفظ ساختار اولیه خود و با بکارگیری معماری سنتی تحت بازسازی قرار گرفت.
1683367224 747 کاروان سرای شاه عباسی پیام مرند
سوئیت هایی مجزا و اتاق هایی برای استراحت گردشگران در دو طبقه این کاروانسرا احداث شدند و همچین یک سالن کنفرانس نیز ساخته شد. یک چایخانه سنتی و بسیار دنج نیز در وسط حیاط تعبیه شده است.
علاوه بر جذابیت های اقامت در خود کاروانسرا و آب و هوای مطبوع این منطقه، یک جاذبه دیگر در نزدیکی آن، وجود پیست اسکی یام است. این پیست اسکی مجهز، به ویژه در زمستان های برف گیر و سرد روستای یام، پذیرای علاقه مندان و مشتاقان این ورزش هیجان انگیز می باشد. این پیست فقط در روزهای پنج شنبه و جمعه هر هفته و البته در صورت مساعد بودن شرایط جوی باز است. ساعت کاری پیست از 8 صبح الی 5 بعد از ظهر می باشد. در صورتی که گروهی سفر می کنید و علاقه مند به استفاده از پیست هستید باید از قبل هماهنگی های لازم را انجام دهید.

کاروانسرای قصر بهرام گرمسار
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر