لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> 10 تا از رنگارنگ ترین هواپیماهای جهان
10 تا از رنگارنگ ترین هواپیماهای جهان

10 تا از رنگارنگ ترین هواپیماهای جهان

شركت های هواپیمائی در سراسر جهان هزینه های هنگفتی را صرف امور مربوط به رنگ آمیزی ناوگان خود – اصطلاحاً جامه هماهنگ ناوگان – می نمایند. همچنین به منظور انجام امور
تبلیغاتی با برخی از شركت ها و یا مراسم ها مشاركت می نمایند و به این وسیله طرح های ویژه ای را بر روی ناوگان خود خلق می كنند. در این مطلب 10 طرح رنگی روی هواپیما كه توجهات بسیاری را به خود جلب نموده اند ارائه خواهند گردید – و بله، كاراكتر كارتونی هِلو كیتی هم یكی از همان طرح هاست.
با مراجعه به وب سایت های رزرو آنلاین هتل می توانید اطلاعات جالبی در خصوص شركت های هواپیمائی فعال در ایران و معانی مربوط به لوگوی رسمی آنها نیز كسب نمایید.
1. شركت هواپیمائی وست جت

شركت كالگری با بیس فعالیت آن در كانادا و هزینه های پروازی پایین، از دومین طرح ویژه روی ناوگان هوایی خود در تاریخ 18 اكتبر سال 2015 رونمایی نمود. انجام طراحی مزبور روی هواپیمای بوئینگ 737 این شركت به منظور تجلیل از فیلم معروف شركت دیزنی یعنی “یخ زده” انجام گردید. بر روی قسمت دُم هواپیما تصاویری از دو خواهر این فیلم یعنی پرنسس آنا و كوئین السا دیده می شوند. بدنه آن منقش به تصویری از مرد برفی این فیلم، یعنی اولاف می باشد كه در كنار ساحل در حال خوش گذرانی است. این طراحی و رنگ آمیزی 21 روز به طول انجامید به طوری كه تیمی متشكل از 6 نقاش هر روز هفته در شیفت های 12 ساعته مشغول فعالیت بودند. این گروه از 23 رنگ مختلف و در مجموع 5/643 لیتر برای این پروژه استفاده كردند. مواد مخصوصی هم به منظور اضافه كردن درخشندگی طرح به هنگام حركت هواپیما به رنگ ها اضافه گردیدند و ذكر این موضوع خالی از لطف نیست كه شركت هواپیمائی وست جت یك هنرمند حوزه آبرنگ را نیز به كار گرفت تا بر روی جزئیات اطراف تصاویر خورشید، آب و قلعه كارهای تكمیلی را انجام دهد.
2. شركت هواپیمائی ساوث وست ایرلاینز

در روز پانزدهم از ماه آوریل سال 2015، این شركت كه بِیس اصلی فعالیت آن در شهر دالاس قرار دارد، به منظور گرامی داشت بیش از 30 سال فعالیتش در این ایالت، طرحی با نام میسوری وان را بر روی ناوگان خود اضافه كرد. یك هواپیمای بوئینگ 700-737 بر اساس برداشتی كه یك هنرمند از پرچم ایالت میسوری داشت، رنگ آمیزی گردید. این نهمین طرح ایالتی ویژه ای است كه از زمان طراحی طرح روی هواپیمای شركت هواپیمائی لون استار در نوامبر سال 1990 به منظور گرامی داشت تگزاس، طراحی و رنگ آمیزی شده است. از دیگر طرح های ایالتی می توان به آریزونا وان، كالیفرنیا وان، كلورادو وان، فلوریدا وان، ایلینویس وان، مریلند وان، نوادا وان، ‌نیو مكزیكو وان و تنِسی وان اشاره كرد.
3. شركت هواپیمائی ایر نیوزلند

به گفته ی اتحادیه اروپا شرکت های هواپیمایی ملزمند تا تغییر در ساعت پرواز را به مسافران اطلاع دهند
ادامه مطلب

به دلیل فیلمبرداری فیلم “هابیت” در كشور زلاندنو به كارگردانی كارگردان بومی این كشور، سِر پیتر جكسون، پیشروترین شركت هواپیمائی این كشور، تصاویری از این فیلم را بر روی بدنه ناوگان خود اضافه نمود. بنابراین اولین هواپیمای بوئینگ 300-777 ای. آر. این شركت منقش به تصاویری از مجموعه اول از سری فیلم های این كارگردان به نام “هابیت: یك سفر غیرمنتظره” گردید كه بر اساس داستان كتاب های پرطرفدار جِی. آر. آر. تولكِین ساخته شده بود. این شركت طراحی و رنگ آمیزی این هواپیما را با همكاری كارگاه وِتای جكسون به مدت 6 روز و با 400 انسان – ساعت كار، به پایان رساند.
4. شركت هواپیمائی ایوا ایر

این شركت با بِیس عملیاتی در تایپی تایوان، اولین بار با شركت ژاپنی سانریو به منظور طراحی و رنگ آمیزی هواپیمای ایرباس A330-200 خود با طرح فانتزی و كارتونی سلام كیتی (هِلو كیتی) در اكتبر سال 2005 همكاری نمود. یك هواپیمای جت دیگر نیز در سال 2006 به این پروسه اضافه شد. جت اول در سال 2009 از رده خارج گردید، اما این شركت هواپیمائی سه طرح جدید – هِلو كیتی با ستاره های سحرآمیز، هِلو كیتی سیب ها را دوست دارد و هِلو كیتی در نقاط مختلف جهان – را در سال 2011 به منظور گرامیداشت 20 سال فعالیتش در زمینه خدمات هوانوردی بر روی سه جت ایرباس A330-300 جدید خود رنگ آمیزی نمود.
5. شركت هواپیمائی كانتاس

برترین شركت فعال در حوزه هوانوردی در كشور استرالیا در یك همكاری با یك شركت بومی طراحی به نام بالارینجی، كار طراحی مجموعه های هنری پرنده خود را به انجام رساند. شركت كانتاس تحت این همكاری، چهار هواپیمای خود كه یكی از آنها همین بوئینگ 747 بود را رنگ آمیزی نمود و نام آن را نالانجی دریمینگ گذاشت. لغت نالانجی یعنی مكان ما و به منظور تمجید از تعادل و هماهنگی طبیعت در “مكان ما” یعنی استرالیا این نام را برگزیدند. در نوامبر سال 1995 به جهت گرامیداشت هفتاد و پنجمین سالگرد شروع فعالیت شركت كانتاس از بوئینگ 747 رنگ آمیزی شده این شركت پرده برداری گردید. این هواپیما در سال 2005 از رده خارج شد.
6. شركت هواپیمائی آلاسكا ایرلاینز

هوایی سنگاپور، ایرباس را برای ارتقای کابین های ناوگان A380انتخاب کرد
ادامه مطلب

این شركت كه بِیس عملیاتی آن در شهر سیاتل قرار دارد،‌ یك طرح به نام “روح دیزنی لند 2” را بر روی هواپیمای بوئینگ 900-737 رنگ آمیزی نموده است، طرحی كه در آن تصاویری از كاراكترهای معروف دیزنی یعنی میكی و مینی ماوس، پلوتو، گوفی و دونالد داك به چشم می خورند. از این جت در ماه دسامبر سال 2009 رونمایی شد و به عنوان نشانی افتخاری از همكاری بلند مدت شركت هواپیمائی آلاسكا ایرلاینز با مجتمع تفریحی دیزنی لند كالیفرنیا قلمداد می گردد.
7. شركت هواپیمائی اِی. ان. اِی

محل فعالیت اصلی این شركت در شهر توكیو واقع در كشور ژاپن بوده و اولین هواپیماهای منقش به طرحی از فیلم “جنگ ستارگان” را در ماه سپتامبر سال 2015 به نمایش گذاشت – این طرح بر روی بوئینگ 9-787 دریم لاینر نقش بست. شركت هواپیمائی مزبور دارای یك هواپیمای بوئینگ 300-767 نیز می باشد كه تصویر یكی از كاراكترهای فیلم جنگ ستارگان به نام BB-8 بر روی آن رنگ آمیزی شده است و همچنین یك طرح R2-D2 بر روی بوئینگ 777-300 ER و یك بوئینگ 767-300 با طرحی از همین فیلم.
8. شركت هواپیمائی كولولا

پس از رونمایی از طرح رنگ آمیزی شده بر روی هواپیمای “پرواز 101” شركت هواپیمائی افریقای جنوبی، این موضوع جالب به سرخط خبرهای روز تبدیل شد. طرح مورد بحث، كه توسط تیم گرافیست درون شركتی خلق گردیده بود، بخشی از یك تلاش برای بومی سازی صنعت حمل و نقل هوایی و نیز جهت ارائه توضیحاتی در خصوص برخی از ناشناخته ها پیرامون سفرهای هوایی و پرواز به انجام رسید. برخی از سرگرم كننده ترین قسمت ها شامل این طرح ها بودند: “پنیر بزرگ” كه اشاره به خلبان دارد، “جعبه سیاه – در واقع به رنگ نارنجی است”، دنده فرود،‌ دماغه مخروطی، “رادار، آنتن و یك بشقاب بسیار بزرگ در داخل”. پرواز 101 یكی از چهار طرح ویژه ای بود- كِی دات، وایتالیتی، دیس وِی آپ و یوروپ كار – كه توسط كولولا خلق شده بود.
9. شركت هواپیمائی ایرآسیا ایكس

چرا صندلی های هواپیما نرم و راحت نیستند ؟
ادامه مطلب

این شركت هواپیمائی كه در زمینه پروازهای طولانی فعال بوده و بِیس فعالیت آن در شهر كوالالامپور مالزی قرار دارد، یك طرح ویژه از لیگ فوتبال ملی آكلند رایدرز را در ماه ژوئن سال 2009 به نمایش عموم گذاشت. این طرح كه بر روی یك هواپیمای ایرباس چهار موتوره A340 رنگ آمیزی شده بود، تصویری از بازیكنان تیم و طرفداران آنها را همراه با لوگوی نمادین رایدرز بر روی قسمت دُم هواپیما در بر دارد. این هواپیما با نام اكسلنس (تعالی)، به نوعی با طرح معروف رایدرز به نام “تعهد به تعالی” پیوند دارد.
10. شركت هواپیمائی وسترن پاسفیك ایرلاینز

این شركت هواپیمائی كم هزینه كه در حال حاضر غیرعملیاتی می باشد، بِیس عملیاتی آن در منطقه كلورادو اسپرینگز واقع در ایالت كلورادو می باشد و بخش هایی از مدل های مالی خود را بر مبنای فروش طرح های ویژه رنگ آمیزی شده بر روی ناوگان خود قرار داده است. بوئینگ 300-737 كه منقش به تصاویری از كارتون معروف سیمپسون ها بوده و عكس كاراكتر این مجموعه یعنی مارج و موهای بلند و آبی او بر روی دُم هواپیما به نمایش گذاشته شده است، در ماه مه سال 1995 به نمایش درآمد. دیگر طرح های ویژه ای كه توسط این شركت هواپیمائی به كار گرفته شد، شامل تصاویری از موزه مشاهیر پرو رودئو، مجتمع اسكی پرگیتوری، كازینوی دهكده سام، مجتمع برودمور و مجموعه كرایه خودرو ثریفتی بودند.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر