لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> شهرهای دیدنی استان چهارمحال و بختیاری
شهرهای دیدنی استان چهارمحال و بختیاری

شهرهای دیدنی استان چهارمحال و بختیاری

استان چهارمحال بختیاری یکی از کوهستان های فلات مرکزی کشورمان ایران است. این استان با استان های اصفهان، لرستان، خوزستان و استان کهگیلویه و بویر احمد هم مرز است. مرکز استان چهارمحال بختیاری شهرکرد است که با ارتفاع 2066 متر بلندترین مرکز استان ایران محسوب می شود. این استان موطن اصلی ییلاق عشایر بختیاری است و مردم آن به زبان های فارسی، ترکی قشقائی و گویش بختیاری سخن می گویند. استان چهارمحال و بختياری تاريخ كهنی دارد و یافته ها و آثار بدست آمده از آن، نشانگر پیشینه ی تاریخی این استان است.

اقلیم زیبای این منطقه پوشیده از کوه ها و دشت های دلنوازی است که گل ها و گیاهان رنگارنگ و پرنده های خوش آواز در آن جلوه گری می کنند. جاذبه های طبیعی و این استان مخصوصا در فصل بهار و تابستان باعث شده که این استان به یکی از زیباترین مقاصد گردشگری ایران تبدیل شود. با ما همراه باشید تا با جاذبه ها و شهرهای دیدنی این خطه از کشورمان بیشتر آشنا شویم. ایران هتل با رزرو آنلاین هتل های ایران در تمام سفرها همراه شماست.
شهرکرد
شهرکرد
شهرکرد، شهری با آب و هوای معتدل و سرد است. این شهر ییلاقی، طبیعتی زیبا و تاریخی کهن دارد و در گذشته دهکرد نامیده می شد، علاوه بر چشم اندازهای جذاب و مسحور کننده، این شهر از پیشینه ای کهن برخوردار است و قدمت آن به دوره ی ساسانیان و اشکانیان برمی گردد. بازدید از تپه های باستانی چند هزار ساله و دیگر آثار تاریخی و طبیعی آن گردشگران بسیاری را به برای سفر به این شهر دیدنی و کهن ترغیب می کند. جاهای دیدنی شهرکرد بسیارند و از آن جمله می توان مسجد اتابکان، قلعه ی چالشتر، مسجد جامع، حمام خان شهرکرد، پارک ملی تنگه صیاد، موزه ی باستان شناسی شهرکرد، قلعه ی شمس آباد، قلعه ی دزک، شیر سنگی، پل خراجی، خانه ی ستوده ی چالشتری، امامزاده حلیمه و حکیمه خاتون را برشمرد. شما می توانید با رزرو آنلاین هتل پارسیان آزادی شهرکرد با آسودگی خاطر در این شهر تماشایی اقامت کنید.
بروجن
بروجن
بروجن شهر چشم اندازها و مناظر بکر طبیعی و سرزمین تالاب‌ها و چشمه‌های بی نظیر می باشد. این شهر که در شرقی‌ترین نقطه استان چهارمحال بختیاری و 60 کیلومتری شهرکرد واقع شده از مهم ترین قطب‌های گردشگری این استان است. بروجن مرتفع ترین شهر ایران و بام ایران محسوب می شود و چشمه ی آب سفید آن که از کوه سبز سرچشمه می گیرد یکی از بی نظیرترین چشمه های دنیاست. از جاذبه های گردشگری آن می توان به گردشگاه چشمه سیاسرد، تالاب گندمان، تالاب چغاخور، هفت چشمه و چهار بازار، بقعه ی امامزاده حمزه علی، روستای سر پیر، موزه ی مردم شناسی، تنگ وستگان و پل مصلی اشاره کرد. شما می توانید با رزرو هتل بام بروجن از سفر و اقامت در این شهر زیبا لذت ببرید.
لردگان
لردگان
یکی از شهرهای زیبا و دیدنی استان چهار محال بختیاری لردگان است. این شهر با جاذبه های طبیعی و بی همتای خود مانند بهشت گمشده ای است که گردشگران را مجذوب خود می کند. آبشار آتشگاه لردگان با طول 3 کیلومتر در 40 کیلومتری آن قرار دارد و چشمه ی برم گردشگاه و چشم انداز زیبایی را در آن به وجود آورده است. از دیگر مکان های گردشگری آن می توان به پارک جنگلی پروز، منطقه ی جنگلی لردگان، بقعه ی امامزاده ی روستای شهسوار، آبشار معدن، تنگ زندان، تپه ی کندر، آبشار کرودی کن، منطقه بارز و شوارز و چشمه ی سنگان اشاره کرد. برای سفر و بازدید از این شهر و منطقه ی زیبا می توانید هتل زاگرس لردگان را رزرو کنید.
هشفجان
هشفجان
هشفجان شهری در استان چهارمحال و بختیاری است که در بخش مرکزی و 15 کیلومتری جنوب غربی شهرستان شهرکرد و در دامنه‌ی رشته کوه جهان‌بین قرار گرفته است. تاریخ این شهر باستانی براساس سفالینه‌ها و ابزارهای سنگی ابتدایی کشف شده بر روی تپه‌های باستانی به 9000 سال قبل و به دوران نوسنگی باز می گردد. نام شهر هشفجان از نام پادشاه پیشدادی هوشنگ گرفته شده است. این نام در ابتدا هوشنگیان و پس از آن هوشنگان و در نهایت هشفجان بوده است. آثار دیدنی این شهر کهن عبارتند از: کتیبه گر نوشته هشفجان، گورستان تاریخی بزلر، گردشگاه چشمه زنه، غار جهان بین، چشمه ی وقت و ساعت هشفجان، کوه جهان بین و آجر نوشته عیلامی میانه. بی تردید رزرو اقامتگاه بوم گردی هزار چشمه هشفجان سفر شما را با لذت و آسودگی خاطر بیشتری همراه خواهد کرد.
کوهرنگ
کوهرنگ
شهرستان کوهرنگ یکی از شهرهای استان چهارمحال و بختیاری است. مرکز این شهرستان، شهر چلگرد است. شهرستان کوهرنگ به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی فراوان و چشمه‌های جوشان، یکی از مقاصد گردشگری ایران به شمار می آید و اردیبهشت ماه که فصل دلبری لاله های واژگون آن است بهترین زمان سفر به این منطقه می‌باشد. از دیدنی های این منطقه بهشتی می توان به چشمه ی دیمه، آبشار شیخ علیان، چشمه ی کوهرنگ، روستای سر آقا سید، غار یخی چما، پیست اسکی کوهرنگ و کمپ عشایری کوهرنگ اشاره کرد. برای اقامت در این شهر دلپذیر می توانید هتل کوهرنگ شهرکرد را رزرو کنید.
کیان
کیان
شهر کیان، شهری است باستانی با طبیعت زیبا، این شهر که قدمتی بیش از 700 سال دارد در گذشته شله زر و شهر سرخ لار نام داشت به مرور زمان این نام به شهرک و سپس به کیان تغییر یافت. در شهر کیان به دلیل قدمت زیاد و تاریخچه ای کهن، جاذبه ها و مکان های تاریخی بسیاری وجود دارد که هر کدام داستان و سرگذشتی را از این شهر روایت می کنند. گورگای تپه، روستای سرآقا سید، امامزاده شاهزاده عزیزالله، پارک قزل حصار، موزه ی مردم شناسی، مسجد جامع محمد علی بیگ و تپه سراب. هنگام سفر به این شهر تاریخی می توانید در اقامتگاه بوم گردی ارگ کیان اقامت کنید.
اردل
اردل
اردل یکی از شهرستان های استان چهارمحال بختیاری است و مرکز آن نیز شهر اردل می باشد که در بخش مرکزی این شهرستان واقع شده است. اردل را می توان سرزمین چشم اندازها، مناظر طبیعی و آبشارهای پرآب و زیبا نامید. اردل از گذشته‌های دور، یکی از مراکز ییلاقی و اسکان عشایر ایل هفت لنگ بختیاری بود و مردم آن دارای گویش، موسیقی و آداب بختیاری هستند. آبشار زرد لیمه، آبشار و دره ی عشق، منطقه ی جنگلی اردل، شوران آبسرده، کاروانسرای شلیل، روستای کاوند درویشان، روستای لندی، رودخانه ی بازفت، رودخانه ارمند، چشمه ی سرخون، آبشارهای بهشت آباد، قلعه ی ابوالقاسم خان اردل، پل خدا آفرین، پلکان باستانی دژپات و مقبره ی خوانین بختیاری از جاذبه های شهر اردل هستند. برای دیدن جاذبه های گردشکری اردل می توانید در هتل جهانگردی شهرکرد اقامت کنید.
فارسان
فارسان
در شمال غرب و غرب استان چهارمحال بختیاری شهری که شهر جنگاوران و سوارکاران بختیاری است قرار گرفته است. فارسان در لغت به معنای سوار یا صاحب است. بنا بر روایت ها به علت تبحر مردمان این سرزمین در سوارکاری این منطقه فارسون به معنای اسب سواران نام گرفت و این نام به مرور زمان به فارسان مبدل شد. فارسان سرزمینی ییلاقی است که در مکانی مرتفع واقع شده و چشمه ‌سارها و چشم‌اندازهای بی همتا آن را به شهرت رسانده اند. غارهای سراب بابا حیدر، آقا سید عیسی، پیر غار، رودخانه بازفت از جاذبه های طبیعی آن هستند. این منطقه علاوه بر جاذبه‌های طبیعی دارای آثار تاریخی نیز هست که از آن جمله می‌توان به قلعه‌های سردار اسعد، دهناش، چم قلعه و کتیبه پیر غار مشروطیت اشاره کرد. برای سفر به این منطقه ی بی نظیر می توانید هتل جهانگردی شهرکرد یا هتل پارسیان آزادی شهرکرد را رزرو کنید.
بن
بن
شهرستان بن یکی از شهرستان های زیبای استان چهارمحال بختیاری است. مرکز این استان شهر بن است، شهری با مناطق دیدنی و جذاب که به دلیل داشتن مناطق گردشگری و متبرک همواره گردشگران را جذب می کند. شهر بن به دلیل مجاورت با آبگیر زیبای گرداب، رودخانه و سد از مراکز مهم گردشگری ایران به شمار می رود. نام این شهر در گذشته بین بوده و به احتمال زیاد به علت استقرار جنگجویان ترک در آن، به معنای هزار جنگجو بوده است. مکان های گردشگری شهر بن عبارتند از: گرداب بن، ساحل دریاچه ی سد زاینده رود، امامزاده بارده، امامزاده سید بهاء الدین، امامزاده سید احمد معروف به بابا پیر احمد، سد خاکی شیخ شبان، کوه افغان بن و بقایای باقی مانده از حمله افغان ها
برای سفر به این منطقه و دیدن شهر زیبای بن می توانید در اقامتگاه های بوم گردی چهار محال بختیاری یا هتل جهانگردی شهرکرد اقامت کنید.
سامان
سامان
سامان یکی از شهرهای استان چهارمحال و بختیاری است و مرکز شهرستان سامان می باشد. شهر سامان در فاصله 22 کیلومتری شمال شرقی شهرکرد قرار دارد. جاهای دیدنی این شهرستان روستاهای حاشیه ی زاینده رود است که پل‌های زیادی بر روی آن قرار دارند، از جمله پل تاریخی زمان خان، پل کوهکش، پل هوره، پل ایل بیگی، پل کاهکش، پل چلوان، پل چم نار و چم خرم. این پل های تاریخی و زیبا بر روی زاینده رود خروشان بنا شده اند و تاریخی بودن و معماری خاص آنها در کنار رودخانه ی زاینده رود، جاذبه های گردشگری بسیار چشم نوازی را در این منطقه فراهم کرده است.همچنین روستاهای بدون کوچه ی یاسه و روستای سواد جان با دالان های سرپوشیده از جاذبه های دیگر شهرستان سامان هستند. شما می توانید برای سفر و تماشای دیدنی های این شهر دلپذیر در اقامت سرا تلفن خانه سامان اقامت کنید.

بردگوری کوهرنگ چهارمحال و بختیاری، یادگاری از قرن های گذشته
ادامه مطلب

4/5 - (4 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر