لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> قوانین همراه داشتن غذا در هواپیما
قوانین  همراه داشتن غذا در هواپیما

قوانین همراه داشتن غذا در هواپیما

امروزه اغلب گردشگران می‌دانند که لازم است لوازمی را که در سفر با خود حمل می‌کنند را ساده‌تر کنند تا از بازرسی امنیتی TSA در فرودگاه‌ها به‌سادگی و به‌سرعت عبور کنند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که زیاد سفر می‌کنید، قانون 1-1-3 مربوط به مایعات دیگر باید برایتان کاملاً آشنا باشد. طبق دستورالعمل قانون 1-1-3، گردشگران تا زمانی که الزامات قانون 1-1-3 را رعایت کنند می‌توانند اغلب مایعات از شامپو گرفته تا ژل‌های ضدعفونی‌کننده دست را با خود همراه داشته باشند. این یعنی شما می‌توانید 6 بطری 96گرمی شامپو، محلول شستشوی لنز و دیگر مایعات مورد نیاز خود را در سفر با خود همراه داشته باشید، به شرطی که آنها را داخل کیف زیپ‌دار قرار دهید و یک مسافر آنها را حمل کند.
هر چند اگر چیز غیر معمولی به‌عنوان سوغاتی همراه داشته باشید یا اینکه بخواهید مقداری غذا با خود به داخل هواپیما ببرید، بازرسی امنیتی TSA برخی موارد مجاز را برایتان مشخص کرده است. با ما همراه باشید و پیش از سفر بعدی‌تان بیشتر با قوانین TSA آشنا شوید و با بهترین سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.
وقتی موضوع همراه داشتن غذا به میان می‌آید باید حواستان به قانون 1-1-3 در بازرسی امنیتی TSA باشد و مایعاتی که غلظت بالایی دارند را بسته‌بندی کنید یا از بردن آنها صرف‌نظر کنید و به خاطر داشته باشید که بعضی مایعات و خوراکی‌ها مجاز نیستند.

خوراکی‌هایی که باید در سفر با هواپیما آنها را بسته‌بندی کنید
در کمال تعجب، TSA تقریباً همراه داشتن همه خوراکی‌ها را مجاز می‌داند به شرطی که میزان مایعات آنها بیشتر از 96 گرم نباشد. این یعنی شما می‌توانید حتی پای یا کیک را با خود به داخل هواپیما ببرید، البته لازم است تا بررسی‌های دیگری نیز بر روی آنها انجام شود. اقلام مجاز در چمدان داخل کابین عبارتند از: غذای کودک، نان، آب‌نبات، غلات صبحانه، پنیر، شکلات، پودر قهوه، گوشت پخته‌شده، کلوچه، بیسکوئیت، میوه خشک، تخم‌مرغ، گوشت، غذای دریایی و سبزیجات تازه، غذاهای یخ‌زده، عصاره گوشت، آدامس، عسل، آجیل، پیتزا، نمک، انواع ساندویچ و هر گونه اسنک خشک؛ حتی خرچنگ زنده نیز مجاز است، به شرط آنکه در ظرف شفاف مخصوص و بدون نشت بسته‌بندی شود.
این قانون استثناهایی هم دارد، مانند شیر مادر و شیر خشک. همچنین دستورالعمل‌هایی نیز برای مایعات دارد. اگر سؤالی در مورد خوراکی خاصی داشتید حتماً قبل از سفر سری به سایت رسمی TSA بزنید.

هلیکوپتر سواری پر هیجان و فوق ‌العاده در اطراف جهان
ادامه مطلب

غذاهای ممنوعه در هواپیما
همانند اقلام غیر خوراکی، وزن هیچ خوراکی مایع یا کرمی نباید بیشتر از 96 گرم باشد. این قانون به‌عنوان قانون مایعات TSA شناخته می‌شود و تصریح می‌کند که شما تنها می‌توانید خوراکی‌هایی مانند سس، مربا یا ژله کران‌بری، شربت افرا، سس سالاد، کچاپ و دیگر چاشنی‌ها، مایعات و سس‌های کرمی و چیزهایی مانند پنیر، سالسا و کره بادام‌زمینی را با وزن مجاز با خود ببرید. متأسفانه اگر خوراکی مایع شما وزنش بیشتر از حد مجاز باشد دور انداخته خواهد شد.
غذاهای کنسروی، کیسه یخ نیمه‌یخ‌زده و نوشیدنی‌های الکلی بیشترین دردسر را در هنگام عبور از بازرسی امنیتی ایجاد می‌کنند، زیرا این موارد شرایط خاصی برای مجاز بودن یا غیر مجاز بودن در چمدان داخل کابین دارند.
برای مثال، نوشیدنی‌های الکلی با میزان خلوص بیشتر از 140(70 درصد الکل در حجم مورد نظر) مانند الکل خالص و نوشیدنی رم(نوشیدنی الکلی که از نیشکر و شیره قند می‌گیرند) با خلوص 151 جزو نوشیدنی‌های الکلی غیرمجازند؛ هرچند شما می‌توانید بطری‌های کوچک نوشیدنی الکلی(مانند چیزی که در حین پرواز می‌خرید) را همراه داشته باشید، به شرط آنکه خلوص آن بیشتر از 140 نباشد. به‌خاطر داشته باشید که برخی از ایرلاین‌ها خوردن نوشیدنی‌ای که با خود به داخل هواپیما برده‌اید را نمی‌دهند.
از طرف دیگر، کیسه‌های یخ کاملاً یخ‌زده مجاز هستند و اگر حین بازرسی کمی آب شده باشند دور انداخته خواهند شد. همچنین غذاهای کنسروی همراه با مایع برای بازرسان امنیتی TSA مورد مشکوک محسوب می‌شوند و ممکن است که آن را دور بیندازند.

4/5 - (2 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر