لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> 10 روش برای غلبه بر ترس از پرواز
10 روش برای غلبه بر ترس از پرواز

10 روش برای غلبه بر ترس از پرواز

روال معمول این است كه تعطیلات، زمانی برای تفریح، ماجراجویی و استراحت باشد. اما برای برخی از مردم، این تجربه می تواند مملو از اضطراب گردد، حتی پیش از آنكه به مكان مورد نظر برسند. مسئله ترس از پرواز، از هر چهار نفر، یك نفر را تحت تأثیر قرار داده و فشار روانی و پریشانی و یا بروز حمله های قلبی را در آنها موجب می شود. اما شما نباید اجازه دهید كه ترس، مانع از سفرتان گردد – با بكارگیری برخی از ابزار های كمكی، با اعتماد به نفس قدم بر روی آسمان ها بگذارید.
1 از 10
وارد عمق ترس خود شوید
ترس از پرواز، یك وضعیت فیزیولوژیكی پیچیده است. درك اینكه چه چیزی در حقیقت باعث ترس شما می گردد، كمك بسیاری به غلبه بر آن می كند. به عنوان مثال، با اینكه برخی افراد از برخورد دو هواپیما رعب و وحشت دارند، اما دیگران از منفجر شدن آن می ترسند. قبل از برنامه ریزی برای سفر بزرگ بعدیتان، زمانی را صرف فكر كردن در مورد اینكه چه چیزی واقعاً باعث ترس شما از پرواز می شود، كنید، به این ترتیب می توانید اقدامی متناسب انجام دهید.

2 از 10

حواس خود را از موضوع پرت كنید

بهترین روش برای ورود به یك پرواز طولانی، داشتن چیزیست كه به وسیله آن بتوانید ذهن خود را از ترس منحرف کنید. نیازی به داشتن تعدادی زیادی از ابزارهای سرگرمی نیست؛ به جای آن، پیش از پروازتان، فیلم ها، برنامه های تلویزیونی و پادكست هایی را روی گوشی تلفن همراه یا لپ تاپ بریزید. خود را سرگرم خواندن مجله یا كتابی جدید نمایید. همچنین به چیزهای دیگر فكر كنید و این را هم در نظر بگیرید كه می توانید یك پروژه هواپیمائی، یك كتاب رنگ آمیزی بزرگسالان و یا هر سرگرمی دیگری همراه خود داشته و در طول سفر انجامشان دهید. هرچیزی را كه نیاز دارید با خود بیاورید تا برای چند ساعت خود را سرگرم نگاه دارید.
3 از 10

نفس عمیق بكشید
فوبیای پرواز

در صورتیكه تشخیص می دهید در حال مواجهه با وحشت و هراس یا پریشانی هستید، این نكته را بدانید كه تا به امروز نفس عمیق، بهترین روش برای آرامش بخشیدن به خود در این مواقع بوده است. تكنیك های متنوعی دیگری نیز وجود دارند اما هدف اصلی، كاهش سرعت تنفس و تمركز بر روی بازدم بیش از دم است، چرا كه در زمان ترس، تنفس كردنتان كم عمق و پرسرعت شده و وحشت زدگییتان طولانی می گردد. یك روش، بازدم كامل قبل از دم است. آنگاه نفس عمیقی كشیده، برای چند ثانیه نگاه داشته و بازدم كاملی را انجام دهید. این كار را تا زمانیكه وحشتتان رفع می شود، تكرار كنید.
4 از 10

خود را زودتر به فرودگاه برسانید
فوبیای پرواز

برای كسانی كه ترس از پرواز دارند، فرودگاه ها طوری طراحی شده اند كه انگار هدف از طراحی آنها، كاهش استرس این دسته از مسافران می باشد. زمان زیادی را صرف حضور در فرودگاه نمایید. حتی شاید بتوان از یكی از دوستان یا اعضای خانواده خواست كه شما را به فرودگاه برساند. زمانیكه به آنجا رسیدید، مستقیماً از بخش حفاظت (نگهبانی) عبور كنید، به طوریكه شما آماده سوار شدن شده اید. سعی كنید از كافئین استفاده نكنید، چرا كه منجر به ازدیاد فشار روانی می شود. به جای آن، از این زمان برای رهاسازی ذهن و یا آرامش بخشیدن به خود استفاده نمایید.
5 از 10

راحت ترین صندلی را برای خود انتخاب كنید
فوبیای پرواز

اگر از انفجار هواپیما ترس دارید، احتمالاً نشستن بر روی صندلی سمت راهرو می تواند برای شما آرامش بخش تر باشد. اگر احساس می كنید كه با نگاه كردن از پنجره به بیرون احساس آرامش خواهید كرد، پس آنجا بنشینید. زمانیكه بلیط تهیه می كنید، از انتخاب صندلی ای که بر روی آن احساس آرامش بیشتری خواهید داشت، اطمینان حاصل نمائید، حتی اگر اگر نیاز باشد كه هزینه اضافه تری برای آن بپردازید. برخی از جدیدترین هواپیماها، در پروازهای شبانه در كلاس اكونومی، تختخواب هایی را ارائه می كنند، بنابراین با آن شركت ها تماس بگیرید. همچنین بهتر است كه در موقع پر بودن پرواز از مهمانداران زمان سوار شدن خود را سوال كنید، و اگر پرواز پر نبود،‌ از آنها بخواهید كه جائی با فضای بیشتر به شما اختصاص دهند. اغلب زمانهایی كه به آنها بگویید كه دچار استرس شده اید، شما را آماده پرواز می كنند و شرایط را متناسب با شما تطبیق می دهند.
6 از 10

از گوشی های گوش و ماسك های چشمی استفاده كنید
فوبیای پرواز

برخی از مسافران مضطرب، از پروازهای شبانه ترس دارند، اما در صورتیكه بتوانید مدت پرواز را به استراحت بپردازید، این می تواند شیوه ای خوب برای گذراندن زمان باشد. برای كمك به خوابیدنتان،‌ یك ماسك چشم و چند عدد گوشی گوش با خود به همراه داشته باشید. گوشی های گوش به دلیل اینكه مانع ورود صداهای بلند هواپیما به درون گوش شما می شوند، بسیار مفید و كاربردی هستند (نسبت به گوشی های معمولی یا هدفون ها، گوشی ها بایستی به اندازه كافی راحت باشند تا در به خواب رفتنتان خللی وارد نکنید). ماسك چشم، به مهمانداران این علامت را می دهد كه مزاحم خوابیدن و استراحت شما نشوند. بسیاری از شركت های هواپیمائی در حال حذف این امكانات از پروازهایشان هستند، بنابراین بهتر است كه آنها را به همراه خود داشته باشید.
7 از 10

به مهماندار بگویید
فوبیای پرواز

مهمانداران به صورت روزانه،‌ با مسافران مضطرب روبه رو می گردند. دفعه بعدی كه سوار هواپیما می شوید، به هنگام احساس اضطراب، به نزدیك ترین مهماندار اطلاع دهید. دلیلی برای خجالت كشیدن وجود ندارد؛ این شغل آنهاست كه به شما آرامش داده و كمكتان كنند. آنها می توانند بررسی كنند كه آیا شما شرایط مناسبی دارید یا نه. همچنین نکات و اطلاعات مفیدی را نیز می توانند در اختیار شما قرار دهند. اغلب اوقات، و خصوصاً زمانیكه به تنهایی سفر می كنید، به زبان آوردن ترس ،‌ خود كمك بزرگی است.
8 از 10

از طب سوزنی استفاده كنید (به جای سوزن از فشار انگشت استفاده می گردد)
فوبیای پرواز

نقطه فشاری در پشت دست، ‌دقیقاً در بخش V شكل در مركز (بین) استخوان های انگشت شست و انگشت اشاره قرار دارد. یافتن آن نیاز به كمی تمرین دارد، اما خواهید دانست كه چه زمانی از آن استفاده كنید – احساس خاص و ویژه ای به شما دست می دهد. با اینكه این مورد برای همه اثبات نشده است، اما آن نقطه با پریشانی ارتباط داشته و فشار بر روی آن، می تواند نشانه های فشار روانی را كاهش دهد. سعی كنید نقطه مذكور را در روزهای قبل از سفر هوایی خود پیدا كنید (زمانیكه در غیر اینصورت احساس خستگی مفرط دارید) تا ببینید كه آیا این كار می تواند كمك كننده باشد یا نه، و اگر می تواند باشد، پیش از پرواز انجام دهید.
9 از 10

در یك دوره “ترس از پرواز” شركت كنید
فوبیای پرواز

اگر ترس از پرواز در شما، مانع مسافرت كردن شده و یا شما را بسیار مضطرب و پریشان نموده و بر روی سلامتی و لذت بردن شما از زمان تأثیر گذار است، به دنبال یافتن راه حلی حرفه ای باشید. برخی از شركت های هواپیمائی،
و نیز بعضی از فرودگاه ها،‌ دوره های ترس از پرواز را برگزار می نمایند. این دوره ها توسط خلبانان، كادر پروازی، و روانشناسان به قصد ارائه تمامی جوانب ترس از پرواز و روش های غلبه بر آن اجرا می گردند. افراد حرفه ای و آموزش دیده، به تمامی سوال های شما پاسخ داده و نكاتی را برای هدایت ترس خود ارائه می نمایند. همانطور كه بسیاری از دوره ها شامل پروازی كوتاه هستند، تنها چند بار در طول سال برگزار می شوند، بنابراین سعی كنید كه از قبل آنها را رزرو نمایید.
10 از 10
یك اپلیكیشن مدیریت ذهن دانلود نمائید
آگاهی ذهنی ممكن است كلیدی ترین و جدیدترین كلمه برای بیان خوب بودن در این شرایط باشد، اما اثبات شده كه می تواند به از بین بردن انواع ترس مانند ترس از پرواز، كمك كند. تعداد زیادی از برنامه های كاربردی آگاهی ذهنی كامل وجود دارند كه در صورتیكه شما در یك پرواز احساس اضطراب كنید، می توانند شما را جهت كنترل این احساسات، از طریق مراقبه (مدیتیشن) راهنمایی نمایند. اپلیكیشن “سرپناه” (HeadSpace) مدیتیشن های راهنمایی شده شامل انواع خاص برای كنترل اضطراب، و نیز اپلیكیشن آرامش (Calm) كه شامل تركیبی از داستان ها برای به خواب رفتن می باشد را ارائه می دهند و در صورتیكه بخواهید طول مسیر را بخوابید، برای شما این امكان را فراهم می آورند كه به خوابی عمیق فرو بروید. مدیتیشن در طول پرواز بسیار عالی است، اما این را هم به خاطر داشته باشید كه در روزهای منتهی به سفرتان ورزش هم بكنید تا حداكثر سود را از مدیتیشن طول پرواز بدست آورید.

دلیل اصلی استفاده نکردن از تلفن های همراه در حین پرواز
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر