لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> انواع سفر >> بهترین مقاصد سفر در شصت سالگی
بهترین مقاصد سفر در شصت سالگی

بهترین مقاصد سفر در شصت سالگی

در دهه ششم زندگی، سبک سفر کردن کمی متفاوت از دوران جوانی می شود. در این مقاله بهترین مقاصد سفر برای این پیران جوان دل را معرفی خواهیم کرد. هتل قصر طلایی مشهد هم آماده پذیرایی از مهمانان شصت ساله است.

واگن رستوران با میزهای مخصوص غذاخوری در قطار Orient-Express Hiram Bingham که مسیرش بین کوسکو (پوروی) و ماچوپیجوست و از Ollantaytambo عبور می کند.
کروزی در رودخانه
کروزی در رودخانه
کروز رودخانه ای شروعی مناسبی برای کسانیست که برای اولین بار سفر با کشتی کروز را تجربه می کنند. کروز در رودخانه های اروپایی، مخصوصا دانوب، راین و سن از محبوبیت زیادی برخوردارند. این کروزها در شهرهای تاریخی توقف می کنند و گشت و گذارهای ساحلی متنوعی دارند. مقاصد بین المللی بسیار زیاد دیگری نیز وحود دارند که برای کروز رودخانه ای عالی هستند. شما می توانید بدون اینکه آمریکا را ترک کنید، در رودهای می سی پی پی، کلمبیا، و اسنیک ریور در شمال غربی یا حتی در هادسون ریور در نیویورک سوار کروز شوید و لذت ببرید.
سفری به اقیانوس
سفری به اقیانوس
این کشتی ها که بزرگترین نوع کشتی های کروز و بیشتر شبیه یک شهر اقیانوس پیما هستند، رستوران، سالن تئاتر، استخر شنا، و کازینوهای زیادی دارند تا مسافران را سرگرم کنند. این کشتی ها در دریای مدیترانه، اقیانوس اطلس شمالی، اقیانوس آرام جنوبی، آسیا و بسیاری دیگر از نقاط دنیا تردد می کنند. اگر به عبور از اقیانوس اطلس می اندیشید و وقتش را هم دارید، می توانید چک لیست آرزوهایتان را در شش تا هشت روز، بر روی اقیانوس، خط بزنید.
کشتی کروز متوسط
کشتی کروز متوسط
کشتی های کروز متوسط که گنجایش تنها چندصد نفر مسافر را دارند، در عین اینکه بسیاری از امکانات کشتی های بزرگتر را نیز دارند، می توانند وارد بندرهایی شوند که کشتی های کروز بزرگتر نمی توانند در آنها لنگر بیندازند. کشتی های کروزی که در مسیر Inside Passage آلاسکا تردد می کنند، نمونه ای از این کشتی های متوسط هستند. کشتی های کروز پائول گاگین توانایی حمل 332 مسافر را در اقیانوس آرام جنوبی داراست. کشتی وینداستار در منطقه کارائیب و مدیترانه تردد دارد و پذیرای تنها چند صد نفر مسافر است.
قطار Venice Simplon-Orient-Express
قطار Venice Simplon-Orient-Express
قطار Venice Simplon-Orient-Express شاید شناخته شده ترین قطار در سفرهای ریلی باشد. این قطار با کوپه هایی که به سبک دهه 1920 میلادی طراحی شده اند، مسافرانش را با تجمل فراوان در اروپا (و حتی در تاریخ) به سفر می برد. مسافران قطار در طول مسیر کلاسیک لندن- ونیز از شهرهای کوچک و بزرگ و مزارع عبور می کنند و در کوپه های تک نفره یا سوئیت های بزرگ اقامت دارند و از رستوران و بار شیک این قطار در طول راه لذت می برند.
قطار Belmond Hiram Bingham
قطار Belmond Hiram Bingham
یکی دیگر از قطارهای لوکسی که بسیاری از مسافران، آرزوی سوار شدنش را دارند، قطار Belmond Hiram Bingham است که مسافران را از کوسکو به ماچوپیچو می برد. این سفر که مناظر زیبایی در مسیرش قرار دارد با قطاری به سبک قدیمی و پولمن انجام می شود که به افتخار کاشف آمریکایی که ماچوپیچو را کشف کرد، Belmond Hiram Bingham نامگذاری شده است.
سفری با قطار به دور آمریکا
سفری با قطار به دور آمریکا
قطار California Zephyr برای رفتن از شیکاگو به سن فرانسیسکو، از دشتها، کوههای صخره ای و رشته کوه نوادا عبور می کند و کسانیکه زمان کافی دارند و تمایلی به پرواز ندارند، می توانند خیلی راحت از این سوی آمریکا به سوی دیگرش سفر کنند. شما می توانید سوار قطار Empire Builder شوید و از سیاتل به شیکاگو بروید و از مناظر Grand Tetons لذت ببرید. اگر می خواهید به سفرهای طولانی تری بروید، حتما اتاق یا کابین های راحت تری رزرو کنید. Coast Starlight سفر کوتاه تری بین لس انجلس و سیاتل فراهم آورده است که شامل مناظر و جاذبه های خارق العاده ای نظیر ساحل اقیانوس آرام، جنگل ها و کوههاست که شما می توانید این مناظر زیبا را از واگن مخصوص دیدن منظره مشاهده کنید.
کوههای راکی کانادا
کوههای راکی کانادا
یکی از چهار مسیر قطار Rocky Mountaineer در کانادا، از بنف به ونکوور است که گشت و گذارها و تورهای انتخابی این شرکت ریلی، راه های زیادی برای لذت بردن از این مناظر دیدنی کوه ها، جنگلها و دره های کانادا را فراهم آورده است. واگن هایی با سقف های شیشه ای و راهروهای رو باز، لذت دیدن محیط اطراف و تنفس هوای پاک کوهستان را به شما خواهد داد.
گالاپاگوس
گالاپاگوس
از آنجا که مجمع الجزایر گالاپاگوس که متشکل از 19 جزیره است، از ساحل اکووادور دور است، شما برای شروع سفرتان به این جزایر باید به کیتو یا گواکیل سفر کنید. قایق های کوچک برای رسیدن به این شهرها گزینه های خوبی هستند و شما بسته به نظر و علاقه تان، می توانید در طول راه کایاک سواری، غواصی، شیرجه را امتحان کنید یا از درون قایق مناظر حیات وحش خارق العاده این منطقه را که شاکل ایگوانا، لاک پشتهای عظیم الجثه، پنگوئن، شیر دریایی، و تعداد زیادی از انواع مختلف پرندگان را مشاهده کنید. به دلیل محدودیت هایی که در تعداد گردشگران وجود دارد، حتما قبل از سفر به گالاپاگوس برنامه ریزی داشته باشید.
سافاری در آفریقا
سافاری در آفریقا
برای برنامه ریزی سافاری باید تصمیماتی زیاد با گزینه های مختلف گرفت، مثلا کجا برویم، کدام شرکت و تور را انتخاب کنیم، چقدر پول خرج کنیم، چه زمانی برویم، و کجا اقامت کنیم؟ مراکز اقامتی متنوعی وجود دارد: از اقامتگاه های لوکس و پرزرق وبرق گرفته تا کلبه های روستایی و کمپ های چادری. شما باید به علائق خاص افراد مانند حیوانات و پرندگان خاص یا تجارب فرهنگی خاص نیز توجه کنید. پیاده روی یا جیپ سواری با گروه کوچکی از افراد نیز از گزینه های دیگر است. اگر از قبل تحقیق و برنامه ریزی منید، تجربه سافاری عالی برای خود خلق خواهید کرد.
مصر و اهرام ثلاثه
مصر و اهرام ثلاثه
آیا کسی وجود دارد که به مجسمه ابولهول، اهرام ثلاثه، داستانهای شاه توتنخامن و مقبره های فرعون ها علاقه نداشته باشد؟ در نزدیکی قاهره، گردشگران می توانند شب ها همراه با نمایش نور و صدا از هرم بزرگ جیزه و چندین هرم کوچک تر دیدن کنند. با یک پرواز یک ساعته به لوکسور می رسید؛ حتما از کارناک، معبد و مجموعه ای از دیوارها و مجسمه های باستانی، و معبد لوکسور که به 1390 قبل از میلاد برمی گردد، دیدن کنید. سوار قایق های رود نیل شوید و مدتی را در موزه مصریان در قاهره بگذرانید.
تعطیلات در شهر و خانه خودتان
تعطیلات در شهر و خانه خودتان
حالا که وقت دارید و ممکن است بخواهید که سفری ساده تر داشته باشید، بهتر است که نگاهی به اطراف شهر و محل زندگی خودتان بیندازید. برای رفتن به جاهایی برنامه ریزی کنید که گردشگران برای دیدنشان به شهرتان می آیند ولی ساکنین شهر هیچ وقت به چنین جاهایی نمی روند. مطابق برنامه خودتان پیش بروید، اینگونه می توانید روزهای شلوغ هفته را کنار بگذارید و از قیمتهای ایام وسط هفته و تخفیفات زیادش بهره ببرید. در هتلی در مرکز شهر اقامت کنید یا هتلی وسوسه کننده در شهرهای نزدیک پیدا کنید. رستوران، موزه یا محله ای جدید پیدا کنید و به در آن گردش کنید. در شهر خودتان مثل یک گردشگر باشید. شک ندارم که چندین سرگرمی جدید در نزدیکی منزلتان پیدا خواهید کرد.

9 هدیه ارزان قیمت برای كسانی كه به مسافرت می روند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر