لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> مناطق خاص و رومانتیک >> 10 مورد از زیباترین مکا‌ن‌ها برای لذت بردن از غروب آفتاب در پاریس
10 مورد از زیباترین مکا‌ن‌ها برای لذت بردن از غروب آفتاب در پاریس

10 مورد از زیباترین مکا‌ن‌ها برای لذت بردن از غروب آفتاب در پاریس

اگر قصد سفر به پاریس را دارید با ما همراه باشید و پیش از رزرو هتل با زیباترین نقاط پاریس در هنگام غروب آشنا شوید.
مکان‌های به‌یاد‌ماندنی در هنگام غروب آفتاب

جان اشتاین‌بک نویسنده مشهور امریکایی غروب آفتاب را این‌گونه توصیف می‌کند: «غروب آفتاب لحظه‌ای مرواریدوار است-وقفه‌ای میان روز و شب، لحظه‌ای که زمان می‌ایستد و خود را می‌آزماید.»
از آنجایی که پاریس با اختلاف زیاد یکی از فوتوژنیک‌ترین شهرهای دنیاست، جای تعجب نیست که لحظه غروب آفتاب نیز در این شهر، خصوصاً در برخی نقاط خاص آن بسیار خیره‌کننده باشد. غروب آفتاب زمانی فوق‌العاده برای گردش در شهر است، چه در تنهایی و غرق شدن در افکار خود و چه بودن با دوستان و لذت بردن از تماشای مناظر خیره‌کننده‌ای که با غروب آفتاب رمانتیک‌تر می‌شوند.
در ادامه با 10 مورد از زیباترین مکان‌ها در هنگام غروب آفتاب، چه در گردشی رمانتیک و چه در قدم‌زنی انفرادی آشنا شوید.
1. کرانه رود سن و جزیره ایل‌سن‌لویی
حالا می‌فهمیم که چرا بسیاری از هنرمندان، از امپرسیونیست‌ها گرفته تا اکسپرسیونیست‌ها، رودخانه سن را به عنوان سوژه نقاشی خود انتخاب می‌کردند. کرانه رودهای پاریس یا به فرانسوی quais، مناظر خارق‌العاده‌ای دارند و تابش خورشید در هنگام غروب آفتاب این مناظر را به‌یادماندنی می‌کند.

چه در سمت راست رودخانه قدم می‌زنید و چه در سمت چپ، هم می‌توانید از تور قایق‌سواری در رود سن لذت ببرید و هم در جزیره‌ای به نام ایل‌سن‌لویی پیک‌نیک کنید.
پاریس

2. کلیسای جامع نوتردام
کلیسای جامع نوتردام شما را هیجان‌زده خواهد کرد. اگر با استانداردهای امروزی نیز این کلیسای گوتیک قرن دوازدهمی را بسنجیم شاهکاری‌ست با ابهتی جاودانه‌.

پاریس شاید یک کلان‌شهر مدرن باشد اما با تماشای مناره‌ها و برج‌های تماشایی نوتردام در هنگام غروب آفتاب می‌توانیم در زمان سفر کنیم و به پاریس قرون وسطی‌ای که هرگز کاملاً از بین نخواهد رفت برویم.
پاریس

3. باغ لوگزامبورگ
پاریس پارک‌ها و باغ‌های زیبا و پر زرق و برق متعددی در محدوده شهر دارد. اما باغ لوگزامبورگ برای من محبوب‌ترین مکان برای گردش در هنگام غروب است و فاصله اندکی تا باغ تویلری دارد.

قدم زدن در هنگام غروب آفتاب در این باغ، مخصوصاً در فصل پاییز، ترکیب آسمانی خیره‌کننده پر از نورهای دُرمانند و برگ‌های پاییزی را در برابر چشمانتان قرار می‌دهد که منبع الهام بسیار خوب و راه ایده‌آلی برای پاک کردن ذهن است و الهام‌بخش بسیاری از نویسندگان نیز بوده است.
پاریس

4. معبد پانتئون
معبد پانتئون در منطقه لاتین و روبه‌روی باغ لوگزامبورگ قرار دارد که یکی دیگر از مکان‌های بی‌نظیر برای تماشای غروب آفتاب در شهر پاریس است. در شب‌هایی که آسمان صاف است می‌توانید برج‌ها و مناره‌های کلیسای جامع نوتردام و بسیاری دیگر از دیدنی‌های پاریس را از موقعیت مناسب تپه‌ای که بیرون از معبد تاریخی قرار دارد تماشا کنید.

حوالی: میدان سوربن. بیرون از دانشگاه معروف سوربن، محل زیبای دیگری در غروب آفتاب است که می‌توانید به یکی از تراس‌های آن بر فراز میدان بروید و از نوشیدنی‌تان لذت ببرید.
پاریس

5. پشت بام مرکز ژرژ پمپیدو

یکی دیگر از بهترین مکان‌ها برای تماشای غروب آفتاب مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدوست. اگرچه دسترسی به آخرین طبقه نیازمند تهیه بلیط موزه ملی هنر مدرن یا رزرو میز در رستوران جورجز در همان ساختمان است، اما تماشای منظره پانورامای پاریس ارزش این هزینه کردن را دارد.
پاریس

6. خیابان باریک و کوچک مارایس
مرکز پمپیدو درست در کنار محله‌ای به‌نام مارایس قرار گرفته است، محله‌ای چندملیتی که علاقه‌مندان به مد و افراد شیک عاشق آن هستند و تاریخچه‌ای نیز به‌عنوان محله یهودی‌نشینان و اخیراً به‌عنوان محله همجنسگرایان مرد دارد.
علاوه بر فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، غذاهای خیابانی و شب‌زنده‌داری‌های مارایس، این خیابان یکی از نقاط محبوب من برای تماشای غروب آفتاب است. معماری به‌کاررفته در این خیابان یکی از قدیمی‌ترین معماری‌های پاریس است زیرا این محله از حملات در امان مانده و توسط معماری با نام هاسمن در قرن نوزدهم بازسازی شده است.

در نتیجه حال و هوای پاریس قدیم همچنان در اینجا زنده است. وقتی که نور خورشید در هنگام غروب آفتاب به هتل‌آپارتمان‌های قدیمی شگفت‌انگیز و خانه‌های دوران رنسانس و قرون وسطی می‌تابد به شما یادآور می‌شود که: اینجا خود پاریس است.
پاریس

7. محله مونمارتر
محله دیگری که فراموش‌نشدنی‌ترین غروب آفتاب را در پاریس برایتان رقم می‌زند محله تپه‌ای مونمارتر است.

منظره پانورامای بیرون کلیسای ساکره کور بسیار تماشایی و البته پرازدحام است. در خیابان‌های پرپیچ‌ وخم و کوتاه پشت قصر سلطنتی قدیمی، مانند خیابان آبره ووار و سالس قدم بزنید و از تماشای غروب آفتاب لذت ببرید. در فصل تابستان به یکی از تراس‌ها بروید، نوشیدنی بخورید و یکی از نمایش‌های قدیمی که در همان نزدیکی‌ها اجرا می‌شود را تماشا کنید. ازدحام توریست‌ها در اینجا کمتر است و آرامش بیشتری خواهید داشت.
پاریس

8. کانال سنت مارتین و رودخانه ویلت
کرانه کانال سنت مارتین و رودخانه ویلت که در شمال‌شرقی آن قرار دارد، پاتوق محبوب پاریسی‌های جوانان است که در هنگام غروب آفتاب نقاطی تماشایی‌اند.

در هنگام غروب، پیش از رفتن به بارها و رستوران‌های معرکه آن منطقه برای خوردن نوشیدنی یا شام، در امتداد این کانال‌ها، از متروی ریپابلیک یا لوئی بلان به سمت ژورس یا استالینگارد آهسته قدم بزنید(همراه داشتن نقشه ضروری‌ست).
پاریس

9. پشت بام مؤسسه جهان عرب

این بنا که توسط معمار مشهور، ژان نوول طراحی شده، یکی از زیباترین تراس‌های پشت بام را برای تماشای شهر دارد. این مکان ارزش بازدید را دارد، مخصوصاً اگر علاقه‌مند به نوشیدن چای نعنای سنتی قوی و مطبوع باشید.
پاریس

10. مجموعه تروکادرو(چشم‌انداز برج ایفل در غروب آفتاب)

و سرانجام آخرین مورد، البته نه از حیث اهمیت بلکه از حیث ترتیب مجموعه تروکادو، مشهور به کاخ شایوست که چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای از شهر پاریس در هنگام غروب دارد.
همان‌طور که در عکس مشاهده می‌کنید، تروکادو به داشتن چشم‌انداز زیبایی از برج ایفل مشهور است.

10 جاذبه ی برتر توریستی ریکاویک پایتخت ایسلند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر