لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> بهترین مقاصد گردشگری آسیا برای تابستان 2019
بهترین مقاصد گردشگری آسیا برای تابستان 2019

بهترین مقاصد گردشگری آسیا برای تابستان 2019

دو قرن پیش، سفر به آسیا تنها مختلص بارزگانان ثروتمند، سفرا و فرستادگان ارشد کشورهای استعمارگر بود که می توانستند هزینه سنگین و گزاف سفرهای طولانی دریایی را بپردازند. اما سناریو سفر کردن در یک قرن اخیر بسیار متفاوت شده است. با وفور پروازهای ارزان قیمت، مراکز اقامتی انبوه، خطوط راه آهن سریع السیر و ارتباط روزافزون بین المللی، اکنون سفر به آسیا بسیار آسان تر از هر زمان دیگری شده است. اما آسیا تنها قاره ای متفاوت برای گردشگران خارجی نیست و بسیاری از مردم ساکن این قاره نیز ترجیح می دهند به جای سفر به دیگر قاره های جهان به جاذبه های گردشگری قاره خود سر بزنند. ایران نیز یکی از  کشورهای پرطرفدار برای گردشگران فصل تابستان بوده و می توان گردشگران کشورهای منطقه را در سواحل و هتل های کیش و هتل های قشم  و حتی شهرهای شمالی مشاهده کرد. اما بهترین جاذبه های گردشگری آسیا در آغاز فصل تابستان کدامند؟ پهناورترین قاره ازدیرباز به خاطر زیبایی طبیعی، سنت های فرهنگی متفاوت، معماری باستانی و غذاهای بسیار خوشمزه اش مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است. به بهانه شروع تعطیلات تابستانی، در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با بهترین گزینه های گردشگری در قاره آسیا برای فصل تابستان پیش رو آشنا کنیم که ترکیبی متنوع از شهرها، جزایر و کشورهاست.
1- بوتان

کشور کوچک بوتاان که در منتهی الیه شرق رشته کوه های هیمالیا قرار گرفته بهترین مکان برای لذت بردن از زیبایی های دست نخورده مادر طبیعت است، با جنگل هایی انبوه، دره های عمیق و قله هایی بلند که انگار ابرها را سوراخ کرده اند. گردشگران خارجی معمولاً ابتدا به شهر «پارو» که تنها فرودگاه بین المللی کشور را در خود جای داده می روند. این شهر تاریخی در یک دره بسیار زیبا و سرسبز واقع شده و اطراف آن را صومعه ها و معابد باستانی بودایی محاصره کرده است. مشهورترین معبد بودایی این شهر «معبد پارو تاکتسانگ» است که با نام معبد لانه ببر نیز شناخته می شود، یک مرکز مذهبی مقدس برای بوداییان که در بالای دره پارو روی یک صخره مشرف به دره ساخته شده است. این معبد با نمای سفید درخشان، گنبدهای طلاکاری شده و رنگ قرمز خاص خود متعلق به قرن هفدهم میلادی بوده و در کنار یک سری غار شبکه ای که یک مکان مقدس ریاضت و مدیتیشن است قرار گرفته است. مسیر شیب دار منتهی به صومعه که یک سفر دو ساعته چالش برانگیز و زیارت گونه است تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود.
2- ال نیدو، فیلیپین

به دنبال یک بهشت استوایی برای تعطیلات تابستان خود هستید؟ این بهشت را در «اِل نیدو» در فیلیپین خواهید یافت. این منطقه که در انتهای شمالی جزیره پالاوان در جنوب غربی فیلیپین واقع شده، در واقع مجمع الجزایری است که خانه آب های فیروزه ای، مرداب های رازآلود، چندین ساحل زیبا و غارهای اسرارآمیز است. خلیج باکویت که در محاصره صخره های آهکی زیبا قرار دارد را باید جواهر اصلی این منطقه دانست. این همانجایی است که می توانید به کمک قایق های کایاک چابک در مرداب های رازآلود منطقه به ماجراجویی بپردازید. گردشگران خارجی معمولاً روز خود را به غواصی اسنورکل و شنا یا قایق سواری در سواحل مخفی اطراف این مجمع الجزایر می گذرانند.
3- بالی، اندونزی
بالی
بالی زیبا، که پرطرفدارترین جاذبه گردشگری آسیا برای گردشگران درمانی است در مرکز مجمع الجزایر بزرگ اندونزی واقع شده است. از حدود 18.000 جزیره این کشور، بالی معروف ترین آن هاست که سالانه بیش از 5.6 میلیون گردشگر خارجی را به خود جلب می کند. حتی در اوج شهرت و پرطرفدار بودن نیز این جزیره از حس آرامش و روحانیت خاصی برخوردار است. آرامش و سبکبالی را می توان در سراسر جزیره حس کرد، در صخره های اولوواتو، در امواج آرام نوسا دوا، کلوب های ساحلی پرطرفدار سمینایاک و شالیزارهای برنج حیرت انگیز و معابد زیبای اوبود. برای کسانی که به ماجراجویی علاقه دارند، مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری کوهستانی و غارهای مخفی آن نیز می توانند بهترین گزینه در منتهی الیه این جزیره بهشت گون باشند. همچنین هنگام سفر به بالی نباید گزینه های فراموش نشدنی غذایی را فراموش کرد: از کافه هایی با آبمیوه های طبیعی و سالم تا باربکیوهای ساحلی با استفاده از غذاهای دریایی.
4- سئول، کره جنوبی
سئول
سئول همواره به درستی به عنوان یکی از شهرهایی در آسیا که متعلق به آینده است شناخته شده اما پایتخت کره جنوبی همچنین خانه جاذبه های گردشگری باستانی متعددی است که نگاهی به گذشته را برای بازدید کنندگان این شهر میسر می سازد. قبل از همه باید به قصر بسیار وسیع گیونگ بوک، قصر چانگ دئوک، قصر دئوکسو و خانه های چوبی سنتی هانکوک اشاره کرد. بعد از گشت و گذار در تاریخچه سلطنتی شهر، گردشگران می توانند برای درک مدرنیت باورنکردنی شهر سئول به محله هایی مانند هونگ دائه بروند. به عنوان قلب هنری و خلاقیت شهر سئول، این منطقه جایی است که با بوتیک های زیبا، رستوران ها، کافه ها، نمایش های خیابانی و جاذبه های مدرن بسیاری مواجه خواهید شد.
5- راجستان، هند
راجستان
ایالت راجستان، یک منطقه بسیار خشک و بیابانی در شمال غرب هند است که از دیرباز به نام قلمرو پادشاهان و رنگ ها شناخته می شده است. بسیاری از کسانی که برای اولین بار به این منطقه سفر می کنند، گزینه اول سفر به منطقه جایپور است که با عنوان «شهر صورتی» شناخته می شود. این نام به خاطر ساختمان های سالمونی رنگ بخش قدیمی شهر به جایپور داده شده که در آن می توانید نظاره گر قصرهای ظریف و رنگارنگ، بازارهای شلوغ و قلعه معروف کهربایی باشید که در فهرست میراث باستانی یونسکو قرار گرفته است. شیرجه ای عمیق تر در راجستان می تواند شما را به شهر جودپور (شهر آبی)، اودایپور (شهر طلا) و منطقه حفاظت شده رانتامبور تایگر ببرد، جایی که ببرهای بنگال در آن حکمفرمایی می کنند.
6- سیم ریپ، کامبوج
سیم ریپ
هر ساله بیش از 2.5 میلیون نفر به شهر سیم ریپ در کامبوجیا می روند و هدف همه آن ها دیدن معبد مشهور آنگکور وات است. این معبد متعلق به قرن دوازدهم میلادی که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز قرار گرفته بخشی از یک مجموعه بزرگ است که نماد کشور کامبوج به شمار می آید. باسزه های خیره کننده و متمایز این مجموعه معبدی با برج های زیبا، حکاکی های حیرت انگیز و راهروهای سنگی بسیار چشم نوازش همان چیزی است که شاید باید در تابستان 2019 به دنبال آن باشید. همچنین با وجود پارک باستان شناسی آنگکور، می توانید به تماشای دو معبد شناخته شده دیگر نیز بروید: آنگکور توم و معبد بایون که هر دو در محاصره جنگلی انبوه قرار دارند. بعد از دیدن این معابد، گردشگران معمولاً به رستوران مجلل سیم ریپ می روند و در ادامه برای دیدار از دیگر معابد کمتر شناخته شده این منطقه از کامبوج اقدام می کنند. سفرهای جانبی دیگری مانند سفر به معبد صورتی بانتای سری با سازه های سنگ ماسه ایش یا معبد بنگ میلیا که متعلق به قرن دوازدهم میلادی است نیز می توانند گزینه های دیگر شما در طبیعت سرسبز و خیره کننده کامبوج باشند.

7- دیوار بزرگ و ژیان، چین

به عنوان یک شاهکار مهندسی باستانی، دیوار بزرگ چین یکی از جاذبه های گردشگری این کشور است که باید حتماً دید. این دیوار که طول آن از 1.500 تا 13.000 مایل برآورد شده است (روش های اندازه گیری متفاوت)، یک دیوار مستحکم در شمال غربی چین است که مانند یک ستون فقرات سنگی این منطقه را در می نوردد. در حالی که بخش های بازسازی شده ای مانند موتیانیو به راحتی در دسترس گردشگران قرار دارند اما رشته های فراموش شده این دیوار مانند جیانکو می توانند برای گردشگران بسیار وحشی و صعب العبور باشند. سفر به این بخش از دیوار بزرگ چین می تواند یک ماجراجویی فراموش نشدنی در گوشه های لرزان این دوار و برج های نگهبانی فراوان آن باشد که البته برای کوهنوردان باتجربه مناسب است. در ادامه تور گردشگری چین باید به ژیان اشاره کرد که در جنوب غربی پکن قرار داشته و یک شهر باستانی است که در روزگار اعتبار جاده ابریشم، پایگاه اصلی بازرگانان، شاعران و جنگجویان بوده است. می توانید به دوچرخه سواری بر فراز دیوارهای این شهر متعلق به دوره سلطنت سلسه مینگ بپردازید، از کوچه های باریک و طولانی منطقه مسلمان نشین شهر لذت ببرید و به تماشای جنگجویان مشهور تراکوتا بنشینید . به عنوان یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین مکان های تاریخی جهان، این مجسمه های سنگی برای محافظت از مقبره امپراطور خین شی هوانگ، موسس سلسله خین ساخته شده اند.

8-لوانگ پرابانگ، لائوس

عاشق زیبایی های لوانگ پرابانگ نشدن کار سختی است. این شهر به ثبت رسیده در آثار تاریخی یونسکو که روزگاری پایتخت سلسله لان خانگ بوده است را باید غذای روح گردشگران دانست. در این شهر در احاطه روخانه های مقدس و معابد طلایی، موبدان خرقه پوش و مدیتیشن بی صدا خواهید بود که آن را به بهترین گزینه گردشگری در تابستان پیش رو برای کسانی که به آرامش نیاز دارند تبدیل می کند. بعد از آن نوبت به غذاهای محلی می رسد. غذاهای لائوسی به تازگی و خوشمزگی مشهورند که بیشتر از محصولات و ترکیبات تازه محلی تهیه می شوند. محبوب ترین غذاهای این کشور، ماهی یا لاپ گوساله، خائو جی پاتای (ساندویچ های به سبک بانه می)، پائنگ پت (گوشت اردک فلفلی ترکیب شده با خون و روده و گیاهان دارویی) سوسیس های پر از گیاهان دارویی و گوشت خشک بوفالو هستند.
9- کیوتو، ژاپن
کیوتو

اگر چه توکیو قلب تجاری کشور ژاپن به شمار می آید اما کیوتو را باید مرکز تاریخی و فرهنگی این کشور زیبا دانست. کیوتو خانه بیش از 1.600 معبد و 17 جاذبه معماری به ثبت رسیده در فهرست تاریخی یونسکو است اگر نخواهیم از مناظر طبیعی و سرسبز آن که نمونه اش را تنها در کارت پستال ها می بینیم سخن بگوییم. از همه مهم تر به منطقه باستانی گیون در شهر باید اشاره کرد که می تواند گیشاهای با لباس ژاپنی کیمونو را در حال قدم زدن روی پل های آن دید در حالی که سرآشپزان ژاپنی با دقت و ظرافت خاصی غذاهای کایسکی چند منظوره خود را آماده می کنند و جالب تر از همه این که این واقعیت است که در برابر چشمتان قرار دارد و نه یک فیلم. گشتن تمامی معابد شهر ممکن است هفته ها، ماه ها و شاید سال ها طول بکشد اما مکان هایی که نباید در کیوتو از دید شما دور بمانند، معبد نانزن جی، مقبره فوشیمی ایناری تایشا و کینکاکو جی هستند که با باغ های زیبا و معماری سنتی و قدیمی خود شما را حیرت زده خواهند کرد. از دیگر جاذبه های قابل توجه شهر می توان به جنگل سحرانگیز ساگانو بامبو و زیارتگاه فوشیمی ایناری در بالای کوه ایناری که متعلق به قرن هشتم میلادی بوده و به خاطر دروازه های طاقدار پرتقالی خود شناخته می شود اشاره کرد.
10- مالدیو

مالدیو رمانتیک و دوردست، بهترین گزینه برای کسانی است که در تابستان به سراغ یک ماه عسل فراموش نشدنی هستند. این مجمع الجزایر در اقیانوس هند از 1.929 جزیره تشکیل شده و همواره آب و هوایی استوایی با دمایی نزدیک به 30 درجه سانتیگراد در تمام طول سال دارد، اگر چه باید در فصول بارش باران های موسمی که در ماه های ژوئن تا آگوست است از سفر به آن خودداری کرد. مالدیو بهترین مکان برای استراحت، ریلکس کردن، غواصی، موج سواری و جزیره گردی است. همچنین نباید نزدیک شدن به حیاط وحش دریایی بکر مالدیو را نیز از دست داد که بهترین تجربه در این زمینه را می توانید در خلیج هانیفارو و بلو هول که هر دو در جزیره مرجانی با آتول واقع شده اند داشته باشید. از حیات وحش دریای این منطقه از مالدیو می توان به کوسه های نهنگی، لاک پشت ها و ماهی های رنگارنگ مرجانی اشاره کرد.

زیباترین جزایر ژاپن
ادامه مطلب
امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر