لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> چگونه در سفر شخصیت جذابی داشته باشیم؟ (قسمت اول)
چگونه در سفر شخصیت جذابی داشته باشیم؟ (قسمت اول)

چگونه در سفر شخصیت جذابی داشته باشیم؟ (قسمت اول)

همه افراد در شرایط اجتماعی خوش برخورد ، برون گرا و یا راحت نیستند . وقتی بحث سفر پیش می آید ، افرا درون گرا باید کمی بیشتر برای تعامل و ارتباط با مسافران دیگر وقت صرف کنند . این مقاله از زبان وانسا وان ادواردز نویسنده ملی پر فروش و محقق اصلی در آزمایشگاه رفتارشناسی انسان است که نکات رفتاری ویژه خود و ترفندهایی برای ملاقات با مردم و جذاب بودن در هنگام مسافرت ( یا در حالت کلی ) را به اشتراک می گذارد :
من در سن رشد ، از تعطیلات وحشت زده می شدم . نتوانستم دوستی برای خودم داشته باشم و این حس در من باعث کهیر شد. به راستی تمام بدنم بخاطر تشویش و اضطراب اجتماعی کهیر می زند .

وقتی توانستم مشکلاتم در سفر را تحت کنترل در بیاورم ، امیدوار شدم که می توانم این کار را به تنهایی انجام دهم و اینکه سفر می تواند اضطرابی که داشتم را از بین ببرد . مشتاق سفر بودم تا از گذشته خودم فرار کنم و تبدیل به فرد جدیدی شوم .

این روزها در حال تحقیق روی مواردی هستم که باعث ایجاد انگیزه در افراد می شوند و محرک عملکرد افراد هستند و اینکه چگونه به خوبی در سایت من به رفتار انسان ها یعنی “علم به مردم ” بپردازیم . به عنوان یک فرد ناشی و در حال بهبودی ، مجذوب این هستم که چه چیزی افراد را با انگیزه می کند و چگونه می توان بر تشویش اجتماعی فائق آمد .
برای بیشتر ما ها ، دوست یابی و صحبت با غریبه ها مخصوصا با فردی از فرهنگ دیگر کار آسانی نیست . در حالیکه هنگام مسافرت همه ما به فکر برقراری ارتباطات خوب هستیم ولی تحقیقات به من اثبات کرد که این کار به سادگی تصور ما نیست .
اما تحقیق و تجربه نشان داده است که این کار خیلی هم سخت نیست .
در این قسمت برخی از ترفند ها و نکات مورد علاقه ی من برای برقراری رابطه ی دوستانه، آغاز کردن یک گفتگو و جذاب بودن هنگام مسافرت ذکر می شود .

از شناسه ها استفاده کنید
جذابیت در سفر

هرگز متوجه نشدم هنگام مسافرت چند صد فرصت برای ملاقات افراد جدید چه با همسفرهایمان در اتوبوس ها ، قطارها ، هواپیماها و چه با افراد محلی در سوپر مارکت ها ، موزه ها و مراکز خرید وجود دارد . اگر بتوانید راهی پیدا کنید که دلیلی برای صحبت مردم با شما باشد ، این کار بسیار خوب است . اینجاست که شناسه ها به درد می خورند .
شناسه ها اشیا ، لباس ها یا لوازمی هستند که مشترکات بین افراد را مشخص می کنند . در واقع شناسه چیزی است که کسی می تواند از آن به عنوان دلیلی برای صحبت با شما استفاده کند . شما اغلب تمایل دارید به شیوه معمول هر روزتان لباس بپوشید ، وسایلتان را حمل کنید و اینگونه به نظر بیایید مانند :
 تیشرتی از برند محبوبتان
 کلاهی با یک نوشته خنده دار
 یک پرچم ( یا پرچم هایی ) روی کوله پشتی تان
 یک تکه جواهر نادر
 یک پیراهن ورزشی با لوگوی یک تیم رویش
 یک کتاب کلاسیک قابل مشاهده در جیب عقب یا کوله پشتی تان
این آیتم ها باعث می شوند دیگران به آسانی با شما گفتگو کنند ، حتی اگر طرف مقابل فردی غریبه باشد که با شما در خیابان برخورد می کند و یا در اتوبوس با هم همسفر می شوید . چرا ؟ چون این آیتم ها می توانند باب گفتگو را باز کنند . این آیتم ها به شما و دوستان جدیدتان این فرصت را می دهند که یخ های بینتان آب شده و شروع به گفتگو کنید . و وقتی شروع به گفتگو بکنید ، ادامه دادن این گفتگو آسان می شود .
یکی از محبوب ترین شناسه های من چکمه های گاوبازی ام هستند . هنگام مسافرت آن ها را می پوشم و افرادی که طرفدار موسیقی روستایی و نمایش گاو بازها هستند ، سر صحبت را با همین موضوع باز می کنند .

خوش برخورد باشید
جذابیت در سفر

اگر می خواهید با مردم ملاقات کنید ، باید خوش برخورد باشید . من عادت داشتم بازوهایم را در هم حلقه کنم ، کوله ام را روی پاها و لبه لباسم بگذارم و سرم به سمت پایین و مشغول کتاب خواندن باشم . سپس سارا را در خوابگاهی در نیوزیلند ملاقات کردم . وقتی این دختر زیبای استرالیایی به سمت میز من در اتاق مشترکمان آمد ، حدود سه روز بود که در شهر کرایست چرچ بودم .
او گفت : سلام. کیف شما را با برند hello kitty دیدم که واقعا دوست داشتنی است ( گفتم : بله من گاها از برند hello kitty به عنوان شناسه ای برای جلب توجه افراد خوب با قلبی مهربان استفاده می کنم ) .
ما این گفتگوی دوستانه را ادامه دادیم و در نهایت او چیزی گفت که هیچ وقت فراموش نمی کنم :
میدانی که روز اول تو را هنگام صبحانه و روز دوم هنگام ناهار و بار سوم امروز صبح ملاقات کردم . اما همیشه جوری به نظر می رسیدی که تمایل نداری کسی با تو صحبت کند ، برای همین هیچ وقت به تو سلام ندادم . اگر می خواهی مردم با تو صحبت کنند ، باید جوری وانمود کنی که تمایل به این کار را داری !
صدایش طنین انداخت ! حرف او تاثیر عجیبی روی من گذاشت . او حق داشت . احساس تنهایی کردم .

زبان بدن ما علامت های زیادی در مورد مقصود ما به افراد مقابلمان می دهد و اغلب از آنچه می خواهیم بگوئیم مهم تر است .
جذابیت در سفر
تحقیقات نشان می دهند که حداقل 60 درصد از مکالمات ما غیر زبانی هستند . ما با استفاده از زبان بدن و حالات چهره و تن صدایمان علامت هایی می فرستیم . بنابراین از زبان بدن استفاده کنید چه در اتاق مشترک خوابگاهتان یا در رستوران محلی یا هنگام انتظار برای دریافت چمدانتان در فرودگاه . کاری کنید افراد به راحتی به شما سلام دهند . اینجا چگونگی این کار را بیان می کنیم :

• دستانتان باید قابل دیدن باشند . مغز ما نیاز دارد دست افراد را ببیند تا کاملا به آن ها اطمینان پیدا کند ، همانطور که در زمان های غار نشینی ، انسان ها با دیدن دست های همدیگر مطمئین می شدند که حمله ای در کار نیست و اینگونه می توانستد وجود اسلحه را هم بررسی کنند . تا به امروز ، دستان ما به عنوان شاخص اعتماد به کار می روند ، پس دستانتان را از جیب هایتان و از پشت کوله پشتی تان بیرون بیاورید .
• اعضای بدنتان را در هم حلقه نکنید . ایستادن یا نشستن در حالتی که پاهای شما صاف و بازوهایتان در پهلوهایتان هستند شما را آرام و با اعتماد به نفس نشان می دهد . علاوه بر این تحقیقات نشان می دهند که وقتی یکی از دو نفر یا هر دو اعضای بدن حلقه شده دارند ، در تلاش برای برقراری ارتباط با دیگری هستند . دقیق فکر کنید : بدن محصور یعنی ذهن محصور .
• با غریبه ها ارتباط چشمی برقرار کنید . وقتی دو نفر ارتباط چشمی برقرار می کنند ، این کار باعث ترشح هورمون محبت یعنی اکسی توسین می شود . اگر فرد دیگر نیز آماده برقراری ارتباط باشد ، این هورمون او را تحریک به صحبت با شما می کند .
• برای دانستن اینکه توجه چه کسی را جلب کنید ، در افراد دنبال نشانه های گفته شده باشید ، چون آن ها به طور معمول علائمی از اعتماد ، دوستی و گشاده رویی را سمت شما می فرستند .

مثال جالبی از این مورد صدای بمی است که شوهرم استفاده می کند . این نه تنها یک شناسه است و طرفداران صدای بم دوست دارند با او صحبت کنند ، بلکه به او کمک می کند خوش برخورد و گشاده رو نیز باشد .

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
سفرهای کاری خلاقیت و بهره وری را تقویت می کنند
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر