لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> ترسناک ترین کلیسا های جهان
ترسناک ترین کلیسا های جهان

ترسناک ترین کلیسا های جهان

کلیسا مکان مقدسی می باشد، برخی از سایت های قدیمی مربوط به قرون وسطی، بخاطر گذشته مخوفی که دارند حسی ترسناک به افراد می دهند و فرقی نمی کند که تسخیر روح را دوست داشته باشید یا از علاقمندان به تاریخ بوده یا عاشق معماری باشید، فراموش نکنید در هر حالت تماشای کلیسا های قدیمی جذابیت خاصی به همراه دارد. در ادامه ترسناک ترین کلیسا های جهان را معرفی می کنیم، برخی در حال خدمت رسانی بوده و تعدادی به موزه تبدیل شده اند. با شرکت در تور های مخصوص می توانید از این کلیسا ها دیدن کنید در اجتماعات شرکت کنید، آثار باستانی موجود در این مکان ها را تماشا کنید، یا در عید در شادی دیگر مسیحیان سهیم شوید. فرقه های مختلف مسیحیت را می توان در این کلیسا ها مشاهده کرد هر مذهبی مراسم خاصی دارد که بهتر است قبل از سفر با کمک یک سالنامه و طبق مناسبت های مختلف برنامه ریزی کنید و رزرو آنلاین هتل را فراموش نکنید. برای رویارویی با صحنه های ترسناک نیز آماده باشید تا در این سفر ماجراجویانه هیجان را احساس کنید.

1 – کلیسای بانوی ما قبل از تین، پراگ، جمهوری چک

آجر های داخلی و مناره های بلند و گوتیک مانند این کلیسا موجب شده که حتی در روز روشن نیز فضای ترسناکی بر آن حاکم باشد. در مناره های بلند و وهم آور آن شاید موجودات خون آشامی زندگی می کنند. اگر شجاع باشید بهتر است که همراه تور شبانه از این کلیسا بازدید کنید، فضای داخلی با نور شمع درآمیخته و سردی عجیبی بر محیط غلبه شده است که ستون بدن هر فردی را به لرزه در می آورد. قدمت این بنای باستانی به قرن 14 میلادی باز می گردد و طراحی های قدیمی باروک و نقاشی های محراب و محل دعا به صورت مبهم و تار کار شده اند. این کلیسا درست مانند دیگر کلیسا های قدیمی اروپایی دارای محل دفن و مقبره هایی می باشد. مهم تر این که قبر ستاره‌ شناس دانمارکی به نام تیکو براهه در این کلیسا به چشم می خورد.
کلیسای چوبی بورگوند، در بورگوند نروژ

2 – کلیسای چوبی بورگوند، در بورگوند نروژ

معماری منحصر به فرد این کلیسا در کنار موقعیت قرارگیری آن در میان قبرستانی از دوران قرون وسطی، بر فضای مخوف و ترسناک کلیسای چوبی بورگوند افزوده است. تنها سنگی که در ساخت کلیسا می توان دید، سنگ بکار رفته در پی کلیسا می باشد و در ساخت دیگر قسمت های آن به طور کامل از چوب استفاده شده است. نام کلیسا از طراحی بی نظیر چوبی آن بر گرفته شده است. معماری منحصر به فردی را می توانید در این مکان مشاهده کنید، با وجود اینکه بیش از هزار سال از ساخت این مجموعه می گذرد، هنوز هم ساخت و پایه کلیسا سالم باقی مانده و مشکلی در قسمت های مختلف آن پیش نیامده است. برخی از قسمت های مقدس هنوز هم پابرجا مانده است برای نمونه می توان به محراب کلیسا اشاره کرد. و دیوار های آن با تصاویری از حیوانات و موجودات افسانه ای و اسرارآمیز حکاکی شده است. حروف و شعر های اسکاندیناوی و نروژی را نیز می توانید در طراحی و دکور کلیسا مشاهده کنید.
کلیسای جامع نورویچ، در شهر نورویچ انگلستان

3 – کلیسای جامع نورویچ، در شهر نورویچ انگلستان

کلیسای نورویچ یکی دیگر از ترسناک ترین کلیسا های جهان می باشد که تور های گردشگری از آن بازدید می کنند و هزاران گردشگر که به فعالیت های عجیب و غیر عادی علاقه دارند ترجیح می دهند به این کلیسای باستانی سری بزنند. با دیدن صحنه ها و بنای با شکوه کلیسا حیرت زده خواهید شد. سبک معماری متفاوت و خاصی در ساخت این اثر بکار رفته و معماری نورمن، رومانسک و تصاویری گوتیک و فرازمینی در نگاه اول به چشم می خورد. می توان گفت که کلیسا و راهبه خانه های اطراف آن تقریبا هزار سال قدمت دارند و تاریخی پر از فراز و نشیب پشت سر گذاشته اند. این خانه فراموش نشدنی محل زندگی راهبه ها، کشیش ها، اسقف ها بوده است و افرادی که در اطراف کلیسا دفن شده اند. در گذشته خانه ها و معابد ساکسون ها برای ساخت این کلیسا ویران شد و افراد زیادی در این کلیسا به خاک سپرده شدند.
کلیسای انگلیکان سنت پل، در جزیره ی کی وست، فلوریدا

4 – کلیسای انگلیکان سنت پل، در جزیره ی کی وست، فلوریدا
با تماشای این کلیسا شاید فکر کنید که با داشتن ظاهری روشن و نو، کلیسای سنت پل اخیرا احداث شده باشد. اما این کلیسا قدیمی بوده و بار ها مورد بازسازی قرار گرفته است. در حقیقت کنده کاری ها و حفره های موجود نشان داد که در گذشته نواحی این کلیسا، مکان سرخپوست های قبیله سمینول بومی های جنوب ایالت فلوریدا بوده است و موارد عجیب دیگری نیز در این محیط کشف شده است. زمین های اطراف قبل از ساخت کلیسا، ملک خصوصی خانواده فلمینگ بوده است و زن ساکن در این منطقه پس از اینکه از زنده بودن شوهرش اطمینان حاصل کرد، توانست زمین خود و خانواده را پس بگیرد و آنها با کلیسا و افرادی که از آن بازدید می کردند مشکلی نداشتند.

طبق داستان ها و افسانه ها گفته می شود که این عهد شکسته شد و با گذشت زمان هنوز هم روح صاحب ملک، جان ویلیام چارلز فلمینگ، در این حوالی پرسه می زند. همچنین در حیاط کلیسا ظهور اشباح گزارش شده است، فردی به نام داکان برای انتقام از همسر بی وفای خود گروهی از کودکانش را در آتش سوزاند و مردم محلی از ظهور روح این کودکان در اطراف کلیسا خبر داده اند. اغلب توریست های شجاع و نترس از این کلیسای تسخیر شده بازدید می کنند.
بیشتر بخوانید:

10 جنگل جن زده و ترسناک در دنیا

5 – کلیسای سنت مایکل، در هال اشتات، کشور اتریش

مکان معروف مملو از استخوان ها در هال اشتات اینجا می باشد، این مجموعه بزرگ ترین کالکشن جمجمه های رنگ شده انسان در سرتاسر جهان محسوب می شود. تماشای این صحنه ها باورنکردنی بوده و شگفتی خاصی در این محیط به چشم می خورد، مناظر زیبای کوهستان ها و دریاچه باشکوه آلپی بر زیبایی های آن افزوده است. قدمت این کلیسا و گورستان آن به گذشته های بسیار دور بر می گردد، به روزگاری که مسیحیان کاتولیک در زمینی موقوف و خاص دفن می شدند تا در آخر الزمان و در روز رستاخیز بیدار شده و به صف مومنان بپیوندند. به همین خاطر گورستان های نواحی پر از قبر بوده و جمجمه های این قبر ها جمع آوری شده و در مراسم های مذهبی و حل مشکلات بکار می رفته است. توریست ها از دیدن انبوه جمجمه های انسانی تعجب کرده و حس ترسناکی را تجربه می کنند. بازدید از این کلیسا که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است را در لیست جاذبه های دیدنی قرار دهید، بدون شک از تماشای استخوان های ردیف شده و نقاشی شده ی بشر حیرت زده خواهید شد.
کلیسای سنت اندرو آن د رد، سلکرک، کانادا

6 – کلیسای سنت اندرو آن د رد، سلکرک، کانادا
بر اساس استاندارد های شمال آمریکا، کلیسای سنت اندرو قدیمی ترین کلیسای سنگی در غرب کانادا محسوب می شود. این کلیسای تاریخی در حومه شهری کوچک به نام وینی پگ در استان مانی توبا، واقع شده است و قدمت آن به سال 1831 میلادی باز می گردد. کلیسا در حوالی تپه های جنگلی قرار دارد و سبک معماری گوتیک را می توان در طراحی آن تماشا کرد.
گفته می شود که هر دو کلیسا و گورستان اطراف آن تسخیر شده است. در دوران استعمار اولین قربانی های این مکان افرادی بودند که به بیماری های مسری گرفتار شدند که برای نمونه بیماری های آنفلونزا، دیفتری، حصبه، سل و غیره می توان اشاره کرد، افراد مبتلا و مرده در این گورستان دفن شدند و امروزه طبق گفته های اهالی روح سرگردان مردم گرفتار در حوالی کلیسا پرسه می زنند.

کلیسای سنت میچن، در شهر دوبلین، ایرلند
7 – کلیسای سنت میچن، در شهر دوبلین، ایرلند
در جای این کلیسا در گذشته عبادتگاه قدیمی نورس ها یا اسکاندیناوی ها قرار داشت، و در سال 1095 میلادی کلیسای معروف سنت میچن بر روی معبد قبلی بنا نهاده شد. در گذشته معبد و گورستانی در آن وجود داشت. این سازه مدرن و پر از ازدحام امروزی، با وجود اینکه ظاهری ساده دارد اما فضای داخلی آن به خوبی طراحی شده و تاریخ پر فراز و نشیبی را سپری کرده است. مجموعه های زیادی از اجساد مومیایی شده در این کلیسا وجود دارد که بازدید آن را ترسناک و منحصر به فرد کرده است. طاق های گنبدی از جنس سنگ آهک موجب شده تا هوای داخل کلیسا خشک باشد و مکان ایده آلی برای خشک کردن و نگهداری به شمار رود. سردابه های کلیسا مملو از تابوت های خاک خورده و سنگ های زمخت است که هر بیننده ای را می ترساند. افرادی که در جنگ های صلیبی شرکت کرده و خاک و خون به راه انداختند را نیز در این کلیسا دفن کرده اند، همچنین بازدید از قبر و زیارتگاه راهبه 400 ساله را فراموش نکنید.
کلیسای دومو اف کوزنزا، در کوزنزا، ایتالیا

8 – کلیسای دومو اف کوزنزا، در کوزنزا، ایتالیا

بسیاری از مکان ها مانند این کلیسا که در بخش قدیمی ایتالیا قرار دارند قدمتی بس طولانی دارند و هیچ کسی تاریخ دقیق ساخت این بنا را نمی داند. کلیسا در ناحیه ی کالابریا در جنوب ایتالیا واقع شده است و از اولین سازه های این منطقه بود که به خاطر قدمتی که داشت در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. این خانه در سال 1184 میلادی به عنوان کلیسا وقف شده بود و سازه ی اصلی آن قدمت طولانی تری دارد. در طول قرن های گذشته تغییراتی در سبک معماری این کلیسا صورت گرفته است که ویژگی های برجسته و تاثیرگذاری را بر آن افزوده است. این بنا با ساختمان های مجاور ترکیب شده و گویی در زیر آنها پنهان مانده است. گورستان های باستانی متعددی در کلیسا وجود دارد که برخی به عنوان نمایشگاه در دید عموم قرار دارد، برای نمونه می توان به نمایشگاه استخوان های اولین کشیش کلیسا اشاره کرد.
کلیسای بانوی عروج کرده، حضرت مریم، در شهر گوادالاهارا (پایتخت ایالت خالیسکو در غرب کشور مکزیک

9 – کلیسای بانوی عروج کرده، حضرت مریم، در شهر گوادالاهارا (پایتخت ایالت خالیسکو در غرب کشور مکزیک)

هنگامی که خورشید به زاویه ی مشخصی از کلیسا بتابد، آجر های قدیمی کلیسا با نور نارنجی رنگ آسمانی شروع به درخشش می کنند. فضای بیرونی کلیسا به سبک رنسانس اسپانیایی بوده و مناره های آن با سبک معماری گوتیک ساخته شده است، که فضایی رمانتیک و هم وحشتناک را ایجاد کرده است. درون کلیسا با طاق هایی به سبک نئو گوتیک ساخته شده و آثار هنری زیبایی از دوران اواخر قرون وسطی و دوران مدرن در دیواره ها نقش بسته است که موجب شده فضای کلیسا غیر عادی و عجیب جلوه کند. سردابه کلیسا و قبر و زیارتگاه اسقف یکی از مهم ترین جاذبه های این کلیسا می باشد. همچنین اجساد مومیایی شده بسیاری در سردابه نگهداری می شوند که ترس بیننده ها را به همراه دارند. قدمت یکی از این اجساد مومیایی شده به دهه 1700 میلادی باز می گردد و آن جسد کودکی است که به خاطر تغییر مذهب به کاتولیک به قتل رسیده است. شاهدان عینی گزارش داده اند که با چشم های خود کور کردن و کشیدن مو های این کودک را در دیده اند و این واقعیت های تلخ در تاریخ کلیسا به ثبت رسیده است.
کلیسای سنت توماس انگلیکن

10 – کلیسای سنت توماس انگلیکن پری شاف مولگواو، در استان نیوساوت ولز در جنوب شرق استرالیا
کلیسای سنت توماس یکی دیگر از ترسناک ترین کلیسا های جهان می باشد که با سبک شگفت انگیز گوتیک طراحی شده است. این کلیسا بر فراز تپه ای در منطقه ی نیمه روستایی واقع شده است و در گذشته ی خود داستان های تراژدی و ناگواری را تجربه کرده است. طبق افسانه ها دو پسر جوان در برج ناقوس کلیسا به خاطر یک شوخی در آتش سوختند. امروزه هرگونه نوری حتی نور شمع روح این دو را آزرده و ناراحت می کند. طبق گزارش ها اعلام شده که نور های چشمک زن در این ناحیه روشن و خاموش می شوند و حتی رانندگان این مسیر با نور های عجیب و بالایی روبرو می شوند که مشکل ساز می باشد. اطراف گورستان بنا های یادبود فراوانی به چشم می خورد که قدمت آنها به 200 سال گذشته باز می گردد و تصویر ترسناک و عجیبی از کلیسا به جای گذاشته اند. گردشگرانی که از مکان های ترسناک هراسی ندارند می توانند از این جاذبه های غیر طبیعی دیدن کنند و سفری پر از ماجراجویی را تجربه نمایند.

خلاقانه ترین زمین های بازی جهان
ادامه مطلب

1/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر