لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> راهکارهایی برای فرار از هزینه های رومینگ در کانادا
راهکارهایی برای فرار از هزینه های رومینگ در کانادا

راهکارهایی برای فرار از هزینه های رومینگ در کانادا

اگر قصد مسافرت به خارج از کشور را دارید و برای مثال به کشور کانادا می خواهید بروید٬ و از اینترنت زیاد استفاده می کنید٬ بهتر است اطلاعات خود را درباره ی داده های اینترنتی موبایل ها در جاهایی که Wifi وجود ندارد مثل برخی از هتل های ایران بالاتر برده و هوشمندانه سفر کنید. یکی از راه های شناسایی هزینه های رومینگ در حین سفر به کانادا ٬ چک کردن قسمت Carrier گوشی موبایلتان می باشد. این بخش به شما می گوید که از چه carrier برای برقراری تماس هایتان استفاده می کنید. اگر Rogers را دیدید٬ هشیار باشید که این یک سرویس کانادایی است و هزینه های هنگفتی از شما بابت تماس های ورودی و خروجی دریافت می کند.
رومینگ چیست؟
رومینگ سرویس داده ای پیوسته است که زمانی که شما به بیرون از محوطه ی مورد پوشش اپراتور موبایلتان سفر می کنید٬ آن را دریافت می کنید. توافقنامه های همکاری بین ارائه دهنده ی تلفن همراه شما و دیگر اپراتورها به شما اجازه می دهد تا به اینترنت دسترسی داشته باشید یا وقتی در بیرون از کشور خود و برای مثال در کانادا هستید٬ بتوانید تماس برقرار کنید.
رومینگ شامل چه هزینه هایی می باشد؟
رومینگ محلی معمولا رایگان است ولی شما می توانید برای رومینگ بین المللی مثل فرستادن و دریافت کردن ایمیل ها و دانلود کردن محتویات اینترنت مثل صفحات وب به عنوان بخشی از جستجوی وب٬ دسترسی به آدرس با گوگل مپ و تماشای ویدیوها و فیلم های آنلاین با سرعت بالا٬ اقدام کنید.

موزه آقاخان تورنتو
ادامه مطلب

چگونه از هزینه های رومینگ فرار کنید؟
چند گزینه پیش رو دارید:
۱. می توانید کارت های دقیقه ای از ارائه دهندگان کانادایی خریداری کنید یا می توانید حواستان به میزان مصرف باشد تا هزینه های بالا به بار نیاید. به یاد داشته باشید که گاهی اوقات اپلیکیشن هایی که استفاده می کنیم٬ بدون اطلاع ما ممکن است به اینترنت متصل باشند. یاد بگیرید که چطور میزان مصرف داده های تلفن همراه خود را کنترل کنید.

۲. همچنین می توانید قبل از سفرتان با ارائه دهنده ی تلفن همراه خود تماس بگیرید. در حالی که کمابیش ارائه دهندگان سرویس های تلفنی در آمریکا٬ کانادا را نیز پوشش می دهند.
۳. بررسی کنید که آیا ارائه دهنده ی تلفن همراه شما قیمت طرح های بین المللی را ارائه می دهد یا نه. اساسا این یک بسته خدماتی برای سفر شماست که هزینه های اضافی رومینگ را حذف می کند و یا کاهش می دهد. نرخ ها با توجه به مقصد٬ شرکت ارائه دهنده و اینکه آیا می خواهید تماس بگیرید و یا پیام بدهید٬ متفاوت هستند. برای مثال با استفاده از Verizon اگر در کانادا هستید٬ به نرخ پول آمریکا برای پیام دادن هزینه پرداخت می کنید. برای سفر به کانادا٬ At&T پیشنهادهای ۲۴ ساعته و ۳۰ روزه ی ارزانی برای صحبت کردن و پیام دادن ارائه می کند. Sprint و T-Mobile نیز هزینه های رومینگ ارزانی برای داده های نامحدود و پیام دادن در کانادا را پیشنهاد می دهند.
۴. رومینگ داده را در تلفن خود خاموش کنید. اگر می خواهید قادر باشید تا بتوانید با تلفن همراه خود هم تماس بگیرید و تماس هایتان را جواب بدهید٬ نیازی به رومینگ داده و همگامسازی داده ندارید و می توانید آن را در گوشی خود خاموش کنید. اگر در مواردی به مکان یاب و اینترنت نیاز داشتید و خارج از محدوده ی Wifi بودید٬ می توانید فقط در زمانی که نیاز دارید رومینگ داده ی خود را روشن کنید.
 هزینه های رومینگ در کانادا

۵. اگر میخواهید فقط از وای فای استفاده کنید حالت هواپیمای گوشی را روشن کنید که این کار باعث می شود تا داده های اینترنت و رادیوی تلفن شما خاموش شود. ولی در بیشتر دستگاه ها شما می توانید Wifi را روشن نگه دارید. پس اگر می دانید که دسترسی به اینترنت بی سیم دارید ( شاید در هتل و یا در جایی مثل کافه با اینترنت رایگان ) ٬ می توانید همچنان با دستگاه خود آنلاین باشید و از هزینه های رومینگ فرار کرده باشید. ویژگی های مجازی تلفن را در نرم افزار یا سرویس VoIP می توانید پیدا کنید و اپلیکیشن های وب مثل گوگل می توانند در اینجا بسیار مفید باشند. آن ها به شما اجازه می دهند تا یک شماره تلفن داشته باشید که بتواند به ایمیل صوتی Forward شود و برای شما به عنوان یک فایل صوتی ایمیل شود و می توانید با دسترسی به Wifi آن را چک کنید.

شهر کوچکی که مرز ایالات متحده و کانادا از وسط کتابخانه آن می گذرد
ادامه مطلب

آیا Forward کردن تماس یک راه حل است؟
سعی نکنید تماس های خود را به ایمیل صوتی بفرستید. این شاید راه خوبی برای جواب ندادن به تماس های دریافتی باشد ولی Carrier شما این را یک تماس از آمریکا به کانادا در نظر می گیرد و از این بدتر این است که وقتی تماس به آمریکا یعنی مکان ایمیل صوتی شما Forward شود٬ شما باز هم متحمل هزینه می شوید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر