لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> راهنمای سفر به چین
راهنمای سفر به چین

راهنمای سفر به چین

کشور چین مقصدی پر از تضادهاست. از یک سو، بیجینگ با ساختمان های امپراتوری هزار ساله اش؛ از طرف دیگر، شانگهای با مدرن ترین آسمانخراش ها در جهان و از سویی دیگر، شهرهایی همچون گولین با آن مناظر کوهستانی نفسگیر. هر جای چین که هستید، یک موضوع مثل روز روشن است؛ شما هیچ زبانی غیر از زبان چینی نخواهید شنید. انگلیسی به ندرت استفاده می شود و حتی کارکنان هتل و فرودگاه دانش زبانی کمی از انگلیسی دارند. این مطلب 5 نکته را برای داشتن سفری راحت تر به چین ارائه می دهد.
1. مدارکتان را فراموش نکنید

اگر به زبان چینی صحبت می کنید، سفر به چین مثل آب خوردن است. اما کسانی که زبان محلی را نمی دانند ممکن است برای به خاطر سپردن حروف و عبارت های ساده به دردسر بیفتند. با در نظر داشتن این موضوع، تمامی اطلاعات مهم سفرتان را به زبان چینی با خود همراه داشته باشید: نام ها، آدرس ها و نقاط مرجع. تقریبا غیر ممکن است که بطور مثال بتوانید تاکسی بگیرید، بدون اینکه آدرس دقیق مقصد را نوشته شده به حروف چینی همراه نداشته باشید. این یادداشت ها هنگامی که در مورد مقصد ها در خیابان بخواهید سوال بپرسید بسیار مفید خواهند بود.
2. سقف کارت اعتباری خود را برای اقامت در هتل افزایش دهید
راهنمای سفر به چین
ویژگی مثبت مجموعه هتل های چینی این است که گزینه های اقامت زیادی در شهرهای بزرگ از ارزان تا گران قیمت وجود دارد – که بطور کلی ارزان تر از اقامتگاه های با همان سطح در برزیل یا اروپا هستند. حقیقت این است که تصمیم برای کمی بیشتر اقامت داشتن در هتل های خوب فواید متعددی دارد، از ساختار خود مکان گرفته (ساختمان های گران قیمت اتاق های بزرگ تری نسبت به ساختمان های ارزان تر ارائه می دهند، مدل چینی استاندارد بعلاوه¬ی بار، منظره، استخر و …) تا کارکنان، که مهارت بیشتری در زبان انگلیسی دارند.
اگرچه، برای جلوگیری از به درد سر افتادن در هنگام رزرو هتل، بهترین گزینه افزایش دادن سقف کارت اعتباری پیش از تصمیم برای سفر است. اغلب اوقات، هتل از شما می خواهد مبلغی را تقریبا به اندازه¬ی هزینه¬ی خود اتاق بعنوان سپرده¬ی تضمینی به هتل تحویل دهید. مبلغی که فقط پس از گذشت چند روز یا هفته می توانید تحویل بگیرید. این معمولا در شهرها و هتل های بزرگ یک استاندارد است.
3. نرم افزارهای گوشی خود را بررسی کنید
راهنمای سفر به چین
اینترنت چین توسط فایروال کنترل می شود که دسترسی به سایت های متعددی را که در زندگی روزمره بسیار معمول (و حتی لازم) هستند قطع می کند. گوگل و شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و فیسبوک فقط در هنگ کنگ و ماکائو یا برای هر کسی که از وی پی ان استفاده می کند (که البته در آنجا غیر قانونی است) در دسترس هستند. کسانی که وی پی ان ندارند لازم است تنظیماتی در نرم افزارهایشان انجام دهند و تعدادی دیکشنری آنلاین و نرم افزار های ترجمه اضافه کنند.

بطور مثال، نرم افزار ترجمه گر گوگل برنامه ی محبوب شما روی گوشیتان خواهد شد: حتی در حالت آفلاین، نرم افزار به صورت خودکار جملات تایپ شده را به چینی ترجمه می کند و در هنگام ارتباط برقرار کردن با محلی ها به شدت کاربردی است. خیلی از آنها نرم افزارهای مشابهی روی گوشی خود دارند و با جواب دادن از طریق گوشی خود از ادامه دادن به مکالمه با شما لذت می برند. بخاطر داشته باشید که نرم افزار را قبل از سفر دانلود کنید زیرا وقتی پایتان به چین برسد محصولات گوگل دیگر در دسترس نیستند.
بیشتر بخوانید:

4. هر چه سریعتر برنامه ی سفر خود را آماده کنید
راهنمای سفر به چین
این مسئله بسیار معمول است که بسیاری از افراد جزئیات سفر مثل مسیرهای حرکت را در آخرین لحظه برنامه ریزی می کنند. متاسفانه، سفر به چین اجازه¬ی چنین کاری را نمی دهد. اولا، به این خاطر که برای گرفتن ویزا، کنسولگری چین از شما درخواست یک برنامه¬ی سفر از قبل سازمان يافته، با آدرس هر یک از محل های اقامت را می کند. و ثانیا به این دلیل که مسافت بین شهرها بسیار زیاد است، بلیط های هواپیما گران است و بلیط های قطار مخصوصا در تعطیلات ممکن است از قبل بطور کامل بفروش رسیده باشد. از این الزام کنسولگری سود ببرید و برنامه ی سفر خود را از پیش طرح ریزی کنید، از جمله حمل و نقلی که باید داشته باشید، تاریخ های هر برنامه، بهترین مکان اقامت (نزدیک به یک ایستگاه مترو یا یک جاذبه¬ی توریستی مهم، برای ساده کردن زندگی روزانه تان در شهر) و محافظت از رزروهایتان.
5. تاریخ محلی را در ذهن داشته باشید
راهنمای سفر به چین
این مورد هم برای تمامی فصول سال و هم فصول شلوغی و خلوتی در هنگام سفر به چین صدق می کند. بطور مثال، اگر می خواهید در زمستان سفر کنید بهتر است بدانید که بسیار انرژی بر خواهد بود، مخصوصا در شمال، و اینکه بعضی از جاذبه های مهم توریستی مثل پارک های طبیعی، کوهستان ها، رودخانه ها و دریاچه ها، ممکن است باز نباشند یا آن وفوری را که از آنها انتظار دارید ارائه ندهند.
با در نظر گرفتن فصول شلوغی و خلوتی، مراقب باشید سهواً سفرتان را برای زمان های پر ازدحام رزرو نکنید. بطور مثال، مقطع سال نوی چینی زمانی مشترک برای رفتن به تعطیلات است که منجر به بزرگترین میزان مهاجرت برای افراد می شود – آن زمانی است که بیشترین تعداد از چینی ها تصمیم می گیرند در زمانی یکسان به سفر بروند. افرادی که در تاریخ های نزدیک به این تعطیلات از چین بازدید می کنند باید انتظار ترافیک های کیلومتری و قیمت های بالاتر را بکشند.

5 دلیل برای سفر به ازبکستان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر