لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> ارزان ترین خطوط هواپیمایی جهان
ارزان ترین خطوط هواپیمایی جهان

ارزان ترین خطوط هواپیمایی جهان

در سال ۱۹۷۸ آزادسازی قیمت خطوط هوایی در آمریکا آغاز شد که منجر به کاهش هزینه بلیط و خطوط هوایی ارزان قیمت شد. انقلاب آزادسازی قیمت ها به دهه ۱۹۹۰ در اروپا بر می گردد که طبق گفته شرکت هوایی ایزی جت، که دفتر مرکزی آن در فرودگاه لوتن لندن مستقر است، برای مسافران این امکان فرام شده تا “هزینه یک جفت شلوار جین” را برای سفر های هوایی پرداخت کنند. اگر در اروپا پرواز می کنید، این خطوط هوایی را که هزینه پایینی دارند، بررسی کنید. حتی می توانید در برخی از این خطوط هوایی یک صندلی ارزان قیمت از اروپا به آمریکا نیز تهیه کنید. شیراز علاوه بر مکان های بی نظیری که برای سیر و سیاحت دارد، هتل های خوب با قیمت مناسب را نیز در دسترس شما قرار می دهد. لیستی از بهترین هتل های شیراز را می توانید در وبسایت ایران هتل آنلاین تهیه کنید.

۱.خط هوایی نروژی
شرکت فورنبو که متعلق به نروژ است در سال ۱۹۹۳ تاسیس شد و سومین خط هوایی بزرگ ارزان قیمت در اروپا می باشد که دارای بیش از ۴۰۰ پرواز به بیش از ۱۳۰ مکان اروپا، آفریقای شمالی، خاورمیانه، تایلند، کارائیب و آمریکا می باشد. این شرکت برای پروازهای بین المللی خود از هواپیمای بویئنگ ۷۸۷ دریم لاینر استفاده می کند. در هنگام رزرو بلیت هواپیما، نروژ تقویم ارزان قیمت برای پرواز های خود مشخص می کند تا مسافران بتوانند بهترین قیمت ها را دریافت کنند.
۲. خط هوایی Wow
این شرکت ایسلندی ارزان قیمت، که بنیانگذار اصلی آن اسکیولی موگینسین می باشد در نوامبر ۲۰۱۱ پرواز خود را شروع کرد و در حال حاضر به ۳۰ مقصد در سراسر اروپا و آمریکای شمالی از جمله بالتیمور – واشینگتن، بوستون، سان فرانسیسکو، لس آنجلس، مونترال و تورنتو پرواز می کند. این شرکت در مسیرهای مربوط به شهرهای ساحلی شرقی از هواپیما های باریک پیکر ایرباس A321s استفاده می کنند در حالی که در پرواز های منتهی به شهرهای ساحلی غربی از هواپیما های پهن ییکر استفاده می کند. مسافران ایالات متحده باشند در صورتی که قصد سفر به اروپا را داشته باشند می توانند توقف رایگانی در پایتخت ایسلند نیز داشته باشند.
۳. ر
این شرکت هواپیمایی در سال ۱۹۹۵ توسط استلیوس هوجی یانو تاسیس شد. وی می خواست یک جایگزین برای خطوط هوایی بریتانیایی و سایر هواپیما های که پرچم کشورهای اروپا را حمل می کنند، ارائه دهد. این شرکت هوایی دارای بیش از ۸۰۰ مسیر پرواز به ۳۱ کشور با از بیش از ۲۵۰ جت ایرباس می باشد. این شرکت نزدیک به ۷۵ میلیون مسافر را در سال حمل می کنند که ۲۰ درصد از مسافران برای بیزینس و بیش از ۶۰ درصد آنها از به کشور های دیگر به انگلستان سفر می کنند.
۴. خط هوایی رایان
این شرکت ایرلندی اولین و بزگترین شرکت هوایی از لحاظ قیمت پایین است که در ایرلند و در سال ۱۹۸۵ و تنها با یک توربوپراپ جت شروع به کار کردکه تنها بین فرودگاه واترفورد وگاتویک لندن پرواز می کرد . یک سال بعد، این شرکت در رقابت با خطوط هوایی انگلیس و ایر لینگاس در مسیر لندن – دوبلین توانست موافقت دیگران را به دست آورد. این شرکت خود را به عنوان نسخه جدیدتر خطوط هوایی جنوب غربی دالاس معرفی کرد و همه پروازهای بوئینگ ۷۳۷ را هدایت می کند و به بیش از ۱۰۰ میلیون مسافر در سال در حال خدمت رسانی می باشد. این شرکت بخاطر قیمت بسیار پایین آن، از چک کردن و چمدان های قابل حمل گرفته تا صندلی، شناخته شده است.
۵. خط هوایی ویز ((Wizz
این شرکت بوداپستی، در ژوئن ۲۰۰۳ بنیان گذاری شد. تقریبا یک سال، اولین پرواز خود را آغاز کرد. یکی از بنیانگذاران آن، مدیر عامل سابق شرکت هوایی مالیو مجارستانی بود. این شرکت در حال حاضر پروازهایی در بیش ۵۰۰ مسیر هوایی از ۲۷ پایگاه با هواپیماهای ایرباس A320 و A321 ارائه می دهد. این شرکت به فرودگاه های کوچک و فرعی پرواز می کند تا هزینه های پایین در بر داشته باشد و به حدود ۲۰ میلیون مسافر در سال خدمات رسانی می کند. این شرکت از سوی مجله جهانی حمل و نقل هوایی به عنوان خط هوایی با ارزش سال ۲۰۱۶ نامگذاری شده است.
۶. خط هوایی فلای بی FlyBe))
این شرکت هواپیمایی بریتانیایی در سال ۱۹۸۵ و تحت عنوان خطوط ها وایی اروپایی جرسی شکل گرفت. این خط هوایی در سال ۲۰۰۰ به فلای بی تغییر نام داد و همچنین علامت تجاری آن نیز تغییر پیدا کرد. این شرکت خود را بزرگ ترین شرکت هوایی منطقه ای با ۲۳۲ مسیر پرواز به ۱۵ کشور می نامد و دارای 76 توربوپراپ و جت می باشد. این شرکت سطوح مختلفی از خدمات را در پرواز های خود ارائه می دهد و به مسافرانی که بلیط های “All In” را می خرند، نوشیدنی و اسنک های مجانی می دهد و همچنین دسترسی به سالن استراحت ویژه، صندلی های از قبل رزرو شده را برای آنها فراهم می کند.
۷. ایر بالتیک
این شرکت لیتوانیایی در سال ۱۹۹۵ تاسیس شد و در ابتدا متعلق به دولت لتونی بود. این شرکت خود را به عنوان ترکیبی از خطوط هوایی LCCs و قدیمی می داند که پروازهایی درون شبکه ای به اروپا، اسکاندیناوی، روسیه و خاور میانه انجام می دهد. این شرکت پرواز های کوچک که متشکل از ۲۵ هواپیمای توربوپراپ و جت می باشد سالانه حدود ۳ میلیون مسافر را جا به جا می کند.
۸. خط هوایی ویولینگ
این شرکت ارزن قیمت اسپانیایی در سال ۲۰۰۴ با پرواز به ایبیزا آغاز به کار کرد. این شرکت در حال حاضر به آفریقا، آسیا و اروپا پرواز می کند و به بیش از ۲۰ میلیون مسافر خدمات رسانی می کند. این شرکت متعلق به گروه هواپیمایی بین المللی است که همچنین صاحب خطوط هوایی بریتانیایی، ایبریا و ایر لینگوس می باشد و با هواپیماهای ایرباس A319, A320, و هواپیمای جت A321به پرواز می کند.

ساعت نجومی پراگ
ادامه مطلب

۹.پگاسوس ایرلاینز
این شرکت ارزن قیمت ترکی با سرمایه گذاری مشترک شرکت ایر لینگوس و شرکای دیگر در سال ۱۹۹۰ تاسیس شد. بعد از اینکه شرکت دیگری در سال ۲۰۰۵ به سرمایه گذاران آن پیوست، این شرکت برنامه پروازهای داخلی خود را آغاز کرد. این شرکت هوایی از بوئینگ ۷۳۷ و ایرباس A320s در پرواز های خود استفاده می کند. این خط هوایی تنها یک نوع سرویس دهی به همه مسافران خود ارائه می دهد و هزینه آن شامل انتخاب صندلی، غذای از قبل سفارش داده شده، چمدان و بلیط می باشد.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر