لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> آشنایی با مهم ترین تکنولوژی های هتلی در سال های اخیر
آشنایی با مهم ترین تکنولوژی های هتلی در سال های اخیر

آشنایی با مهم ترین تکنولوژی های هتلی در سال های اخیر

با به وجود آمدن پیشرفت های جدید بر پایه ی نیازهای روزانه ، هتل های مدرن در سراسر جهان از لحاظ تکنولوژی در حال پیشرفت هستند . بیشتر این هتل ها هم اکنون از واقعیت مجازی ( برنامه آموزشی برای کارکنان و دادن اطلاعات مناسب به مشتری ) بعلاوه تکنولوژی های پوشیدنی ( وسایل الکترونیکی هوشمند ) ، ربات ها ، برنامه ی شبیه سازی گفتگو با کاربران انسانی یا برنامه های کاربردی هوش مصنوعی به هدف بهینه سازی خدمات ارائه شده به مشتریان خود که مشتاق استفاده از تکنولوژی های جدید هستند ، استفاده می کنند . تکنولوژی های هتل ها در حال تغییر صنعت هستند .
روند رو به رشد افزایش توقع مهمانان از خدمات هتل ها یکی از بزرگترین دلایل پیاده سازی تکنولوژی های جدید در بخش مهمان داری می باشد که با آگاهی از فرصت های تجاری مورد نیاز برای صنعت گردشگری ، این بخش نمی خواهد در رقابت های بین المللی عقب بماند .
افزایش سرمایه گذاری در بخش فناوری اطلاعات ، بخش هتل را طلایه دار صنعت جهانی قرار می دهد . اخیرا برای برآورده کردن انتظارات فنی مشتریان ، بخش مهمان داری عمدتا در سه حوزه سرمایه گذاری کرده است :

1. بهبود امنیت سایبری برای حفاظت از پرداخت ها و اطلاعات محرمانه مهمانان

اتصال امن که همه روزه مقادیر زیادی از اطلاعات حساس مشتریان از این طریق جابجا می شود، برای بخش هتل ضروری است . این بخش هم اکنون در حال بررسی راه حل هایی مانند پیاده سازی سیستم عامل هایی که اجازه ایجاد پروفایل های کاربری است تا اطمینان دهد که اتصال به شبکه امن است .
پروفایل کاربر را تایید می کند و شبکه قبل از دسترسی فرد ، مجوز این دسترسی را صادر می کند . ایجاد این پروفایل ها اجازه ترکیب خدمات مختلف هم برای کارکنان و هم برای مشتریان مانند ثبت نام وی آی پی و تبلیغات ویژه را فراهم می کنند .
علاوه بر این ، دسترسی یکپارچه تضمین می کند که خدمات یکسان و سیاست های امنیتی برای کاربران در کل هتل اعمال می شود ، بنابراین هر کسی می تواند هنگام حرکت از بخش سلامت و تناسب اندام تا اتاق های شخصی این امنیت یکسان را تجربه کند .

2. بهینه سازی تکنولوژی اتاق ها برای استفاده از اینترنت اشیا یا چیزنت (internet of things)
تکنولوژی هتلی

هدف این بخش به وجود آوردن خدمات جدیدی است که توسط دستگاه های موبایل کنترل می شوند . اینترنت اشیا ، در داخل اتاق ها و فضاهای مشترک قرار داده شده است تا به کاهش هزینه ها و بهبود خدمات مشتریان کمک کند .از سنسورهای هوشمند می توان برای کنترل مصرف انرژی استفاده کرد برای مثال با کاهش نور چراغ ها هنگام آفتابی بودن هوای بیرون یا با کمک به تشخیص موارد مورد نیاز به تعمیر قبل از تبدیل شدن به مشکل اساسی مانند چک کردن آب خروجی از دوش یا لوازم سوخته و از کار افتاده و یا لوله شکسته .

3. ارائه پهنای باند بیشتر
تکنولوژی هتلی

اینترنت بی سیم (wifi) هم برای مهمانان و هم برای کارکنان، اجازه دسترسی به اینترنت از هر مکان و هر دستگاهی و هم چنین لذت تجربه ای یکسان در هر کجا که باشند را فراهم می کند . به همان معنی ، داشتن اتصال اینترنت بی سیم مطمین و قوی همراه با پشتیبانی فنی برای مدیریت آن ، باعث می شود هتل دیدی کامل از منابع و امکانات خود داشته باشد که این امر سطح اثر متقابل با شبکه و هر برنامه ای که به صورت آنلاین کار می کند را بهبود می بخشد و در نتیجه خدمات خوبی به مشتریان ارائه می شود .
با اعمال تحلیلی هوشمندانه روی داده ها ، هتل ها اطلاعات مفیدی به دست می آورند : برای مثال ، مشتریان کجا بیشتر وقت خود را سپری می کنند ، ساعات اوج بازدیدها و یا چگونگی تشخیص اینکه آیا با مشتریان جدید سروکار دارند یا با مشتریانی که دوباره به هتل بازگشته اند .
اطلاعاتی که به این شکل گردآوری می شوند باعث توسعه خدمات شخصی و کمک به بهبود و بهتر شدن تجارب مشتریان در داخل هتل می شوند .
تنها با دانستن اولویت های مهمانان ، می توان رزرو هتل های احتمالی را پیش بینی کرد و بدون شک این کار عامل افزایش احتمال اقامت مهمانان در هتل و در نهایت تکرار مجدد اقامت آنان می شود .

آشنایی با اصطلاحات هتل ها
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر