لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> شگفت انگیزترین دره های جهان
شگفت انگیزترین دره های جهان

شگفت انگیزترین دره های جهان

اگر ما اهل تماشا باشیم جهان مملو از شگفتی های بی نظیراست، زمین و آسمان،کوه و دشت و جنگل هر یک گنجینه ای هستند که در خود زیبایی های بسیاری نهفته اند. بی شک دره ها نیز جزء بزرگ ترین و مهییج ترین شگفتی های طبیعت هستند و با انواع و شکل های مختلفی که دارند ما را به حیرت وامی دارند. آن ها می توانند مکانی پوشیده از گل و سبزه یا مکانی رازآلود و خطرناک باشند. بیشتر دره ها در اثر فرسایش زمین یا گسل و شکستگی به وجود آمده اند، اما در میان آن ها می توان دره های یخی، یخچالی، نمکی و آتشفشانی را نیز مشاهده کرد. هر کدام از این دره ها زیبایی خاص خود را دارند و با شکل و ساختار خود بخشی از تاریخچه ی زمین را برای ما نقل می کنند. با ما همراه باشید تا با شگفت انگیز ترین دره های جهان بیشتر آشنا شویم. ایران هتل با رزرو هتل های تهران همراه شماست.

گرند کنیون Grand Canyon
با این که گرند کنیون عمیق ترین و بزرگ ترین دره ی جهان نیست، اما می توان آن را یکی از مشهورترین و زیباترین دره های جهان به شمار آورد. چشم اندازهای این دره ی زیبا مسحور کننده و بی نظیر هستند و به همین دلیل آن را جزء عجایب هفتگانه ی طبیعی دنیا نیز به شمار می آورند. این دره ی ژرف که در ایالت آریزونای آمریکا واقع شده است، عمقی بیش از 1/8288متر دارد و میلیون ها سال پیش بر اثر عبور رودخانه ی کلرادو به وجود آمده است. دیواره ی فرسایش یافته ی دره ی گرند کنیون شامل چندین دره ی جانبی است، آن ها ترکیب زیبایی از رنگ های قهوه ای، زرد، قرمز و خاکستری را به نمایش می گذارند و نشانگر تاریخچه ی زمین شناسی گرند کنیون هستند.
1683280238 864 شگفت انگیزترین دره های جهان
دره تایگر لیپینگ جورج Tiger leaping Gorge vally
این دره یکی از عمیق ترین دره های جهان است و بین دو کوه جید دراگون و هابا واقع شده است. تایگر لیپینگ جزء شگفتی های طبیعی استان یون نان است و رود یانگ تسه از میان عبور می کند. بر اساس افسانه های قدیمی ببری از روی این رودخانه می پریده و به همین دلیل این دره تایگر لیپینگ یا جهش ببر نامیده شده است. دره ی تایگر لیپینگ به سه قسمت بالایی، میانی و پایینی تقسیم می شود و ژرفای عمیق ترین نقطه ی آن به 3790 متر می رسد. دره ی ژرف و زیبای تایگر لیپینگ مکان مناسبی برای ماجراجویی و پیاده روی است.
1683280238 544 شگفت انگیزترین دره های جهان
ال کامینیتو دل ری در اسپانیا El Caminito del Rey in Spain
دره ی ال کامینتو دل ری در کشور اسپانیا قرار دارد و با گذرگاه های باریک و وحشتناک خود یکی از خطرناک ترین دره های جهان به شمار می آید. مسیرهای متروک و دیواره های بلندی که در تمام این دره دیده می شوند، یکی از خطرناک ترین و صعب العبورترین راه های جهان را به وجود آورده اند. با این که پیمودن این مسیر بعد از سال 2000 ممنوع شده و هشدارهای زیادی در مورد این دره ی خطرناک داده شد، اما بسیاری از ماجراجویان و گردشگران به آن ها توجه نکردند و در این مسیر جان خود را از دست دادند.
1683280238 727 شگفت انگیزترین دره های جهان
دره ی آنتلوپ Antelope valley
بی تردید دره ی آنتلوپ زیباترین دره ی حفره دار دنیاست. این دره ی شگفت انگیز در نزدیکی page در منطقه ی Navajo Nation در ایالت آریزونای آمریکا واقع شده است. منطقه ی ناواهو به معنی جایی است که در آن آب از طریق سنگ ها عبور می کند. این دره ی زیبا که در اثر فرسایش و سیلاب شکل گرفته است، ترکیب بی نظیری از سنگ های صیقلی و رنگارنگ است که تابش نور خورشید آن را چشم نواز تر می کند. به همین دلیل عکاسان زیادی آن را به عنوان سوژه ی عکاسی خود برمی گزینند. دره ی آنتلوپ به دو بخش پایینی و بالایی تقسیم می شود. قسمت بالایی آن قابل دسترس تر است و در اثر تابش نور خورشید ترکیب زیبایی از نور و سایه و رنگ را پیش روی شما به نمایش خواهد گذاشت، قسمت پایینی دره چالش برانگیزتر است و احتمال جاری شدن سیلاب در آن هست. برای رسیدن به این قسمت باید از پله های فلزی تعبیه شده روی دیوارها استفاده کرد.
1683280238 123 شگفت انگیزترین دره های جهان
دره ی وایمیا Waimea valley
دره ی وایمیا بزرگ ترین دره ی اقیانوس آرام است و در جزیره ی کائوآئی هاوایی واقع شده است. نمای این دره ی حیرت انگیز، ترکیبی است از رنگ های قرمز، مسی، بنفش و خاکستری و رودخانه ی بزرگ وایمیا از آن عبور می کند. از آن جا که دره ی وایمیا شباهت بسیار زیادی به دره ی گرند کنیون دارد به گرند کنیون اقیانوس آرام ملقب شده است.
1683280238 493 شگفت انگیزترین دره های جهان
دره ی مهتاب آرژانتین Valley of the moon The
دره ی مهتاب در پارک ایالتی اسکی گوالاستو آراژانتین و در 300 کیلومتری پایتخت سن خوان واقع شده است. Valle de la Luna یا دره ی مهتاب به معنی جایی که شما ماه را قرار داده اید می باشد. شکل گیری سنگ های سفالی و رسوبات با رنگ ها، اشکال و لایه های مختلفی از مواد معدنی، تاریخ شکل گیری این دره را به دوره ی تریاس مرتبط می کند. این دره به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
1683280239 850 شگفت انگیزترین دره های جهان
دره ی واپیو Waipio Valley
دره ی واپیو در منطقه ی Hamakua هاوایی واقع شده است. هیچ کلمه ای قادر به توصیف چشم انداز زیبای این دره نیست و بسیاری از گردشگران شیفته ی تماشای طلوع و غروب خورشید در آن هستند. چشم انداز این دره ی بی نظیر چشم را از سمت ساحل و دره ای که در میان شیب های تند احاطه شده به سوی اقیانوس هدایت می کند.
1683280239 90 شگفت انگیزترین دره های جهان
دره ی وردون فرانسه verdon valley
دره‌ی شگفت‌انگیز وردون در جنوب شرقی فرانسه واقع شده است و زیباترین دره‌ی اروپا معرفی می‌شود. طول این دره 1402/24 کیلومتر و عمق آن در حدود 700 متر است. قدمت این دره ی آبی شگفت انگیز در حدود 200 میلیون سال است و زمان شگل گیری آن به دوره تریاس می رسد. از میان این اثر زیبای طبیعت رودخانه ی فیروزه ای رنگ وردون می گذرد. دره های عمیق و رودخانه ی آبی چشم نوازی که صخره های آهکی آن را دربرگرفته اند، مناظر بی نظیری هستند که گردشگران را از سراسر جهان به این نقطه می کشانند.
1683280239 103 شگفت انگیزترین دره های جهان
دره ی جیمسون Jamison Valley
دره ی جیمسون بخشی از رودخانه ی کاکس ریورCoxs است که با طول 12 کیلومتر در امتداد صخره های مرتفع ماسه سنگی در کوه های آبی Blue Mountains نیو سات ولز استرالیا واقع شده است. این منطقه با انبوهی از درختان اکالیپتوس احاطه شده است وآبشارهای زیادی در آن وجود دارد که بر زیبایی آن افزوده اند.
1683280239 804 شگفت انگیزترین دره های جهان
دره ی تن پیک Valley of the Ten Peaks
دره تن پیک در پارک ملی Banffآلبرتای کانادا قرار دارد و یکی از زیباترین مقاصد گردشگری کانادا محسوب می شود. شهرت جهانی این دره ی شگفت انگیز زیبا تنها به علت وجود ده قله ی آن نیست، بلکه وجود دریاچه ای فیروزه رنگ مورین است که آن را به چنین شهرتی رسانده است. کوچکترین قله ی این منطقه، کمتر از 3 کیلومتر ارتفاع دارد و گردشگران می توانند برای گردش در این دره یکی از مسیرهای پیاده روی را انتخاب کنند.

این خانه شناور کوچک در فلوریدا کیز یک بهشت واقعی قابل اجاره است
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر