لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> هر آنچه كه بایستی در مورد بهترین شركت های هواپیمائی جهان بدانیم
هر آنچه كه بایستی در مورد بهترین شركت های هواپیمائی جهان بدانیم

هر آنچه كه بایستی در مورد بهترین شركت های هواپیمائی جهان بدانیم

یك مرتبه دیگر شركت هواپیمائی ایرنیوزلند به عنوان بهترین شركت هواپیمائی سال برگزیده شد. این پنجمین جایزه متوالی پیشگام ترین شركت هواپیمائی این كشور می باشد. هیئت تحریریه وب سایت مزبور چهار ممیز صنعتی و دولتی بزرگ و بین المللی را برای این ارزیابی همراه با 9 معیار كلیدی از جمله عمر ناوگان، رتبه بندی نظرات مسافران، سوددهی، نرخ سرمایه گذاری و محصولات كلیدی قابل ارائه به كار گرفتند و نتایج تمام این ارزیابی ها و معیارها منجر به قرار گرفتن شركت هواپیمائی ایرنیوزلند در جایگاه برترین شركت هواپیمائی جهان گردید.
10 شركت حاضر در این ارزیابی و برتر به این شرح می باشند: كانتاس، سنگاپور ایرلاینز، اتحاد ایرلاینز، ویرجین استرالیا، امارات، ایركانادا، كُریئن ایر، ویرجین آتلانتیك، وست جت و نروجیان. با مطالعه ویژگی های هر كدام از این شركت های هواپیمائی می توانید هوشمندانه سفر كنید.
شركت هواپیمائی ایرنیوزلند به خاطر ركوردشكنی هایش در زمینه عملكرد مالی، نوآوری های درون پروازی فوق العاده، ایمنی پرواز، پیشگامی در زمینه محیط زیست و انگیزش نیروی كار به عنوان شركت برتر انتخاب گشته است. این ناوگان تعهد شدیدی به داشتن یك ناوگان جدید داشته و بر روی محیط زیست متمركز است. داوران در این باره گفتند كه: “این شركت هواپیمائی در تمامی معیارهای ما رتبه یك را به خود اختصاص داد كه این یعنی یك عملكرد استثنایی”.
این شركت شدیداً در تلاش است تا بهترین تجربه را برای مسافران خود در پروازهای طولانی مدت فراهم آورد. مسافران كلاس پروازی اكونومی می توانند بلیط یك ردیف سه تایی از صندلی ها را با عنوان اسكای كوچ (كاناپه آسمانی) كه از جمله آپشن های معروف این شركت است را خریداری نمایند و از آنها برای استراحت و یا فضایی برای بازی كودكان استفاده نمایند. از مسافران با غذا و نوشیدنی پذیرایی می شود و همچنین این امكان وجود دارد كه وعده های غذایی را از قبل سفارش دهند. برای كسانی كه نیازمند فضای بیشتری هستند، این شركت كلاس پریمیوم اكونومی را ارائه می دهد، به طوری كه فضای موجود 41 اینچ، 9 اینچ مخصوص كج كردن پشتی، عرض صندلی 3/19 اینچ و همچنین دسته ای با عرض 5 اینچ از جمله مشخصات صندلی های این نوع كلاس پروازی می باشند. غذای مخصوص و منوی نوشیدنی ها، پذیرش ویژه و جعبه امكانات (كیت وسائل همراه) از دیگر ویژگی های این كلاس پروازی به شمار می روند.
مسافران كلاس پروازی بیزینس پریمیوم به صندلی هایی با پهنای 22 اینچ و دسته ای چرمی دسترسی دارند كه قابلیت تبدیل شدن به یك تختخواب 6 فوت و 5/7 اینچی را داشته و تشكی از جنس پلی اورتان،‌ مخمل و چند بالش از دیگر متعلقات آن می باشند. وعده های غذایی توسط سرآشپز مایكل مردیث و سرآشپز پیتر گوردون تهیه می گردند. همچنین پذیرش ویژه، چمدان رایگان و امكان استفاده از سالن استراحت شركت هواپیمائی ایرنیوزلند از دیگر امكانات به شمار می روند.
شركت هواپیمائی كانتاسِ استرالیا در جایگاه دوم قرار گرفته و شركت سنگاپور ایرلاینز برای دومین سال پیاپی در جایگاه سوم باقی ماند. هر دو شركت مذكور به خاطر گسترش ناوگان پروازی خود به وسیله هواپیماهای بوئینگ 787 و ایرباس اِی. 350 و همچنین تعمیرات اساسی ناوگان داخلی، مورد تمجید قرار گرفتند.
خط هوایی بوئینگ 787 شركت هواپیمائی كانتاس دارای 236 صندلی در سه كابین بدین شرح می باشد: سوئیت بیزینس كه مسافران آن را “مینی فرست كلاس” نام گذاری كرده اند، صندلی نسل جدید پریمیوم اكونومی و یك صندلی شدیداً بهبود یافته اكونومی همراه با كمد اضافی و تجهیزات شارژ دستگاه های الكترونیكی همراه. غذا را شركت راكپول كه یك شركت استرالیایی متشكل از 60 رستوران و 16 برند غذاخوری است، تهیه می نماید.
كلاس پروازی پریمیوم اكونومی در یك پیكربندی 2-4-2، صندلی هایی دارد كه عرض آنها 5/19 اینچ، فضای جلوی صندلی 38 اینچ و فضای خم كردن صندلی آن 8 اینچ می باشند. برای راحتی مسافران نشسته بر روی صندلی های میانی، دسته هایی عریض تعبیه گشته اند. همچنین یك جای استراحت برای پا و بالشتكی برای ساق پا تعبیه گردیده و یك پتوی پریمیوم و بالشی بزرگ در دسترس می باشد. كلاس پروازی جدید بیزینس دارای یك صندلی 28 اینچی است كه قابلیت تبدیل شدن به یك تختخواب 78 اینچی را دارد. فرست كلاس جدید این شركت دارای سوئیت های صندلی با فضای جلویی 81 اینچ و عرض 35 اینچ می باشد كه به یك تختخواب كامل مبدل می شود.
سوئیت های مشهور این شركت هواپیمائی یك كابین اختصاصی را به مسافران ارائه می دهد كه درب كشویی و پنجره های مخصوص به خود را دارا است.
شركت هواپیمائی ویرجین استرالیا به خاطر كلاس بیزینس جدید آن، رده چهارم را كسب نمود، كلاس پروازی مشتمل بر یك صندلی با قابلیت تبدیل شدن به تختخواب 80 اینچی همراه با بالش های لوكس مخملی، پیژامه و یك كیت امكاناتی به نام ماندارینا داك دارای محصولات بهداشتی REN‌ می باشد. غذاها و نوشیدنی های فوق العاده ای در منوی بیزینس وجود دارند كه توسط سرآشپز معروف استرالیایی، لوك مانگان تهیه شده اند و همچنین نوشیدنی های فرح بخشی در یك اتاق با ظرفیت 10 نفر ارائه می گردند.
میهمانان ویژه بر روی صندلی هایی می نشینند كه دارای فضای اضافه برای پاها بوده و انواع سرگرمی های داخل پروازی و غذا و نوشیدنی هایی عالی و تهیه شده توسط سرآشپز لوك مانگان در دسترس آنها می باشد. مشتریان كلاس پروازی اكونومی غذا، نوشیدنی و سرگرمی های درون پروازی رایگان دریافت می نمایند.
داوران، محصول و خدمات درون پروازی شركت هواپیمائی ویرجین آتلانتیك را با عنوان “یك پیشرو پاكیزه” خطاب كردند. صندلی های ردیف بالای این شركت با بِیس اصلی فعالیت در لندن، دارای پهنایی معادل 22 اینچ بوده و با زدن تنها یك دكمه، قابلیت تبدیل شدن به یك تختخواب با عرض 33 اینچ و درازای 6 فوت و 6 اینچ را دارد و همراه با آن یك سوئیت ویژه خواب و یك بسته امكاناتی را در اختیار مسافر قرار می دهد. این شركت وعده های غذایی سفارشی، چای بعدازظهر و یك منوی غذایی متنوع را در اختیار مشتریان قرار داده است. همچنین یك كافه درون پروازی نیز برای معاشرت های اجتماعی مهیا گردیده است. این شركت اولین شركت ارائه دهنده كابین مسافری در كلاس پروازی پریمیوم اكونومی نام گرفته است. این كابین دارای صندلی هایی می باشد كه عرض آنها 21 اینچ و فضای مقابل آنها 38 اینچ بوده و یك دسته و یك پشت سری نیز از دیگر متعلقات به شمار می روند.
همچنین یك فرآیند ترانزیت و جابجایی چمدان عالی و وعده های غذایی ارتقا یافته از دیگر امكانات این كلاس پروازی قلمداد گردیده اند. كلاس پروازی اكونومی دارای امكاناتی از قبیل سه وعده غذایی، نوشیدنی های رایگان و یك بسته امكانات همراه است.
شركت هواپیمائی اتحاد ایرویز به خاطر نقش پیشگامانه آن در ارائه یك “محصول باشكوه” در تمام كلاس های پروازی مورد تحسین قرار گرفته است. این محصولات و خدمات سوئیت معروف رزیدنس در ناوگان A380 را نیز در بر دارد. سوئیت مورد بحث دارای یك اتاق نشیمن، اتاق خواب های جداگانه و حمام است كه در همه آنها خدمتكاران آموزش دیده مشغول كار هستند. خدمات فرست كلاس این شركت، كه آپارتمان نامیده می شود، دارای یك صندلی دسته دار بزرگ و چرمی و چند تختخواب و همچنین درب های شخصی و دسترسی به یك حمام مجهز به دوش است. پرواز بیزینس كلاس دارای صندلی تختخواب شو، كمد مخفی، میز ناهارخوری و یك صندلی جداگانه بزرگ است كه می توان برای لپ تاپ و دیگر متعلقات شخصی هنگام غذا خوردن از آن استفاده نمود.
مسافران كلاس كوچ بر روی صندلی هوشمند این شركت می نشینند، صندلی كه دارای یك پشت سری دارای استراحتگاه شانه و نیز یك فضای پا و فضای خم شدن پشتی است تا پرواز راحتی را تجربه نمایید.
داوران در قرار دادن شركت نیپون ایرویز در جایگاه هفتم، توضیح داده اند كه چگونه این شركت به عنوان بهترین شركت ژاپنی فعالیت می نماید. مسافران فرست كلاس در یك كابین اختصاصی مربعی شكل به صندلی تختخواب شو دسترسی دارند. این تختخواب دارای یك روتختی، تشك بادی، بالش و پتوی ساخته شده از كتان ارگانیك و ترمه همراه با یك لباس خواب بافتنی می باشد. امكان انتخاب غذای ژاپنی و یا غربی و نوشیدنی های متنوع وجود دارد. در بیزینس كلاس، مسافران می توانند بر روی یك صندلی كاملاً تخت كه به راهرو و تسهیلات مربوط به تختخواب ها دسترسی دارد بنشینند.
فضای مقابل صندلی در كلاس پروازی پریمیوم اكونومی 38 اینچ بوده و دارای دسته ویژه استراحت پا می باشد.
داوران به این موضوع كه شركت هشتم در لیست یعنی شركت كُریئن ایر، چگونه تبدیل به برترین شركت این كشور شده نیز اشاره كرده اند. محصول فرست كلاس این شركت دارای سوئیتی به نام كاسماس با یك صندلی به طول 80 اینچی، عرض 24 اینچ و 83 اینچ فاصله مابین صندلی ها می باشد. از مسافران با منوهای غربی، چینی، ژاپنی و كره ای سنتی و نوشیدنی های عالی پذیرایی می شود. همچنین یك كیف امكانات با برند DAVI در اختیار آنها است. كلاس پروازی پرستیژ بیزینس دارای صندلی با عرض 21 اینچ و 75 اینچ فاصله بین ردیف ها و نیز دسترسی مستقیم و اختصاصی به راهرو می باشد.
عرض صندلی های كلاس پروازی بیزینس 21 اینچ و فاصله بین ردیف ها 75 اینچ همراه با دسترسی مستقیم و اختصاصی به راهر
رتبه های 9 و 10 یعنی شركت های كاثای پاسفیك ایرویز و ژاپن ایرلاینز به خاطر تعالی عملیاتی و حرفه ای گری مورد تمجید قرار گرفتند و به آن دو لقب مورد احترام ترین شركت های هواپیمائی جهان داده شد. شركت كاثای پاسفیك یك سوئیت فرست كلاس دارد كه دارای یك صندلی چرمی نرم و پشتی دار است كه به آسانی قابل تنظیم است و دارای یك دستگاه ماساژ داخلی نیز می باشد. این صندلی تبدیل به یك تختخواب با تشك ضخیم و رو تشكی مخملی،‌ بالش و كوسن می گردد. وعده های غذایی شامل غذاهای هنگ كنگی و چینی بوده و نوشیدنی های متنوع را نیز در بر می گیرد.
كلاس پروازی بیزینس دارای صندلی هایی است كه مناسب نشسن و خوابیدن هستند و همچنین یك درب كشویی برای حفظ حریم شخصی تعبیه گردیده است. كلاس پریمیوم اكونومی صندلی هایی دارد كه فضای خم شدن پشتی آن 8 اینچ بوده و فضای پاها بیشتر از حد معمول می باشد، همچنین پایه استراحت ساق پا و پایه چرمی برای استراحت پا و پشت سری و غذاها و نوشیدنی های ویژه از دیگر امكانات این كلاس پروازی به شمار می روند.
ژاپن ایرلاینز دارای درب های اختصاصی كشویی برای سوئیت های فرست كلاس هستند، صندلی هایی كه عرض آنها 23 اینچ است و به یك تختخواب 80 اینچی تبدیل شده و كمدهای زیاد و روكش های سفارشی از متعلقات آن است. مسافران می توانند بین غذاهای ژاپنی و غربی كه توسط سرآشپزهای شركت BEDD تهیه می شوند، همراه با برخی نوشیدنی های عالی انتخاب نمایند. سوئیت اسكای در كلاس پروازی JAL بیزینس دارای تختخواب و دسترسی شخصی به راهروهای جداكننده از هر صندلی می باشد.
مسافران در كلاس پروازی پریمیوم اكونومی به صندلی با فضای جلوی 38 اینچی و دسته های بزرگ و پشت سری های منعطف دسترسی دارند.
دیگر برندگان این ارزیابی ها
وب سایت AirlineRatings در طبقه بندی های مختلف شركت های دیگری را نیز انتخاب نمودند؛ چراكه تجارب فوق العاده ای را به مسافران خود ارائه می دهند.
بهترین فرست كلاس: سنگاپور ایرلاینز
بهترین بیزینس كلاس: ویرجین استرالیا
بهترین پریمیوم اكونومی: ایر نیوزلند
بهترین كلاس اكونومی: كُریئن ایر
بهترین كادر پروازی: سنگاپور ایرلاینز
بهترین كترینگ: كانتاس
بهترین سالن های استراحت: كانتاس
بهترین سرگرمی های درون پروازی: امارات
بهترین كلاس داخلی (بومی): كانتاس
بهترین شركت هواپیمائی منطقه ای سال: آئجین ایرلاینز
بهترین شركت هواپیمائی بهبود یافته: تیانجین ایرلاینز
بهترین شركت با هزینه های بسیار پایین: ویت جت ایر
بهترین شركت برای پروازهای طولانی: اتحاد (خاورمیانه / افریقا)، كُریئن ایر (آسیا / اقیانوسیه)، ویرجین آتلانتیك (اروپا) و ایر كانادا (امریكا).
بهترین شركت با هزینه پایین: وست جت (امریكا)، ‌اسكوت (آسیا / اقیانوسیه) و نروجیان (اروپا).

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
چگونه از مواجه شدن با تاخیر پرواز جلوگیری کنیم
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر