لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> معرفی ده غذای خوشمزه که به بهتر شدن روحیه شما کمک می کند
معرفی ده غذای خوشمزه که به بهتر شدن روحیه شما کمک می کند

معرفی ده غذای خوشمزه که به بهتر شدن روحیه شما کمک می کند

همانطور که همه ما می دانیم، غذا اثر مهمی بر روی سلامتی به ویژه بر روی پوست و روحیه فرد دارد و عملکرد مغز ما به غذایی که مصرف می کنیم مرتبط است. همه ما به عنوان یک حقیقت تفاوت غذاهای سالم و غیر سالم را می دانیم اما نکته حائز اهمیت آن است که اکثرا در زمان سفر از اهمیت وعده های غذایی و استفاده از تغذیه سالم غافل هستیم. بنابراین لازم است به خوردن آب فراوان توجه کنیم چرا که افزایش آب بدن به ما این امکان را می دهد که همیشه هیدراته باشیم. همچنین افزودن غذاهای زیر به وعده غذایی ، مطمئنا موجب می شود که پر انرژی باشید و علاوه بر این اثرات زیادی برای بهتر شدن روحیه شما دارد.
10- بوقلمون

آیا می دانستید که خوردن بوقلمون به مناسبت های خاص محدود نمی شود و در همه مواقع می توانید آن را مصرف کنید. آیا خواب کافی ندارید؟ خوردن بوقلمون به دلیل دارا بودن ملاتونین بهترین گزینه برای شماست! این ماده غذایی برای داشتن خواب کافی و راحت بسیار سودمند است و همچنین دارای مقدار زیادی آمینواسید تریپتوفان است که بدن از آن برای تولید سروتونین (هورمون سرخوشی و لذت) استفاده می کند.
9-مارچوبه
خوراکی های انرژی زا
مارچوبه به دلیل دارا بودن سطح بالایی از تریپتوفان، برای افزایش تولید سروتونین به بدن کمک می کند. مارچوبه دارای مقدار زیادی فولات است که باعث افزایش شادی می شود و از افسردگی جلوگیری می کند. نگرانی در مورد اثرات جانبی آن وجو ندارد چون مارچوبه تاثیر بروی ژنتیک ندارد.
8- جو دوسر
خوراکی های انرژی زا
خوردن خوراک جو دوسر به عنوان صبحانه باعث می شود که شما در طول تمام روز پر انرژی باقی بمانید. موجب کاهش خطر بیماری های قلبی می شود و می تواند به گردش قند گلوکز در بدن کمک کند. جای نگرانی برای اثرات قند بعد از مصرف جودوسر نگران باشید. مطمئنا روحیه شما بهتر خواهد شد.
7- اسفناج
خوراکی های انرژی زا
اسفناج برای شما مفید است. دارای میزان زیادی ویتامین B می باشد که برای پوست و اعصاب شما بسیار خوب است. ویتامین Bبه افزایش سروتونین و شاداب بودن شما کمک می کند و از ناراحتی جلوگیری می کند.
6-تخمه آفتابگردان
خوراکی های انرژی زا
دانه های آفتابگردان برای عملکرد قلب و مغز شما مفید هستند. این دانه ها دارای امگا-3 می باشند که به عملکرد مناسب مغز شما کمک فراوانی می کنند و مانع از بروز بیماری های قلبی می گردد. می توانید این دانه ها را به غذاهای با پایه غلات اضافه کنید و یا به عنوان یک ماده اشتهاآور، یک اسنک و … مصرف کنید. در افزودن تخم آفتابگردان به رژیم غذایی تان هیچ وقت تردید نکنید.
5- صدف های دوکفه ای خوراکی
خوراکی های انرژی زا
این صدف ها غنی از ویتامین B12 هستند که به عنوان یک دیوار حفاظتی عمل کرده و از مغز برای مدت طولانی محافظت می کنند. همچنین دارای منبع عمده ای از دیگر ویتامین ها و مواد معدنی هستند که برای غده تیروئید شما مفید است و انرژی و شادی شما را در طول روز حفظ می کنند.
4-ماست
خوراکی های انرژی زا
ماست، قطعا یک غذای سالم به شمار می رود. برخی از ماست ها در مقایسه با برخی از شیرها، دارای سطح بالایی از کلسیم هستند. یک کاهش ناگهانی در میزان کلسیم بدن باعث می شود شما احساس ناراحتی و اضطراب کنید. بنابراین، بهتر است با مصرف ماست، میزان کلسیم بدن تان بالا برده و همچنین روحیه عالی پیدا کنید.
3-صدف
خوراکی های انرژی زا
اولین چیزی که بعد از گفتن صدف به ذهن می رسد این است: “یک ماده تقویت کننده قوای جنسی” . با این حال، مصرف صدف به عملکرد مغز کمک می کند. تیروزین موجود در صدف موجب عملکرد بهتر مغز می شود. ماده معدنی روی نیز که بسیار در این ماده خوراکی می توان یافت، باعث افزایش تولید تیروزین می شود، برای بهبود عملکرد مغز به کار می رود و باعث افزایش سطح انرژی نیز می شود.
2-موز
خوراکی های انرژی زا
کاهش پتاسیم در بدن موجب استرس در فرد می شود. یکی از راه های افزایش پتاسیم،خوردن موز است که منبع عالی و غنی از پتاسیم به حساب می آید. مصرف موز باعث بروز احساس خوشحالی در فرد می گردد و آرامش ذهن او را در پی دارد. همچنین دارای میزان کالری پایینی است که مناسب رژیم غذایی شما نیز می باشد.
1-شکلات سیاه
خوراکی های انرژی زا
هیچ شکی نیست که شکلات، مورد علاقه هر فردی است چون روحیه مثبتی را به شما هدیه می کند. از آنجایی که همه می دانیم، اندورفین ها موجود در بدن باعث ایجاد احساس مثبت و کاهش درد می شود. یکی از راه های آزادسازی اندروفین خوردن شکلات است. پس چرا در مواقعی که استرس داریم و افسرده هستیم شکلات نخوریم؟ مطمئنا خوردن آن، روحیه مثبتی برای شما به همراه دارد. اما به میزان متوسط مصرف کنید تا از افزایش گلوکز در خون جلوگیری شود.

چگونه در سفر روش تغذیه ای سالم را دنبال کنیم؟
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر