لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> نحوه استفاده از کارت اعتباری درخارج کشور
نحوه استفاده از کارت اعتباری درخارج کشور

نحوه استفاده از کارت اعتباری درخارج کشور

کارت های اعتباری در بسیاری از موسسات مالی مختلف از جمله بانک ها و اتحادیه ها صادر می شوند. هر یک از این سازمان ها قوانین خاص خود را دارند از جمله این قانون ها، قانون استفاده از کارت اعتباری به صورت ایمن در خارج از کشور.

قبل از اینکه به خارج سفر کنید، مطمئن شوید که می توانید به پول تان دسترسی داشته باشید چه از طریق یک دستگاه خودپرداز (ATM)و یا از یکی از بانک های کشور های خارجی. علاوه بر این، اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید، می بایست به نکات امنیتی توجه کنید تا از سرقت هویت و یا کارت اعتباری خودداری کنید. در صورتی که توانایی دسترسی به پول تان را از طریق بانک های آمریکا نداشته باشید لازم است که همیشه یک برنامه پشتیبان برای مسائل مالی تان داشته باشید. با دنبال کردن این نکات ساده و با در دست داشتن یک کارت اعتباری آمریکایی، باید قادر به استفاده از کارت اعتباری خود بدون قفل شدن و دسترسی به پول تان تقریبا در هر کشوری باشید. به یاد داشته باشید که بهترین هتل های ایران را می توانید در سایت ایران هتل آنلاین جستجو کنید.

مکان و شبکه های خود پرداز را جستجو کنید
کارت های اعتباری از طریق شبکه های کامپیوتری با موسسه های مالی ارتباط بر قرار می کنند. میسترو و سیروس دوتا از بزرگ ترین شبکه های خود پرداز می باشند که متعلق به مسترکارت هستند، در حالی که ویزا کارت متعلق به شرکت شبکه ای پلاس است.
به منظور استفاده از کارت اعتباری خود در یک خودپرداز،خود خودپرداز می بایست با شبکه مالی شما سازگار باشد. با نگاه کردن به پشت کارت اعتباری خود، لوگوی شبکه خودپردازی که می توانید از آن استفاد کنید را خواهید دید. قبل از سفر اسامی شبکه ها را یادداشت کنید.

هم ویزا و هم مسترکارت، امکان دسترسی به مکان یاب آنلاین خودپرداز را در دسترس کاربران قرار می دهند. از مکان یاب برای یافتن دستگاه های خود پرداز در کشورهایی که قصد سفر به آن ها را دارید، استفاده کنید. اگر نمی توانید یک دستگاه خودپرداز در شهرهایی که مقصد شما هستند، پیدا کنید، لازم است چک های مسافرتی و یا پول نقد خود را در بانک های محلی مبادله کنید و یا اینکه پول نقد با خود به همراه داشته باشید.

با بانک تماس بگیرید
حداقل دو ماه قبل از سفر ، با بانک یا اتحادیه های صادر کننده کارت های اعتباری تماس بگیرید .به نماینده آنها بگویید که قصد دارید از کارت اعتباری خود در خارج از کشور استفاده کنید و بپرسید که آیا شماره اطلاعات شخصی تان (PIN)در خارج از کشور قابل استفاده خواهد بود یا خیر. در برخی از کشورها، پین کد های ۴ رقمی قابل استفاده هستند. اگر پین کد شما دارای عدد صفر می باشد، از آنها بپرسید که آیا مشکلی در دستگاه های خود پرداز غیر شبکه ای بوجود خواهد آمد یا نه. از آنجا که بسیاری از دستگاه های خود پرداز خارجی یک پین کد پنج رقمی را تشخیص نمی دهند، اگر پین کد شما پنج رقم باشد، سوال کنید که آیا می توانید آن را به یک پین چهار رقمی تبدیل کنید. تماس تلفنی برقرار کردن به شما زمان زیادی برای به دست آوردن و حفظ پین کد می دهد.

در این تماس تلفنی، از تراکنش های خارج از کشور و هزینه های تبدیل ارز سوال کنید. هزینه ها به طور گسترده ای متفاوت هستند، بنابراین مطمئن باشید که سرمایه ای دارید که می توانید با آن زندگی کنید. بسیاری از بانک ها، اتحادیه های اعتباری و شرکت های صادر کننده کارت اعتباری در صورتی که خارج از محدوده عادی استفاده شوند، کارت های مشتریان را مسدود می کنند. برای اجتناب از این مشکلات، یک هفته قبل از رفتن به مسافرت با موسسه مالی خود تماس بگیرید. به آنها در مورد تمامی مقاصدی که قصد سفر به آنها را دارید و همچنین در مورد زمان بازگشت به خانه اطلاع دهید. انجام این کار به شما کمک می کند تا از دستپاچگی هنگام یک تراکنش بانکی یا مسدود شدن کارت اعتباری خوداری کنید.

برنامه پشتیبان تهیه کنید
هرگز با یک نوع ارز به خارج از کشور سفر نکنید .در صورت دزدیده شدن کارت عابر بانک تان، یک کارت اعتباری و یا چند چک مسافرتی با خود به همراه داشته باشد. در صورت گم کردن کارت عابر بانک تان، لیستی از شماره تماس های را با خود به همراه داشته باشید. شما نمی توانید با شماره “۸۰۰” در خارج از ایالات متحده تماس بگیرید. موسسه مالی تان می تواند یک شماره تلفن جایگزین به شما بدهد که از آن در خارج از کشور استفاده کنید.

فهرستی از شماره تلفن ها، کارت اعتباری و کارت بانکی را به یک عضو از اعضای خانواده و یا یک دوست قابل اعتماد بدهید. این فرد می تواند در برقرای تماس سریع تر در صورت گم کردن کارت تان کمک کند. حتما پول کافی در حساب خود داشته باشید تا هزینه های سفر خود و افراد دیگری را تامین کنید. مسافرت کردن به خارج از کشور کابوسی است برای هر مسافری. از آنجا که بسیاری از دستگاه های خودپرداز در خارج از کشور محدودیت های خود را دارند و ممکن است با موسسه مالی شما مطابقت نداشته باشند ، شما طوری برنامه ریزی کنید که با موانع کمتری در سفر مواجه شوید.

هنگام برداشت پول به نکات امنیتی دقت کنید
برای به حداقل رساندن خطر، از دستگاه های خود پرداز کم تری در سفر استفاده کنید. پین کد خود را حفظ کنید و هرگز آن را در یک مکان مشخص یادداشت نکنید. همیشه پول نقد خود را در یک کمربند پول مخفی نگه دارید و کارت اعتباری و کارت بانکی را با پول نقد خود در یک جا نگاه دارید.
تا حد امکان از دستگاه های خود پرداز در شب اجتناب کنید، به خصوص اگر تنها هستید و مراقب افراد در هنگان استفاده از خودپرداز را داشته باشید. مجرمین می توانند یک آستین پلاستیکی را در یک دستگاه خودپرداز وارد کنند و کارت شما را بگیرند، رمز کارت شما را در هنگام وارد کردن ببیند. زمانی که کارت شما در دستگاه گیر می کند، آنها توانایی گرفتن کارت و برداشت پول با استفاده از رمز شما را دارند. اگر کسی را دیدید که در حال برداشت پول نقد از دستگاه خودپرداز است، احتمالا آن دستگاه امن است و می توانید از آن استفاده کنید.
زمانی که سفر می کنید، کارت عابر بانک و رسید پول را در یک پاکت قرار دهید تا بتوانید آن ها را در کیف دستی خود به خانه بیاورید. کارت پرواز هواپیمایی خود را نگه دارید تا تاریخ بازگشت شما مشخص شود. بعد از بازگشت به خانه، به دقت وضعیت بانکی خود را بررسی کنید و به مدت چند ماه این کار را ادامه دهید. دزدی هویت یک واقعیت است و به کشور خاصی محدود نمی شود. اگر به هر گونه هزینه غیر معمول در صوتحساب خود برخوردید، فورا به موسسه مالی تان اطلاع دهید تا قبل از استفاده کارت اعتباری شما توسط فرد دیگری، بتواند کارت شما را باطل کند.

11 نکته برای اینکه سفرهای خارجی آسوده تری داشته باشید
ادامه مطلب

4.5/5 - (11 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر