لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> پارک علمی پروفسور بازیما مشهد
پارک علمی پروفسور بازیما مشهد

پارک علمی پروفسور بازیما مشهد

ایران کشوری مملو از سرگرمی و زیبایی است و جاذبه های گردشگری در اغلب استان های کشور، یکی از عوامل جذب توریست از سراسر جهان محسوب می شود. استان های زیادی در کشور، نقش مهمی در صنعت توریسم ایفا می کنند. خراسان رضوی، به خصوص شهر مشهد، یکی از قطب های گردشگری ایران به شمار می رود. هتل های مشهد با ارائه انواع خدمات رفاهی، سبب افزایش رضایت مسافران و گردشگران شده اند؛ برای مثال هتل درویشی و هتل الماس ۲ در مشهد، از جمله مراکز اقامتی بسیار لوکس و مدرن این شهر محسوب می شوند که دارای کیفیت خدماتی بسیار بالایی هستند. پارک علمی پروفسور بازی در مشهد که یکی از جاهای دیدنی مشهد به شمار می آید، سالانه بیش از صدها تن از مسافران و زائران را به سمت خود فرا می خواند.

آشنایی با شهر مشهد

شهر مشهد، مرکز استان خراسان رضوی بوده و در شمال شرقی ایران قرار دارد. استان خراسان رضوی با توجه به اماکن دیدنی خود، به یکی از قطب های گردشگری در ایران مبدل گشته است. وجود بارگاه نورانی امام رضا (ع) در شهر مشهد سبب شده تا سالانه میلیون ها نفر به این شهر سفر کنند و جمعیت این شهر در برخی از روزهای سال به بیش از چهار میلیون نفر نیز می رسد. افزون بر وجود آستان مقدس رضوی، اماکن دیدنی دیگری نیز در مشهد وجود دارند که سبب شده شهر یاد شده به مکانی مناسب جهت گردشگری مبدل گردد؛ ازجمله اماکن یاد شده می توان به ییلاقات طرقبه و شاندیز، پارک ها و مجموعه های آبی مختلف، مراکز تجاری متنوع و پارک های سرگرمی نظیر پارک علمی پروفسور بازیما اشاره کرد.

معرفی پارک علمی پروفسور بازیما

پارک علمی پروفسور بازی در حقیقت یک پارک موضوعی است که برای نخستین بار در ایران افتتاح گردید. طراحی ویژه و منحصر به فرد این مجموعه سبب شده تا افراد زیادی مایل به بازدید از آن باشند. پارک علمی پروفسور بازیما در حقیقت یک ماشین زمان است که می توان به وسیله آن، به گذشته سفر کرد و از گذر زمان اطلاع یافت. این مجموعه دیدنی و گردشگری، همواره به چند بخش متفاوت و جذاب تقسیم می شود.
پارک علمی پروفسور بازیما
در کورپوس هلند، برای نخستین بار یک پارک موضوعی ساخته شد که در آن انسان می توانست به قسمت های درونی بدن انسان سفر کند. کشور سنگاپور دومین نوع این پارک را تاسیس نمود. امروزه پارک علمی پروفسور بازیما، برای سومین بار در جهان به شما این فرصت را می دهد تا به راحتی به داخل بدن سفر کرده و از اندام های داخلی بازدید نمایید. در این پارک علمی، افراد می توانند از دهان یک انسان غول پیکر به داخل بدن او سفر کنند. با عبور از دهان به شش های انسان می رسیم. نمایش شش ها و نحوه قرارگیری آن در بدن به کودکان و نوجوانان این امکان را می دهد تا با خلقت انسان بیشتر آشنا شوند. دستگاه گوارش و سایر اندام های بدن را نیز می توان در ادامه مسیر اکتشافی خود، تماشا کرد. همچنین در پارک علمی پروفسور بازی یک زیردریایی جالب طراحی شده است که می توان به وسیله آن از دنیای زیر آب مطلع شد. با این زیر دریایی می توان به عمق آب رفته و انواع مختلف آبزیان و ماهی ها را تماشا نمود. البته این زیر دریایی به گونه ای طراحی شده که ثابت باشد و حرکت نکند، اما آکواریوم های مختلفی با گونه های جانوری متعدد در بخش هایی از آن تعبیه گشته اند.
پارک علمی پروفسور بازیما
در پارک علمی دکتر بازیما می توانید تفریحات هیجان انگیزی را تجربه نمایید. استفاده از تکنولوژی های به روز در این مجموعه سرگرم کننده سبب شده تا فرصت های زیادی برای گذراندن اوقات فراغت افراد در رده های سنی مختلف ایجاد گردد؛ برای مثال می توان در مجموعه پروفسور بازیما، تجربه پزشک بودن را کسب نمود و به تشریح بدن یک جانور پرداخت. تزریق انواع داروها شما را به دنیای پرستارها می برد. سیمیلاتور پرواز، به شما امکان یک پرواز هیجان انگیز را بر فراز شهر مقدس مشهد می دهد. با دستگاه شبیه ساز پرواز، شما می توانید یک پرواز شبیه سازی شده را بر فراز شهر داشته و با فعالیت های یک خلبان در حین پرواز آشنا شوید. همچنین بازدیدکنندگان می توانند از طریق ژیروسکوپ فضایی، آزمایش های ابتدایی فضانوردی را انجام دهند؛ در این بخش می توان تست های شبه بی وزنی را نیز تجربه کرد. پلانتاریوم یکی دیگر از بخش های جالب پارک علمی دکتر بازی است که در آن می توان به نجوم و ستاره شناسی پرداخت؛ آشنایی با انواع صور فلکی یکی از ویژگی های این بخش دیدنی است.
پارک علمی پروفسور بازیما
طراحی هر یک از بخش های این پارک علمی سبب شده تا بسیاری از پدران و مادران ایرانی فرزندان خود را به این پارک بیاورند. قرار گیری افراد در هر یک از این بخش ها و آشنایی آن ها با فعالیت های مختلف باعث می شود تا استعدادهای آنان به راحتی کشف گردد. پس می توان گفت که این اماکن تفریحی می توانند به نوعی امکان استعدادیابی در افراد را ایجاد نمایند و به رشد هر چه بهتر افراد کمک کنند. در بخش دیگری از پارک علمی پروفسور بازیما، می توان موزه حیوانات را مشاهده کرد که در آن ماکت و مجسمه بسیاری از حیوانات اهلی و وحشی قرار دارد. آشنایی با بسیاری از حیوانات و مکان زندگی آنان سبب می شود تا افراد آسیب کمتری به محیط زیست و زیست بوم ها وارد نمایند و به تداوم بقای بسیاری از گونه ها کمک کنند.
در قسمت دیگری از پارک علمی پروفسور بازیما، به نحوه زندگی انسان های نخستین پرداخته شده است. غار نشینی و شکار دو ویژگی بارز انسان های دوره پارینه سنگی بوده است که امروزه کمتر کسی با آن آشنا است. نمایش نحوه زندگی انسان های این دوره و فعالیت آنان سبب می شود تا افراد با نحوه تکامل و رشد انسان آشنا شوند. به طور کلی می توان گفت که پارک علمی پروفسور بازیما در حقیقت یک فرصت برای آشنایی با بسیاری از جنبه های خلقت است که امروزه کمتر به آن توجه می شود. برای بازدید از بخش های مختلف این مجموعه می توان هر روزه از ساعت ۹ الی ۲۲ به منطقه گردشگری سپاد در شهر مشهد مراجعه نمود. مجموعه علمی دکتر بازی در انتهای خیابان خیام شمالی و در طبقه ۴+ مجتمع وصال قرار دارد. برگزاری دوره های آموزشی نوجوانان و کودکان در پارک علمی پروفسور بازیما سبب آشنایی افراد زیادی با آن شده است.

کلام آخر

کلانشهر مشهد یکی از اصلی ترین و بزرگ ترین شهرهای ایران محسوب می شود و دارای جاذبه های دیدنی زیادی است. هر ساله گردشگران زیادی از اقصی نقاط جهان به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس، برای بازدید از مرقد مطهر امام رضا (ع) به مشهد سفر می کنند از این رو هتل های باکیفیتی در این شهر ساخته شده اند. جاهای دیدنی شهر مذکور تنها به حرم مطهر محدود نمی شود و می توان از امکانی همانند پارک علمی پروفسور بازیما نیز دیدن کرده و اوقات خوشی را برای خود و همراهانتان به وجود آورد.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
راهنمای سفر نوروزی به مشهد
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر